Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:20

Dan dnek ik dat je Ryanair bedoelt :P. Ik heb verder nog niks geks meegemaakt :P, afgezien van een knappe steward :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:22

sterreke98 schreef:
Dan dnek ik dat je Ryanair bedoelt :P. Ik heb verder nog niks geks meegemaakt :P, afgezien van een knappe steward :)

Waar waar waar waar?!!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:24

Bij Ryanair, vanuit NL of Mallorca. Hele tijd te lachen haha. Ik denk dat hij nieuw was :'). Maar knap <3

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:24

Danique_G schreef:
sterreke98 schreef:

Waar waar waar waar?!!

ja dat was hem :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:37

Ik heb in 2009 mee morgen vliegen in de cockpit.
Mijn oude buurman was piloot bij transavia en had mijn vlucht aangevraagd om die te mogen vliegen.

Eerst voor de vlucht bij de douane al mee mogen lopen met de crew en daarna bij de gate met de crew mee het vliegtuig in.
Het leuke was dus dat ik eerst op mijn eigen stoel moest gaan zitten en bij de hoofdstewardess moest melden dat ik er was.
Vlak voor het aanmelden van de vlucht werd ik opgehaald en verdween dus de cockpit in.
Het vanaf de gate totdat het lampje riemen vast uitging heb ik in de cockpit mogen zitten tussen de piloten in.
Was echt super vet en mocht meeluisteren met de torren etc. tijdens het opstijgen kreeg ik van alles uitleg en mocht ook een aantal schakelaars omzetten.

Toen het lampje uit ging mocht ik weer even terug naar de gewone stoelen want ja daar zaten mijn vriendinnen,
Je had die gezichten moeten zien van de overige passagiers :+
Ik alles vertellen aan mijn vriendinnen werd er een man boos joh.

Maar toen werd het bijna tijd om de landing in te zetten dus ik mocht weer naar de cockpit toe.
Ik mocht zelfs even achter het stuur toen mijn buurman moest plassen. Wat een kick *\o/*

Toen werd het tijd voor de landing en mocht ik weer schakelaars omzetten en je kon dus echt mee genieten met alles.
Het contact met de toren, hoeveel hoogte er nog was.
Op een gegeven moment hoor je dus echt 100 50 40 30 20 10
Ik mocht dus nadat we geland waren de passagiers bedanken dat ze met mij wilde vliegen :+
Nadat alle passagiers uit het vliegtuig waren mochten mijn vriendinnen ook nog even kijken in de cockpit,
en mochten we overal in het vliegtuig kijken.

Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even filmpjes hiervan plaatsen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:40

sterreke98 schreef:
Bij Ryanair, vanuit NL of Mallorca. Hele tijd te lachen haha. Ik denk dat hij nieuw was :'). Maar knap <3

En homo waarschijnlijk. :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:42

Mmm dat denk ik niet haha. Over het algemeen heb ik een best goede gayradar :') Ben ik ondertussen wel achtergekomen :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:28

Sicayes schreef:
Ik vind het opzich wel komisch dat dit topic 'leukste ervaringen' heet en de meeste mensen eigenlijk van die horror verhalen hebben (inclusief mijzelf :+ )

Dit is eigenlijk net zoiets als 'Air Crash Investigation' kijken net voor je op vakantie gaat :')

Dat kijk ik zelf nog rustig als ik aan boord ben :P

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:26

Ik vlieg de laatste tijd eigenlijk altijd in m'n uppie, wat soms heel saai is maar soms heel leuk :D

Nacht op Heathrow door moeten brengen, vlucht ging om 6 uur 's ochtends en de eerste tube vanuit waar ik woonde pas om 5. Taxi was me te duur := Rond een uur of 1 's nachts maar eens buiten een sigaretje gaan roken, eind december, koud en met een enorme koffer. Staat 2 dames daar geanimeerd recepten uit te wisselen bij het roken. Leek alsof ze beste vriendinnen waren, ik heb daar vrolijk staan afluisteren. Sprak ze daarna aan, bleek dat ze elkaar net 5 minuten kenden! Een turkse oude dame die in Engeland woonde, en een Engelse vrouw van ca. 35 die in Turkije woonde, en ik dus: ook een gekke nationaliteiten mix die in Engeland woont. Hebben de hele nacht gepraat over van alles, op elkaar gewacht bij het bagage afgeven en in tranen bij de gates afscheid genomen 's ochtends. Ik heb geen naam of nummer van ze, maar zal me die nacht altijd herinneren :)

Voor de goede orde nog een horror verhaal: wilden bijna opstijgen, wordt m'n vader bewusteloos. Piloot en arts aan boord meteen gezegd: hoppa, niks vliegen, ambulance jij! Kwamen er in het ziekenhuis ook achter dat als hij was gaan vliegen (als die jonge piloot dus niet zo standvastig was geweest) m'n papa dood in het land van bestemming was aangekomen. Ben die piloot tot de dag van vandaag dankbaar...

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:47

Daks schreef:
Ik heb in 2009 mee morgen vliegen in de cockpit.
Mijn oude buurman was piloot bij transavia en had mijn vlucht aangevraagd om die te mogen vliegen.

Eerst voor de vlucht bij de douane al mee mogen lopen met de crew en daarna bij de gate met de crew mee het vliegtuig in.
Het leuke was dus dat ik eerst op mijn eigen stoel moest gaan zitten en bij de hoofdstewardess moest melden dat ik er was.
Vlak voor het aanmelden van de vlucht werd ik opgehaald en verdween dus de cockpit in.
Het vanaf de gate totdat het lampje riemen vast uitging heb ik in de cockpit mogen zitten tussen de piloten in.
Was echt super vet en mocht meeluisteren met de torren etc. tijdens het opstijgen kreeg ik van alles uitleg en mocht ook een aantal schakelaars omzetten.

Toen het lampje uit ging mocht ik weer even terug naar de gewone stoelen want ja daar zaten mijn vriendinnen,
Je had die gezichten moeten zien van de overige passagiers :+
Ik alles vertellen aan mijn vriendinnen werd er een man boos joh.

Maar toen werd het bijna tijd om de landing in te zetten dus ik mocht weer naar de cockpit toe.
Ik mocht zelfs even achter het stuur toen mijn buurman moest plassen. Wat een kick *\o/*

Toen werd het tijd voor de landing en mocht ik weer schakelaars omzetten en je kon dus echt mee genieten met alles.
Het contact met de toren, hoeveel hoogte er nog was.
Op een gegeven moment hoor je dus echt 100 50 40 30 20 10
Ik mocht dus nadat we geland waren de passagiers bedanken dat ze met mij wilde vliegen :+
Nadat alle passagiers uit het vliegtuig waren mochten mijn vriendinnen ook nog even kijken in de cockpit,
en mochten we overal in het vliegtuig kijken.

Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even filmpjes hiervan plaatsen.

Het is voor jou buurman misschien verstandiger om hiervan geen filmpjes te plaatsen.... Zeker niet als je tijdens de vlucht op de stoel van de Co. zat. Ik begrijp absoluut je enthousiasme en het is ook superleuk om in de cockpit te zitten tijdens start en landing. De captain kan daarvoor toestemming geven, dus dat is niet verboden omdat je een goede bekende van hem bent. Alleen de knoppen bedienen tijdens een vlucht
Is bepaald niet toegestaan en je zou toch niet willen dat jouw buurman hierdoor in de problemen zou komen!

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:59

Niet heel speciaal, maar wel voor mij: allereerste keer vliegen mochten we een kijkje nemen in de cockpit en begonnen de piloten uit te leggen hoe alles werkte. En natuurlijk ook de super-service die we hadden gehad. Ik was nogal bang, maar de stewardessen deden hun best. :)

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:01

Ik ging naar de wc in het vliegtuig, ik trek door en druk op doortrekken weet je wel, nou ik kwam gillend uit die wc omdat ik dacht dat het vliegtuig neer storte :')
En ik ben een keer uit zo'n golfkarretje gevallen waarmee ze rond rijden op het vliegveld :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:06

Ik krijg helemaal zin in vakantie zo! :D

Mijn vriend en ik gingen rond kerst een midweekje naar Londen, de hele tijd hadden we al een beetje 'mot' over wie bij het raam mocht zitten. :') Nou goed ik dacht van prima als jij zo graag nu wilt ga ik wel aan het raam bij de terug weg.

Dus mijn vriend zit aan het raam en ik in het midden, naast mij komt een heel schattig dun Chinees meisje zitten van nog geen 40 kilo, helemaal prima ik had er geen last van. :D

De terug weg mocht ik dus bij het raam zitten en mijn vriend nam braaf plaats in het midden. Op het gegeven moment komt er een groep aan met allemaal hele gezette/dikke Afrikaanse mannen. Een van die mannen neemt plaats naast mijn vriend. De arme man was na schatting 200/250 kilo en paste eigenlijk niet in die stoel. Zijn zwembandjes gingen over de leuning bij mijn vriend op schoot. De blik die mijn vriend op dat moment trok was miljoenen waard!

Hij word hier nog heel vaak aan herinnerd! :')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:11

Ladypronk filmpjes laten dat allemaal niet zien. En geen naam en toenaam. Dus denk dat het voor mijn buurman niet uitmaakt.
Mocht ze zelfs van hem op YouTube zetten en delen

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:17

iets mindere leuke ervaring, na 11 september de controles tijdelijk strenger waren. 2 arabische mensen met een tulband om in het zelfde vliegtuig gingen in zuid Afrika. had het toen die vlucht wel een beetje benauwd, omdat ik dacht dat ze misschien wel een anslag zouden kunnen plegen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:25

Toen ik een jaar of 10 was ben ik gillend de WC uitgerend omdat ik zo schrok van het luide geluid van het doortrekken.
Hele vliegtuig keek me aan, allemaal stewardessen in de WC kijken. Ik vond het geluid gewoon zo eng!
De rest van de reis heb ik me heel stil gehouden :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:56

Kaus schreef:
Toen ik een jaar of 10 was ben ik gillend de WC uitgerend omdat ik zo schrok van het luide geluid van het doortrekken.
Hele vliegtuig keek me aan, allemaal stewardessen in de WC kijken. Ik vond het geluid gewoon zo eng!
De rest van de reis heb ik me heel stil gehouden :')

Dat had ik ook de eerste keer. :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:07

Dirndl schreef:
Ik vlieg de laatste tijd eigenlijk altijd in m'n uppie, wat soms heel saai is maar soms heel leuk :D

Nacht op Heathrow door moeten brengen, vlucht ging om 6 uur 's ochtends en de eerste tube vanuit waar ik woonde pas om 5. Taxi was me te duur := Rond een uur of 1 's nachts maar eens buiten een sigaretje gaan roken, eind december, koud en met een enorme koffer. Staat 2 dames daar geanimeerd recepten uit te wisselen bij het roken. Leek alsof ze beste vriendinnen waren, ik heb daar vrolijk staan afluisteren. Sprak ze daarna aan, bleek dat ze elkaar net 5 minuten kenden! Een turkse oude dame die in Engeland woonde, en een Engelse vrouw van ca. 35 die in Turkije woonde, en ik dus: ook een gekke nationaliteiten mix die in Engeland woont. Hebben de hele nacht gepraat over van alles, op elkaar gewacht bij het bagage afgeven en in tranen bij de gates afscheid genomen 's ochtends. Ik heb geen naam of nummer van ze, maar zal me die nacht altijd herinneren :)

Voor de goede orde nog een horror verhaal: wilden bijna opstijgen, wordt m'n vader bewusteloos. Piloot en arts aan boord meteen gezegd: hoppa, niks vliegen, ambulance jij! Kwamen er in het ziekenhuis ook achter dat als hij was gaan vliegen (als die jonge piloot dus niet zo standvastig was geweest) m'n papa dood in het land van bestemming was aangekomen. Ben die piloot tot de dag van vandaag dankbaar...

Mijn paarden vluchten zijn 9 van de 10x ook alleen en soms moet ik met een passagiers vlucht terug.
Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk en ik heb bijna altijd wel iemand om even snel een praatje mee te maken. Met name als je bij de wc staat of in de galley bij de drankjes.
De enige keer dat ik het niet zo leuk vond was dat de persoon naast mij 10 uur lang naar het schermpje zat te kijken waarop je de route zag.....dat is zo iets als 10 uur op de klok kijken om te zien hoe de tijd voor bij strijkt.

Ik heb ook een keer een 'horror' vlucht gehad maar dat was meer de tijd.
Als eerste al 4 uur vertraging door slecht weer (ijzel, sneeuw etc). Eenmaal in de lucht bleek er een paard te zijn gevallen. We hebben nog geprobeerd om hem overeind te krijgen maar dat was niet gelukt dus terug naar amsterdam. Daar zeker 3 uur op het platvorm gestaan, paard er letterlijk uitgesleept, toen alle vracht erweer in, de-icing procedure en weer weg op naar tenerife tussenlanding. Daar aan de grond vliegtuig stuk. Kreeg een mooie uitleg van een vliegtuigmonteur en als ze het niet ter plaatste konden maken zouden we 3 dagen moeten wachten op onderdelen. (bestaat er geen kwik fit ofzo?).
Gdz dank hebben ze het euvel weten te verhelpen dus na nog eens 3 uur op de grond te hebben gestaan weer opweg naar de tussenstop in Brazielie. Daar ging het gelukkig volgens schema en door naar Quito. Toen we daar geland waren nog eens 2 a 3 uur gewacht op de douane mensen die de papieren van de paarden moesten nakijken. En je raad het al dat was een nieuw persoon die er nog niet bekend mee was.
Op dat moment was ik echt helemaal stuk, de tijd kwijt maar ik maakte een schatting en kwam al uit op ruim 30 uur onderweg. Aan boord ook weinig kunnen slapen.
En toen kwamen we in het hotel...naar de 3e etage en geen lift :( .

Maar het is nog steeds leuk werk hoor :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:31

secricible schreef:
Hmmm, wij hebben ooit drama gehad doordat de bus naar het vliegveld in Londen in de file kwam. We hadden een feestje gehad de dag ervoor en ik wilde mijn ballonfiguur meenemen. Op het vliegveld, stressend om op tijd te komen, was ik dat ding beu en liet hem knappen om hem weg te gooien.

Ik heb die dag geleerd dat een ballon laten knappen op een overvol vliegveld echt geen goed idee is...

_O- hoe je het ook neerzet hilarisch. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:41

Bewaker vond het wat minder hilarisch.
Uiteindelijk konden ze er wel om lachen toen ze mijn compleet geschrokken gezicht zagen toen er 4 man bewaking om me heen stond, maar in eerste instantie, oef...
Enige excuus is dat ik pas net 18 was, gestresst, moe (2 nachten op de stoep voor een drukke boekwinkel in hartje londen slapen is slecht voor je nachtrust) en gewoon niet nadacht.

In het kader van handige acties had ik op de middelbare school een klasgenootje dat wel eens wiet gebruikte. Zijn tas rook er ook naar en er zat gruis onderin de kiertjes e.d. Die tas nam hij mee om naar londen te vliegen. Hij mocht even mee naar achteren, we hebben net het vliegtuig gehaald.

En in het kader van de minder smakelijke acties zat ik met mijn teenslippers aan het gangpad vanuit egypte naar nederland. Het was een nachtvlucht en ik lag dus ook te slapen, tot ik gespetter tegen mijn voeten voelde. Gatverdamme, allemaal spetters kots over mijn voeten %)
Echt heel erg smerig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:47

Altijd een groot feest om te vliegen :=

Zo ben ik ook laatst gedurende een 10 hele lange uren volledig bijgepraat door een passagier over de Filipijnen en hoe hij zijn Filipijnse vrouw had ontmoet.... Ook geen feest....

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:52

Toen we een keer turbulentie hadden en een stukje naar onder 'vielen'. Ik was UNO aan het spelen met mijn moeder en de kaarten bleven een tijdje in de lucht hanger terwijl wij naar onder vielen.
Het gekrijs van mijn moeder vond ik denk ik nog wel het grappigste :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:53

enige wat ik een keer had was tijdens het opstijgen stopte het vliegtuig opeens..

werd er op geroepen er brand een of andere lampje... we gaan dit eerst controleren..

wel veilig in amsterdam aangekomen:)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:55

Ik vind het altijd zo hilarische om te zien hoe mensen kunnen stressen als er bijvoorbeeld turbulentie is, absoluut niet vervelend bedoeld voor de mensen die dit eng vinden/vliegangst want ik kan het me opzich wel voorstellen :j
Verder heb ik nooit wat mee gemaakt. Behalve dat een vrouw helemaal hysterische werd omdat we 10 minuten later vertrokken :+

Oh ja, doortrekken in de wc vind ik nooit zo leuk _O- Eng geluid :+

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:02

Als ik dit topic lees krijg ik echt zin in deze zomervakantie! Ik vlieg dan namelijk voor het eerst alleen en ook nog naar de Verenigde Staten waar ik een jaar lang naar high school zal gaan *\o/* *\o/* *\o/*