Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:47

kitty_gomez schreef:
Hallo Bokkers,

Is er iemand nog vrij recent naar Sharm geweest? Hoe is de situatie nu?

Ik wil graag in dec. een weekje naar Sharm, maar door alle onrust begin ik nu te twijfelen.

Mag ook via de PB.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar op tv word alles ook nog ff aangesterkt. Wij gingen ook met twijfels naar Hurghada en hebben nergens last van gehad!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:58

kitty_gomez schreef:
Hallo Bokkers,

Ik wil graag in dec. een weekje naar Sharm, maar door alle onrust begin ik nu te twijfelen.

Mag ook via de PB.

Wij konden begin sept niet naar Egypte, omdat niemand er nog op vloog, maar nu wordt er weer op gevlogen.

Gewoon gaan! Wij zouden namelijk wel gewoon gegaan zijn begin sept en toen was het nog elke dag in het nieuws. Helaas dachten andere Nederlanders er anders over.

En sowieso merk je er op je resort niets van.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 20:01

Rienn schreef:
kitty_gomez schreef:
Hallo Bokkers,

Mag ook via de PB.

Wij konden begin sept niet naar Egypte, omdat niemand er nog op vloog, maar nu wordt er weer op gevlogen.

Gewoon gaan! Wij zouden namelijk wel gewoon gegaan zijn begin sept en toen was het nog elke dag in het nieuws. Helaas dachten andere Nederlanders er anders over.

En sowieso merk je er op je resort niets van.

Wist niet dat er alweer gevlogen werd, wel beter bij ons liep toen het hotel helemaal leeg!
Laatste dag was er bijna niemand weer, en de andere 2 hotels waarmee het samen werkte waren al gesloten enz.
Zal nu dus wel weer vol lopen :+

Rienn

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:03

Ze moeten het nu vooral van de Russen en Engelse hebben, die blijven daar komen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:08

@Rienn: ik ben de hele zomer (2 maanden) in sharm geweest. Ik werkte daar voor ned. reisorganisatie. Ik was daar dus toen de onrust uitbrak en toen reisadvies veranderde. Maar er was echt niets aan de hand. 1 dag was er avondklok in sharm, maar dat is al snel veranderd! Tuurlijk zag je meer politie/leger op straat, maar dat was voor je eigen veiligheid. Ik zou gewoon gaan als ik jou was. Echter, wel oplettend blijven. Niet in gesprek gaan met Egyptenaren over Mursi of de situatie. Wij waren in een supermarktje en die man ging daarover praten. toen zijn we snel weer weggegaan. Mijn vriend (Egyptenaar) zegt ook dat er niets aan de hand is in Sharm.

Wil je nog meer weten dan hoor ik het wel!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:32

Denk dat je in de war bent, want zoals vaker geschreven; als we hadden kunnen gaan, waren we ook gewoon gegaan, maar helaas werd onze vakantie omgeboekt omdat niemand op Egypte vloog.
Ik ben niet bang voor de onrust in Egypte, verre van zelfs. Plannen voor volgend jaar staan al klaar. El Gouna of wanneer het echt weer rustig is wordt het Dahab.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 07:46

Sorry rienn, het was voor kitty gomez bedoeld.. Mijn fout..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:47

Al een besluit genomen Kitty?
Ik zou het nu wel weer aandurven. :j

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:08

Zouden jullie ook Cairo aandurven? Ben uitgenodigd om daar in januari heen te gaan. Ben dan wel met locals.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:09

Dat zou ik liever nog even afwachten tot vlak van te voren.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:28

Ja, ik wil sowieso pas vlak van te voren boeken, maar zoals de situatie nu is ?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 10:15

Indd de situatie loopt nu ook steeds meer uit de hand, zou ook nog ff wachten tot vlak van te voren, en ook altijd ff zoeken naar een plan B :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:01

Ik zou het persoonlijk ook niet doen, lijkt me voor nu nogal eng..... Het is er natuurlijk nog steeds erg onrustig, al hoor ik er niets meer over.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 11:11

Rienn schreef:
Ik zou het persoonlijk ook niet doen, lijkt me voor nu nogal eng..... Het is er natuurlijk nog steeds erg onrustig, al hoor ik er niets meer over.

Vorige week was er wel iets weer op TV over. (iets over een bom geloof ik)
Nou moet ik zeggen dat alles word aangesterkt op TV, want wij zaten in Egypte (waren laatste vliegtuig naar egypte, en weer terug naar nederland) en toen werd er negatief en later aangescherpt reisadvies gegeven. Terwijl wij gewoon in de avond nog naar de Sensomall liepen (ong 15 min. Lopen) en hebben totaal geen oast van onrust gehad, het enige wat we merkten dat het een soort van prive hotel werd, alles liep leeg :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:30

Gewoon naar de ressorts aan de rode zee durf ik wel, hoef ik niet over na te denken, maar alles daarbuiten, neuh bedankt. Maar ben gelukkig ook meer van het strand en de onderwater wereld.

Wij gaan volgend jaar weer. :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:34

Ik ben de hele zomer in Sharm geweest, en zeker in de resort gebieden is er niets in de hand. Ik weet dat in Cairo ook in sommige straten en pleinen (vooral de grote, drukke) veel gebeurt, maar ik heb ook gehoord dat 2 straten verderop mensen rustig aan de sisha zitten. dus daarom twijfel ik ...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:36

Waarschijnlijk ligt het er ook erg aan waar je in Cairo bent. Sprak gisteren iemand die in de buurt van Cairo woont en hij zegt er nu niets van te merken.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:48

Nee precies, maar even nog afwachten dus..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:53

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 17:22

kitty_gomez schreef:
Mandyy schreef:

ja toch Egypte, ook al geboekt (El gouna) :P

Rond de rode zee is is het weer veilig verklaard.. zie website van rijksoverheid. Cairo word nog ontraden..

Veel plezier! Wanneer ga je? En naar welk hotel? :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:31

kitty_gomez schreef:
Mandyy schreef:

ja toch Egypte, ook al geboekt (El gouna) :P

Rond de rode zee is is het weer veilig verklaard.. zie website van rijksoverheid. Cairo word nog ontraden..

En een fijn resort. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:35

ik wil dus eind november naar Caïro gaan :') naar een bokker toe, dus wel een locatie om veilig te verblijven := maar ik twijfel over hoe ik verzekerd ben en hoe het zit met mijn grote camera die ik mee ga nemen :=

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:38

Ik persoonlijk vind dat nog te vroeg, maar zou even verder informeren, wij weten natuurlijk niets over verzekeringen op dat gebied. Althans, ik niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:42

wat ik van die persoon heb vernomen is dat het inderdaad heftig kan zijn/worden maar dan enkel in centrum Caïro. Ik ga naar een buitenwijk die dus beveiligd zou zijn. Qua verzekering moet ik het inderdaad even uitzoeken, ik ga neit onverzekerd op pad met 3000 euro aan apparatuur :=

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:52

Kan best hoor wanneer jij gewoon niet de probleem stukken op zoekt en bij kennissen verblijft die in Cairo wonen is er geen probleem :j