Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:30

Dat is zeker waar sadekeshia! Maar ik denk dat ze eerst even moet bedenken wat ze écht wil. Is dat als groom aan de slag, of wil ze echt iedere dag rijden en daarin beter worden?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:32

Stal Dings in Heeze zoekt trouwens voor 6 dagen in de week iemand :) stond bij bokker Schoentje op FB

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:49

Yucca schreef:
Dat is zeker waar sadekeshia! Maar ik denk dat ze eerst even moet bedenken wat ze écht wil. Is dat als groom aan de slag, of wil ze echt iedere dag rijden en daarin beter worden?

Ja, inderdaad. heb niet het hele topic gelezen dus misschien heb ik ergens overheen gelezen..
Het is wel zo dat als je echt zeker wilt weten wat je wilt, je dingen moet gaan uitproberen.
Zo werkt het bij mij in ieder geval wel maarja, ik ben ook wel een eeuwige twijfelaar

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:45

Wat is er mis met AOC terra? Er zit er eentje in Groningen en de paardenopleiding zit vanaf dit jaar in Assen. Ik heb ik Assen gesolliciteerd en het leek me een hele leuke school. Ik ben uiteindelijk bij mijn huidige werkgever gebleven maar bij nader inzien was ik toch liever naar t AOC gegaan. Wat vindt jij niet goed aan die school?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:11

Behalve werken in het buitenland, wat wil je nu zelf? Als jij jezelf ziet over tien jaar, waar sta je dan, wat doe je dan? Dat is een vraag die je jezelf moet stellen.

Is het geen idee dat je een diploma gaat halen waarmee je werk kan vinden, je een paard kan kopen waarmee je verder kan komen? Dan kan je daarna altijd nog een kans wagen.

Om ruiter te worden moet je zelf al gepresteerd hebben en dat lukt niet zonder paard.

Hoop echt voor je dat je uiteindelijk ergens terecht komt waar je het naar je zin hebt maar hou wel in je achterhoofd dat werken niet altijd even leuk is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:19

Delphi schreef:
Wat voor opleiding heb je na je middelbare school gedaan en afgerond met een diploma? Ik lees hier namelijk best wat 'commentaar' op het feit dat je geen diploma zou hebben. Klopt dit? Heb je na je middelbare school verder geen diploma's?
Ik zou het toch wel erg belangrijk vinden dat je in ieder geval een (liefst 4 jarig) MBO diploma zou hebben.
Anders zou ik je toch aanraden om je eerst te richten op een studie en deze helemaal af te maken. Anders ga je daar vroeg of laat echt spijt van krijgen!

Jammer TS dat je hier geen antwoord op hebt gegeven! Veel mensen hebben het er over dat je geen diploma hebt gehaald na je middelbare school, maar ik kan namelijk nergens uit je berichten halen of en wat voor diploma je hebt behaald.
En ik vind dit toch wel bepalend voor je beslissing om er wel of niet voor te gaan in het buitenland ....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 01:21

Delphi als je in de berichten van de TS het woordje diploma zoekt kun je vinden dat ze geen enkel diploma heeft.... Wel 3 opleidingen vroegtijdig afgebroken en twee baantjes in buitenland vroegtijdig afgebroken....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 01:33

fleurtjeuh schreef:
Ik wil het wel, maar ik DOE het niet.
Daar is een verschil in.

Hangt er van af. Je opent dit topic met de vraag of wij jou een schop onder je kont kunnen geven om weer naar het buitenland te gaan dus je intenties zijn binnen 1 maand alweer veranderd.

Je moet het allemaal niet te persoonlijk opvatten. Ik wil ook dolgraag weer naar het buitenland hgaan maar ik doe het niet omdat ik mijn zelfstandigheid niet kwijt wil.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 02:29

slimmerik schreef:
Delphi als je in de berichten van de TS het woordje diploma zoekt kun je vinden dat ze geen enkel diploma heeft.... Wel 3 opleidingen vroegtijdig afgebroken en twee baantjes in buitenland vroegtijdig afgebroken....

Bij de eerste ben ik weggegaan na 3 maanden geen loon.
Werken jullie vrolijk verder zonder loon, en slechte omstandigheden?

Bij de 2e ben ik ontslagen omdat ik niet in het team paste.
Dit team was al 2 jaar een hecht team, met alle inside jokes en andere dingen.
Het is moeilijk om daar tussen te passen.
Ook hier waren de woonomstandigheden slecht.
Maar dat ik niet in het team paste zal aan mij gelegen hebben.
Ik heb mij voor meer als 100% ingezet.

Voornamelijk ben ik nu aan het kijken wat er mogelijk is.
Waarschijnlijk is 1 van de redenen dat ik zo graag weg wil , dat ik mij erg ongelukkig voel in het huis van mijn ouders. Ik ben hier niet thuis.
De keren dat ik in het buitenland was voelde ik mij beter. Dat gevoel wil ik weer.
Daarom ben ik zo aan het zoeken naar wat ik wil.
Ik wil best weer een opleiding gaan doen. Maar ik ben een slecht schools persoon, dus ik heb een opleiding nodig waar ik mij in kan vinden. Waar ik echt voor kan gaan, en wat mijn passie is.
Anders weet ik dat ik het niet weer vol zal houden.
Voor jullie klinkt dit allemaal misschien als geen doorzettings vermogen.
Maar ik voel me hier echt rot, en ik typ dit momenteel met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel.
Ik heb geen vrienden of vriendinnen, mijn ouders begrijpen mij niet. Ik heb gewoon echt niemand.
En dat doet zeer.. Heel veel zeer..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 03:10

Joh, laat je niet zo op de kast jagen door die reacties.

Gewoon je hart volgen want je leeft maar 1 keer. En toestemming van een stelletje bokkers heb je niet nodig hoor, net zo min als dat je uitleg verschuldigd bent aan wie dan ook. Dingen lopen zoals ze lopen, dat heb je niet altijd 100 procent in de hand.

Ik wens je veel succes, met wat je ook kiest om te doen. Als je maar vanuit je hart kiest.

Op kantoor zitten kun je nog lang genoeg, je bent nog jong dus doe er je voordeel mee.
En over tig jaar zie je maar weer, wie dan leeft, wie dan zorgt :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 04:45

Sta je ingeschreven bij de woningbouw voor huurwoningen? Ga dan kijken voor je eigen huisje.heb ik ook gedaan :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:02

Ik heb niet je hele topic gelezen, maar jemig.. als je een 'schop onder je kont' nodig hebt om te werken in het buitenland is het al niet voor je weggelegd.

En dan mag ik denken dat ik spreek uit ervaring.
Alledrie de keren dat ik naar het buitenland ben gegaan was ik ZO gemotiveerd dat ik nergens anders meer aan kon denken. Zelfs het papierwerk was leuk.
Even om een beeld te schetsen. Toen ik vers 18 was ging ik een maand naar Peru om te werken met daklozen jongeren/probleem jongeren.
Augustus vorig jaar ben ik naar Amerika vertrokken om te werken als Au Pair. Nu, afgelopen woensdag na 13 maanden ben ik weer terug in Nederland.
Om vervolgens over 2 weken naar London te verhuizen voor onbepaalde tijd om als leerkracht basisonderwijs te werken.
Op het moment ben ik 23. :)

Geen ENKELE keer had ook maar iemand nodig die me een schop onder m'n kont moest geven. Het buitenland en reizen is mijn passie en mijn droom.

Ik heb het idee dat je het buitenland zoekts als een uitvlucht. Wat op zich prima is... maar als ik dan het topic doorlees naar wat je eerder heb gedaan of de indrukken die anderen van je hebben vraag ik me echt af of dit de juiste keuze voor je is, of dat je gewoon zoekende bent.

Als je 25 bent is het tijd om op jezelf te wonen. Zoek een baan waar je gelukkig(er) in bent. Je relatie is net uit, verwerk dat eerst.. en zie dan of jij ECHT in het buitenland wilt zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:24

fleurtjeuh schreef:
Maar ik voel me hier echt rot, en ik typ dit momenteel met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel.
Ik heb geen vrienden of vriendinnen, mijn ouders begrijpen mij niet. Ik heb gewoon echt niemand.

Dan is het zaak om eerst eens goed jezelf te leren kennen, zeker als eerlijke en niet-aanvallende reacties je hier al van je stuk brengen.
In het 'echte leven' en zeker in de paardenwereld gaat het er veel harder aan toe. Dat heb je zelf ook al ervaren.
Het ligt volgens jou vooral aan anderen, maar ik denk dat het juist handig is om naar de zwakke punten van jezelf te kijken en daar
eens aan te gaan werken voor je je weer in avontuur nummer zoveel stort. Dat gaat namelijk opnieuw fout aflopen als je je instelling niet veranderd.
Als je zelf al niet goed in je vel zit, dan gaat op deze manier werk je daar ook niet bij helpen. En dat is niet vervelend bedoeld, echt niet :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-08-14 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:31

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:11

fleurtjeuh schreef:
Ik wil best weer een opleiding gaan doen. Maar ik ben een slecht schools persoon, dus ik heb een opleiding nodig waar ik mij in kan vinden. Waar ik echt voor kan gaan, en wat mijn passie is.
Anders weet ik dat ik het niet weer vol zal houden.

Tja maar daar heb je toch geen keus in? Je zult toch een fatsoenlijk diploma moeten hebben waar je altijd op terug kan vallen???

Om eerlijk te zijn snap ik het wel dat weinig mensen je keuzes begrijpen. Je bent meer bezig met wat jij leuk vind en waar jij je fijn bij voelt. Ook wel belangrijk, maar je eerste prioriteit zou toch een fatsoenlijk diploma moeten zijn, zonder diploma ben je nergens!!!
En niet vol houden .... je moet jezelf gewoon dwingen een opleiding af te maken. Het is een investering in de toekomst ... geen hobby waarmee je kan stoppen als je er geen zin meer in hebt.
Ik vond mijn opleiding ook niet leuk, maar stoppen was geen optie omdat ik een diploma moest hebben. Daarna kun je je passie weer volgen, maar dan heb je wel altijd iets om op terug te vallen. Daarnaast kun je je passie ook prima als hobby houden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:27

Waarom ben je geen schoolspersoon?
Moeite met leren? Concentratie?
Sfeer?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 15:40

Ik leer beter in de praktijk dan uit boeken.
Ook heb ik nooit een fijne sfeer gehad op school, gezien ik altijd gepest ben/buitengesloten werd.
Dit kwam ook niet ten goede aan mijn concentratie vermogen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:55

Heb je weleens psychische hulp overwogen? :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:44

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:25

fleurtjeuh schreef:
Ik leer beter in de praktijk dan uit boeken.
Ook heb ik nooit een fijne sfeer gehad op school, gezien ik altijd gepest ben/buitengesloten werd.
Dit kwam ook niet ten goede aan mijn concentratie vermogen.

Oke duidelijk.

Je kunt ook afspraken met jezelf maken. Door bv nu heel serieus een baan in het buitenland te zoeken.
Mocht je er 1 vinden....en stel het gaat weer fout. Moet je zeggen, zo dit was de laatste keer!
En dan moet je van jezelf alsnog een diploma gaan halen.

Het is tenslotte jou leven en jou keuzes. Maar neem dan ook je verantwoording.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:55

Had vanmiddag je reactie gelezen maar moest mijn dochter helpen met pakken voor school en daarna moesten we op weg om paard en kind op school af te leveren.

Wat ik lees is dat jij naar het buitenland wilt als vlucht. Je voelt de daar beter omdat je niet meer thuis bent. Dat gevoel hoef je niet in het buitenland te zoeken. Dat kan je ook in Nederland vinden.

Weg willen vanuit je situatie en werken in het buitenland met paarden zijn twee verschillende dingen.

Jij hebt begrip nodig, aandacht, liefde en dat mis je nu. Dat is heel erg verdrietig maar gooi je toekomst alsjeblieft niet weg. Probeer door te bijten, een opleiding te volgen en te gaan voor je toekomst.

Jammer dat je zo ver weg woont want wij zoeken nog een bijrijder maar als je goed zoekt is er misschien een leuk paard in jouw buurt te vinden.

Als je geld kan verdienen door een opleiding kan je het ouderlijk huis straks verlaten.

Sterkte meisje!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:21

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 16:43

Dus omdat iedereen denkt dat ik het niet kan, moeten ik het nietdoen?
Omdat mensen een slechte ervaring hebben, kan ik het ook niet?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:58

TS, ik zeg niet dat je in het buitenland niet gelukkig kunt worden maar....
"Waar je ook naar toe reist, je neemt jezelf mee"

In het buitenland ben je eerst anoniem. Dat lijkt in eerste instantie veilig te voelen. Mensen reageren puur 'in het hier en nu' en je hebt minder last van je eigen onzekerheden etc. (alles waar je niet zo happy over bent)
Dat is een tijdje zo. Dan worden deze onbekende mensen ook bekenden, en kun je jezelf niet meer verschuilen achter de kick van het 'buitenlandgevoel'.

Jezelf niet helemaal happy voelen... dat doen veel mensen. Dat hoort er voor veel mensen bij.
Je kunt daar aan werken als je jezelf eerlijk onder ogen durft komen zoals je bent.

Je hebt doorzettingsvermogen en moed. Als je deze moed nou eens gaat inzetten om jezelf te accepteren, kom je een heel eind... of het nou in in het binnen- of buitenland is.
Succes.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:00

Heej, het maakt mij echt niet uit wat je gaat doen, maar jij vraagt een schop onder je kont, die krijg je, maar je moet er zelf wat mee gaan doen. anders had je geen topic hoeven openen en hadden wij niet hoeven schoppen.

Je weet dus blijkbaar best wat je wilt, ga op zoek naar een baan in het buitenland wat je zo graag wilt, schrijf brieven en ga dan.

Ik hoop dat het allemaal lukt :)