70 jaar D-Day Normandië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

Re: 70 jaar D-Day Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:22

Waauww kippenvel! Is dit nu eenmalig ivm 70 jaar D-Day of komt dit jaarlijks terug?

Prachtige foto's heb je gemaakt, kreeg af en toe tranen in mijn ogen.
Wil zelf volgend jaar naar Normandië, vind het super interessant.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:23

Zo groots is vanwege 70 jaar idd. En waarschijnlijk de laatste x voor de veteranen van woII.
Wordt elke 10 jaar groots herdacht.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 13:30

Dat waren de foto's dan, vanavond om half 9 zullen wij weer richting Nederland vertrekken! We hebben echt een geweldige tijd hier gehad en heb heel erg veel meegemaakt. Hoop dat jullie een beetje hebben kunnen mee genieten en ervaren van onze tijd hier. Ik zal als ik weer in Nederland ben voor degene die mij een PB hadden gestuurd een lijstje maken met voor ons echt hoogtepunten die je zou moeten zijn haha!

Ik wil iedereen super bedankten voor het meelezen en de geweldige reacties :j _/-\o_

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:48

Wow pff, ik zit hier even met tranen in mijn ogen. Die foto's van die dropping, de veteranen, het is zo indrukwekkend. Haast niet voor te stellen als 'jongere' wat zij allemaal meegemaakt hebben. Je hebt het prachtig vast weten te leggen: enerzijds het verdriet van de mensen die het niet gehaald hebben, anderzijds de vreugde dat het is goedgekomen.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:00

Ongelofelijk wat een prachtige foto's *kippenvel* wat geven zij het beeld "mooi" weer. Ik heb ook altijd een interesse gehad in de tweede wereld oorlog (waarom, geen idee) en heb de film D-Day zeer vaak gezien en altijd gedacht dat de man die in de kerktoren was blijven hangen een verzonnen ding was. Nu weet ik dus na al die jaren dat dit gewoon echt is. Bijzonder verhaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:25

Wat een ontzettend mooi verslag en indrukwekkende foto's! Bedankt voor het delen :)

(Is de herdenking altijd zo groot of komt dat doordat het nu 70 jaar geleden is?)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:30

Wat leuk, ik herken een hele boel, wij zijn afgelopen jaar ook in Normandie geweest! Het is super indruk wekkend, de film die 180graden om je heen is, is ook super indrukwekkend :brr: ik krijg tranen in mijn ogen _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:03

Wat bijzonder dat de veteranen hun dienst portret van toen bij zich dragen, wat waren ze ongelooflijk jong.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:19

Bijzonder, die parachutisten met vlaggen doen mij denken aan de "leg bags" die de paratroopers meedroegen! (ook weer zo'n item waardoor wat dingetjes mis gingen voor D-Day)
Voor iedereen echt een aanrader: boek Band Of Brothers, geeft echt (vanaf Amerikaanse zijde) de zwaardere momenten in de oorlog weer op een manier waarop je denkt dat je naast die mannen in hun foxholes zit.

Goede reis naar huis!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:43

mirriezz schreef:
Bijzonder, die parachutisten met vlaggen doen mij denken aan de "leg bags" die de paratroopers meedroegen! (ook weer zo'n item waardoor wat dingetjes mis gingen voor D-Day)
Voor iedereen echt een aanrader: boek Band Of Brothers, geeft echt (vanaf Amerikaanse zijde) de zwaardere momenten in de oorlog weer op een manier waarop je denkt dat je naast die mannen in hun foxholes zit.

Goede reis naar huis!

Ik zat even te kijken op bol.com maar nieuw kost dit boek iets van € 67,00 en tweedehands € 37,00 kan dit ongeveer kloppen of zit ik dan helemaal verkeerd te kijken. Stephen E. Ambrose is de schrijver?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:51

Schrijver klopt idd. Of de boeken zo veel.kosten geen idee. Kan maar zo.

Gos ja, die legbags, nu je t zegt...

Edit:
Ik zie ze voor 19,95 staan. Die jij bedoelt zijn dvds denk.ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:05

Wat een gaaf verslag en wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
Wat mooi dat je erbij was!

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:36

Wat een mooie foto's! Lijkt me echt een onvergetelijke ervaring!

Boek van Band of Brothers, is dat van die tvserie dan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:03

Zo'n tooic als dit grijpt me toch altijd bij de keel.. Je hebt een prachtig verslag gemaakt ts..
Heb zelf ook een ongelooflijk diep respect voor de veteranen die gezorgd hebben (en nog steeds zorgen) voor onze vrijheid, die zoveel mensen klakkeloos voor lief nemen.. Ik hoop echt dat meer mensen (jongeren) zich ervoor gaan interesseren, want deze mensen hebben ons respect meer dan verdiend en deze omvang van haat tegenover andere mensen mag nooit vergeten worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:07

_/-\o_ dat er nog veteranen zijn , en die veteraan Vince met de jongere ik op de borst wat een broekje wow hij was echt nog jong..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:19

Veteranen zullen er altijd blijven, maar van de WOII bedoel je zeker.haha.
Mijn zwager is ook veteraan, gediend in Bosnië. Zoals ik er meer hoor, hij vind zich geen held, wel degene die zijn overleden.
Hij staat nooit als veteraan in t gelit. Wel als Natres.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 20:39

Deze mannen hadden natuurlijk ook weinig keuze, ze moesten ivm dienstplicht. Dat maakt het voor mij ook zo heftig; het waren eigenlijk nog jongetjes.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:24

CaroR schreef:
Wat een mooie foto's! Lijkt me echt een onvergetelijke ervaring!

Boek van Band of Brothers, is dat van die tvserie dan?

Ja. De tv serie is gebaseerd op het boek van Stephen Ambrose.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:46

Wauw wauw wauw....geen woorden voor. Weer zo mooi vastgelegd :j....Ben er weer stil van

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 10:20

We zijn vanochtend om 05:00 alweer aangekomen in Nederland! Dankjewel voor jullie fantastische reacties! :j Ik ga nou kijken waar ik het mooist een foto album kan maken en bestellen want wil deze ervaring nooit meer vergeten en kunnen delen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:10

Wat mij betreft hoef je er geen album van te maken. Je mag het ook zo naar de drukker brengen! En er een gedenkboek van laten maken, en uit laten geven :D echt geweldige foto's! Zeker ook gezien dat het aantal veteranen elk jaar minder wordt, vind ik deze foto;s echt memorabel! In combinatie met de verhalen die je schrijft. Ik heb ervan genoten! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:11

Kan ik het alleen maar eens mee zijn :D

Vandaag allemaal oorlogs docu's gezien op discovery ook Omaha beach enzo , wow na dit topic opende het zoveel ogen voor mij je foto's je verhalen in die docu's zag ik alles _/-\o_

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 20:20

Wauw dankjewel is echt een enorm compliment! :j Ik wil inderdaad een album maken om er altijd even naar terug te kunnen kijken, altijd het er bij kunnen pakken in plaats van achter de laptop. Als je iets in handen hebt word het toch veel echter voor mijn gevoel!

Zou gaaf zijn als een drukker het in productie zou willen nemen haha, al zijn het alleen maar de foto's! :D :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:35

Ik had dit topic ook doorgegeven aan mensen die niks met paarden hebben, maar wel met WOII. Bv aan een collega. Zaten we regelmatig even te kijken op het werk, of er nog nieuwe foto's waren. Beiden wel jaloers natuurlijk, waarom waren wij niet daar???? ;( Maar voor mij was dit topic het toch wel een extraatje/kers op de taart in deze tijd van docu's, nieuwsberichten en krantenartikelen over D-Day!

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:42

Ben het helemaal eens met de dames hier boven me hoor do....Zou er meer mee doen dan alleen een fotoboek!!!!!!!