Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:43

Pfff wat een gezeur hier.
Ts is blij dat ze x met dolfijnen heeft gezwommen(wie droomt daar niet van wild of niet wild.)

Dan moet je alles kwa wilde dieren verbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:44

Thats_Me schreef:
Is toch hartstikke gaaf om met dolfijnen te zwemmen! Super ervaring voor TS en zoals aangegeven werd er ook een stukje educatie gegeven. Ik zeg geniet er van!

En ja, dieren worden gebruikt door mensen. Ja, dat gaat niet altijd diervriendelijk. Maar ik ben en blijf van mening dat je liever enkele exemplaren kunt gebruiken door o.a. zwemmen met dolfijnen, dierentuinen, knuffelhond etc. zodat mensen wel in contact komen met deze prachtige dieren.

Hierdoor krijgen mensen een gevoel bij deze dieren om ze ook voor de toekomst te beschermen. Als je ziet dat veel kids al denken dat melk uit de supermarkt komt en als je verteld dat het van koeien komt ze je raar aankijken dan is dat stukje wel erg belangrijk voor de toekomst van onze dierenwereld.

Dat daar dieren onder lijden blijf je houden en kun je wel verbeteren maar niet gelijk veranderen. Is in de mensenwereld trouwens niet anders. Hoe vaak gebeurd het niet dat een gehele klas straf krijgt terwijl één iemand een geintje uithaalt maar z'n bek niet durft open te trekken en de rest te bang is er van te zeggen. Zelfde principe andere situatie en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Weet jij wel hoe de dolfijnen gevangen worden?
Er worden dolfijnen doodgestoken, moeders worden van hun jongen weggerukt (of andersom) en de baai is rood van al het bloed..
Dit kan je niet goedpraten, ook niet als er mensen er van kunnen leren, het is gewoon een grote slachting daar..

TS, goed dat je het niet naast je neer legt, je wist het niet, dat is niet dom, en de haat berichten zou ik idd doorsturen naar een mod.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:47

SophieFT schreef:
Douraque schreef:
Discussie is al gevoerd in de eerder door mij gevoerde topics, lees ze eens door zou ik zeggen. En kom dan maar terug met je mening. Ik wijs iemand slechts op wat leesvoer dat doe onzinargumenten weerspreekt

Ja de mening dat ik een dierenbeul ben is hier wel vaker aangegeven, en ik weet nu ook wel dat jij het beter weet. Op dit topic heb ik al getemd en hopelijk word hij verwijdert, bedankt!

Het is een reactie op wat je aanhaalde dat we dan het houden van alle dieren als leed kunnen zien.
Wat natuurlijk nergens op gebaseerd is, sommige dieren zijn door domesticatie meer geschikt als dier in gevangenschap, ook de psyché van het dier speelt er veel in mee (dolfijnen zijn daar enorm slecht in, verklaart de krassen dat je vaak ziet), en de manier van bekomen van het dier.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:48

Furrow schreef:
SophieFT schreef:

Ja de mening dat ik een dierenbeul ben is hier wel vaker aangegeven, en ik weet nu ook wel dat jij het beter weet. Op dit topic heb ik al getemd en hopelijk word hij verwijdert, bedankt!

Het is een reactie op wat je aanhaalde dat we dan het houden van alle dieren als leed kunnen zien.
Wat natuurlijk nergens op gebaseerd is, sommige dieren zijn door domesticatie meer geschikt als dier in gevangenschap, ook de psyché van het dier speelt er veel in mee (dolfijnen zijn daar enorm slecht in, verklaart de krassen dat je vaak ziet), en de manier van bekomen van het dier.

Dat is dan jou mening. Geen enkel dier hoort in gevangenschap, dat valt niet goed te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:48

Om maar even wat positievers aan te halen: Wat heb je verder gedaan? Lekker gegeten? Ik ga deze zomer weer en kan niet wachten om m'n oma's zelfgemaakte couscous te eten :9!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:49

Yezzi schreef:
Om maar even wat positievers aan te halen: Wat heb je verder gedaan? Lekker gegeten? Ik ga deze zomer weer en kan niet wachten om m'n oma's zelfgemaakte couscous te eten :9!

Jaaa, veel gewinkeld, en aan het strand gelegen natuurlijk. En een hoop nieuwe mensen leren kennen :). Al met al wel een ontzettend leuke vakantie gehad!

Anoniem

Re: Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:54

Welk strand ben je geweest?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:58

Die bij het hotel hoorde, Port el Kantaoui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:59

Ah daar en ik volgens mij nog nooit geweest, maar fijn dat het leuk was!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:03

dees_daan schreef:
Thats_Me schreef:
Is toch hartstikke gaaf om met dolfijnen te zwemmen! Super ervaring voor TS en zoals aangegeven werd er ook een stukje educatie gegeven. Ik zeg geniet er van!

En ja, dieren worden gebruikt door mensen. Ja, dat gaat niet altijd diervriendelijk. Maar ik ben en blijf van mening dat je liever enkele exemplaren kunt gebruiken door o.a. zwemmen met dolfijnen, dierentuinen, knuffelhond etc. zodat mensen wel in contact komen met deze prachtige dieren.

Hierdoor krijgen mensen een gevoel bij deze dieren om ze ook voor de toekomst te beschermen. Als je ziet dat veel kids al denken dat melk uit de supermarkt komt en als je verteld dat het van koeien komt ze je raar aankijken dan is dat stukje wel erg belangrijk voor de toekomst van onze dierenwereld.

Dat daar dieren onder lijden blijf je houden en kun je wel verbeteren maar niet gelijk veranderen. Is in de mensenwereld trouwens niet anders. Hoe vaak gebeurd het niet dat een gehele klas straf krijgt terwijl één iemand een geintje uithaalt maar z'n bek niet durft open te trekken en de rest te bang is er van te zeggen. Zelfde principe andere situatie en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Er worden dolfijnen doodgestoken, moeders worden van hun jongen weggerukt (of andersom) en de baai is rood van al het bloed..
Dit kan je niet goedpraten, ook niet als er mensen er van kunnen leren, het is gewoon een grote slachting daar..

TS, goed dat je het niet naast je neer legt, je wist het niet, dat is niet dom, en de haat berichten zou ik idd doorsturen naar een mod.

Ja, en er gebeuren nog wel meer gruwelijke dingen met dieren. Ik praat het niet goed maar zonder deze dieren en een stukje educatie geen veranderingen. De mensen waar jij en ik van afstammen zijn ook niet zachtzinnig met dieren omgegaan. Maar gaandeweg hebben wij geleerd dat wat wij dieren aandoen niet kan. Tja, vele mensen op deze aardbol weten daar niets van. Kun je het ze dan kwalijk nemen? Nee, dat kun je niet.

Juist door educatie en voorlichting in o.a. dierentuinen en ook tijdens de dierenattracties worden dit soort discussies aangewakkerd. Iets wat voor een stukje bewustzijn zorgt en hopelijk op de lange termijn ook helpt het dierenwelzijn te verbeteren. Dat gaat niet van de ene op de andere dag. Dat is iets wat jij en ik waarschijnlijk niet eens meer mee gaan maken. Echter gaat het gelukkig wel steeds beter en elk stapje is er één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:11

Wat gaaf dat je eens met dolfijnen hebt gezwommen!
Dat staat ook nog op mijn to-do-list hoor!

Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:16

Wauw, jaloers. Dat lijkt me zo gaaf.
Gaan ze nou echt heel hard? :=

Ik ben vorige week naar dolfinarium geweest, ik vind het juist leuk om te zien hoeveel plezier die dieren daar hebben. Ze komen juist naar hun trainers toe ect. Geen dwang niks.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:25

Ja ze gaan echt heeel hard :')

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:31

supergaaf :D
ik ben in het dolfinarium bij de dolfijnen in het water geweest tijdens een trainingsweek van school: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/1801353_473542202776270_138530404_o.jpg

Zoals saams al zegt, gaat alles daar zonder dwang e.d. (dat moet ook wel, want als een dolfijn het niet zint, zwemt ie gewoon weg :') )
Ik heb toen ook trainingen gezien en het gaat allemaal heel positief, zonder straffen.

Echter het houden van dolfijnen in bassins vind ik toch wel een punt. Het is natuurlijk het mooiste als ze gewoon lekker in de oceaan rondzwemmen :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:41

dees_daan schreef:
Thats_Me schreef:

Maar koeien, kippen, varkens en paarden worden ook wel geslacht. Maar daar zeurt niemand over :+
Daarbij heeft dat niks te maken met deze dolfijnen van TS. Ja okee misschien dat ze dan zo gevangen zijn. Maar ze zeggen dat dolfijnen ontzettend slim zijn dus als ze het niet goed hebben dan laten ze dat heus wel merken lijkt mij.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:40

_xDyan schreef:
Maar koeien, kippen, varkens en paarden worden ook wel geslacht. Maar daar zeurt niemand over :+
Daarbij heeft dat niks te maken met deze dolfijnen van TS. Ja okee misschien dat ze dan zo gevangen zijn. Maar ze zeggen dat dolfijnen ontzettend slim zijn dus als ze het niet goed hebben dan laten ze dat heus wel merken lijkt mij.

Precies dit. Over dolfijnen word wel gezeurd, maar andere dieren die het soms misschien wel slechter hebben, word niks gezegt.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:51

Douraque schreef:
Met logisch nadenken zou je al kunnen verzinnen waarom dat een verschil is. Als je dat echt niet weet, raad ik je aan deze topics door te lezen. Daar leer je het verschil en roep je dat soort onzin niet:
[ENT] De film Blackfish

[BB] Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Edit: in het tweede topic zoeken op gedomesticeerd

Vooral de film Blackfish en The Cove zijn echt eyeopeners!

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:53

Citaat:

Ik zou Blackfish gaan kijken, echt heel interessant en dan zul je zien dat in dit geval orka's het echt wel laten merken dat ze heel ongelukkig zijn.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 23:24

Ja dolfijnen laten dat ook wel merken, heeft TS toch zelf meegemaakt... Maar dat was in 1 moment, ze zijn dus niet altijd ongelukkig.
Daarbij is Blackfish 1 situatie, dus ergens anders kan het totaal anders zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 06:36

Dan heb je blackfish onvoldoende bekeken, blackfish gaat totaal niet over 1 situatie. Het gaat over meerdere incidenten over de afgelopen jaren met het houden van orca's en andere dolfijnachtigen in gevangenschap.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 07:59

Douraque schreef:
Dan heb je blackfish onvoldoende bekeken, blackfish gaat totaal niet over 1 situatie. Het gaat over meerdere incidenten over de afgelopen jaren met het houden van orca's en andere dolfijnachtigen in gevangenschap.

Inderdaad!!!!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 08:02

Een vraag he, wat is jullie bedoeling nou? Ik kan niet heksen want anders had ik de tijd wel teruggedraaid. Het punt dat dolfijnen die in gevangenschap leven het slecht hebben is ook duidelijk. Ik denk dat op pagina 1 dat al duidelijk was, ook voor de mensen die het misschien ooit van plan waren. Wat is jullie doel dan nog?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:14

Dolfijnen zijn geweldig!! Ik heb ooit in Griekenland dolfijnen in het wild gezien, die zwommen zelf met de boot mee! Dat was echt heel erg indrukwekkend.
Ik zou zelf niet met dolfijnen willen zwemmen in gevangenschap. Het zijn wilde dieren en in hun natuurlijke omgeving vind ik ze het mooiste.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:30

Ts ik hoop dat je nog steeds met plezier aan je vakantie kunt terug denken na al het negatieve commentaar op Bokt. 'Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen' zou ik zeggen. De wereld zit vol met nare dingen en aan bijna al het menselijk handelen, zit wel een rauw randje. Zelfs het gebruik maken van mijn laptop om dit berichtje te sturen, heeft wss invloed op de CO2 oid. Auto en vliegtuig i.v.m. milieu. Eten we vlees of vis? Hoe gaan we met de natuur en hoe gaan we met huisdieren om? Ofwel, de kans is aanzienlijk dat je iets niet goed doet in de ogen van een ander. Enige oplossing: geniet van je leven, maak je eigen (goed of minder goed) overwogen keuzes en open geen Topic op Bokt :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:01

SophieFT schreef:
Een vraag he, wat is jullie bedoeling nou? Ik kan niet heksen want anders had ik de tijd wel teruggedraaid. Het punt dat dolfijnen die in gevangenschap leven het slecht hebben is ook duidelijk. Ik denk dat op pagina 1 dat al duidelijk was, ook voor de mensen die het misschien ooit van plan waren. Wat is jullie doel dan nog?

Aangezien jij zo fel, persoonlijk ( check je bericht hierboven naar mij.. Terwijl ik het goed bedoelde) en aanvallend reageert blijven er mensen reageren. Had je op pagina 1 gezegd dat je er niet bij had stil gestaan en dat je er de volgende keer een keertje extra over nadenkt, was het commentaar gestopt/minder ( kijk maar naar ITP of HAW, wanneer iemand een méga strakke bijzet heeft, is de manier van reageren van TS de reden of het 10 pagina's krijgt of 3).

Juist omdat je de verhalen "gezeik"en "typisch Bokt" noemt en daarbij geen 1 keer hebt gezegd dat je het nu misschien toch wel wat sneu of ondoordacht vind, raken mensen die er fel op tegen zijn verbaasd..Onbegrip, dus krijg je 10 mensen die hetzelfde zeggen.

Advies, sta je niet open voor een andere mening of wil je alleen maar horen hoe gaaf dit wel niet is? Laat het dan aan je vriendenkring enzo zien :) Je weet dat Bokt kritisch is wanneer het gaat over dierenwelzijn :)

Dus op jou vraag wat Bokt probeert te bereiken? Ik denk dat Bokt probeert een mening van jou te buigen, hetzelfde wanneer ik met slof rijd dat bokt probeert mij over te halen dat niet meer te doen.. :)