Echt erge turbulentie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:55

Ik vond turbulentie juist wel leuk, maargoed het was dan ook niet zo heeeel erg :')
Is weer eens wat anders dan dat saaie rechtuit :j

ChocooPrins

Re: Echt erge turbulentie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:11

Phoe phoe. Sommige verhalen mag ik niet lezen. Ga eind augustus voor de eerste keer sinds jaaaren (denk 10j) vliegen. Spannend!!!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:29

dormy schreef:
[...] Terugreis werd de start afgebroken omdat een onderdeel in de staart van het vliegtuig niet functioneerde. Ze hebben het opgelost en we zijn met het zelfde toestel alsnog vertrokken (voelde ook niet erg prettig).

Laatste keer vliegen vond ik nog wel het engst. We waren bíjna geland, en op het aller laatste moment een doorstart gemaakt bijna verticaal omhoog. Wat bleek, er zat een vliegtuig onder ons op de landingsbaan! Verkeersleiding had een foutje gemaakt (dit was in Rotterdam).

Ook hier allebei meegemaakt. Het landen in Londen was net zoals je beschrijft: raakte bijna de grond aan, toen de motoren weer volop aangingen en we weer opstegen omdat de baan niet vrij was := Sindsdien, in combinatie met een andere hevige landing met schudden en geslinger, zijn de landingen dichtbij grond niet zo prettig :+

Echter opstijgen vind ik het mooiste wat er bestaat :D Machtig.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:33

Sorry dat ik zo uit topic naar boven haal :')

Maar laatst was ik gaan vliegen, en ik wist niet eens dat het bestond. Toen tijdens de vlucht 2 keer een best wel heftige turbulentie gehad. Je werd alle kante op gehusseld en de vleugels gingen alle kanten op... Best wel even schrikken omdat ik niet wist wat het was. Iemand legde het toen uit en toen vertrouwde ik het eigenlijk wel. Soms vond ik het best grappig :') maar dat komt denk ik omdat ik helemaal tussen de wolken zat en geen land zag dus niet merkte dat ik ik weet niet hoe hoog zat...
Ik vloog een dag voor een storm, dus ik denk dat het best wel een hevige turbulentie was. Maar ach, ik ben er nog :Y)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:41

Ik heb één keer gehad dat dingen gingen vliegen en mensen gingen gillen, maar dat lijkt me eerlijk gezegd nog een stuk beter dan dat mensen over hun nek gaan (daar kan ik dan weer niet zo goed tegen).

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:56

Hihi leuk topic voor mij als geen held in vliegen. Afgelopen zomer voor het eerst gevlogen, de vlucht ging naar Zweden. Ik heb een hele tijd het gevoel gehad alsof we een klein stukje naar beneden vielen en weer omhoog gingen (soort gevoel alsof je op zo'n paardje in een draaimolen zit die op en neer gaat). Ik vond dit echt vervelend (ik ben redelijk gevoelig voor dingen, hoor heel goed, ruik erg goed, voel dingen dus ook erg goed -O- ) maar nu komt nog het leukste..... In januari vlieg ik naar Curaçao 8)7
Mocht iemand tips hebben om deze vlucht te overleven graag :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:32

Een beetje turbulentie vind ik altijd fijn, dan word ik in slaap gewiegd.

Heftige turbulentie uiteraard niet.. Het achtbaangevoel in je buik boven de Atlantische oceaan is toch niet heel prettig.

Mijn vader heeft jaren terug mee gemaakt dat ze moesten gaan staan van de piloten omdat je dan minder kans had iets te breken.. Zo heftig was de turbulentie.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 00:38

Jaren geleden heb ik ooit hele erge meegemaakt onderweg naar Tenerife, ik geloof dat ik toen een jaar of 6 was. Overal mensen gillen, sommige handbaggagerekken waren zelfs opengesprongen, en ik? Ik vond het allemaal geweldig, net alsof ik op de kermis zat :')
Ondertussen vind ik vliegen lang niet meer zo fijn hoor, drie jaar geleden toen ik terugkwam van een schoolreis in Polen moesten we in een onweer landen, was ook lichte turbulentie, maar genoeg om mij al te laten hyperventileren :')

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 07:41

Ik hou ook van dat geschud bij turbulentie, word ik lekker slaperig van. Een luchtzak nog nooit meegemaakt, maar lijkt me best tof voor een keertje :o

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:39

Ik vind turbulentie eigenlijk wel leuk :=
Vliegtuig valt niet zomaar uit de lucht.

Juiste bij een lange vlucht is het een 'fijne' afwisseling.

Eenmaal een luchtzak meegemaakt. Eten werd net rondgebracht. Hilarisch als ik er aan terug denk. :')

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 03:01

Ik vind turbulentie nooit zo erg, eerder irritant. :Y) Vaak als je net een film zit te kijken of net slaapt, dan ben je ook zo weer wakker.. :))

Heb één keer gehad tijdens een binnenlandse vlucht in Amerika dat we in een onweersbui terecht kwamen en toen vroeg ik me echt af of we het wel zouden halen. := Had me al vast gesnoerd met de gordel, maar toch had ik het gevoel uit m'n stoel gelanceerd te worden. Stewardess ook bijna de gehele vlucht niet gezien want ook die zat vast gesnoerd in de stoel. Vliegtuig ging alle kanten op en viel af en toe een stuk naar beneden, maar het is allemaal goed gegaan. Na die vlucht ben ik niet snel meer onder de indruk. :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:14

Heb al een aantal keer turbulentie gehad en dat viel best mee.
Engste vond ik de vliegtuigjes in Kenia, Flying Doctors worden ze ook wel genoemd.
Is een beetje 'ouderwets' om het zo te noemen :o en het was nogal bevriezen hoog in de lucht!
Hadden we ook nog eens lekke band maar was gelukkig vlak voor we gingen opstijgen dus zijn toen even overgestapt op een ander vliegtuigje (waren de enige passagiers)