Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:03

Voor degenen die nog niet geboekt hebben en zoekende zijn... wij verhuren een ontzettend leuk houten chalet, aan de zuid/westkust van Portugal. Het ligt behoorlijk prive, maar wel vlakbij ons eigen huis.
Er is heel veel cultuur, leuke dorpjes, stadjes te bezichtigen, markt... dolfijnen spotten, paardrijden etc.etc. en niet te vergeten... oh, zo'n 80 km. rustig strand ;-))
Lissabon op 1 uur rijden afstand!

Websitelink is in mijn onderschrift.

p.s. aanvulling: auto huren is wel noodzakelijk, eventueel hebben wij, in overleg, wel een klein auto'tje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:34

Kir_Ples schreef:
Nou wij hebben natuurlijk zelf een gekeken wat in eerste instantie allemaal voor ons open lag, nu hebben wij behoorlijk wat eisen en zijn alleen Cyprus en Fuerteventura over gebleven. Nu Cyprus weg valt blijft Fuerteventura over en ik vind dat verder absoluut geen probleem lijkt mij een prachtig eiland. :)

Fuerteventura mooi???
Daar is dus echt niets te zien. Het grote niets noem ik dat eiland. Eens maar nooit weer.
Wat denk je daar te zien als ik vragen mag?

HorseLove92

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:59

Ik vond Fuerteventura ook een leuk eiland hoor! Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn!

Verder vind ik Cyprus erg apart, je hebt dan echt het gevoel dat je in een ver land zit! Wel heel mooi..
Wij zaten in larnaca ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:45

Fitzroy schreef:
Kir_Ples schreef:
Nou wij hebben natuurlijk zelf een gekeken wat in eerste instantie allemaal voor ons open lag, nu hebben wij behoorlijk wat eisen en zijn alleen Cyprus en Fuerteventura over gebleven. Nu Cyprus weg valt blijft Fuerteventura over en ik vind dat verder absoluut geen probleem lijkt mij een prachtig eiland. :)

Fuerteventura mooi???
Daar is dus echt niets te zien. Het grote niets noem ik dat eiland. Eens maar nooit weer.

Witte stranden en een blauwe zee! :D

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:47

Wij zijn ook nog druk aan het twijfelen!! Of Bali of Tanzania :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 02:30

Vriendlief en ik gaan als het goed is naar Gambia :D :D

Misschien ook een idee voor sommige hier? :)

zoesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 04:34

Curacao!!! Genoeg te doen altijd. 's avonds is de stad heel gezllig, je kan hier prachtig duiken en snorkelen. Paardrijden kan ook en niet alleen paso fino rijden. Je kan bij finca casju buitenritten maken en gewoon les nemen op engels bereden paarden. Elke maand zijn er leuke feesten zoals de full moon party bij kokomo beach, met dolfijnen zwemmen en zo heb ik nog lang niet alles benoemd! :)
Stuur me een pb als je nog meer vragen hebt. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:07

@kir, als jij genoeg hebt aan witte stranden en een blauwe zee dan kan het een optie zijn. Maar ik vond nu ook weer niet het schoolvoorbeeld van een mooie strandbestemming met palmbomen, witte stranden en een strakblauwe zee, zoals bv. Curaçao, Bali of noem een andere tropische bestemming. Gewoon een normale strandbestemming, zonder verder wat te zien. Ik zou dan als ik jou was eerder naar een van de Griekse eilanden gaan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:10

Hm nu raak ik wel aan de twijfel....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:57

Bedenk ook even behalve de vluchtduur wat je vliegtijden zijn.
Ik ben naar verschillende griekse eilanden geweest en heb regelmatig tussenlandingen gehad (soms kom je daar pas achter na het boeken)........ het kost meestal maar max een uur (als het niet minder is). De mensen gaan van boord, koffers worden er super snel uit gehaald en je bent weer weg....
En als je dan bedenkt dat je om half 6 's ochtends van schiphol vertrekt maakt dat ene uurtje me ook niet zo enorm veel uit....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:31

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:06

Ik kan ook niet kiezen. Ben al in heel veel landen geweest en wil dit jaar toch weer ergens anders heen.
Tevens is het ook nog eens de huwelijksreis.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:35

Tierania_ schreef:
Ik kan ook niet kiezen. Ben al in heel veel landen geweest en wil dit jaar toch weer ergens anders heen.
Tevens is het ook nog eens de huwelijksreis.

Alvast gefeliciteerd met het voornemen dan!
Reden tot feesten!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:02

Mag ik de tip geven om eens bij een goed reisbureau aan te kloppen die persoonlijke reizen aanbiedt.. Dus niets iets als D-reizen etc want dat zijn vaak standaard pakketten. Zij kunnen vaak hele leuke aanbiedingen vinden.

Zo zijn mijn ouders een keer met z'n tweeën een week naar Dubai geweest, incl vlucht,hotel en all-inclusive waren zij €300 kwijt voor hen samen!

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:13

beauty1love schreef:
Mag ik de tip geven om eens bij een goed reisbureau aan te kloppen die persoonlijke reizen aanbiedt.. Dus niets iets als D-reizen etc want dat zijn vaak standaard pakketten. Zij kunnen vaak hele leuke aanbiedingen vinden.

Zo zijn mijn ouders een keer met z'n tweeën een week naar Dubai geweest, incl vlucht,hotel en all-inclusive waren zij €300 kwijt voor hen samen!

Heb je een paar voorbeelden van zulk soort bureaus?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:21

Kir_Ples schreef:
Fitzroy schreef:

Fuerteventura mooi???

Witte stranden en een blauwe zee! :D

Hartstikke mooi daar :D! Heel bijzonder landschap met die lava stranden.

Hele gave uitstapjes kun je maken naar bijvoorbeeld lanzarot of dat onbewoonde eiland wat er dicht bij ligt.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 07:30

Patty91 schreef:
beauty1love schreef:

Heb je een paar voorbeelden van zulk soort bureaus?

Bijvoorbeeld the travel club, is niet erg bekend maar hier boeken wij altijd.. Zijn persoonlijke reisadviseurs en die wie hier in de buurt zitten komen ook bij de mensen thuis om te kijken wat zij zouden willen!

Zo hoorde ik afgelopen week van een vriendin dat zij eerst bij D-reizen zijn geweest en daarna naar the travel club en dat de travel club dezelfde vakantie voor een veel lagere prijs aanbood.

En ook mijn ouders zelf, zij zijn zelf op internet gaan zoeken en later naar the travel club gegaan. The travel club kon dezelfde vakantie aanbieden maar dan voor bijna €1000 euro minder!

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:39

nnicolex schreef:
Sorry dat ik even kom binnenvallen.. ik ben nu ook hard opzoek naar een zomervakantie en ik zie dat hier al een aantal bokkers naar de plekken zijn geweest waar mijn oog op is gevallen.

Ik wil op vakantie (juli/augustus) samen met mijn vriend, ons ook valt nu op corfu, mallorca, tenerife maar we houden alle opties open. We willen het liefst rrond de 12 dagen. Ik zit nu te kijken bij corendon.

We willen graag een appartement, maar evt een betaalbaar hotel mag ook.
we willen graag mooie stranden, veel te doen etc. We houden allebei van zon en relaxen op het strand maar we vinden het ook leuk om dingen te ondernemen.

Onze richt prijs voor een appartement ligt tussen de 700-800 euro en het liefst wel op loopafstand van het strand (500 m ofzo is prima te doen)

Hebben jullie tips voor appartementen/hotels op deze plekken? Andere plekken mogen ook..

ik zie door de bomen het bos niet meer haha

Ga naar Thailand! Wij gaan naar Koh Phi Phi, Koh Lanta en Krabi.
Voor jullie zou ik Koh Lanta aanbevelen, kijk dit is het beach resort waar wij zitten:
http://www.booking.com/hotel/th/kaw-kwang-beach-resort.nl.html?aid=311093;label=kaw-kwang-beach-resort-WaFAVYN54YL%2A0Hv8yUf_fgS28029437484%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=9da90a302fd54b56ccb782a11bdbd97a;dcid=1;srfid=597ed255ff0a62a62005aadefe160053a9eee539X1

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:46

Wij gaan naar Thailand :D Heb er echt heel veel zin in. We landen in Bangkok en blijven daar dan een paar dagen dan gaan we naar het noorden (de jungle :D ) En dan naar het zuiden naar de bounty eilanden :D We blijven zo ongeveer 20 dagen weg!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:26

Gaaaf!

Wij gaan voor Egypte

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:37

Nou bij ons is het toch totaal wat anders geworden namelijk Sal! :D Ben echt gigantisch nieuwsgierig naar hoe het daar zal zijn.
In elk geval niet zo toeristisch als veel andere bestemmingen en we hebben daar een machtig resort!

Dat word wel even braaf onze inentingen halen. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 18:39

kyraties schreef:
Wij gaan naar Thailand :D Heb er echt heel veel zin in. We landen in Bangkok en blijven daar dan een paar dagen dan gaan we naar het noorden (de jungle :D ) En dan naar het zuiden naar de bounty eilanden :D We blijven zo ongeveer 20 dagen weg!

Ga je met een georganiseerde reis of heb je het allemaal zelf gepland :D?
Ik wil ook heel graag dit jaar, maar weet niet waar ik moet beginnen met plannen :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:32

hoi hoi,

mijn vriend en ik willen graag in april een dag of 10 op vakantie.

we willen een all inclusive resort, waar genoeg te doen is.

we willen lekker gaan genieten, zon, zee en strand vakantie.

lekkere restaurants, hapjes en drankjes en bar aanwezig.

we zijn er al uit dat het een ''verre'' reis zal worden.

het zou fijn zijn als je buiten het resort eventueel ook nog naar een dorpje kunt lopen, om wat te eten of drinken (eventueel winkelen)

we hebben al gekeken voor;

cuba (verouderd?)
kaapverdïë ( schijnt buiten het resort niet veel te hebben)
Mexico (zit al snel aan 2000 p/p)
Dominicaanse republiek (resort gebonden?)
Jamaica (voor ons nummer 1 , maar reizen gaan alleen per 7 nachten, en vind ik net te kort, of gelijk voor 16 nachten. en losse vliegtickets zit je al snel aan 1500 pp)
Sri Lanka.

hebben jullie nog tips?

andere landen? resorts?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:32

3 reisbureau's waar ik nu geweest ben, geven zeer negatief reisadvies voor egypte.