Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:49

Wat een mooie foto's komen er voorbij nu ik deze foto's zie krijg ik wel zin om daar naar toe te gaan.. Ik snap nu waarom mijn man zegt als je eenmaal in zweden geweest bent wil je niet meer naar engeland toe..
Mijn ouders wonen in (de omgeving) hagfors. Vrienden van ons in degenfors, en het andere vriendenstel wonen ongeveer 15 minuten van de sundance ranch af..
Ik heb geen idee hoe de ver de afstanden zijn (het plan is om naar onze vrienden te bezoeken) maar het lijkt me geweldig om daar paard te rijden..

Anoniem

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:02

Dat moet je ook zeker doen! :D

Wij wonen tussen Munkfors en Hagfors in (De Sundance Ranch is de kant van Munkfors op), en Hagfors is voor ons ongeveer een 20/30 minuten rijden. De Sundance Ranch ongeveer 45 minuten.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:08

Ooh ik ben iets van 3x naar munkfors op vakantie geweest :)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:51

Wij zijn ook naar Munkfors geweest :))

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:51

Kallandso schreef:
Mimo schreef:
Wij wonen nu bijna 5 jaar permanent in Zweden en gaan echt nooit meer terug!
Långviksmon ligt 50 km ten noorden van Örnsköldsvik in de provincie Västernorrland.

Toffe plek ook om te wonen, die foto's in je profiel ook!
Ik had wel in Umeå willen studeren, maar dat ging niet via mijn universiteit en was voor mij zelf ook niet helemaal haalbaar. Dus nu wil ik komend najaar/winter een tripje die kant op maken :)

Koffie staat klaar! ;-)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:04

aaah jeetje ik word zo blij als ik naar al die foto's kijk. Ik ga er zeker nog een keer naartoe.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met communiceren? Praten jullie Zweeds of Engels ofzo?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:09

Maaike_Melis schreef:
aaah jeetje ik word zo blij als ik naar al die foto's kijk. Ik ga er zeker nog een keer naartoe.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met communiceren? Praten jullie Zweeds of Engels ofzo?

Ik doe een beetje van beide. Als ik het red, doe ik het in het Zweeds, daar begin ik ook meestal mee. Maar als ik vastloop ga ik over op het Engels.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:10

Jammer dat het allemaal ver hiervandaan is, anders had het misschien wel leuk geweest om te meeten ofzo.
Op school praten we onderling engels, heel slecht eigenlijk haha

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:35

Was leuk geweest idd, lastig he, zo'n groot land!
Je moet Zweeds praten Anouk, kan je leren. Net als wij dat zouden moeten doen, maar doen we ook niet :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:36

Svenska är kul :D

Van de week nog een kaart naar een vriend in Zweden gestuurd. In het Zweeds :Y) Vind het zo'n onwijs leuke taal maar heb niet echt meer tijd om regelmatig en veel te oefenen -O-
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 28-03-14 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:37

Ja, det är det :))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:38

Disneyfilms en video's op youtube(met Engelse en Zweedse subtitles) kijken. Werkte bij mij heel goed en is nog leuk ook :))

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:49

Ik kijk met de kinderfilms van m'n au pair kindje mee :o
En daarnaast kijk ik zelf zo nu en dan Pippi Langkous in het Zweeds, luister Zweedse radio en heb een Zweedse cursus :)
Ik spreek ook wel een woordje Zweeds hoor, niet vloeiend, maar ik kan me wel verstaanbaar maken. Ik blijf het ook zeker bijhouden in NL, altijd handig om een extra taal te kennen :D

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:50

Ik ben veel meer een Australië fan. Maar Zweden trekt mij ook. De taal zou ik willen leren. En luiste ook naar muziek in het Zweeds. Dus ergens wel herkenbaar om er eens heen te willen.
Ben ook nooit naar Australië geweest. Maar dit zijn wel voor mij twee landen die ik in het echt zou willen zien.

Daarnaast speel ik ook een Zweeds en een Australisch(Engels) muziekinstrument.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:54

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die Zweden leuk vinden.
Wij vinden dat ook en wij zijn van plan om er binnen korte tijd te gaan wonen.
We hadden eigenlijk al een huis gekocht ,maar dat is niet doorgegaan.
Nu gaan we eerst weer een tijdje in Noorwegen wonen (hebben we al 9,5 jaar gewoond) en van daaruit gaan we kijken voor huizen en werk. Iets dichterbij :P
Door die foto's krijg ik er wel weer zin in. Ik ben niet zo gek op de winter (sneeuw eigenlijk meer) en las dat de winters in Skåne en langs de kust wel meevallen,dus that's the place to be ;)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:59

Ja, klopt. De winters vallen hier mee, of nja, afgelopen jaar viel het mee. De 3 jaar ervoor was hier ook veel sneeuw, maar ik gok nog steeds minder dan verder naar het noorden.
Leuk dat jullie in Skåne willen wonen! Al enig idee waar?

Ik ga volgende zomer waarschijnlijk samen met m'n nichtje een roadtrip maken door Zweden, ik heb nog te veel niet gezien :=
Tegen die tijd wil ik zeker nog wat tips, maar dat komt dan wel :))

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:23

Hier hebben we afgelopen winter ook geen sneeuw gehad..
Okee 3 dagen ofzo maar stelde helaas niet zoveel voor. Ik had wel echt zin in een zweedse winter.

Vandaag naar växjö geweest en een foto gemaakt van een meertje onderweg. Ik blijf verliefd op zweden en kan uren in de auto zitten rondrijden :D
Afbeelding

En het is zulk lekker weer, vanmorgen was het 2 graden en volop zon, ik liep al heerlijk in mn t-shirtje en de paardjes mochten ook weer lekker naakt buiten spelen :)
Afbeelding
Echt zo heerlijk dat het hier rond half 6 al gewoon licht is.

En echt super vet! Gister hoorde mn moeder al wat op de zolder in de schuur lopen en het was te zwaar voor een van de katten ofzo. Later zag ze hem in het land lopen en toen zat ie in de stal :D ze heeft hem opgesloten in Faros zn stal, ik wilde hem ook zien haha.
Afbeelding
Beetje jammer dat ie niet wild was haha. Wat kan dat beest schreeuwen toen zn baasje hem oppakte om te halen :P was wel een onwijs lief beest!

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:53

Haha anouk!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:42

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:02

Afbeelding

Oh sorry, niet alles gelezen, maar zal hem gaan bijhouden.
Wij gingen altijd op vakantie naar zweden; rondtrekken met de caravan. Nu wonen we er, alweer negen jaar :)

Voor de paardenfans die småland bezoeken, een echte aanrader:
http://www.stallsonakull.com/en/turridning/
Ik ken de eigenaresse. Het is een leuke vrouw met veel liefde voor haar paarden (ook de bejaarden lopen er nog rond),gaat er heel prettig mee om en met een enorme liefde voor de natuur waar ze k veel over kan vertellen. De paarden (haflingers) leven in twee kuddes, 24/7 buiten op gecoupeerd terrein en zijn zeer betrouwbaar. Ze gaat vaak samen met de 'gasten' de paarden uit de wei halen, zelf poetsen en zadelen, later weer naar de wei brengen en altijd tijd voor een praatje. Zelfs tweedaagse ritten zijn mogelijk. Echte aanrader. :) (en nee hoor, ik verdien er niets aan als mensen daar gaan rijden :) )

Aardige mensen zijn hier ook welkom voor een kop koffie, een praatje en evt tips :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:12

Wat een prachtige foto Liljebo! <3

O leuk om te weten van die stal, ga ik op m'n lijstje zetten voor m'n roadtrip :o Mooi te combineren als ik dan jou kom opzoeken Anouk!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:16

Nou bij ons is de kogel door de kerk. Het plan om naar Wales op vakantie te gaan is van de baan. Het wordt gewoon weer Zweden dit jaar. :') :))

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:34

Waar ga je heen op vakantie imre?

Haha iselda dan ga ik met je mee :P

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:36

Imre schreef:
Nou bij ons is de kogel door de kerk. Het plan om naar Wales op vakantie te gaan is van de baan. Het wordt gewoon weer Zweden dit jaar. :') :))

Altijd leuk!
Waar in Zweden?

Haha, is goed Anouk, gezellig :))
Ik baal echt dat we waarschijnlijk niet meer af kunnen spreken voor ik terug ga :(
Kom je nog richting NL in de zomer?

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:41

Jaa vast wel maar wanneer precies weet ik niet. Ligt aan het weer hier en aan de paarden, eigenlijk wil ik nu al niet eens weg vanwege die paarden. Ik wil eigenlijk eerst zeker weten dat het weer helemaal goed met ze gaat want mn moeder durft niet in dr eentje dat verband te wisselen en in dr eentje dat land in. Als het het echt moet doet ze het wel maar liever niet..