Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaniqueHorse

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:11

Oh genoeg maar vind het vliegen nog altijd heerlijk!

Een keer toen we naar Turkije gingen, tijdens het dalen waaide het al flink en had de piloot moeite om het vliegtuig recht te houden boven de baan. Uiteindelijk ook niet meteen recht op de baan, eerst linksachter, toen de rest van de banden zegmaar.

Naar Brazilië, toen kregen we ontzettende last van luchtzakken, meters naar beneden, dat vond ik wel echt heel eng.. Volgens mij diezelfde vlucht, ik moest voordat het dalen ingezet werd nog even plassen, maar voelde me niet zo lekker (was toen bijna 14), dus vroeg of mama mee wilde lopen omdat ik me beetje flauw voelde. Wilde ze niet dus uiteindelijk toch zelf gegaan. Ik blijk achterom gekeken te hebben en ben vervolgens flauwgevallen, ze kon me net opvangen. Ik bleef lang buiten bewustzijn dus aan het zuurstof gelegd. Ben uiteindelijk op de grond liggend geland geloof ik..

Onderweg naar Thailand, stonden op de startbaan, vliegtuig trekt op, ik tegen mn moeder "we gaan lang niet hard genoeg", waarop zij nuchter antwoordde "komt zo wel". Nog geen 2 seconden later vol op de rem, start afgebroken. 3 kwartier stil gestaan wegens een technisch probleem, toen toch terug naar de terminal, bijna daar aangekomen draaiden we ineens weer om en gingen we toch. Vlak voordat we de lucht ingingen hoorde je echt een keiharde klap, schrokken ons kapot, waarschijnlijk was het eind van de baan bereikt? Blijft een raadsel. Verder erg veel heftige turbulentie gehad die vlucht. En een landing in een tropische regenbui.
Op de terugweg was het echt noodweer, flinke onweer en regen, toch opgestegen, dwars door de onweerswolken heen. Iedereen huilen en gillen om ons heen, daarna wel een rustige vlucht gehad gelukkig.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:12

een aantal jaren geleden zijn we eens met een soort zweefvliegtuig iets gegaan. nooit voorbereid dat dat ding alle kanten op ging, behalve "normaal rechtuit":+ jemig wat was ik bang..

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:17

Ik heb nog nooit gevlogen, maar wat is er dan met het doortrekken van de WC, maakt dat een kabaal ofzo? _O-

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:12

puppy1128 schreef:
Ik heb nog nooit gevlogen, maar wat is er dan met het doortrekken van de WC, maakt dat een kabaal ofzo? _O-

Jup, het wordt heel hard weggezogen wat een apart en aardig hard geluid maakt!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:23

:') hier stáán me dingen tussen :') waarbij ik me afvraag waarom ik steeds zo vrolijk een vliegtuig binnen hobbel.

Dubai: 2 uur vertraging wegens motorisch defect, maar vervolgens geen ander vliegtuig krijgen :')

Amerika: van Chicago naar Atlanta over een sneeuwstorm vliegen die het halve land heeft platgelegd. Nou, serieus. 100 kleuren. Mijn broertje zat een aantal rijen achter mij, die zat (zonder dat we opzettelijk daalden) af en toe een heel stuk boven mij. Yay luchtzakken en turbelentie :)F

Turkije: vliegen richting Bodrum, nou weet ik even niet meer hoe het vliegveld heet wat daar in de buurt ligt, tussen de bergen.. maar; landen met turbelentie :)F

Wat betreft de toiletvragen, aanschouw hier de Willem Wever uitleg:
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoor ... n-vliegtui

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:25

Verhaal van mijn vader: iets was kapot. Hadden ze dat uit een ander vliegtuig gahaald! Tapeje erover en vliegen maar! :0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:27

LicentioFide schreef:
Verhaal van mijn vader: iets was kapot. Hadden ze dat uit een ander vliegtuig gahaald! Tapeje erover en vliegen maar! :0

If you can't fix it with duct tape, you're not using enough duct tape. :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:47

Bizzybijtje schreef:
LicentioFide schreef:

If you can't fix it with duct tape, you're not using enough duct tape. :')

Even offtopic maat deze is geniaal!!! :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:56

Ik heb nou al toch vaak gevlogen maar nog nooit bedacht dat het doortrekken van de wc eng zou zijn _O-

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:03

Ik vind vliegen eigenlijk helemaal niet eng, maar de laatste keer was toch wat minder...
We vlogen naar Zuid Afrika (Johannesburg) via Parijs, maar helaas hadden we op Parijs enorme vertraging. Er werd (natuurlijk) niet gezegd waarom maar dat werd ons achteraf wel duidelijk :D

We vlogen met Airfrance en die hadden op dat vliegtuig overal camera's zitten. Eentje op de neus, op de staart, een camera onderop zodat je alles onder je zag. Heel leuk want zo zag je tijdens het opstijgen van alles. Na heel wat uurtjes in de lucht wilde ik nog een keer op de camera's kijken, maar toen deden ze het niet meer. Vreemd, mja, die schermpjes doen wel vaker raar dacht ik.
Toen we gingen landen zag ik naast de landingsbaan overal brandweer auto's staan, aan beide kanten en zodra we geland waren ging alles uit (licht/motoren). Na wat commotie kon de piloot ons vertellen dat we een hydraulisch probleem hadden en dat hij zijn best had gedaan om ons veilig aan de grond te zetten. We moesten alleen wel helemaal naar de gate gesleept worden want hij wilde de motoren niet meer starten. Nou toen waren we allemaal dolgelukkig dat we aan de grond stonden :D

Achteraf kon het thuisfront ons vertellen dat we al uren niet meer te zien waren op flightradar.. Zo'n drie uur voor de landing foetsie, net zoals de camera's aan boord. Het duurde even voordat we bedacht hadden dat dat allemaal geen toeval was.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:18

Enige wat ik heb meegemaakt in het vliegtuig is turbulentie, maar dat vind ik niet eng ofzo :)
Wel heb ik van opstijgen tot landing ontzettende pijn in mijn oren (de hele vlucht lang). Heb nu 3x gevlogen en alle 3 de keren maar 2 uurtjes. Over 4 weken weer vliegen en zie er nu al tegen op omdat mijn oren gewoon zo'n pijn doen en moet nu 2,5 uur vliegen. Dus waarschijnlijk ook 2,5 uur pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:23

soloro schreef:
Enige wat ik heb meegemaakt in het vliegtuig is turbulentie, maar dat vind ik niet eng ofzo :)
Wel heb ik van opstijgen tot landing ontzettende pijn in mijn oren (de hele vlucht lang). Heb nu 3x gevlogen en alle 3 de keren maar 2 uurtjes. Over 4 weken weer vliegen en zie er nu al tegen op omdat mijn oren gewoon zo'n pijn doen en moet nu 2,5 uur vliegen. Dus waarschijnlijk ook 2,5 uur pijn.

Vraag of je bekertjes met warme watjes mag! De stewardess weet precies wat je bedoelt. Je moet ze voor het opstijgen over je oren zetten en pas eraf halen als je goed en wel in de lucht bent. Ook met landen!

Ik had er vroeger ook zo'n last van, nu eigenlijk helemaal niet meer.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:41

Haha moest net even aan dit topic denken..

Wij zitten nu al met 2 uur vertraging aan de grond omdat er iets defect is met het toestel :=

Gelukkig maar dat ze er nu mee komen en niet pas halverwege! _/-\o_

Ben benieuwd of we onze overstap in Hong Kong gaan redden! :O

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:45

Een bolletjesslikker aan boord (Aruba-Schiphol) die na 4 uur onwel werd en écht door het lint ging incl agressie. Ik vlieg gemiddeld 4/5x per jaar en op wat turbulentie na nooit iets aan het handje.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:56

Ik zit volgende week woensdag weer in het vliegtuig! :D

Heb nog nooit iets engs meegemaakt, maar wel iets ergs vervelend gehad waardoor ik tegen de terugvlucht opzat.
Was de eerste keer dat ik ging vliegen, we gingen naar Kos. Tijdens het landen bij Kos kreeg ik gigantische zere oren, echt niet normaal! Ik zat toen te janken in het vliegtuig door de pijn (en ik piep niet snel). We vlogen 's avonds dus kon ook niks zien, maar volgens mij daalden we toen heel snel.
Heb toen echt de hele avond nog last gehad van mijn oren :n Zag toen erg op toen we terug ging vliegen, maar toen geen last meer gehad van mijn oren en vorig jaar gelukkig ook niet :)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:21

Mette schreef:
Ik vind vliegen eigenlijk helemaal niet eng, maar de laatste keer was toch wat minder...
We vlogen naar Zuid Afrika (Johannesburg) via Parijs, maar helaas hadden we op Parijs enorme vertraging. Er werd (natuurlijk) niet gezegd waarom maar dat werd ons achteraf wel duidelijk :D

We vlogen met Airfrance en die hadden op dat vliegtuig overal camera's zitten. Eentje op de neus, op de staart, een camera onderop zodat je alles onder je zag. Heel leuk want zo zag je tijdens het opstijgen van alles. Na heel wat uurtjes in de lucht wilde ik nog een keer op de camera's kijken, maar toen deden ze het niet meer. Vreemd, mja, die schermpjes doen wel vaker raar dacht ik.
Toen we gingen landen zag ik naast de landingsbaan overal brandweer auto's staan, aan beide kanten en zodra we geland waren ging alles uit (licht/motoren). Na wat commotie kon de piloot ons vertellen dat we een hydraulisch probleem hadden en dat hij zijn best had gedaan om ons veilig aan de grond te zetten. We moesten alleen wel helemaal naar de gate gesleept worden want hij wilde de motoren niet meer starten. Nou toen waren we allemaal dolgelukkig dat we aan de grond stonden :D

Achteraf kon het thuisfront ons vertellen dat we al uren niet meer te zien waren op flightradar.. Zo'n drie uur voor de landing foetsie, net zoals de camera's aan boord. Het duurde even voordat we bedacht hadden dat dat allemaal geen toeval was.

Dacht je dat er iets anders aan de hand was dan wat uiteindelijk gezegd was dan?

Ook hier een frequente vlieger, nooit problemen gehad, gelukkig :)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:27

iemand die een hartaanval kreeg aan boord,gelukkig was er genoeg medisch personeel aanboord en kon ik mooi op me stoeltje toekijken en hoefde niets te doen gelukkig.
maar je zit dan niet lekker in het vliegtuig meer,gelukkig was het een vrij snelle vlucht van 3 uur maar,en de person die een hartaanval kreeg heeft het gelukkig overleefd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:28

Op mijn vlucht van Las Vegas naar New York hadden we ontzettende turbulentie. Niet alle overhead cabins waren goed afgesloten en die gingen dus open. Dus de bagage vloog in het rond en een aantal mensen waren ook lichtgewond. Nou vond ik dat nog wel meevallen, maar de paniek die uitbrak. Het meisje achter mij werd helemaal gek. Die zat te huilen en te schreeuwen dat ze dood ging en zo gingen er meer mensen meedoen. Dat meisje wilde wegrennen (waarheen?!) en begon over haar vriend die naast haar zat te kruipen, maar die zat in zijn gordel, dus die kon geen kant op en werd half geplet. Meer mesnen kwamen uit hun stoel en vielen over de bagage in het gangpad. Een aantal probeerden de rust te bewaren, maar dat viel niet mee.

Gelukkig duurde het allemaal niet zo heel lang, en kwam iedereen daarna wel weer tot rust, maar de paniek bij de mensen... Dat mensen zichzelf dan ook wat aandoen omdat ze in paniek zijn, terwijl je veel beter rustig kan blijven zitten.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:37

Die bekertjes voor je oren werken alleen maar met de daling. En de opslag van de wc zit niet voorin het toestel maar die ligt redelijk centraal, zelfs wat meer naar achter.

Ben zelf stewardess geweest en heel wat rondjes om de wereld gevlogen, maar behalve wat wilde turbulentie niks ergs. Als jullie weten op welke omstandigheden zo'n vliegtuig getest wordt dan valt het allemaal reuze mee.

Dus, sit down and enjoy the ride! ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:08

Ook al heel wat vliegreizen gemaakt, en buiten turbulentie tijdens de vlucht nooit iets raars meegemaakt.
Wel 2 keer voor de vlucht. 1 keer in Almaty (Kazachstan), zaten al in de wachtruimte voordat je het vliegtuig in stapt, bij de "gate" dus (stelt alleen in Almaty niet veel voor). Vliegtuig stond met zijn neus daar tegen het raam, en de neus open. Vliegtuig kapot dus. Ze hebben er 9 uur aan gesleuteld voor onze neus, en toen mochten we instappen en vertrekken.
En nog een keer een kapot vliegtuig in Sandakan (Maleisie). Dit was een binnenlandse vlucht. Onder het vliegtuig lag een plas vloeistof die 4 keer zo groot was als het vliegtuig. Gelukkig werd er toen vanuit Kuala Lumpur een nieuw vliegtuig ingevlogen.
Verder staat me de landingsbaan in Sucre (Bolivia) nog goed bij. Is landen, vol op de rem, en je draait net voor de bergwand. Dat is een zeer korte landingsbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:24

Oh een keer op een vlucht naar londen, waren we in het vliegtuig moesten we wachten omdat een motor het niet deed of zo, uiteindelijk terug naar de gate, mochten we het vliegtuig niet verlaten en moesten we een uur wachten terwijl er een motor opengemaakt werd, uiteindelijk toch nog opgestegen. Ik ben toen maar in slaap gevallen.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:17

Hmm, inmiddels al wel wat vliegreisjes achter de rug. :j Turbulentie nog niet echt meegemaakt, op één keer na (de laatste keer - januari dit jaar), maar dat was geen heftige turbulentie. Tot mijn verbazing vond ik het eigenlijk wel leuk en spannend, haha, terwijl ik van tevoren meer een angstgevoel had verwacht. :oo Da's denk ik wel heel anders met zware turbulentie, brr...

Mijn vervelendste ervaring was niet echt ENG, eerder heel vervelend om je doorheen te moeten bijten. Dat was tijdens mijn allereerste vlucht, naar New York City. Bij het landen deden mijn oren onverdraaglijk veel pijn. Het was net alsof mijn trommelvlies ging knappen. Wat een afschuwelijk gevoel zeg, ik werd er even heel bang van! Zeker omdat niets hielp... Je kunt echt alleen maar afwachten tot je oren normaal gaan doen. :\ Mijn zusje had hier ook zo'n last van, maar mijn ouders amper in vergelijking met ons.
Gelukkig was ik in mentaal opzicht wel helemaal verheugd, omdat we toen eindelijk zooo dicht bij (boven) NY waren! Dat hielp nog een beetje als afleiding. ^^

Dit is ook mijn allerverste vlucht tot nu toe (zo'n acht uur), dus bij de andere vluchten was de landing niet van zo hoog. In vergelijking voelde ik mijn oren toen amper!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:46

is al heel wat jaartjes geleden maar ik vergeet hem nooit meer denk ik. Was zo'n klein boemel vliegtuigje in het Caraibisch gebied. Bij het instappen viel al op dat er allemaal verschillende stoelen in zaten, blijkbaar her en der een keer een stoel vervangen met een andere gebruikte stoel. Ok..kan gebeuren en recyclen is natuurlijk prima. Echter…sommige stoelen zaten toch niet helemaal goed vast, ik ging zitten en m'n stoel wiebelde, die van mijn ex ook. Je kon zo in de cockpit kijken en ik zag dat nergens meer verf op zat en dat de piloot tegen een metertje tikte :D Na het opstijgen begon er een hoge fluittoon uit de richting van de deur te komen, toen zag ik sommigen mensen wel wat verontrust kijken, ik was zelf ook niet echt happy. De vlucht duurde een klein uurtje maar voor mijn gevoel een eeuw :D

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:11

Niet eng maar vervelend:

Wou me luikje dicht doen, zat me haar er tussen. Het wou ook niet meer open dus me haar maar af geknipt. Dus vanaf nu doe ik in een vliegtuig me haar vast.

Wel een keer gehad dat er iemand een rij voor me zat en alleen maar aan het flauwvallen was. Dat was beSt schokkend voor een 6 jarige.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:14

Het opstijgen en dalen vind ik nooit echt een leuke ervaring omdat ik oorpijn krijg.

Verder maak ik niet zo'n enge dingen mee. 1 keertje was er wel een 'defect' waardoor we niet konden opstijgen, de rechtermotor deed het niet. Nadat die gemaakt was, heb ik nog heel die vliegreis in angst gezeten omdat ik dacht dat die motor onderweg ging uitvallen :')