Een jaar au-pairen in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Re: Een jaar au-pairen in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:25

Dat ga ik ook zeker proberen vevina, ik hoop dat ze daar oud en nieuw vieren :D

Bedankt voor je reactie Colorado! één vraagje: is een medicare card voor alle zorgverzekeringen? Want bij CZ hebben ze het alleen over de EHIC pas.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:18

Als je zo'n blauw pasje hebt (EU health insurance card) dan kun je hem aanvragen. Ik heb mijn zorgverzekering bij VGZ en bij mij staat dat pasje tegenwoordig op de achterkant van mijn VGZ-pas gedrukt. Nog nooit over een EHIC pas gehoord om heel eerlijk te zijn dus denk het wel :=

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:35

Colorado schreef:
Als je zo'n blauw pasje hebt (EU health insurance card) dan kun je hem aanvragen. Ik heb mijn zorgverzekering bij VGZ en bij mij staat dat pasje tegenwoordig op de achterkant van mijn VGZ-pas gedrukt. Nog nooit over een EHIC pas gehoord om heel eerlijk te zijn dus denk het wel :=

Oke ik ga het eens uitzoeken :) Ik weet dat de EHIC bij CZ word aangeraden... Maar ik vermoed dat we het over hetzelfde hebben. Jij hebt het over een blauw pasje, EU Health Insurance Card... Oftewel de EHIC ;) En de EHIC zorgt ervoor dat je eventuele zorg niet vooraf hoeft te betalen. Wat doet een Medicare card dan?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:06

Ah ok, EHIC, laat maar, logisch :') Die moet je inderdaad wel meenemen! Of nouja moet, je snapt wat ik bedoel. Medicare is een australisch pasje dat je kunt gebruiken om een bepaald procent terug te vragen van het geld dat je moet betalen voor de zorg daar. Stel je moet naar de huisarts dan moet je daar daarvoor betalen en met de medicare kun je daar dus achteraf een deel van terug vragen. Geen idee hoe dit precies werkt aangezien ik nooit echt zorg nodig heb gehad, maar ik zou het echt doen dus. Zo goedkoop is dat allemaal niet namelijk en het pasje is helemaal gratis.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 12:20

Colorado schreef:
Ah ok, EHIC, laat maar, logisch :') Die moet je inderdaad wel meenemen! Of nouja moet, je snapt wat ik bedoel. Medicare is een australisch pasje dat je kunt gebruiken om een bepaald procent terug te vragen van het geld dat je moet betalen voor de zorg daar. Stel je moet naar de huisarts dan moet je daar daarvoor betalen en met de medicare kun je daar dus achteraf een deel van terug vragen. Geen idee hoe dit precies werkt aangezien ik nooit echt zorg nodig heb gehad, maar ik zou het echt doen dus. Zo goedkoop is dat allemaal niet namelijk en het pasje is helemaal gratis.

Oke, dan zorg ik dat ik ze allebei heb :j Dankjewel!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:39

Ik zit hier echt met een big smile jouw berichtjes te lezen! Wat typ je met veel enthousiasme! Super leuk :D
Ik ga je zeker volgen!!
Enne.... ik wil best mee met de Bokt-meeting in Australië :))

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 15:46

Lizzyy schreef:
Ik zit hier echt met een big smile jouw berichtjes te lezen! Wat typ je met veel enthousiasme! Super leuk :D
Ik ga je zeker volgen!!
Enne.... ik wil best mee met de Bokt-meeting in Australië :))

Haha dankjewel! Ik ben er ook ontzettend enthousiast over :P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:55

Veel plezier, mocht je op een dag nog een keer in de buurt van Sydney zijn kom je maar een keer langs :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 10:25

casperrr schreef:
Veel plezier, mocht je op een dag nog een keer in de buurt van Sydney zijn kom je maar een keer langs :)

Bedankt voor het aanbod! Misschien kom ik daar nog wel op terug ;)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 11:28

Voor mij is het aftellen nu echt begonnen. Zaterdag ga ik!! :):)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 11:30

ievie schreef:
Voor mij is het aftellen nu echt begonnen. Zaterdag ga ik!! :):)

Dat is echt al snel! Veel plezier! *\o/*

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:25

casperrr schreef:

offtopic: Hey nu je dat toch opnoemt, kunnen jullie nog een paardenmeisje gebruiken? is nu in sydney een nederlandse, ken haar verder niet maar een vriendin van mij had een oproep geplaatst of iemand nog werk wist in die omgeving.

ievie, een goede reis en heel veel plezier in australië. Edit: het tennis in Melbourne valt niet mee, ze hebben daar een fikse hittegolf en al een aantal tennisers zijn goed bevangen geweest van de hitte, wees gewaarschuwd.

TS, vind het echt super gaaf voor je.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 00:53

Wow wat gaaf!!! Dit gaat een ervaring worden die je nooit zult vergeten. Ik kan het je alleen maar aanraden.

Ik ben zelf 6 maanden naar Australië geweest en in Brisbane stage gelopen. Ik heb mijn stage gedaan bij Lone Pine Koala sanctuary een dierentuin/opvang met o.a. dingo's, tasmaanse duivels, kangaroes en koala's. Volgens mij bestaat dat nog steeds. Heel erg leuke ervaring!
Daarnaast ook nog rondgereisd en vakantie gehouden.

De medische zorg is inderdaad goed geregeld. Ik heb daar mijn sleutelbeen gebroken en ik ben super behandelt daar! Alles heb ik netjes vergoed gekregen.

Je komt nu trouwens wel in een hele warme periode aan! Ik ben zo blij dat ik destijds (11 jaar geleden) gegaan ben. Ik was toen net 18 jaar en vond het behoorlijk spannend. Nu heb ik kinderen en dan doe je zoiets gewoon niet zo snel meer. Maar deze ervaring zal ik nooit vergeten en na 11 jaar kijk ik er nog steeds met veel plezier op terug!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 01:05

Klinkt inderdaad als een gave ervaring Delphi... :) Zoiets doe je ook niet snel meer als je eenmaal aan de man bent en kids hebt. En een baan vinden blijkt ook even niet mogelijk. Dus wegwezen dan maar :D

Eens even kijken of die sanctuary een beetje in de buurt ligt van waar ik zit, dagje dierentuin is altijd leuk :)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:25

Hey Leonie!

Wat stoer dat je dit gaat doen zeg!
Ben ergens ook wel jaloers hoor! Alleen zou ik zo lang mijn paard, honden en vriendje niet achter kunnen laten.

Als je site de lucht in gaat ga ik hem zeker in de gaten houden!

Heel succes alvast en natuurlijk heel veel plezier!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 01:30

Heej Rowena, wat leuk dat je reageert!
Ik vind het ook lastig, om alles wat ik ken achter te laten.. Ik had het ook niet gedaan als ik een relatie had gehad, dus ik snap je wel :P

Nog minder dan 4 weken! Waaah :)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 01:47

Oooh wat ben jij heerlijk enthousiast! En wat een mega leuk avontuur! Ik ga je zeker volgen, echt super cool!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 08:05

Dankjewel! Ik ben nu op weg naar Schiphol. Heb vanmorgen om 6uur mijn tas nog herpakt, haha..

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 11:13

Haha bedankt Chantal :D leuk dat je me gaat volgen :j

Ievie veel succes en heel veel plezier! Dat gaat mij ook gebeuren, dat ik mijn koffer nog een keer check voor ik ga.. Gelukkig vlieg ik pas in de avond, dus daar heb ik tijd zat voor :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:16

Het is bijna zo ver, spannend!!! Ben je er klaar voor??

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:28

nou had een vriendinnetje van mij een au-pair.viel reuze mee met problemen thuis hoor. ik dacht eerst dat au-pai zijn bij mensen thuis die je niet kent werschrikkelijk was, maar ik kam bij mijn vriendin er al snel achter dat het echt een heel leuk beroep kan zijn.

heel veel plezier!!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 13:22

Jaa joyce, ik tel echt af! Alles is geregeld :D alleen zijn er wat dingen die ik echt de dag voor vertrek pas moet regelen, maar dat zijn gelukkig geen dingen die veel tijd kosten (auto uitschrijven, internationaal rijbewijs halen enzo).

Jumerenik, ik heb dat ook een tijdje gedacht, omdat je natuurlijk ook minder leuke gezinnen tegen kan komen. Daarom heb ik het ook niet eerder gedaan denk ik, toch die onzekerheid. Nu kan ik er mee omgaan, ook als het niet loopt zoals het zou moeten lopen, dat weet ik zeker :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:59

Klinkt als een leuk avontuur, ik ben heel erg benieuwd hoe je het zal hebben!

Mocht je het leuk vinden, dan is er ook een HK topic voor bokkers in het buitenland: [HK] Wie studeert er in het buitenland? De meesten studeren in verweggistan, maar anderen lopen stage of doen onderzoek :j

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:40

leonie1988 schreef:
Jaa joyce, ik tel echt af! Alles is geregeld :D alleen zijn er wat dingen die ik echt de dag voor vertrek pas moet regelen, maar dat zijn gelukkig geen dingen die veel tijd kosten (auto uitschrijven, internationaal rijbewijs halen enzo).

Jumerenik, ik heb dat ook een tijdje gedacht, omdat je natuurlijk ook minder leuke gezinnen tegen kan komen. Daarom heb ik het ook niet eerder gedaan denk ik, toch die onzekerheid. Nu kan ik er mee omgaan, ook als het niet loopt zoals het zou moeten lopen, dat weet ik zeker :j

dat is fijn. ik hoop echt dat het heel erg leud word1!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:16

leonie1988 schreef:
Klinkt inderdaad als een gave ervaring Delphi... :) Zoiets doe je ook niet snel meer als je eenmaal aan de man bent en kids hebt. En een baan vinden blijkt ook even niet mogelijk. Dus wegwezen dan maar :D

Eens even kijken of die sanctuary een beetje in de buurt ligt van waar ik zit, dagje dierentuin is altijd leuk :)

Inderdaad ... al kriebelt het nog heel erg om er weer eens terug naar toe te gaan. Maar dat wordt een duur geintje met z'n 4en :=

Ik had destijds trouwens wel een relatie van toen 'al' 3 jaar. Deze is een paar maanden na terugkomst wel gestand .... vanuit mijn kant. Ik ben in Australie echt volwassener en zelfstandiger geworden en wist ineens wat ik wel en vooral wat ik niet meer wilde :+

Vanuit het centrum van Brisbane kun je met de bus. De bus stopt recht voor Lone Pine, althans 11 jaar geleden :'). Maar ik kan me niet voorstellen dat daar veel aan verandert is. Het is niet dag vullend, maar zeker leuk om naar toe te gaan.
Wij zaten in een hostel zo'n 30 min. lopen van het centrum in ''Somewhere to stay''. Hihi dat ik dat allemaal nog weet ....

Oh en als je in Sydney zou komen, ga dan zeker een dagje naar Bondi beach. Al is het alleen voor die knappe lifeguards <<) Je kent vast het programma Bondi Rescue wel ;)