Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:55

Ik volg, ben benieuwd naar je verhalen :D

DiantaM

Re: Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:39

Ik ook. Zeker na alle negatieve verhalen. Ik ben benieuwd of jij het ook zo gaat beleven.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:42

Hoe is het nu met je Silke? Alles goed gegaan verder? :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:42

ik volg
een tip
eet soinso 1 keer arragera steak

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:43

oh sil.. waarom kom ik nu pas achter dit topic :') ofcourse volg ik ook

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:46

Amber27 schreef:
oh sil.. waarom kom ik nu pas achter dit topic :') ofcourse volg ik ook

stond wel in HK he :')

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:01

ja sorry heb niet altijd even veel zin om bij te lezen :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:42

Ik wens je ook echt veel succes ik hoop dat je goed bent toegekomen bij je gast gezin :).

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 01:40

Hoe is het daar??

Ik zit nu aan de grens van Belize! Onze Nederlandse reisleider woont toevallig ook in t zelfde stadje als waar jij nu woont! Roel heet ie *D ! Is het bij jou ook zo bloed heet of valt het mee om de bergen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 01:46

Mexico zou ook mijn laatste keuze zijn, snap Russel wel. Mijn vriend is een jaar wezen backpacken in Mexico, alleen. Hij heeft een awesome tijd gehad maar hij is wel meerdere keren beroofd en bedreigd met een mes en dat soort dingen. Ook veel gastvrije mensen, dat wel, maar ik zou er nooit naar toe willen :=

De politie heeft hem overigens wel eens een lift gegeven. :D

Alsnog veel plezier :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 04:00

Ach ja, zo heb je overal wel verhalen :) Twee vrienden van mij zijn ook een jaar wezen backpacken in Mexico en werkelijk waar niets gebeurd. Ze kwamen thuis met hele leuke verhalen over aardige en gastvrije mensen en een fijn land, waarbij je weliswaar goed moet opletten wat je zegt en wat je doet en niet iedereen op zijn mooie ogen kunt vertrouwen, maar verder was het prima vertoeven :) Een goede voorbereiding doet het halve werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:39

Ah ja, hopelijk gaat het allemaal goed en kun je heerlijk genieten van dat prachtige land. Ben benieuwd hoe het met je gaat, Silke! Heb je je draai al een beetje gevonden? :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:11

Negatieve verhalen hoor je idd veel, maar wat ik al eerder vertelde, die van mij zijn alleen maar positief! Ik heb in februari 2012 9 dagen rondgereden via de route de Maya. Palenque was onze 'hoofdbestemming'. Wij zijn vooral hele lieve mensen tegengekomen. In het begin al, er was een staking in Frankrijk waardoor we over Amerika moesten een veel vertraging hadden. Uiteindelijk hebben we onze huurauto pas na 23.00 uur kunnen ophalen in Cancun en moesten we nog ons hotel vinden. We hebben zeker anderhalf uur rond gereden. Gelukkig stopten we bij een tankstation waar een bar eigenaar net naar huis ging. Wij konden wel achter hem aan rijden. :D

In Merida zijn we een hele aardige Mexicaan tegen gekomen. Hij werkte in Cancun waar hij airco's maakte. Geen idee meer waarover we aan de praat raakten maar uiteindelijk hebben we gezellig met hem gegeten (in een authentiek mexicaans restaurant, wat heerlijk!!!) en na een uur of 5 hebben we afscheid genomen. Kortom, er zijn hele bijzondere mensen in Mexico. Wel moet je een beetje oppassen. In Palenque komt het vaak voor dat ze in de bergen een touw over de weg spannen zodat je wel moet stoppen. Vervolgens komt een vrouw naar je toe die bananen oid wilt verkopen want haar gezin heeft het zo zwaar en vervolgens komen er tien kinderen zielig naast je auto staan. Overigens heb ik ook een hele fijne herinnering aan Palenque. Er zat namelijk een spijker in onze band (dat was weer iets negatiever). De hoteleigenaar heeft ons toen geholpen en is met ons naar een garage gegaan. Zowel hotel eigenaar als garage houder hebben er geen slaatje uit proberen te slaan. Uiteraard hebben we de hotel eigenaar een dikke fles tequilla cadeau gegeven.

Wij willen echter overigens nooit meer terug. De laatste week hebben we in playa del carmen gezeten. Verschrikkelijke Amerikanen en wat een hebzucht en toeristen uitknijp praktijken... :x Dat hoeft wat mij betreft nooit meer!

Maar om alvast in de stemming te komen, dit zit bij jou om de hoek ! :Y)

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-SX7GBUDJ.jpg
De ruines

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-UBI4PEQZ.jpg
Agua Azul

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-6LJX7RRP.jpg
Misol ha (hier alleen heen gaan als het echt zonnig is want wat een waterdamp!!!)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 08:07

Hola ik leef nog :)

Zit gelimiteerd met internet en gsm, maar heb alles neergepend en zal dit zo gauw mogelijk hier rposten :)

Iedereen is supervriendelijk hier en bijna geen politie te zien ;)

Mijn gezin is heel primitief, ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam etc. Maar toch voelt het niet goed voor me.
Ik kijk het nog een maandje aan en dan wss gezinswissel aanvragen...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:11

Het zeker niet laten om 1 aan te vragen als het uiteindelijk echt niet gaat Silke :).

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:57

Wat voelt er niet goed aan dan?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:28

Rytir schreef:
Negatieve verhalen hoor je idd veel, maar wat ik al eerder vertelde, die van mij zijn alleen maar positief! Ik heb in februari 2012 9 dagen rondgereden via de route de Maya. Palenque was onze 'hoofdbestemming'. Wij zijn vooral hele lieve mensen tegengekomen. In het begin al, er was een staking in Frankrijk waardoor we over Amerika moesten een veel vertraging hadden. Uiteindelijk hebben we onze huurauto pas na 23.00 uur kunnen ophalen in Cancun en moesten we nog ons hotel vinden. We hebben zeker anderhalf uur rond gereden. Gelukkig stopten we bij een tankstation waar een bar eigenaar net naar huis ging. Wij konden wel achter hem aan rijden. :D

In Merida zijn we een hele aardige Mexicaan tegen gekomen. Hij werkte in Cancun waar hij airco's maakte. Geen idee meer waarover we aan de praat raakten maar uiteindelijk hebben we gezellig met hem gegeten (in een authentiek mexicaans restaurant, wat heerlijk!!!) en na een uur of 5 hebben we afscheid genomen. Kortom, er zijn hele bijzondere mensen in Mexico. Wel moet je een beetje oppassen. In Palenque komt het vaak voor dat ze in de bergen een touw over de weg spannen zodat je wel moet stoppen. Vervolgens komt een vrouw naar je toe die bananen oid wilt verkopen want haar gezin heeft het zo zwaar en vervolgens komen er tien kinderen zielig naast je auto staan. Overigens heb ik ook een hele fijne herinnering aan Palenque. Er zat namelijk een spijker in onze band (dat was weer iets negatiever). De hoteleigenaar heeft ons toen geholpen en is met ons naar een garage gegaan. Zowel hotel eigenaar als garage houder hebben er geen slaatje uit proberen te slaan. Uiteraard hebben we de hotel eigenaar een dikke fles tequilla cadeau gegeven.

Wij willen echter overigens nooit meer terug. De laatste week hebben we in playa del carmen gezeten. Verschrikkelijke Amerikanen en wat een hebzucht en toeristen uitknijp praktijken... :x Dat hoeft wat mij betreft nooit meer!

De ruines

Agua Azul

Misol ha (hier alleen heen gaan als het echt zonnig is want wat een waterdamp!!!)

t is nog steeds aqua azul

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:48

Silkaay schreef:
Hola ik leef nog :)

Zit gelimiteerd met internet en gsm, maar heb alles neergepend en zal dit zo gauw mogelijk hier rposten :)

Iedereen is supervriendelijk hier en bijna geen politie te zien ;)

Mijn gezin is heel primitief, ze zijn heel vriendelijk en behulpzaam etc. Maar toch voelt het niet goed voor me.
Ik kijk het nog een maandje aan en dan wss gezinswissel aanvragen...

Ik ga je zeker volgen!

Hoezo gezinswissel aanvragen? Anders dat je verwachting of?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:46

Oei, ben wel benieuwd wat er dan niet goed is....

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:52

Silke ik zag je foto's op fb! Leuk :D
Wel jammer dat het gezin niet goed voelt..

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 23:04

LiannePuthzy schreef:
Rytir schreef:

De ruines

Agua Azul

t is nog steeds aqua azul

Aight. I'm sorry to tell you, maar het is wel degelijk AGUA azul ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:13

Had je het primitieve dan niet verwacht in de streek waar je zit?

Wat een reacties staan ertussen.in dit topic. Enig idee hoe groot mexico is en waar de drugsoorlogen voornamelijk woeden?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 01:17

De streek hangt niet af van waar je bent. Er is een vrschil tussen wassen met emmers en (al dan niet koud) stromend water.

Drugsoorlogen zitte voornamelijk in grote steden en ook meer noordelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 01:18

Wat voelt niet goed dan? Ben wel een beetje nieuwsgierig :=

Voor de rest alles wel leuk? :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 01:21

Als je ergens verlijft heb je een gevoel. Je bent op je gemak, je voelt je goed in het huis. Dat gevoel heb ik niet.