Bedankt voor je reactie Colorado! één vraagje: is een medicare card voor alle zorgverzekeringen? Want bij CZ hebben ze het alleen over de EHIC pas.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colorado schreef:Als je zo'n blauw pasje hebt (EU health insurance card) dan kun je hem aanvragen. Ik heb mijn zorgverzekering bij VGZ en bij mij staat dat pasje tegenwoordig op de achterkant van mijn VGZ-pas gedrukt. Nog nooit over een EHIC pas gehoord om heel eerlijk te zijn dus denk het wel
Colorado schreef:Ah ok, EHIC, laat maar, logischDie moet je inderdaad wel meenemen! Of nouja moet, je snapt wat ik bedoel. Medicare is een australisch pasje dat je kunt gebruiken om een bepaald procent terug te vragen van het geld dat je moet betalen voor de zorg daar. Stel je moet naar de huisarts dan moet je daar daarvoor betalen en met de medicare kun je daar dus achteraf een deel van terug vragen. Geen idee hoe dit precies werkt aangezien ik nooit echt zorg nodig heb gehad, maar ik zou het echt doen dus. Zo goedkoop is dat allemaal niet namelijk en het pasje is helemaal gratis.
casperrr schreef:Veel plezier, mocht je op een dag nog een keer in de buurt van Sydney zijn kom je maar een keer langs
leonie1988 schreef:Jaa joyce, ik tel echt af! Alles is geregeldalleen zijn er wat dingen die ik echt de dag voor vertrek pas moet regelen, maar dat zijn gelukkig geen dingen die veel tijd kosten (auto uitschrijven, internationaal rijbewijs halen enzo).
Jumerenik, ik heb dat ook een tijdje gedacht, omdat je natuurlijk ook minder leuke gezinnen tegen kan komen. Daarom heb ik het ook niet eerder gedaan denk ik, toch die onzekerheid. Nu kan ik er mee omgaan, ook als het niet loopt zoals het zou moeten lopen, dat weet ik zeker
leonie1988 schreef:Klinkt inderdaad als een gave ervaring Delphi...Zoiets doe je ook niet snel meer als je eenmaal aan de man bent en kids hebt. En een baan vinden blijkt ook even niet mogelijk. Dus wegwezen dan maar
Eens even kijken of die sanctuary een beetje in de buurt ligt van waar ik zit, dagje dierentuin is altijd leuk