Liftend door Europa! Wie volgt er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Liftend door Europa! Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:33

Mijn vriend? in de vorm van relatie? :oo

jeetje, jij gaat snel := maar heel vele plezier iig :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 21:34

Nee helemaal niet. Je raakt eraan gewend met reizen, je plannen veranderen om de haverklap als je reist.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 21:35

@ladybird, ja, maar we doen het rustig aan. Hij weet dat ik sowieso doorga met reizen straks.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:00

Ik vraag me vooral af ván wat je het doet :P Kost het echt zo weinig? Kan het me haast niet voorstellen haha

NachtlampjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:07

Dat vraag ik mij ook al af (stiekeme stille meelezer), hoe doe je dat met vliegreizen van en naar een bestemming?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:26

Ik lift meestal, couchsurf en wildkamperen, daardoor breng ik de kosten zwaar omlaag. Heb vaak alleen kosten aan eten. Vliegen is duur, maar als je goed zoekt met veel tussenstops is het prima te doen. Ik werk ook af en toe een maand of 2/3 in het buitenland om de pot te vullen. Ik heb net 2 maanden in Denemarken op een stoeterij gewerkt bijvoorbeeld.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:32

Gefeliciteerd met je prille liefde! :D
Frans is een mooie taal. Zeker al je het vroeger vloeiend heb gesproken denk ik dat je het vrij snel onder de knie heb.
Hier precies zo, ik heb mijn eerste levensjaren in Frankrijk gewoond. Tijdens mijn middelbare schoolperiode had ik hier zeker profijt van, ondanks dat ik het in Nederland nooit meer sprak.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:42

Ik volg, wat ontzettend gaaf!

EvaLoveyouxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:00

ben je nooit vang dat je bij de verkeerde instapt?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 16:37

Zo, eindelijk weer even een update!
Ik ben inmiddels op en neer gelift naar Nederland om mijn laptop en camera te halen, updaten via tablet is praktisch onmogelijk.

Ik zit nog steeds in Montpellier, maar ben al aan het kijken waar ik heen kan gaan.
Ik zit er wel aan te denken om van Lattes, waar ik nu bij mijn vriend woon, mijn thuisbasis te maken. Tussen het constante reizen door, is het erg fijn om eens terug te zijn op een plek waar je je thuis voelt en een bestaan hebt opgebouwd.

Ik zit eraan te denken om door Spanje heen te gaan, Marokko mee te pakken en dan naar Canada te vliegen om wat maanden te werken en de spaarpot aan te vullen. Hier in Frankrijk is het onmogelijk om werk te vinden als je de taal niet beheerst, dus ik zal richting een Engelstalig land moeten gaan.
Zat eerst aan Nieuw Zeeland te denken, maar ben net afgelopen jaar al in die uithoek geweest.
Een aangezien Zuid Amerika zeer hoog op mijn lijst staat, is Canada handiger. Eerst wat maanden rondtrekken en werken in Canada, vervolgens via de duim roadtrippen in Amerika en dan door naar centraal en zuid Amerika.

Op dit moment ook een project opgezet voor dakloze en minder bedeelde mensen hier in Montpellier voor kerst. Ik heb een fundraising opgezet om de mensen die het echt nodig hebben een prachtige maaltijd te geven met kerst.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, maar ik ga er voor de volle 100% voor.

http://www.beyondmycomfortzone.com/christmas-homeless/

Ik zal wat vaker updaten nu ik weer beschik over een laptop en dus langere lappen tekst kan schrijven :+
Ik ben tevens ook aan een ebook begonnen met alle ins en outs over full time reizen. Ik hoop dit boek met een maand of 3 online te hebben in Kindle.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:54

Wat leuk om weer een updat van je te lezen. Je hebt niet stil gezeten. Goed project zeg!!!
Heel gaaf om je plannen allemaal te lezen. Klinkt inderdaad logisch om in Canada de spaarpot wat aan te vullen en dan naar het zuiden af te zakken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:55

Wat grappig.
Van 'liften door Europa' naar 'samenwonen met vriend en afreizen naar Canada' :+ :+

Veel plezier.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 17:11

Leuk om weer wat van je te lezen, succes met alle plannen!!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 17:16

Goof schreef:
Wat grappig.
Van 'liften door Europa' naar 'samenwonen met vriend en afreizen naar Canada' :+ :+

Veel plezier.

Tja, dat is het leven van een reiziger haha! Plannen veranderen om de haverklap. Over een maand kunnen de plannen weer heel anders zijn!
Als er bijvoorbeeld een andere mooie kans op mijn pad komt, dan grijp ik die met 2 handen aan.

Project gaat erg goed, net geopend en al een heel aantal vrijwilligers (vooral reizigers) die momenteel in Montpellier zijn en mee willen helpen met het bereiden van voedsel en uitdelen van voedsel. Ik ga mijn vriend proberen over te halen om het in zijn restaurant te mogen doen. Zijn restaurant is gesloten met kerst, dus kan ik het mooi gebruiken hiervoor.
Nu alleen nog hopen dat mensen willen doneren, dan kan alles in gang gezet worden.
Maar ik heb er vertrouwen in! Anders leg ik zelf financieel een flink stuk in. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:40

Heerlijk, vind het stoer dat je kansen aangrijpt die op je pad komen! :) Voel je je niet een beetje ontheemd en mis je je vrienden en familie van thuis niet? :) Mooi project om de daklozen ook een mooi feestmaal te geven, hoop dat veel mensen een bijdrage willen leveren!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:44

Gaaf, veel respect!
Vind je het alleen niet vervelend om als vrouw alleen te reizen?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:50

Een bestaan opgebouwd? Hoe lang ken je hem nu? 2 maand?......

Vind het wel dapper van je dat je dit durft te doen, ik zou echt in m'n broek schijten en alleen maar hopen dat ik niet verkracht, ontvoerd of vermoord wordt :').

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 19:58

Nee ik vind het heerlijk om alleen te reizen, het is helemaal niet zo gevaarlijk alleen als vrouw. Natuurlijk moet je je gezond verstand gebruiken, maar dat is niet meer dan logisch.
Vrienden en familie thuis miste ik in het begin wel af en toe, maar als je veel reist en steeds nieuwe mensen ontmoet, word afscheid nemen steeds makkelijker tot op het punt dat je er geen last meer van hebt. Ik heb er nu absoluut geen last meer van, ookal is het altijd erg fijn ze weer te zien. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:10

Ik kom dit topic nu pas tegen en heb elke pagina vol verbazing gelezen...wow, echt super knap dat je dit doet :j Nog een volger erbij dus :D * is ook wel een tikkeltje jaloers :Y) *

Heel mooi project ook voor kerstmis...moest ik niet alleen zijn, ik kwam je met heel veel plezier helpen! Heb ooit een waanzinnige tijd gehad in de streek rond Montpellier ;) Maar helaas lopen hier teveel viervoeters rond die ik niet voor een paar dagen alleen kan achterlaten...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:05

Wat leuk dat je dit doet, mijn zoon doet hetzelfde is ondertussen ook al de hele wereld over geweest.
Soms heb ik het er wel een beetje moeilijk mee maar je leert zo enorm veel en ziet ook zoveel.
Evenals dat ik hem over de hele wereld volg doe ik het met jou dus ook ben benieuwd of je nog richting spanje komt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 00:38

Ik ga over 2 weken naar Spanje met een andere reiziger. We gaan vanuit Montpellier richting Barcelona liften.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:32

Respect hoor! Zeg wel eerlijk dat ik even moest slikken bij het feit dat je iemand al je partner noemt die je pas een week daarvoor ontmoet had :o heb je trouwens ook fotoupdates!?

Ik ga met 2 weken in mijn eentje naar New York voor 24 dagen, meer lukt mij niet financieel, huur enzo xD

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:40

Babeth schreef:
Ik ga over 2 weken naar Spanje met een andere reiziger. We gaan vanuit Montpellier richting Barcelona liften.

En het kerst project dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:47

Je gaat idd wel van de hak op de tak zeg! Ik kan het amper volgen! En iemand na een week al een partner noemen := Gelukkig is het voor iedereen verschillend!
Vind het wel ontzettend stoer dat je dit durft!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 12:47

Iris82 schreef:
Babeth schreef:

En het kerst project dan?

We gaan een weekje. Daarna gaan we samen terug naar Montpellier. Hij is ook 1 van de vrijwilligers die komt helpen met kerst.