Aftellen: dinsdag vertrek ik naar Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:26

bigone schreef:
Is het als stalhulp niet overal zo, het is algemeen bekend dat het zwaar werk en lange dagen zijn voor het absolute minimum. Vind je dit niet erg dan is het geweldig maar er zijn er maar enkelen die dit echt lang volhouden.

Tuurlijk, maar je hebt hard werken en HARD werken, en denk dat het er ook vanaf hangt wat je ervoor terug krijgt... Ik werk nu 6 dagen in de week keihard als stalruiter/groom, maar krijg veel waardering en een goed loon plus de kans om door te groeien en meer te leren. Maar om nou te zeggen dat ik de benen onder mijn lijf vandaan ren? Nee... Ik werk hard, maar niet KEI hard.. Ken ook grooms/ruiters die geen pauze hebben, leven op red bull en sigaretten, en worden vreselijk ondergewaardeerd... Niet overal in de paardenwereld is het zo, ken er namelijk ook genoeg die wel op een leuk bedrijf met goede sfeer zitten, veel kansen krijgen, en waar het gewaardeerd word wat je doet.. :) Je moet maar net geluk hebben... Maar denk dat dat in elke branche wel zo is...

Vertel TS alleen wat ik heb gehoord over Karin, gezien ik een aantal mensen "ken" die daar hebben gewerkt, en wat ik heb gehoord is het erg hard werken daar, maar hoe de sfeer voor de rest is weet ik niet. Ik vermoed wel goed, heb zelf in België op een eventingstal gewerkt, en wat ik heb meegekregen is dat Belgen over het algemeen warmer en "zachter" zijn dan de Nederlanders, minder direct zeg maar. Maar goed, wilt natuurlijk niet zeggen dat alle Belgen zo zijn :P

Naomi_Jortje

Re: Aftellen: dinsdag vertrek ik naar Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 22:20

Hard werken is voor mij geen probleem, maar in Ierland kreeg ik daar alleen maar gezeik voor terug. Bij Karin Donckers staan er lessen tegenover en hopelijk een goede sfeer. Ik ga over 2 weken gewoon kijken hoe het daar gaat en dan zien we wel weer verder :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:39

jeetje balen dat ze je als oud vuil hebben gebruikt.

hoop dat je bij Karin Donckers een fijnere en leukere tijd zult hebben.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 05:41

Jeetje ik lees je verhaal nu pas maar wat erg!
Goed dat je trouw bent gebleven aan jezelf en je weg bent gegaan! Ik ben zelf ook bezig met een baan in Ierland. (Overigens andere stal en county) maar nu denk ik toch nog wel even 3keer na.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:59

Gisterenavond aangekomen bij Karin Donckers en door iedereen heel aardig ontvangen, vannacht alleen ieder uur op de klok gezien, zo ontzettend zenuwachtig was ik. Nu merk ik pas goed wat de stal in Ierland met me gedaan heeft en daar baalik wel echt van. Maar het goede nieuws is dat ik heerlijk gewerkt heb, wel van 8 tot 18.30 maar met genoeg korte momentjes van rust tussenin, het maakt niet uit als er wat strootjes in de gang liggen en je wordt niet afgezeikt :) Vandaag ook al meteen eentje mogen rijden, heel fijn. Wat ook fijn is, is dat avondeten met z'n alle samen is en de moeder van Karin kookt, dus na zo'n dag werken hoef je alleen nog maar aan te schuiven :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:00

Wat fijn meiske!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:00

Wat goed om te horen dat je het naar je zin heb! Veel plezier en succes nog!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:04

Klinkt heel positief!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:12

Jeeej!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:17

Wat super dat het goed bevalt!! Ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:22

Lees nu je topic pas. Maar ben blij dat jeit eindelijk toch wel positief nieuws hebt!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:03

Fijn dat dit dan zo' n positieve dag was en hopelijk voor de rest vd tijd ook zo blijft, heel veel plezier daar....

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:13

veel plezier daar!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:37

Oh super dat je eerste dag goed is bevallen!
Eerste indruk is vaak het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:35

Mooi dat je nu goed te plek bent :) Hard werken is niet erg, zolang er maar genoeg is om van te genieten!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 20:50

Ondertussen 4 dagen gewerkt en het is echt heel leuk hier, de meiden zijn heel aardig (eentje is soms wat vijandig naar de yard manager en naar mij, maar 't andere moment is ze juist weer ontzettend aardig, heel apart), 2 leuke lessen gehad en fijn gereden :) Vandaag alleen paard met ijzer op m'n voet gesprongen en die is heel dik nu, dus was blij dat we vandaag al om 17.30 klaar waren en we nu fijn heel de avond samen bankhangen. Maandag komt Karin terug van een wedstrijd in Polen en dan gaan we overleggen of ik hierna terug mag komen voor langere tijd, maar denk dat ik zelf ga beslissen dat ik dat niet wil. Je loopt hier echt continu en ik heb vorig jaar een spiertje in m'n bovenbeen ingescheurd en dat begint nu weer op te spelen helaas. Zelfs als ik met krukje opstap moet ik met 2 handen m'n voet op tillen om 'm in de beugel te krijgen, kan m'n been niet zelf optillen. En als dat al zo is na 4 dagen, is het misschien niet het slimste plan om dit nog 3,5 maand te gaan doen. Ontzettend jammer, want het is echt heel leuk hier en heb nu in 4 dagen al zo ontzettend veel geleerd, maar wil ook graag m'n lijf heel houden. En minder hard werken dan de rest is natuurlijk ook niet eerlijk.