Emigreren, welk land kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Emigreren, welk land kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:09

Als vrouw? Niet gemakkelijk, dat kan ik je vertellen!

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 10:16

Korea en Japan, wauw haha, die heb ik nog niet vaak gehoord!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:26

xDaphnexx schreef:
Australië dat lijkt me geweldig of toch Italië of Turkije :)

Wij wonen sinds een klein jaartje in Turkije :D

Maar weetje, je gaat het kleine kikkerlandje toch echt wel missen. De echte hollanders, het prachtige platteland, het leuke taaltje :j

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:43

Love_boyke schreef:
Korea en Japan, wauw haha, die heb ik nog niet vaak gehoord!

Haha, tja, het is maar net waar je interesses liggen. Er zijn voldoende belangstellende voor Japan though, hoewel ik zelf meer naar Korea neig. Maar zijn zat Japan topics op bokt.

En bij mij komt het ook deels voort uit de muziek die ik luister, hetzelfde geld voor Ryomieko die hiervoor al ergens hetzelfde antwoord heeft gegeven, volgens mij :P

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:49

Ik denk niet dat ik ooit ga emigreren, gezien mijn talen bar slecht zijn.

Maar als ik dat wel zou doen lijkt Australië mij fantastisch, het enige nadeel is dat Australië het gevaarlijkste land is qua beesten en laat ik nou niet zo gek zijn op de beesten die daar leven. :=

Zouden de beesten die in een land voorkomen jullie tegenhouden om daar naar toe te emigreren?

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:50

Fins Lapland <3

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:24

Petrichor schreef:

Maar als ik dat wel zou doen lijkt Australië mij fantastisch, het enige nadeel is dat Australië het gevaarlijkste land is qua beesten en laat ik nou niet zo gek zijn op de beesten die daar leven. :=

Zouden de beesten die in een land voorkomen jullie tegenhouden om daar naar toe te emigreren?

Valt mee hoor, het is er niet zo heel erg.

Ik sta nu op Schiphol, terug naar Australie :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:24

Ik heb niet echt de neiging om ooit te gaan emigreren. Maar als het dan toch zou moeten dan Oostenrijk/Zwitserland/Canada.

En anders naar Duitsland of Belgie.

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:45

Wih wonen nu 7 jaar in Nieuw Zeeland en zou NOOIT terug willen naar Nederland! :n Veel te gestrest, overbefolkt en veel te veel regels. Ik heb hier 10X de hoeveelheid opportunities die ik zou hebben gehad in Nederland.
Ik met toe geven dat het niet voor iedeeen is, ik ken meerdere NL's die terug zijn gegaan (ook hele gezinnen) aangezien het gewoon niet hun leven stijl is :x .
Als je wilt emigreren zou ik zeggen ga ervoor! Je leeft maar 1 keer. (je moet alleen niet heel close zijn met je weidere familie, koffie drinken is er niet meer bij....)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:24

northequest1 schreef:
Wih wonen nu 7 jaar in Nieuw Zeeland en zou NOOIT terug willen naar Nederland! :n Veel te gestrest, overbefolkt en veel te veel regels. Ik heb hier 10X de hoeveelheid opportunities die ik zou hebben gehad in Nederland.
Ik met toe geven dat het niet voor iedeeen is, ik ken meerdere NL's die terug zijn gegaan (ook hele gezinnen) aangezien het gewoon niet hun leven stijl is :x .
Als je wilt emigreren zou ik zeggen ga ervoor! Je leeft maar 1 keer. (je moet alleen niet heel close zijn met je weidere familie, koffie drinken is er niet meer bij....)

Wat super leuk zeg!
Ik wil na mijn studie er heen en hopelijk ook om te blijven!
Leuke facebook pagina hebben jullie (ben even in jullie profiel gaan spieken)
Dat met de levensstijl begrijp ik helemaal. Toen ik er tijdens mijn uitwisseling zat waren er echt heel veel jongens en meisjes die aan het eind van het jaar nog geen vrienden hadden, terwijl ik naar elk feestje werd uitgenodigd en vrienden zelfs naar het vliegveld reden om mij nog uit te zwaaien.
En alles is natuurlijk wel iets relaxter, zo van komt het vandaag niet klaar dan doen we het morgen toch ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:20

Ik ben begin dit jaar geëmigreerd naar Duitsland. Stond niet bovenaan mijn lijstje (eigenlijk stond emigreren helemaal niet in de planning :Y) ), maar ik zit hier prima op mijn plek. Geniet echt van de stad en de mensen hier. Ik woon in het oude Oost-Berlijn, en de sfeer is hier zo bijzonder. Net alsof de punk-cultuur nooit verdwenen is. Daarnaast is het natuurlijk een gigantisch grote stad, en dat vind ik heerlijk. Het voelt allemaal net wat wereldser dan Amsterdam :)
Woon natuurlijk ook wel in het mooiste stukje van de stad <3

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:27

Ierland! <3 Prachtig land. Ik hou van die sfeer en natuur.

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:36

Zweden!!! *\o/*

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:41

Ik ben vandaag aangekomen in Denemarken :) hoelang ik blijf laat ik nog open. Ben wel officieel geemigreerd.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:46

Babeth schreef:
Ik ben vandaag aangekomen in Denemarken :) hoelang ik blijf laat ik nog open. Ben wel officieel geemigreerd.

Wauw, veel succes!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:47

Groot-Brittannië, Schotland of Amerika en dan specifiek Kentucky

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:51

Mijn man en ik hebben de laatste jaren veel landen bezocht.
Diverse plekken in Amerika, Noorwegen, Finland, Schotland, Canada, Groenland, kom regelmatig in Duitsland bij een vriendin die daar nu woont.
Maar het land wat op mij de meeste indruk heeft gemaakt en waar ik best zou willen wonen is IJsland.
De ruimte, het klimaat, de natuur, de historie en de mensen zijn zo puur, zo eerlijk. Echt <3

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:57

Petrichor schreef:

haha, die enge beesten ja!
Ik heb ooit een verhaal op tv gehoord van een Australisch meisje die ineens een tarantula in haar bed zag! Brr, daar word je toch ook gek van!

Ik durf er niet eens op vakantie door de beesten, al zou ik het wel heel gaaf vinden (het land zelf)!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:18

Babeth schreef:

Joehoe! Heel gezellig hier! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 02:22

LisanneElena schreef:
Petrichor schreef:

haha, die enge beesten ja!
Ik heb ooit een verhaal op tv gehoord van een Australisch meisje die ineens een tarantula in haar bed zag! Brr, daar word je toch ook gek van!

Ik durf er niet eens op vakantie door de beesten, al zou ik het wel heel gaaf vinden (het land zelf)!

Jammer dat jullie je er door laten tegenhouden, want als je niet helemaal de bush in gaat kom je bijna geen spinnen of slangen tegen. :n
Wordt allemaal zo overdreven op tv en internet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 02:32

Petrichor schreef:

Ja, ik zou nooit in de VS willen wonen. Of bedoel je met beesten alleen dieren?

Als ik zou emigreren dan graag naar Ierland. En als ik ooit een excentriek kluizenaarsvrouwtje word ga ik wonen in Cabo Polonio in Uruguay. Daar wil ik graag nog een keer naar terug.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 05:08

Canada :D
USA zou ik zelf ook nooit willen wonen :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:13

SpikkelFire schreef:
Jammer dat jullie je er door laten tegenhouden, want als je niet helemaal de bush in gaat kom je bijna geen spinnen of slangen tegen. :n
Wordt allemaal zo overdreven op tv en internet.

Vrienden van ons wonen in Australie (niet in de bush) en die zijn toch echt al 3 katten verloren aan giftige spinnen en slangen. Maar ze wonen er fijn en willen niet meer weg.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:21

Zuid-Afrika, Egypte, Curacao of Australië zijn echt mijn landen! De Afrikaanse landen vanwege de mensen, cultuur, prachtig daar! De andere twee zijn wat meer toegankelijk en westers.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:26

IERLAND!! Heb er al eens een jaar gewoond en nog altijd een beetje heimwee er naartoe. Maar echt emigreren weet ik niet of ik dat ooit zou doen.