Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Ik wil op natuur-fotografie reis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:11

En anders ook genoeg informatie van Bianca. :)

En kunnen altijd klein reisbureau benaderen voor een reis-op-maat voor 8 personen. Dat zij iig alle accomodaties regelen etc.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:14

Ja Richard dat is misschien ook wel een idee! Dat we op zijn minst eens na kunnen gaan op wat voor een bedrag we dan uitkomen en kijken of het het verschil waard is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:16

Het lijkt mij inderdaad wel een goed idee op alle eventuele opties in de gaten te houden :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:43

Citaat:
Ik wil mee naar IJsland!
- Bagheera_206
- Yvettee (als het haalbaar is)
- Grease (Frederieke btw. (nieuwe boktnaam haha), Ik moet ook even kijken of het allemaal haalbaar is)
-zoetje_ (ligt voornamelijk aan prijs/kwantiteit verhouding)
- Astor (ovb van de prijs)
- Leverage

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:19

Mail van IJslandreizen!

Loulou Beavers (http://www.photo-moments.nl) - 8 dagen voor €2.300/€2.400 pp of zelf regelen en haar erbij huren
Bart Heirweg (http://www.bartheirweg.nl/nl) - 8 dagen voor ongeveer €2.600 pp(gaat wss nog iets af)
Nordic Vision (http://www.fotoreizen.net) - uitgebreide begeleiding, 10 dagen voor €3250 pp
Welman studio (http://welmanstudio.nl/icelandpe14/) - Keuze uit 12 routes, diner en ontbijt inbegrepen. 12 dagen voor €2.550 pp
Ijslandreizen (http://www.ijslandreizen.be) - vlucht en eten inbegrepen, mogelijkheid zelf de reis samen te stellen, 9 dagen voor €2580,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:28

het is wel echt allemaal een beetje rond die prijsklasse.. lijkt me wel echt super tof! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:32

Ja :j Het komt redelijk op hetzelfde neer. Alleen Nordic Vision steekt er wel bovenuit, maar zij zijn dan ook een hele grote organisatie.
Tot nu toe vind ik die Welman Studio wel erg interessant, zij bieden dus ook een gesprek aan voor meer informatie wat ik eigenlijk zeker wel wil doen.
Daarnaast is het een optie als het uiteindelijk toch qua kosten erg duur wordt om eventueel zelf iets samen te stellen en dan is Loulou Beavers in te huren als fotobegeleider.

Ik zou toch graag met een fotograaf als begeleider gaan, omdat ik ook van anderen hoor dat als je zelf met een groep fotografen gaat je toch veel aan het klooien bent van 'waar moeten we nou precies zijn' en 'wanneer is het licht mooi' etc. Zeker als je met een grote groep bent wil iedereen iets anders en is de ene sneller uitgefotografeert als de ander. Zij hebben toch een soort ideale route gemaakt waarbij je er het maximale uithaalt, ook wat betreft de tijden en mooiste momenten etc. Bovendien is niet iedereen even ervaren in landschapsfotografie en heb je er toch maar mooi een workshop van een minimaal een week bij zitten van echte top fotografen.

Jullie zijn overigens ook vrij om naar de linkjes te kijken en aan te geven wat het meest aanspreekt :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:33

Helaas is voor mij die periode heel lastig en persoonlijk zou ik denk ik ook kiezen voor een bestemming/reis meer gericht op wildlife. Maar ik blijf graag mee lezen en ideeën op doen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:35

MarijeR schreef:
Helaas is voor mij die periode heel lastig en persoonlijk zou ik denk ik ook kiezen voor een bestemming/reis meer gericht op wildlife. Maar ik blijf graag mee lezen en ideeën op doen.

Dan is IJsland inderdaad waarschijnlijk niet de juiste keus :) Wildlife is ook erg gaaf maar heb ik afgelopen jaren in Amerika en Afrika al genoeg gehad :D Dus ik wil dit keer inderdaad echt voor de landschappen en natuur gaan!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:37

MarijeR schreef:

Haha. Anders kun jij je 1200mm met x2 extender niet in zetten? _O- #flauw

Met kitlensje, paardenlens en extender kom ik vast ook een heel eind. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:42

Ik vind het heel veel geld voor een kort reisje. Met name omdat ik zelf een reis van 1000 euro van twee weken inclusief vluchten en autohuur had gebudgetteerd := Nu is een reis met fotobegeleiding natuurlijk net even wat anders, maar ik weet niet of ik dat geld er voor over heb. Of überhaupt heb :+ Ik kijk het dus nog heel even aan :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:49

LOL die past niet in m'n handbagage, daarom heb ik voor de 300mm gekozen :P
Voor mij staan beren, wolven en roofvogels heel hoog op m'n verlanglijstje om in het wild op de foto te zetten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:19

Killyenn schreef:
Ik vind het heel veel geld voor een kort reisje. Met name omdat ik zelf een reis van 1000 euro van twee weken inclusief vluchten en autohuur had gebudgetteerd := Nu is een reis met fotobegeleiding natuurlijk net even wat anders, maar ik weet niet of ik dat geld er voor over heb. Of überhaupt heb :+ Ik kijk het dus nog heel even aan :)

Tuurlijk, zelf een reis organiseren is een stuk goedkoper. Maar ik ben daar toch huiverig voor met zo'n grote groep. Iedereen wil wat anders fotografen/doen, en omdat je zelf niet goed weet waar je wanneer precies moet zijn loop je denk ik veel mis.
Zo'n reis is leuk als je met z'n tweetjes of drietjes bent en samen lekker op pad gaat. Dan kun je er van te voren goed te tijd voor nemen samen alles door te spreken en te plannen en heb je een top tijd. Maar met 8 man zie ik dat niet zo gebeuren :+ Naast het feit dat ik gewoon amper tijd heb om dat allemaal te gaan verzinnen en regelen, reserveringen bij te houden weetikveel. Dat zie ik gewoon echt niet zitten :') Ik zelf vind het gewoon prettig om ergens aan te komen en dat anderen mij op pad nemen en voor alles gezorgd hebben :D En zo weet je ook zeker dat je er alles uit haalt.

En ik vind het ook gewoon erg leuk om eens met een grote groep fotografen te gaan :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:37

Maar zoiets lijkt me niet heel moeilijk om uit te zoeken lijkt mij. Zo groot is IJsland ook niet dus met 1 of 2 hotels ben je er ook. Op Internet kun je genoeg wandelroutes vinden en auto huren is ook niet lastig.

Dus wellicht wel iets om over na te denken want persoonlijk vind ik 2000 erg veel voor een weekje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:38

IJsland is groot hoor :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:42

VolgenS mij is IJsland niet groter dan Nederland of wel? :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:43

WiancaR schreef:
IJsland is groot hoor :P

Ik wou net zeggen :P Elk stukje IJsland is anders. Qua infrastructuur kan je het ook niet vergelijken. Hier rijd je in 2-3 uur naar de andere kant van het land, maar in andere landen kan je veel langer doen over dezelfde afstand.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:45

Nou ja het is misschien veel maar ik heb het er wel voor over :j En IJsland is best groot, 3x zo groot als Nederland, en heeft zoveel verborgen plekken die je maar net moet weten te vinden. Net als hier in Nederland, je hebt plekken die in geen enkele reisgids vermeld staan maar waar je de meest geweldige foto's kan maken.
Als ik ga wil ik er gewoon alles uithalen en voor de perfecte reis ben je echt wel even bezig. En met zo'n grote groep is dat gewoon lastig omdat iedereen iets anders wil, en wie bepaald dan waar je gaat fotograferen en hoe lang, waar het dan het mooist is en etc etc.

Het kan inderdaad allemaal maar ik ga graag met een groepsreis mee en dat is ook de intentie geweest van dit topic :D

Ik heb liever dat ik veel betaal en met geweldige foto's thuis kom dan dat ik minder betaal en na afloop andere foto's zien dat ik denk 'die had ik wel willen maken'.
Laatst bijgewerkt door Marit op 19-09-14 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:47

Reisgidsen focussen zich meer op de toerist, niet op de foto toerist (als ik het zo even mag noemen :+) imo vind je vaak de mooiste plekjes als je daar bent en je kan wat vragen aan de lokale bevolking.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:55

ik zet even een stipje, zal vanavond t topic even doorlezen,
wil misschien ook wel mee, maar ligt wel aan de datum,
in de zomer zijn veel exterieurkeuringen die ik misschien als opdracht krijg om fotograaf op te zijn :)

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:05

Ik wil ook eens op een fotoreis gaan. Ik volg even. :)

Prijzen die hier voorbij komen kan ik echt niet betalen trouwens. XD

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:54

Wat een geweldig topic dit! Stilletjes meld ik me ook, al weet ik nog niet in welke periode ik juist op vakantie kan gaan en wat mijn budget is :)

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:32

Lijk Me super leuk om zo iets te doen maar jammer genoeg niet het geld voor :( veel plezier iedereen die gaat als er iets geregeld is!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 21:13

Marit schreef:
Mail van Ode aan IJsland!

Loulou Beavers (http://www.photo-moments.nl) - 8 dagen voor €2.300/€2.400 pp of zelf regelen en haar erbij huren
Bart Heirweg (http://www.bartheirweg.nl/nl) - 8 dagen voor ongeveer €2.600 pp(gaat wss nog iets af)
Nordic Vision (http://www.fotoreizen.net) - uitgebreide begeleiding, 10 dagen voor €3250 pp
Welman studio (http://welmanstudio.nl/icelandpe14/) - Keuze uit 12 routes, vlucht, diner en ontbijt inbegrepen. 12 dagen voor €2.550 pp
Ijslandreizen (http://www.ijslandreizen.be) - vlucht en eten inbegrepen, mogelijkheid zelf de reis samen te stellen, 9 dagen voor €2580
Ode aan IJsland - 10 dagen, vlucht en eten inbegrepen, €2.500 (kan misschien nog iets af)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:18

Ziet er allemaal veel belovend uit die links!

Ik denk dat Schotland ook nog een mooie optie is om naar toe te gaan :)