Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:23

Wauw wat tof!! Oman wil ik ook echt nog wel een keer heen, maar niet alleen dus haha. Ben jij daar dan wel helemaal alleen heen gegaan??

Om even op je opmerking terug te komen, als ik met iemand reis dan voel ik me toch altijd wat meer op mijn gemak, ik heb al heel veel alleen gedaan, maar dit was in westerse landen. Ik ben wel alleen naar Bangkok geweest en heb ook dagen alleen rond gelopen in Hong Kong, maar dat voelt ook nog zeer westers. Hong Kong misschien iets meer dan Bangkok.

Misschien ben ik wel gewoon niet zo dapper :7

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:23

Bambino schreef:
Wauw ziet er geweldig uit daar zeg, hoeveel inwoners telt de stad?
En over het algemeen zijn de mensen ''rijk''?

Ik woon zelf in Egypte, en wil doorgraag vanaf hier wat landen zien uit het Midden Oosten (Jordanie, Saoudie Arabie etc ), en dit staat nu toe echt wel op nr. 1 :D * Kijkt vriendje ondertussen lief aan :o *

Koeweit wordt soms gezien als een soort stadstaat, daardoor is het lastig te zeggen hoe groot de stad is.. waar liggen de grenzen van wat nog Koeweit City is en de rest? In totaal heeft het land ongeveer 3 miljoen inwoners, waarvan de meesten dus op één hoop wonen.

Wat doe jij in Egypte? Saudi-Arabië staat ook nog op mijn lijstje, maar daar kom je helaas niet zomaar binnen :p

TammyVN schreef:
Wauw wat tof!! Oman wil ik ook echt nog wel een keer heen, maar niet alleen dus haha. Ben jij daar dan wel helemaal alleen heen gegaan??

Om even op je opmerking terug te komen, als ik met iemand reis dan voel ik me toch altijd wat meer op mijn gemak, ik heb al heel veel alleen gedaan, maar dit was in westerse landen. Ik ben wel alleen naar Bangkok geweest en heb ook dagen alleen rond gelopen in Hong Kong, maar dat voelt ook nog zeer westers. Hong Kong misschien iets meer dan Bangkok.

Misschien ben ik wel gewoon niet zo dapper :7

We zijn hier met twee stagiaires, en we zijn samen naar Oman en de Verenigde Arabische Emiraten gegaan. En volgende week vliegen we naar Qatar :D

Ik snap je gevoel wel een beetje hoor. Echt alleen ben ik alleen nog maar in Turkije geweest, voor de rest vind ik het toch ook wel prettig om niet helemaal alleen te zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:43

Wat een prachtige fotoreeks alweer ! :j

Bambino

Re: Koeweit: oliestaatje in de woestijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:57

@Narya, ik ben hier naar toe gemigreerd en werk in een hotel hier aan de rode zee, ben ook niet meer van plan terug te keren naar NL , ja voor vakantie that's it haha..
Ben gek op Arabisch landen <3

Maar 3 miljoen inwoners is echter niet veel voor een heel land zeg! :oo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:21

Wat super interessant!!!
En ook zo gaaf dat je er zo veel vanaf weet!

Is er een reden voor dat er geen openbaar vervoer is?? Ging er automatisch vanuit dat ze dat overal hadden :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 10:26

Bambino schreef:
@Narya, ik ben hier naar toe gemigreerd en werk in een hotel hier aan de rode zee, ben ook niet meer van plan terug te keren naar NL , ja voor vakantie that's it haha..
Ben gek op Arabisch landen <3

Nice! Maar dat is vooral seizoenswerk, toch? Wat doe je in de winter? Of nu bijvoorbeeld, nu er zo weinig toeristen zijn?

Kentaro schreef:
Wat super interessant!!!
En ook zo gaaf dat je er zo veel vanaf weet!

Is er een reden voor dat er geen openbaar vervoer is?? Ging er automatisch vanuit dat ze dat overal hadden :+

Ik weet helemaal nog niet zoveel hoor.. het belangrijkste is altijd het besef dat je nog heel, heel veel te leren hebt :)

Er is hier wel heel beperkt openbaar vervoer, een aantal lijnen die over de hoofdwegen gaan.. maar daar kun je dus niet zoveel mee, want dan droppen ze je naast de snelweg ergens ipv op je bestemming. Dichtstbijzijnde bushalte is ook echt 20 min lopen vanaf hier, dat doe je niet als het niet hoeft :P

Wat betreft de christenen hier, ik had nog beloofd daar een aantal woorden over te zeggen. Koeweit kent twee soorten christenen: er zijn een aantal inheemse christenen, die dus ook de Koeweitse nationaliteit hebben, dat zijn er zo'n 150-200. Het merendeel van de christenen hier is expat, dan wel uit de andere Arabische landen of Azië, dan wel uit Europa of Amerika. Over de eerste groep is heel weinig bekend, behalve dat het een aantal grote families van Levantijnse afkomst zijn. Ik heb gesproken met een aantal mensenrechtenactivisten over deze groep, maar niemand weet eigenlijk hoe hun situatie is. Vermoedelijk leven ze 'under the radar'. Wat betreft de tweede groep, de situatie hier is min of meer vergelijkbaar met de andere Arabische landen denk ik. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet acceptabel hier. Je mag niet op straat Bijbels uitdelen, bijvoorbeeld. Maar er zijn wel degelijk kerken, en dat de bouw van nieuwe kerken verboden is is niet waar: er wordt over gesproken in het parlement en sommige parlementariërs spreken zich uit voor zo'n verbod, maar het is er niet.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:56

Wat interessant over de christenen zeg, dat wist ik niet!

Nee Egypte is ook winterzon bestemming dus het gehele jaar door wel toerisme, ik woon dus ook winterseizoen hier :), wel is het nu natuurlijk door alles '' onrusten volgens nederland'' een stuk rustiger, maar het werk dat ik doe doe ik alleen dus eigenlijk ben ik gehele tijd door lekker bezig!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 11:12

En nog een beetje Dubai:

Afbeelding
Uitzicht vanaf het appartement van een vriend

Afbeelding
Burj Al Arab

Afbeelding

Afbeelding
Dubai Mall

Afbeelding
Bij de Dubai Mall

Afbeelding
Op de Burj Khalifa

Afbeelding
Uitzicht vanaf de Burj Khalifa

Afbeelding
Ook in Dubai hebben ze toffe auto's :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:16

Wat gaaf om te zien zeg! Mijn oom heeft er gewoond en ook in Quatar (nu Pery geloof ik, hij is met zijn vrouw en kind een soort van wereldreis voor de rest van zijn leven aan het maken ofoz). In mijn beleving was het een ontzettend achtergesteld land, maar boy, i was wrong :oo

Gaaf hoor, nog heel veel plezier! Ik ga even stippen, want vind het leuk om te volgen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:21

Leuk en leerzaam weer.
Het valt me op dat alles er zo schoon uitziet of lijkt dat maar zo?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:45

WAt super gave foto's van Dubai! echt heel mooi, dat staat ook nog een keer op mijn to do list :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:49

Gaaf, echt gaaf! Dubai is ook apart zo! Maarre een roze Ferarri vind ik een beetje vloeken in de kerk haha :D

(Dat censuur op de schilderijen is best komisch :') )

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:50

:wow:

Meer heb ik niet te zeggen.... :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:14

Bizarre foto van Dubai: een hoop wolkenkrabbers langs de snelweg en vlak daarachter gewoon een groot woestijndorp.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:30

Wauw wat een gave stage! Erg interessant, mooie foto's ook!

Zijn de 'kamelen' geen dromedarissen? Kamelen hebben toch twee bulten?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:35

LauraM schreef:
Wauw wat een gave stage! Erg interessant, mooie foto's ook!

Zijn de 'kamelen' geen dromedarissen? Kamelen hebben toch twee bulten?

Nee, er is naar 1 soort: de kameel. Ander woord voor dromedaris is een eenbultige kameel. In andere landen gebruiken ze ook de verzamelnaam; kameel.
(Beetje idee van een shetlander en een Belgisch trekpaard; ze verschillen, maar zijn beide paarden)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 19:53

Yv_ schreef:
Wat gaaf om te zien zeg! Mijn oom heeft er gewoond en ook in Quatar (nu Pery geloof ik, hij is met zijn vrouw en kind een soort van wereldreis voor de rest van zijn leven aan het maken ofoz). In mijn beleving was het een ontzettend achtergesteld land, maar boy, i was wrong :oo

Haha, nee, achtergebleven dekt de lading niet bepaald. Het is hier hypermodern, vooral Dubai is echt futuristisch. Volgende week vliegen we naar Qatar, benieuwd hoe dat is!

Laurabram schreef:

Dat is inderdaad zo. Vermoedelijk zijn hier gewoon heel veel schoonmakers oid, want mensen zijn niet bepaald bereid om een paar stappen extra te zetten om bij een prullenbak te komen oid. Vriendin vertelde vandaag dat mensen voor 300 meter nog opgehaald worden met chauffeur en al bij haar werk :P

Opvallend dat mensen Dubai interessanter vinden dan Koeweit. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van Dubai moet vinden. Het is een hele vreemde plaats, voelt totaal niet Arabisch aan oid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:55

Dat is het misschien ook; het is bijna surrealistisch Dubai.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:56

Ik denk omdat er niet zoveel reclame wordt gemaakt over Koeweit.
Door jou topic wordt het wel aantrekkelijk.
Ik ben echt Dubai fan, maar door jou wil ik ooit eens naar Koeweit gaan (wanneer de portemonnee het ok vindt)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:14

Toffe foto's weer! Ik snap je gevoel over Dubai, ik wist ook niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Wel heel vet om een keer gezien te hebben. Ik was er maar 1 nacht dus heb niet heel veel gezien dus kan sowieso al moeilijk oordelen..

Dat metro station op je eerste foto vind ik zo typisch, heel futuristisch ofzo. Ik had vanaf mijn hotel ook uitzicht op een metro station, interessante vormgeving wel.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:34

Narya schreef:
Laurabram schreef:

Dat is inderdaad zo. Vermoedelijk zijn hier gewoon heel veel schoonmakers oid, want mensen zijn niet bepaald bereid om een paar stappen extra te zetten om bij een prullenbak te komen oid. Vriendin vertelde vandaag dat mensen voor 300 meter nog opgehaald worden met chauffeur en al bij haar werk :P

Dan wordt er vast veel schoongemaakt en opgeruimd.
Het deed me denken aan Monaco. Ook daar is het overal netjes en schoon. Geen papiertje op straat te vinden.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 21:43

En de straffen voor vuil op straat gooien zijn ook niet zo mild als hier denk ik?
Of mensen zijn daar beschaafder..
Ik heb het daar in ieder geval niet zien doen, en als ik hier op straat kom zie ik het vrijwel meteen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:39

Furrow schreef:
En de straffen voor vuil op straat gooien zijn ook niet zo mild als hier denk ik?
Of mensen zijn daar beschaafder..
Ik heb het daar in ieder geval niet zien doen, en als ik hier op straat kom zie ik het vrijwel meteen.

Er is in Koeweit nog wel een verschil tussen de letter en de uitvoering van de wet hoor. Officieel mag er hier zoveel niet, maar onofficieel... :P Wetten worden niet altijd nageleefd.

Afbeelding
Bezoekje aan de Camel Racing Club

Afbeelding
Deelname aan de EduPLUS fair

Afbeelding
20 jaar na de invasie is Failaka nog steeds een puinhoop

Afbeelding
Sporen van de invasie

Afbeelding

Afbeelding
Een mall hier

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:52

Die laatste foto is echt zo sfeervol ! <3
Zand hoeven ze in elk geval al niet meer te leggen op de racing track :D
De foto's van Failaka lijken echt wel oorlogsgebied...ook al is het al 20 jaar geleden...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:06

Ik had vorig jaar een paardentransport naar Dubai. Helaas was het gewoon te warm (45 graden) en was het Ramadan (dus niet eten en drinken op straat) om de stad in te gaan. Maar ik heb tijdens de taxi rit mijn ogen uitgekeken. Het is gewoon bizar, zelfs de pilaren van de wegen hebben een sierrandje al dan niet in keur.
De architectuur vond ik geweldig, ik houd wel van apart.

Ook het hotel waar wij verbleven was echt mega. Het zwembad was wel wat klein maar we zaten practisch onder de startbaan van de luchthaven en om de 2 a 3 minuten kwam er een A380 van Emirates voorbij.

Ik hoop er ooit nog eens een bezoekje te brengen in een wat gunstigere periode en hopelijk met iets meer tijd.