Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:00

Volgens mij mocht ze hem half 10 ophalen toch? dan zijn ze nog wel even onderweg..

Mona81

Re: Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:02

Oh, daar heb ik even overheen gelezen denk ik. Ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 01:02

We zijn net thuis gekomem, allemaal zijn we super moe dus ik geef morgen wel een update.
Nu zo snel mogelijk naar mn bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 01:52

Meh, beetje je eigen schuld. Zie de grote nachtmerrie/ramp ook niet zo, dit had je zelf kunnen voorkomen en je hebt de hond alweer opgehaald. Hij is niet geëuthanaseerd of zo.

En misschien even je berichtjes na lezen, erg lastig om te lezen met alle fouten.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:44

Hopelijk gaat het goed met je hond en geniet allemaal goed van de vakantie !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:54

We zijn inmiddelsweer wat bijgekomen, we konden het gelukkig ook snel vinden na een rit van 3.5uur.
Tegen ons was gezegd dat ze naar een hondenpension was, maar het was gewoon een afsleepdienst bedrijf.
Bij aankomsr hoorde we haar huilen, ze had ons natuurlijk gehoord.
Uiteindelijk mochten we naar haar toe, ze zar in een grote bench in de kelder onder het bedrijf.
Ze had op haar kleed geplast en overal lag papiersnippers en stofsnippers.
Die mensen hadden dus de riem gewoon bij haar in het hok laten liggen, en door angst heeft ze het poepzakje daaraan opgegegeten.
Aan haar poepzakje zat ook eeen knoopje, gelukkig heeft ze daar niet aangezeten, daarin had ze wel kunnen stikken.
Ze hebben echt niet naar haar omgeken, anders zouden ze allang gezien hebben wat ze had gedaan.
In de auto hebben we haar wat brokjes en water gegeven, daar had ze echt niet gedronken want ze had echt dorst.
Om 1 uur waren we weer thuis en ze heeft goed geslapen.
Ze was gewoon hardstikke braaf en ik snap niet dat het zo moest gaan, dat ze echt niet naar haar om hebben gekeken.
Ze is nu wat schuw en dat begrijp ik, we doen nu gewoon hetzelfde wat we normaal doen, zo komt ze weer in haar ritme.
ze is nu wel moe, maar ze moet ook wel even bijkomen natuurlijk.
Ze zeiden ook dat we haar nig een pilletje moeten geven voor als we in nederland kimen, maar dat gaan we niet doen,drie pilletjes in 1maand terwijl ze super gezond was, zijn ze nou helemaalgek geworden.
Dat kan niet goed zijn

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:58

-O-
Maar wat fijn dat het nu alweer zo goed gaat!!
Bedankt voor de update en ik hoop van harte dat jullie nu alsnog van jullie vakantie kunnen gaan genieten!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 09:59

Al met al heeft je hond het dus eigenlijk prima overleefd en is ze gewoon in orde.
En nu lekker van je vakantie gaan genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:10

@anthea, gelukkig denkt onze da daar anders over. En jij hebt zeker zelf geen hond(en).

De rest :bedankt, hopelijk hebben we nu niet zo iets meer.
We kunnen nu een ruime week nog genieten van de vakantie.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:13

Arm beestje, die stress.. Gelukkig is het nu voorbij en voelt ie zich snel weer happy en kunnen jullie gaan genieten van de vakantie!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:29

Fijn dat het allemaal toch mee schijnt te vallen :j

En ik vind dat Anthea toch wel gelijk heeft en ja, ik heb ook honden !

Normaliter zoek je zelf uit wat er nodig is voor een reis en ga je daarna naar de dierenarts om e.e.a. in orde te laten brengen.
Je kunt niet van een dierenarts verlangen en/of verwachten dat hij/zij op de hoogte is van alle regels wereldwijd.
Is ook niet de taak van de dierenarts, 't is immers geen reisbureau of consulaat ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:31

Nu achteraf zou ik ook eerst gezocht hebben op internet, maar als de dierenarts het niet weet, moet die dat aangeven, en niet zeggen dat het zo oke is..... :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:32

Anthea heeft ook groot gelijk :j ik heb geen honden, maar wel dieren waar ik hoe dan ook zelf verantwoordelijk voor ben. Ook voor dit soort zaken: als ik mij niet goed heb ingelezen, is het mijn schuld. Niet die van de douane, niet die van het land en al helemaal niet de fout van mijn dierenarts (die kan onmogelijk alle regels ook nog in de gaten houden in andere landen, dat is aan de eigenaar).

Fijn dat je de hond weer hebt! Hele fijne vakantie :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:35

Ik zou het zelf denk ik ook wat beter uitgezocht hebben maar kan me ook voorstellen dat je afgaat op wat de DA zegt.
Ik zou het vreselijk vinden om mijn hond zo af te geven en hem zo terug te vinden, in een bench ergens weggestopt. Het zou me zo aan mijn hart gaan!

Fijn dat ie weer terug is bij jullie..! Hopelijk kan het nu vergeten worden en kunnen jullie nog lekker genieten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:36

dat ze fout zijn geweest, zal ze nu ondertussen ook wel weten.

Vind het wel jammerlijk dat er niet goed voor de hond is gezorgd geweest, daar val ik eerder over.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:38

Dat vind ik ook triest Chanel..
De hond is de dupe.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:45

TS, leg alle negatieve berichten maar naast je neer. Jullie hebben hier waarschijnlijk van geleerd dat je in het vervolg niet meer direct de dierenarts geloofd en in het vervolg zelf ook gaan uitzoeken en informeren. Dat is nu wel duidelijk en hoeft niet meer 100x herhaald te worden vind ik.
Het lijkt mij ook verschrikkelijk als het mijn hond geweest was, de hond was ook altijd mijn beste maatje en om die ergens achter te laten, brrrr... Het is echt triest hoe ze jullie hondje daar hebben laten zitten. Informeer nog even goed voor de terugreis als ze nu alweer aan het zeuren zijn over een extra pilletje!! Voor je het weet moet ze weer een nacht ergens blijven!
Ga lekker leuke dingen doen met je hondje, dan kan zij het ook gauw weer vergeten!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:18

Wat ik mij na het lezen van het verhaal afvraag is hoelang jullie op vakantie zouden gaan ?
Mag toch wel hopen dat als het hondje de reis zo stressvol heeft ervaren dat het toch niet voor 2 weken is geweest he ?
Ik zou sowieso geen hond meenemen op zo lange reis maarja dat ben ik.
Wat is de meerwaarde daar van ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:21

Ik neem onze honden ook steeds mee naar Oostenrijk. Wat is daar het probleem van? Zolang de dieren er geen last van hebben? Ze hebben er wél een hoop plezier van en ik word nooit erg blij van pensions.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:25

Arm beestje! Zeker schrikken! Heel veel sterkte TS met jullie en jullie hond

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:39

Yamcha schreef:
Ik neem onze honden ook steeds mee naar Oostenrijk. Wat is daar het probleem van? Zolang de dieren er geen last van hebben? Ze hebben er wél een hoop plezier van en ik word nooit erg blij van pensions.

In de OP staat dat de reis al een hoop stress veroorzaakt dan zou het mijn keuze niet zijn hoor :n

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:42

Noorwegen is idd heel streng.
Officieel moet je na het binnen komen van het land ook naar een DA tenminste in 2008 toen beni k er geweest.
Ik ken veel ergere verhalen honden die mensen nooit meer terug krijgen dom weg omdat ze niet aan de regels voldoen.
Landen als Noorwegen kun je beter 100x dingen goed uitzoeken.

Hopelijk hebben jullie nog een fijne vak gehad.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:50

Koffers zien= naar de auto spurten en slapen tot we er zijn. Echte luxe toeristen heb ik hier. 12 uur rijden is voor hen dan ook geen enkel probleem. Enkel camperen vindt onze grote minder leuk. Die zijn kop als hij na 3 dagen tent een hotelkamer zag <3 Meteen uitgestrekt op bed gaan liggen :') Thuis mag dat allemaal niet, dus vakantie is bij ons echt wel voor zowel hond als baas.

Pensions heb ik geprobeert, maar ik krijg steeds mijn honden uitgeblust, vermagert en met kapotte tanden terug. Veel leuker om een vakantie te boeken waar hond en baasje kunnen ontspannen. Ik ga dus ook geen strandvakantie boeken, maar eerder natuurparken en huisjes of chalets met genoeg ruimte en geen verkeer.

Moyra wat is de toegevoegde waarde van een hond te hebben ? Geen toch ? Voor mij is met mijn hond op vakantie gaan het einde. Ik moet veel werken het hele jaar door en op vakantie kan ik lange prachtige wandelingen maken die hier niet bestaan. Gewoon tijd met hen doorbrengen en hun platfotograferen :D Achja ieder zijn vakantie toch ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 14:58

[***] schreef:
De da heeft net no gekeken toen we hem belde maar hij kon het nergens vinden, ik hoopwel dat we de kosten vergoed krijgen, want dat is echt belachelijk 730 voor 1 macht, we haddrn zelfx een pil bij ons maar die mochten we niet geven, gewoon uitbuiting. Op internet stond ook overal max 10 we hadden alles gewoon goed geregeld

Sorry maar ik als leek had met één zinnetje op google intikken de regels gevonden. Sneu voor je hond, vind het zelf altijd beter om die dieren niet op vakantie mee te nemen maar als het dan toch moet dan moet je jezelf ook op de hoogte stellen van de regels.

Verplicht ontwormen

Hierbij is iets veranderd: je hond moet binnen 120 uur tot 24 uur voor grensovergang door een dierenarts ontwormd worden met een middel dat Praziquantel of Epsiprantel bevat. Je dierenarts vult dit in het paspoort in, hierbij moet de datum en het gebruikte merk vermeld worden. Blijf je langer dan 28 dagen in Noorwegen dan moet de ontworming herhaald worden door een Noorse dierenarts. Hiermee vervalt dus de vroegere regel dat je hond binnen 10 dagen na grensovergang ontwormd moest worden.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-07-13 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 15:00

Ja maar daar heb je toch al een wereld van verschil ?
Jou honden vinden een lange reis niet erg dan is er toch ook geen probleem ?

En ik zeg trouwens niet wat is de toegevoegde waarde van een hond hebben maar wat de toegevoegde waarde is om met een hond die de reis dus al niks vind zo een lange reis te maken ?

Ik heb er niks op tegen hoor met een hond op vakantie gaan en snap echt wel dat de lange wandelingen heerlijk zijn maar waarom een hond die zoveel stress ervaart om op plaats van bestemming te komen gaan reizen ? Voor wie doe je het dan ?