Indondesië 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:31

Eulogy schreef:
Mag ik me hier melden? :D

Ik ben rond de kerst van 2011 (?) naar Lombok, Bali (Ubud) en Gili Trawangan geweest en verliefd geworden op het land. Nu wil ik heel graag in 2015, rond april denk ik, met mijn vriend terug. Het probleem is een beetje dat hij erg gewend is aan all inclusive vakanties naar Egypte, Spanje en Turkije etc en dat ik dus een beetje bang ben dat hij het allemaal wat minder kleinschalig zou willen dan ik.
Daarom: heeft er iemand hier de gouden tip voor ons? :) Bali lijkt mij eventueel een goede optie omdat dat toch het meest toeristisch en westers is (lijkt mij?), maar ik ga voor geen goud naar bijv poedersuiker. Ik zoek dus iets waarbij de cultuurschock niet te groot is, waar we een goed zwembad hebben, waar genoeg te doen is maar wat toch ook tot op zekere hoogte authentiek is.

Ik ga naar Sanur, schijnt een stuk rustiger te zijn. Over twee weken hoor je hoe het was!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:11

Top, bedankt :) Poedersuiker moest overigens K.uta zijn haha, zie ik nu pas.

Ik ben inmiddels een beetje afgestapt van Bali, ik ben zelf in Ubud geweest en dat vond ik geweldig maar ik wil liever niet 2 keer naar dezelfde plek, bovendien willen we graag naar het strand. Ik zit nu te denken aan Gili Trawangan en misschien nog een paar daagjes Bali aan het eind, in maart. Heb m'n vriend er gisteravond naar laten kijken en Gili leek hem wel wat (wie niet?) en hij was verbaasd over hoe goedkoop het eigenlijk kon (vlucht gevonden van Londen Heathrow naar Denpasar voor £450).
Het punt is ook dat hij eigenlijk niet langer dan 10 dagen weg kan/vrij kan krijgen, dus ik wil niet teveel rondreizen, hooguit 2 bestemmingen.

DaisyHope

Re: Indondesië 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:46

Nog 7 dagen en dan vlieg ik ook eindelijk naar Bali. :D :D Ik kom er alleen niet uit met het toeristen visum.

Het reisbureau zei dat ik USD mee moest nemen om dit te betalen maar ik lees op verschillende websites waaronder die van de ambassade dat indien je en NL paspoort hebt dit gratis is.

We zijn er 13 dagen en vliegen op Denpasar.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:49

Is niet gratis, maar ik heb vorige keer vgl mij gewoon met euro's betaald.. Hebben daarna pas rupiah's gepind namelijk.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:52

Volgens mij las ik laatst ergens dat de regels sinds kort veranderd zijn, dat je als Nederlander alleen nog maar een visum hoeft te kopen als je er langer dan 30 dagen verblijft.

Maar ik weet even niet meer hoe ik daar op kwam of waar het makkelijk via een officiële site te vinden is. En anders zal het vast niet alleen in USD kunnen hoor, ook in euro's of rupiah denk ik.

Ik ga over 4 weken eindelijk *\o/*

Dit is geen officiële site of nieuwsbericht, maar hier staat vanaf 10 juni 2015 zijn de regels veranderd.
http://www.indonesienu.nl/nu-actueel/visa-en-immigratie

En meer info over de visumvrijstelling:
http://www.indonesienu.nl/nu-actueel/5- ... -indonesie
Laatst bijgewerkt door Droomster op 27-08-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:55

Ik dacht dat het visum afgeschaft was, hoefde het niet te betalen. Echter wel een vertrekbelasting (hebben ze leuk verzonnen) van 150.000 rupiah

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:57

Wij gaan waarschijnlijk toch voor Ubud en Gili Trawangan :) M'n vriend wilde graag naar Seminyak maar aangezien we op Gili Trawangan al vooral strand zullen hebben, vond ik Ubud een beter idee. We willen proberen om rondom de Pasen te gaan maar dat is misschien net duurder dan begin maart.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:37

Toeristenvisum is afgeschaft wanneer je korter dan 30 dagen op vakantie gaat.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:45

Whie, ik vlieg morgen!
Heb er eerder 2 jaar gewoond dus kijk uit naar het opzoeken van oude vrienden, en een boel scuba duiken.

Ik wil ok wat gaan eiland hoppen, ik ben er 29 dagen, iemand leuke aanraders welke eilanden leuk zijn?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:20

Tickets en andere benodigdheden binnen. Hopelijk kan de vakantie in oktober wel beginnen!!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:10

Ik wil nu het liefst zo snel mogelijk boeken maar dan moet ik het van m'n spaarrekening betalen en dat doe ik liever niet := Kan echt niet tegen wachten.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:14

Wij gaan maandag de 14e:D
Kan niet wachten
Kehdra, leuk zeg 29 dagen, op eigen houtje of niet?
Wij doen een georganiseerde reis voor Sumatra,Java,Bali en Lombok. Gaan ook nog een dag naar de Gili's

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:58

Jackyy schreef:
Wij gaan maandag de 14e:D
Kan niet wachten
Kehdra, leuk zeg 29 dagen, op eigen houtje of niet?
Wij doen een georganiseerde reis voor Sumatra,Java,Bali en Lombok. Gaan ook nog een dag naar de Gili's

Ik heb een stiekeme allergie tegen georganiseerde reizen :+. Gisteren op eigen houtje oer scooter van het zuiden helemaal noord naar de vulkaan gereden bijvoorbeeld. Dat ik hier eerder gewoond heeft scheelt natuurlijk.

Op gili ben ik een beetje bang voor wat ik aan de ponies tegenkom. Gaan jullie naar Trawangan of Air?

Ik ben ook wel benieuwd naar Sumatra! Wat gaan jullie daar doen?

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:18

Haha, ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn, wilde eerst backpacken maar vriendlief wilde dat niet.. dus vandaar de keus op een georganiseerde reis, ga naar trawangan.
sumatra lijkt mij ook erg gaaf! Beginnen bij Medan, dan bohorok daar wil ik naar Gunung Leuser voor de oerangoetangs en een jungletocht. Dan Samosir en met een scooter de omgeving bekijken. En dan via payabungan naar Bukittinggi

gaaf hoor zo rond toeren!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:35

Haha er zit nog wel iets tussen backpacken en een georganiseerde reis in :D Trawangan is leuk, wij gaan ook.

Wij gaan misschien toch in mei. Heb nog niet gekeken naar prijzen maar hoop dat het niet veel duurder is dan maart.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 02:30

Op dit moment ben ik nog in Ubud. Gisteren een wandeling gemaakt en vandaag gaan we fietsen. Daarna door naar Sidemen. Ben benieuwt. Ben wel heel blij met mijn anti mug stekker als ik de overige groepsleden zo hoor...

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 02:53

Lithya, is het zo erg met de muggen in Ubud? Wij zitten nu in Lovina Beach en gaan vanmiddag naar Ubud.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 04:53

Leuk meiden! Wij zijn gister van Lovina naar Legian / poedersuiker gegaan. Daarvoor Ubud gehad.

Ubud in de slaapplek geen last gehad van muggen. Maar het gebied zelf wel in de avonden. Je zit natuurlijk midden tussen de rijstvelden.

Legian hebben we alleen maar gedaan vanwege het vliegveld. Morgenochtend nemen We een vlucht naar Yogyakarta om daar de Borobodur en Prambanan te bekijken. We denken daar 2 of 3 dagen te zijn en dan willen we weer terug vliegen naar Denpasar. Om richting Lombok (voor de vulkaan onder andere) en Gili eilanden te gaan.

Bali zelf hebben we nu in een week tijd al heel veel gezien en gedaan.
Begonnen in Jimbaran, Uluwatu, door naar Ubud, Bedugul, Munduk, bij een lokale vrouw thuis gezeten in klein dorpje en twee ceremonies bijgewoond, toen Lovina, Tanah Lot en nu Legian.

We houden een blog bij trouwens.

http://www.pindat.com/reisblog/doenmjinindo

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 06:30

Droomster, gaaf! Wij zijn begonnen in Sumatra daarna Java en nu dan op Bali, straks 3 nachten in Ubud en dan naar Lombok en dan helaas weer naar huis. Borobodur, Prambanan zijn erg gaaf! Bromo was ook erg mooi.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:13

Ook gaaf zo rondreizen! Ik vind op Bali al zoveel te beleven. Tis moeilijk kiezen haha.

Bromo hadden we nog over nagedacht. Maar eigenlijk weten we het ook niet precies. Zoveel vulkanen. We dachten dan doen we Rinjani op Lombok. Dan zijn we in ieder geval weer daar in de buurt (vliegen sowieso vanaf Denpasar naar Nederland en willen aan het eind sowieso de eilandjes pakken).

Zoveel te zien, en we willen ook niet alleen maar haasten haasten haasten. Want in Nederland moeten we ook gelijk weer aan de bak.

Dus daarom een tot nu toe al redelijk druk begin van de vakantie en veel gedaan in nog maar 10 dagen tijd. En aan het eind willen we bijkomen.

Maar stiekem zou ik nog wel vanalles te willen zien hoor!! Haha, maar we moeten het realistisch houden ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:31

Had zelf nergens last van. Of het door de stekker kwam.... geen idee.

Hebben een fietstocht gedaan. 3 uur berg af. Denk dat ik nog geen 15 minuten zelf heb getrapt. Misschien geen 10.

Ben nu in Sidemen. Daar ligt al een anti mug stekker klaar.

Overmorgen naar mt batur. Daarna lovina en terug naar Ubud. Zaterdag geloof ik, steken we over naar Lombok en voor
Vrijdag nog een paar dagen gilli trawan

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:01

Grappig, paar bokkers tegelijkertijd op Bali!
Hier ook, morgen naar Lovina.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:27

En dan elkaar nog niet tegen komen!!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 16:03

Haha precies meiden! Wij zijn nu in Yogyakarta. Ff wennen hoor, de sfeer Is anders dan Bali. Het is stads, wat smeriger (ratten en kakkerlakken op straat vlakbij de eettentjes).

Gelijk naar Prambanan geweest. Die was wel indrukwekkend. Maar nu zijn we kapot! Morgenochtend of eigenlijk vannacht, worden we opgehaald voor de zonsopkomst bij Borobodur + een bike tocht.

Die dag erna gaan we weer lekker vliegen hoor! Richting Lombok. Eilandjes met mooie natuur zijn meer ons ding dan de stad haha.

Dus we zijn wel overal een beetje gelijktijdig meiden haha.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:22

Leuk! Ik ben deze zomer in Yogja geweest, heel stads en een beetje vies en smoggy ja. We zaten toen in een geweldig hotel, dus dat scheelde :') En de Borobudur is erg mooi dus denk dat dat wel leuk is!