USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:37

Heb ik echt nog nooit van gehoord en ik ken wel iemand die regelmatig op zakenreis gaat naar de VS naar hun vestiging daar. Die reist gewoon op ESTA. Apart dan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:43

Yasmine schreef:
Omdat het inderdaad niet legaal is. Alles wat werkgerelateerd is, moet met een visum.
Dat klopt ook niet, je mag wel zakelijke afspraken hebben met niet standaard werkzaamheden doen.

Gebeurt heel veel Fitz en het gaat ook meestal goed maar je zult net degene zijn die pech heeft….

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:22

Lins_Vetra schreef:
Bedankt! +:)+

Is het bij die organisaties ook mogelijk om de auto elders in te leveren dan dat je 'm opgehaald heb? We gaan geen rondje maken namelijk.

Bij Hertz zal dat wel kunnen denk?

Misschien maak ik me te veel zorgen :D, maar ik het al helemaal voor me: vanuit Denver weer terugrijden naar LA om de auto in te leveren :')

Edit: Voornemen 2014: leren LEZEN. Staat gewoon op de sites 8-)

Je hebt het al gevonden en gehoord, maar dat is inderdaad mogelijk :D Even in de tabel kijken hoeveel het gaat kosten.
Wij zijn afgelopen voorjaar van Miami naar Boston gereden en zaten op de maximale drop-off kosten, was een bewuste keuze en de moeite waard, maar het was een flink bedrag.
http://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20shee ... a%20NL.pdf

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:46

Thanks! Ach ja, met zo'n bedrag had ik al rekening gehouden inderdaad. Leueueuek. Is het al september?? *\o/*

Douraque

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:48

Vanaf vandaag ticketsale bij arkefly, voor bepaalde data vertrek voor 30 juni op Orlando of Miami voor 399

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:54

Oh leuk, een USA topic.. ik krijg dit jaar mn eerste USA ontgroening met NY in september.. vorige week al geboekt dus nog een heeeeele tijd om er naar uit te kijken..

De westkust staat ook op t verlanglijstje, maar dat moet qua financien even wachten :D

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:03

Douraque schreef:
Vanaf vandaag ticketsale bij arkefly, voor bepaalde data vertrek voor 30 juni op Orlando of Miami voor 399

IkwilIkwilIkwil :):) zucht, had ik nu het geld maar!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 10:08

Douraque schreef:

Bedankt voor de tip, dat scheelt serieus geld!
Ik ga weer even puzzelen. :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:10

Wow dat scheelt inderdaad!! Jammer zo vroeg in het jaar!

Op Ticketspy zag ik ook leuke aanbiedingen. Misschien dat de aanbiedingen voor september nog komen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:26

Leuk een USA topic!

Zwager+aanhang, vriend en ikzelf willen dit jaar een west coast tour doen ergens in oktober en zijn ons druk aan het orienteren. Het wordt ons van alle kanten aangeraden om zelf alles bij elkaar te boeken maar daar hebben we totaal geen ervaring mee met zo'n 'grote' reis dus het is nogal puzzelen voor ons :')

We willen 3 weken, we zaten eerst te denken aan een rondje LA -LV - SF -LA (met tussenliggende steden uiteraard) maar denken nu dat beginnen in LA en eindigen in SF ons meer tijd geeft voor de tussenliggende steden en bezienswaardigheden (dus niet van SF weer terug naar LA en vanaf daar naar AMS)

Vraagje over de huurauto; We hebben totaal geen verstand van hoe groot/ruim bepaalde klasses auto zijn. Hebben jullie misschien een tip voor een auto ruim genoeg voor 4 personen + baggage? (we nemen geen olifantenkoffers mee)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:35

Wij zijn 2 keer in Californië geweest, de eerste keer rondje San Diego - LA - LV - LA - SF. De tweede keer zijn wij van LA naar LV gegaan en via de kustweg naar SF. Prachtige route langs de kust en de plaatsjes Monterey en Santa Barbara.

Bijna alle keren hebben wij de gehele reis bij exit reizen geboek, op de 2e keer Californië na. Toen hadden wij gratis vliegtickets via de Mileage van United. Dus wij hebben toen eerst de vlucht geregeld en pas daarna de rest. Dat zou voor jullie ook beter zijn, omdat jullie nu nog niet weten wat jullie willen zien. Dus eerst de vlucht vastleggen indien er een aantrekkelijke prijs is en dan kijken wat wil ik zien, waar gaan we stoppen. De hotels en auto kan je altijd boeken en ook scherp de aanbiedingen van de auto maatschappijen in de gaten houden. Hertz heeft soms 33% korting en Alamo heeft ook vaak aanbiedingen.

Wij hadden met 3 personen altijd een midsize of een fullsize auto

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:51

Wij hebben ook zitten kijken naar Exit inderdaad, opzich hebben hun wel de 'pakketten' met bezienswaardigeheden die ons aanspreken maar we horen ook vaak dat deze reizen 'te vol' zijn qua tijd en je nergens even rustig kan stoppen :+

In a nutshell is de reis 'Wonders of the West' van Exit wel wat we allemaal willen zien. Al zouden we ook wel graag een extra nacht in Page willen verblijven om op ons gemak de Antelope Canyon te bekijken. 1 nacht lijkt me zo weinig? Met aanrijden en de volgende dag vertrekken meegerekend.

Je tips over Hertz en Alamo schrijf ik even op, thanks :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:53

Die paketten zijn een voorbeeld, je kan je eigen reis geheel bij hun samenstellen. Staat ook gewoon op hun site, stuur je wensen door en je krijgt een op maat gemaakte offerte. Of nog beter, bel ze. Ze hebben zoveel ervaring en zulke aardige mensen

Afgelopen oktober hebben wij exit wederom benaderd. Had al uitgezocht hoeveel ik kwijt zou zijn om het individueel te regelen, maar exit ging daar ruim onder zitten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:56

Ah dus ze doen bij Exit ook aan op maat gemaakte reizen, als wij onze route definitief hebben kan ik hun ook nog wel even benaderen dan om te kijken wat we daar kwijt zijn.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:57

Dat hadden we gezien inderdaad en dat gaan we ook even doen :j we zijn nu eigenlijk alle plaatsjes even aan het bekijken - waar we langer zouden willen blijven etc.

We hebben er in ieder geval zin in. USA trekt ons al een tijdje.. zal vast niet de laatste keer zijn dat we gaan. :o

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:04

Lins_Vetra schreef:
Op Ticketspy zag ik ook leuke aanbiedingen. Misschien dat de aanbiedingen voor september nog komen.

Douraque schreef:

http://ticketspy.nl/deals/prijsverlagin ... zine-e369/

Hier heb je 'm!

Edit: oh nee is toch een andere 'vertrek op 13 of 17 januari 2014, andere data tegen een meerprijs"

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:06

Als die aanbieding in oktober komt voor Miami ben ik helemaal gelukkig, maar Orlando ga ik al over 3 weken

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:05

Sicayes schreef:
Leuk een USA topic!

Zwager+aanhang, vriend en ikzelf willen dit jaar een west coast tour doen ergens in oktober en zijn ons druk aan het orienteren. Het wordt ons van alle kanten aangeraden om zelf alles bij elkaar te boeken maar daar hebben we totaal geen ervaring mee met zo'n 'grote' reis dus het is nogal puzzelen voor ons :')

We willen 3 weken, we zaten eerst te denken aan een rondje LA -LV - SF -LA (met tussenliggende steden uiteraard) maar denken nu dat beginnen in LA en eindigen in SF ons meer tijd geeft voor de tussenliggende steden en bezienswaardigheden (dus niet van SF weer terug naar LA en vanaf daar naar AMS)

Vraagje over de huurauto; We hebben totaal geen verstand van hoe groot/ruim bepaalde klasses auto zijn. Hebben jullie misschien een tip voor een auto ruim genoeg voor 4 personen + baggage? (we nemen geen olifantenkoffers mee)

Voor 4 personen hebben wij altijd een minivan. Je neemt misschien geen grote koffers mee maar tijdens de reis koop je dingen, er moet een koelbox bij, je handbagage, losslingerende dingen...

Ik zie in je profiel dat je 23 bent - ik weet niet hoe oud je andere medereizigers zijn? Maar om een auto te huren in Amerika betaal je als -25 jarige altijd veel meer ivm verzekering. Daarom zou ik aanraden om zeker hier te kijken: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html Dit is zo ongeveer het goedkoopste aanbod om auto's te huren als je tussen 21 en 25 jaar oud bent en de prijs is incl. alle nodige verzekeringen en extra bestuurders. Een paar jaar geleden heb ik rondgereisd en een auto gehuurd, ik was zelf 21 en mijn vriendinnen max. 23, we hebben toen alle prijzen en bedrijven vergeleken en dit was by far het goedkoopste en betrouwbaarste :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:07

Vorig jaar Washington, New York en een rondreis door het westen gemaakt. Dit jaar gaan we naar Orlando en Miami :D
Hoezo een USA 'verslaafde'

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:09

Yasmine schreef:
Voor 4 personen hebben wij altijd een minivan. Je neemt misschien geen grote koffers mee maar tijdens de reis koop je dingen, er moet een koelbox bij, je handbagage, losslingerende dingen...

Ik zie in je profiel dat je 23 bent - ik weet niet hoe oud je andere medereizigers zijn? Maar om een auto te huren in Amerika betaal je als -25 jarige altijd veel meer ivm verzekering. Daarom zou ik aanraden om zeker hier te kijken: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... ation.html Dit is zo ongeveer het goedkoopste aanbod om auto's te huren als je tussen 21 en 25 jaar oud bent en de prijs is incl. alle nodige verzekeringen en extra bestuurders. Een paar jaar geleden heb ik rondgereisd en een auto gehuurd, ik was zelf 21 en mijn vriendinnen max. 23, we hebben toen alle prijzen en bedrijven vergeleken en dit was by far het goedkoopste en betrouwbaarste :)

Thanks Yasmine :) de medereizigers zijn allemaal 25+ dus die gaan rijden, ik mag deze vakantie navigeren/kijken. ;) Maar goed om de site met rental cars even te hebben..voor het geval dat. :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:16

Douraque schreef:

Ohhh dat is niet duur en ik heb dan vakantie! Even snel met vriendlief overleggen!
Iemand trouwens ervaring met bij de balie vragen of er buisniss plaatsen vrij zijn voor een leuk bedrag?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:41

Wij waren erg blij met onze keuze om alleen de vlucht en auto van tevoren te regelen.

We hadden verder wel een planning, maar we vonden het prettig om er niet aan vast te zitten en we hebben inderdaad wat aangepast op onze trip (vanwege het weer, iets wat tegen valt of juist iets anders wat op je pad komt).

Als je internet hebt, heb je binnen 10 minuten gezien wat de hotels, prijzen en aanbiedingen zijn in de buurt waar je wilt overnachten. Even boeken en je kunt er terecht.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:44

Ik ga me terugtrekken als stille meelezer...

Mijn plan om na een uitgebreid studiebezoek aan Detroit zelf door te reizen in de USA is in het water gevallen omdat ik onverwachts een heel gave stage aangeboden heb gekregen die ik niet wil weigeren (dus zoveel tijd voor reizen is er dan niet meer). En geld om zelf door te reizen is er ook niet zoveel meer, want ik ga komend jaar ook onverwachts 2 weken naar Bonaire.

Heel jammer dus, maar wel leuke redenen om de geplande reis van 2 weken niet verder uit te breiden.
Ik onthoud jullie tips over Philadelphia en Washington DC voor 2015, wie weet wat er dan mogelijk is :D

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:47

hallo mede USA verslaafden!! :D
Ben al een stuk of 10 keer naar de States geweest. Stuk of 5 keer vrienden bezocht op hun farm in South Carolina lekker met de paardjes bezig geweest. Mijn eerste keer in de States bij mijn vrienden zijn we van South Carolina naar Colorado gereden, want hun zoon zat daar op de Airforce Academy. Een ervaring om nooit te vergeten en toen is mijn Amerika verslaving begonnen! Daarna nog een keer een rondreis in Florida gedaan met mn ex.
En mijn huidige vriend is een Amerikaan die nu in NL woont (en hier wil blijven :') ). Door de jaren heen natuurlijk regelmatig op en neer geweest toen hij nog in California woonde.
Over 4 weken 30 januari vertrekken mijn vriend en ik naar de USA voor 3 weken, het is 3 jaar geleden dat we zijn vrienden en familie daar hebben gezien dus super veel zin in!!
In a nutshell gaan we beginnen in Orange County waar zijn vader en veel vrienden wonen. Daarvandaan via Highway 1 naar het noorden, een stop in Monterey, want ik wil het aquarium daar zien. Dan reizen we door naar San Francisco, ofcourse gaan we daar overnachten en lekker clam chowder eten :Y) Dan door naar zijn moeder die noordelijk van Sacramento woont in the sticks. Na daar een paar dagen te hebben doorgebracht gaan we door Nevada naar Las Vegas, waar zijn opa en oma wonen. We willen dit keer gaan kijken of we de pawn shop van pawn stars kunnen gaan bezoeken. Heel fout I know! :P En dan weer terug naar LA, misschien ook nog een dagje naar San Diego, we zien wel waar we zin in hebben. Ik kijk er echt naar uit, we fantaseren allebei al wat we willen eten en doen als we weer in the USA zijn..... Genieten van mooie natuur...het lekkerdere weer dan...Taco Bell, burritos, brownies, carrot cake, strawberry pie, chocolate chip cookies, Starbucks, chinese food...free refills....en ga zo maar door!! :Y) :D
Voor iedereen die er nu is of gaat; ENJOY!!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:49

Cer schreef:
Oh leuk, een USA topic.. ik krijg dit jaar mn eerste USA ontgroening met NY in september.. vorige week al geboekt dus nog een heeeeele tijd om er naar uit te kijken..

De westkust staat ook op t verlanglijstje, maar dat moet qua financien even wachten :D

Waar heb je geboekt? Ik ben de tips van Bokt aan het nalopen maar zie voor september nog weinig interessants staan. Wil zoveel mogelijk kunnen uitgeven ter plekke natuurlijk!

Ben trouwens een keer naar de World Show in Oklahoma geweest..... geweldige ervaring en veel geleerd ook wat ik niet meer moet doen. Autorijden van Dallas naar Oklahoma in het donker na een hele lange vlucht b.v., wat een drama als je de wegen nog niet snapt..... Maar de terugrit was wel super!!!
Laatst bijgewerkt door Margee op 03-01-14 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt