bigone schreef:Is het als stalhulp niet overal zo, het is algemeen bekend dat het zwaar werk en lange dagen zijn voor het absolute minimum. Vind je dit niet erg dan is het geweldig maar er zijn er maar enkelen die dit echt lang volhouden.
Tuurlijk, maar je hebt hard werken en HARD werken, en denk dat het er ook vanaf hangt wat je ervoor terug krijgt... Ik werk nu 6 dagen in de week keihard als stalruiter/groom, maar krijg veel waardering en een goed loon plus de kans om door te groeien en meer te leren. Maar om nou te zeggen dat ik de benen onder mijn lijf vandaan ren? Nee... Ik werk hard, maar niet KEI hard.. Ken ook grooms/ruiters die geen pauze hebben, leven op red bull en sigaretten, en worden vreselijk ondergewaardeerd... Niet overal in de paardenwereld is het zo, ken er namelijk ook genoeg die wel op een leuk bedrijf met goede sfeer zitten, veel kansen krijgen, en waar het gewaardeerd word wat je doet..

Vertel TS alleen wat ik heb gehoord over Karin, gezien ik een aantal mensen "ken" die daar hebben gewerkt, en wat ik heb gehoord is het erg hard werken daar, maar hoe de sfeer voor de rest is weet ik niet. Ik vermoed wel goed, heb zelf in België op een eventingstal gewerkt, en wat ik heb meegekregen is dat Belgen over het algemeen warmer en "zachter" zijn dan de Nederlanders, minder direct zeg maar. Maar goed, wilt natuurlijk niet zeggen dat alle Belgen zo zijn