Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sicayes schreef:Ik vind het opzich wel komisch dat dit topic 'leukste ervaringen' heet en de meeste mensen eigenlijk van die horror verhalen hebben (inclusief mijzelf)
Dit is eigenlijk net zoiets als 'Air Crash Investigation' kijken net voor je op vakantie gaat
Daks schreef:Ik heb in 2009 mee morgen vliegen in de cockpit.
Mijn oude buurman was piloot bij transavia en had mijn vlucht aangevraagd om die te mogen vliegen.
Eerst voor de vlucht bij de douane al mee mogen lopen met de crew en daarna bij de gate met de crew mee het vliegtuig in.
Het leuke was dus dat ik eerst op mijn eigen stoel moest gaan zitten en bij de hoofdstewardess moest melden dat ik er was.
Vlak voor het aanmelden van de vlucht werd ik opgehaald en verdween dus de cockpit in.
Het vanaf de gate totdat het lampje riemen vast uitging heb ik in de cockpit mogen zitten tussen de piloten in.
Was echt super vet en mocht meeluisteren met de torren etc. tijdens het opstijgen kreeg ik van alles uitleg en mocht ook een aantal schakelaars omzetten.
Toen het lampje uit ging mocht ik weer even terug naar de gewone stoelen want ja daar zaten mijn vriendinnen,
Je had die gezichten moeten zien van de overige passagiers![]()
Ik alles vertellen aan mijn vriendinnen werd er een man boos joh.
Maar toen werd het bijna tijd om de landing in te zetten dus ik mocht weer naar de cockpit toe.
Ik mocht zelfs even achter het stuur toen mijn buurman moest plassen. Wat een kick![]()
Toen werd het tijd voor de landing en mocht ik weer schakelaars omzetten en je kon dus echt mee genieten met alles.
Het contact met de toren, hoeveel hoogte er nog was.
Op een gegeven moment hoor je dus echt 100 50 40 30 20 10
Ik mocht dus nadat we geland waren de passagiers bedanken dat ze met mij wilde vliegen![]()
Nadat alle passagiers uit het vliegtuig waren mochten mijn vriendinnen ook nog even kijken in de cockpit,
en mochten we overal in het vliegtuig kijken.
Ik zal als ik thuis ben vanmiddag even filmpjes hiervan plaatsen.
Kaus schreef:Toen ik een jaar of 10 was ben ik gillend de WC uitgerend omdat ik zo schrok van het luide geluid van het doortrekken.
Hele vliegtuig keek me aan, allemaal stewardessen in de WC kijken. Ik vond het geluid gewoon zo eng!
De rest van de reis heb ik me heel stil gehouden
Dirndl schreef:Ik vlieg de laatste tijd eigenlijk altijd in m'n uppie, wat soms heel saai is maar soms heel leuk
Nacht op Heathrow door moeten brengen, vlucht ging om 6 uur 's ochtends en de eerste tube vanuit waar ik woonde pas om 5. Taxi was me te duurRond een uur of 1 's nachts maar eens buiten een sigaretje gaan roken, eind december, koud en met een enorme koffer. Staat 2 dames daar geanimeerd recepten uit te wisselen bij het roken. Leek alsof ze beste vriendinnen waren, ik heb daar vrolijk staan afluisteren. Sprak ze daarna aan, bleek dat ze elkaar net 5 minuten kenden! Een turkse oude dame die in Engeland woonde, en een Engelse vrouw van ca. 35 die in Turkije woonde, en ik dus: ook een gekke nationaliteiten mix die in Engeland woont. Hebben de hele nacht gepraat over van alles, op elkaar gewacht bij het bagage afgeven en in tranen bij de gates afscheid genomen 's ochtends. Ik heb geen naam of nummer van ze, maar zal me die nacht altijd herinneren
Voor de goede orde nog een horror verhaal: wilden bijna opstijgen, wordt m'n vader bewusteloos. Piloot en arts aan boord meteen gezegd: hoppa, niks vliegen, ambulance jij! Kwamen er in het ziekenhuis ook achter dat als hij was gaan vliegen (als die jonge piloot dus niet zo standvastig was geweest) m'n papa dood in het land van bestemming was aangekomen. Ben die piloot tot de dag van vandaag dankbaar...
secricible schreef:Hmmm, wij hebben ooit drama gehad doordat de bus naar het vliegveld in Londen in de file kwam. We hadden een feestje gehad de dag ervoor en ik wilde mijn ballonfiguur meenemen. Op het vliegveld, stressend om op tijd te komen, was ik dat ding beu en liet hem knappen om hem weg te gooien.
Ik heb die dag geleerd dat een ballon laten knappen op een overvol vliegveld echt geen goed idee is...