Een maand naar ijsland. Wie volgt er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:31

Super vet!! Veel plezier daar!!

Faringo

Re: Een maand naar ijsland. Wie volgt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:52

Ik volg ook. Veel plezier, maar dat hebben jullie al zo te zien! Geweldig hoor, zou zelf ook graag nog eens naar IJsland gaan :-)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:20

Ik wil ook naar IJsland! Weer een prachtige foto. *\o/*

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:32

Ik volg ook! :)

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:17

Leuk hoor allemaal!! Mooie foto's ook! En dat vest van Iris, dat het zelfs deze reis nog mag meemaken!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:01

Thanks allemaal! Even een snelle update van ons. We hebben alleen wifi in het woonhuis, waar wij niet zitten (hebben een kamer in een ander gebouw, die trouwens prima is!). Videos oid afspelen, laat staan uploaden zal niet lukken, internet is hier duur. Maar het is hartstikke leuk!

Er zijn 8 paarden, ze hadden er meer, maar 2 zijn naar een hengst toe en 4 zijn met nieuwjaar weggelopen (ook hier doen ze aan vuurwerk...) en nooit meer teruggevonden. Er zitten wat oudjes en jonkies tussen, allemaal lief en mooi, los van wat te lange hoeven. Niet zo tam alleen. :') gisteravond met de man de huizes, die de paarden en de 4 collies (schapendrijven) traint, een korte rit gemaakt richting de bergen. DAT WAS GAAF! de zon stond mooi laag (gaat hier voorlopig niet onder), het uitzicht was geweldig. Volgende keer gaat de gopro mee. De paarden zijn echt hardcore, gewoon in hoog tempo over extreem off-road terrein heen, denk hierbij aan een hoop rotsen en kuilen! Op sommige punten ook door beekjes heen met veel keien erin, vaak diep uitgesneden dus een hele sprong omlaag en weer omhoog - no problemo, ze zijn hier veel gewend.

We hadden twee oudjes mee, maar alsnog behoorlijk pittig voor Nederlandse begrippen. We hebben verder een 5-jarige aangewezen gekregen die we samen gaan trainen, eens kijken hoe ver we daarmee komen, op dit moment kunnen we 'm voorzichtig aaien en that's it. Hij is een tijd terug al wel eens opgepakt, geloof ik, maar paardenman heeft de laatste maanden heel weinig tijd voor ze, dus ze zijn een beetje verwilderd.

Groetjes!

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:08

Ben heel benieuwd wat het met de gopro opleverd! Vast spannender dan dat bakfilmpje. Gelukkig zitten jullie allebei stevig in het zadel.
Leuk zo'n 5 jarig project, heeft hij ook een naam?

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:51

Arsen schreef:
Ben heel benieuwd wat het met de gopro opleverd! Vast spannender dan dat bakfilmpje. Gelukkig zitten jullie allebei stevig in het zadel.
Leuk zo'n 5 jarig project, heeft hij ook een naam?

Zij heet Kreppa! IJslands voor crisis, naar de tijd waarin ze geboren werd ;) Hopelijk niet naar haar karakter... :+ Het waait hier vandaag nogal hard, er is nog een ruimte binnenin de loods/stal die waarschijnlijk omgetoverd gaat worden tot een mini-binnenbak zodat we rustig wat met het peerd kunnen doen zonder weg te waaien.

Het is echt wennen nog, paard van gister wisselde constant tussen tölt en telgang en galop plus over ruig terrein, dus van die stevige zit durf ik nog niet echt te spreken haha. Hilarisch is het wel :')

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:59

Afbeelding

Foto van paardebeest. Ze is veel te dik en heeft wat te lange hoeven, plus een wond achterop een achterbeen, bij de kootholte. Aan dat eerste kunnen wij sowieso iets doen. ;) Het is een heel lief paardje, errug gevoelig maar blijkt nu ook erg van geknuffel en geteut te houden! We zijn verliefd op die kraaloogjes... Vanaf nu een uurtje per dag ermee bezig, we hebben een klein binnenbakje geïmproviseerd in een loods, waar wij kunnen werken tot er gehooid wordt. Het is deze dagen erg koud (10 graden, voelt als 6), winderig en morgen gaat het ook nog regenen, dus een fijne oplossing! Deze dagen dus ook niet rijden, helaas. Hopelijk snel weer.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 01:30

Zelf ook in ijsland geweest, reykjavik. Echt heel erg mooi daar :j Samen met een collega/vriendin toen een dag met ijslanders op pad geweest, echt een super gave dag. Ook een dag bij de blue lagoon geweest, heeeeeeeerlijk :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 02:25

Wat leuk Ijsland! Lijkt mij een prachtig land!

Geniet er maar van! Voor je het weet is het voorbij :)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:26

cam schreef:
skvetta schreef:
Ik ga jullie ook volgen! Veel plezier!

Zelf ben ik 2 keer op IJsland geweest, dat was een ervaring om nooit te vergeten!

Positief of negatief :D

Positief! De eerste keer was een trektocht te paard (Kjolur toer) en de 2e keer in de winter 5 dagen met een vriendin. Een land die op mijn lijstje staat om nog eens terug te gaan!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:07

Wat schatje zeg! Veel plezier nog :p ik hoop dat jullie het overleven, hier is het afgelopen dagen behoorlijk warm geweest

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:14

Wat een leuk beestje! :D

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 20:55

Gisteren een voetbalavond gehouden voor iedereen die wilde komerenmaal hapjes klaar gemaakt. Helaas was er tijdens de 1e helft maar 1 supporter en tijdens de 2e wel 5. Aan de hapjes heeft het vast niet gelegen :P
Afbeelding

De zon tijdens het voetballen. Wij hadden graag nu paard willen rijden, maar wij hadden de oppas over alles, dus konden helaas niet weggaan :'(
Afbeelding
Dit is dé shetlander onder de ijslanders. Een kleine eigenwijze kinderpony, die eigenlijk alles het liefst op haar eigen manier doet, maar met een hart van goud en geen pas verkeerd zal zetten :')
Ik zat op haar tijdens het rijden :P
Caaroo zat op een wat ouder zwart paardje, die trouwens net zo hard rond rent als de rest
Afbeelding

Ruiterpaden zoals we die kennen, hebben ze hier niet. Ze hebben hier wel een soort van wegen, maar die zijn bezaaid met stenen en kiezels. Dus wanneer er een paard voor je aan het tölten is, je stenen naar je hoofd geslingerd krijgt...

Als de weg stopt bij een rivier, dan ga je er toch gewoon doorheen :P
Deze foto is trouwens een screenshot van een gopro filmpje die op de cap van Caaroo zat :)
Afbeelding

Vandaag de tweede dag op Kreppa. We hadden een hoofdstel om en daar overheen een halster, want ze werd een beetje kwaad als we met de gingen sturen, dus maar met halster tegelijk sturen. Het ging aan het einde al super goed :D
Afbeelding
Afbeelding

Op z'n cowboys de paarden naar het land brengen :')
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:08

Mooi om het zo te volgen, erg leuke foto's.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:26

Wauw, gaaf hoor.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:37

Beetje laat, maar wij zijn in 2010 een week naar IJsland geweest. Ik ga liever vandaag dan morgen nog terug. Love it!

Wij zijn ook in Akureyri geweest. Ik vond het een leuke plaats. En voordeel was dat je in het Noorden 'meer' in het paardengebied zit. We hebben daar genoten van een heerlijke buitenrit. We waren er in juni, lang licht en aangename temperaturen. Het was super. Ook in Reykjavik geweest. Ook een prachtige stad. Als we over een paar jaar genoeg gespaard hebben om met de kids te gaan, willen we gaan kamperen op IJsland. Auto huren, tent mee en gaan met die banaan. :D

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:17

Superleuk djinnie!

Vandaag los gereden op Kreppa; het gaat goed, ze is erg gezellig en knuffelig, maar reageert heel fel op het bit nog. Loopt verder enorm scheef, linksom vindt ze daarom lastig, dan gaat ze dwars doen :') we doen veel voltes in stap, ze zal dus wel wat spierpijn hebben.

Er groeide wildvlees op haar achterbeen, dat heeft de dierenarts vanmiddag weggesneden.

Als het goed is, gaan we snel ook een begin maken met Nótt, een zwarte dondersteen van vorige zomer.

Het is hier trouwens weer lekker aan het regenen. ;)

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:09

Leuk om te zien! Ik ben eind maart t/m juni in Ijsland geweest. In het noorden bij langhus farm.
Ik was alleen maar heb het onwijs getroffen qua mensen en paarden daar :) echt een super tijd gehad. Ik vond vooral de natuur in het noorden prachtig! Op de terug weg de toeristische plaatsen bekeken :j veel plezier! Voor je het weet ben je alweer thuis

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:40

Bedankt @ hierboven! Leuk verhaal zeg.

Laatste dagen bijna geen mogelijkheden om wat met paarden te doen. Ze zijn aan 't hooien en wij passen eigenlijk hele dagen op t hostel. Met Kreppa even niets gedaan ivm been, vanavond willen we weer op pad op de oudjes, stukje over het strand. De jongere paarden mogen ook mee, maar eerst onder toezicht, daar hebben ze nu dus geen tijd voor. Gelukkig gaan de oudjes ook als raketten, hele belevenis :)

Van de week zijn we een stuk Langanes over gereden, naar een paar vogelplekjes en naar Skàlar, een verlaten vissersdorpje dat halverwege de vorige eeuw leeggelopen is. Mooi gezicht en gek idee dat in deze streek rond 1800 al boeren woonden; met een 4x4 kwamen we er al met moeite. Zelfs (of juist...) in 2014 voel je je compleet afgesloten van de wereld. Een heerlijk gevoel, voor even. :')

Langanes is heel weids en ruig. Bij de kliffen vonden we o.a. heel veel papegaaiduikers ("mogen we er eentje mee naar huis?") en jan-van-genten. Die laatsten verzamelen zich gezellig op een rots die uit zee steekt. Prachtig geluid, al die vogels! Hieronder wat foto's, helaas is mijn spiegelreflex sinds dag 3 al kapot en vergeet ik vaak de gopro mee te nemen, dus even wat basiskiekjes met mn telefoon gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog eentje dan... de paarden naar 't land brengen
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:20

Ondanks de "mobielkwaliteit" toch weer leuke foto´s. Zie ik daar nu een waterval op het strand uitkomen bij die eennalaatste foto? Da's een raar gezicht.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:32

Leuke en mooie foto's hoor, wat een belevenis zo in Ijsland....
Leuke paardjes, ook gaat best goed zo te zien met "crisis".....
Laatst bijgewerkt door kally op 12-07-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:36

ik volg

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:37

Wat leuk! ik volg, ik zit op dit moment ook in ijsland.