jullie duurste reis en was het het waard?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:42

Duurste reis was absoluut onze huwelijksreis naar de Malediven ! Het jaar daarop (net zwanger van eerste kind) besloten het dunnetjes over te doen en nog een keer teruggeweest naar de Malediven. Was het geld beide keren dubbel en dwars waard !! En nu - met twee kids - doe je het niet meer "zomaar even", dus dat hebben we destijds echt wel bewust gedaan.
Verder : Bahama's met vriendin (werkte bij Holland International en kreeg gratis tickets), vijf weken Mexico met goede vriend, Jamaica met vriendje (nu man ;-)). Verder de "gewone" Europese bestemmingen : Griekenland, Portugal, Tenerife, Turkije) en Egypte. Best wel een mooi rijtje als je het zo ziet staan ;-). Ben blij dat ik best wel wat gezien heb, en nooit ergens spijt van gehad !

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:44

Mexico was fantastisch, Bali ook.
Kost veeeel minder dan Hawaii en ook supergaaf!
Mexico ben ik inmiddels 4x heen geweest :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:49

Mijn duurste reis is nog steeds bezig. Een jaar australie en azie. 5 weken geleden vertrokken en heb de tijd van mijn leven!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 14:15

Babeth schreef:
Mijn duurste reis is nog steeds bezig. Een jaar australie en azie. 5 weken geleden vertrokken en heb de tijd van mijn leven!

Geweldig veel plezier :-)

Verder heb ik zelf de volgende landen bezocht:
3x amerika
Bonaire
Griekenland
Frankrijk
Duitsland
Engeland
Belgie

Tot nog toe vond ik bonaire het mooist en amerika het bijzonderst(zoveel verschillende dingen gezien)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:26

Jemig, wat een bedragen hier voor een paar dagen/weken vakantie! Daar kan ik maanden van reizen, Haha. :D

Mijn duurste reis is of 6 maanden Australië of 7 maanden Azië. Beide dubbel en dwars waar, ben alweer aan het sparen voor de volgende trip!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:37

urselin schreef:
Yv_ schreef:
Mijn duurste reis in verhouding was de eerste keer dat ik in New York was. Niet de reis an sich, maar wel het achterlijke shoppen daar _O-. Was 3000 euro kwijt voor 3 nachtjes.

Goed geshopt Yv *D Toch niet allemaal nagellakjes hè?

Hier is de - tot nu toe - duurste reis naar Indonesië geweest.
Maar vooral omdat het een georganiseerde groepsrondreis was.
De reis dit jaar zal dat wel overtreffen, bijna zes weken naar Australië met budget van 5.000 euro (excl. ticket).
Volgend jaar hopelijk een reis naar USA/Canada of naar Thailand :)

Ik zit hier echt hardop te lachen _O-
Maar nee hoor, dat was meer de 2de keer NY :D.

Wanneer ga je naar Australie? óntzettend gaaf :oo , ben wel een beetje jaloers :)) .

Ik wil dolgraag een combinatiereis Canada en Alaska doen (ooit, budget gaat het voorlopig even neit toelaten haha), maar twijfel heel erg om het georganiseerd te doen of zelf.. Hoe is die groepsreis bevallen? Kon je lang genoeg op plaatsen blijven waar je wilde of was het eigenlijk allemaal net te kort?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:43

Ik heb inmiddels een offerte laten maken voor hawaii. De kosten zijn 6000,- voor 21 dagen met vluchten, hotels en huurautos voor 2 personen. Het zou met 20 uur ook mn langste vliegreis zijn.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:44

Dat valt nog enigszins mee Moonsparkle, ik zou denken dat je met zo'n reis het dubbele kwijt zou zijn!
Al is en blijft het natuurlijk een klap geld..
Als jullie gaan, wel een fotoverslagje he O:) ...

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:47

Ik vind het ook nog enigszins meevallen :j
Het is natuurlijk veel geld, maar als je ziet hoeveel je tegenwoordig al standaar kwijt bent aan een fatsoenlijke vakantie, valt het me alles mee! :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:50

Yv_ schreef:
Dat valt nog enigszins mee Moonsparkle, ik zou denken dat je met zo'n reis het dubbele kwijt zou zijn!
Al is en blijft het natuurlijk een klap geld..
Als jullie gaan, wel een fotoverslagje he O:) ...
natuurlijk! Dat is dan dus wel pas volgende zomer ;-) al het eten word daar geïmporteerd dus dat is wel duur en we willen daar ook once in a lifetime dingen doen zoals met haaien zwemmen en paragliden. Ik kan bijna niet wachten! Moet alleen dan wel nu al vrij gaan vragen op mn werk en dat kan nog lastig worden aangezien we alleen in het hoogseizoen kunnen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:08

Onze duurste maar ook absoluut de leukste vakanties waren die in de VS. Per stuk waren ze iets meer dan € 10.000 voor 2 personen, maar echt elke Euro waard. Dan heb ik het over vlucht, 4 weken hotels, autohuur, eten en drinken, excursies en shoppen.

Hawaii is onwijs gaaf en ik vind € 3000 nog best meevallen. Lekker gaan, wie weet krijg je die kans nooit meer! ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:51

Yv_ schreef:
Ik zit hier echt hardop te lachen _O-
Maar nee hoor, dat was meer de 2de keer NY :D.

Wanneer ga je naar Australie? óntzettend gaaf :oo , ben wel een beetje jaloers :)) .

Ik wil dolgraag een combinatiereis Canada en Alaska doen (ooit, budget gaat het voorlopig even neit toelaten haha), maar twijfel heel erg om het georganiseerd te doen of zelf.. Hoe is die groepsreis bevallen? Kon je lang genoeg op plaatsen blijven waar je wilde of was het eigenlijk allemaal net te kort?

:))

Ik ga in het najaar naar Australië! Heb er echt onwijs zin in :o

Ik zou persoonlijk niet voor een georganiseerde reis kiezen, omdat je dan toch aan een bepaald programma vastzit. Nu was het programma bij mijn reis wat meer samen met de reisgenoten, omdat het een singlesreis was, maar ik heb vernomen dat bijvoorbeeld groepsreizen van Djoser meer vrije tijd op locaties hebben en eigen invulling eraan.
Ik heb totaal geen spijt van mijn groepsreis, maar om echt het land en de omgeving te beleven vind ik een vast programma te star.
Je kunt dan niet een dag langer blijven als je het ergens leuk vindt.

Ik zou de voor -en nadelen met elkaar afwegen en oriënteren op de programma's uit groepsreizen van verschillende organisaties :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:57

Groepsreizen vind ik dan weer helemaal niks.. ik ga niet op vakantie om met een hele groep te gaan.. ik ga voor mij en mn vent (hij vindt groepsreizen ook leuk, maar heeft mooi pech want ik ga niet mee dan, verre reizen maken we samen.) niet voor een hele groep en een schema. Vind groepsreizen ook altijd onnodig duur, zelf maak ik een mooiere reis voor minder :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 17:22

De organisatie regelt alleen vlucht, hotels en autos. Ik heb zelf aangegeven hoelang en waar ik wou verblijven. De reis wordt op maat gemaakt.

australie lijkt me ook heel gaaf

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:32

Klinkt mij geweldig in de oren, dus altijd doen als het mogelijk is :j

Ik kan inmiddels vertellen dat onze duurste reis de moeite waard was :D

We zijn in Miami begonnen en in Boston geeindigd. Geweldige tourtrip waarbij we veel hebben gezien en gedaan. Aan de ene kant kunnen bezuinigen door gebruik te maken van last minute hotelaanbiedingen, liefst met keukentje of in elk geval een koelkast en magnetron, zodat je ook een keer zelf wat klaar kunt maken. We wilden wel in fatsoenlijke hotels zitten, het liefst met een bubbel/zwembad erbij, dus we zijn niet altijd voor de goedkoopste gegaan.
Maar we hebben ook activiteiten gedaan die in verhouding duurder zijn, zoals zwemmen/snorkelen met zeekoeien, een rit met een airboat. Daar wilden we niet op bezuinigen, dat zijn juist unieke dingen die je niet snel ergens anders kunt doen.

Ik denk dat we rond de 4650 euro in totaal uit hebben gegeven, moet ik nog even nakijken als ik ook de creditcard afschriften heb en het tolgeld is ge-ind.
Dat is inclusief 12 hotelovernachtingen, in Boston logeerde we bij mijn broer, dus dat scheelt weer. Maar ook inclusief 585 dollar aan drop-off kosten, omdat de huurauto in Boston ingeleverd werd.

Maar het was top *\o/*

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:29

Mijn duurste reis was mijn rondreis door Mexico in 2011. Dat was een stage voor mijn opleiding (archeologie) en bij Mexico denk je niet meteen aan duur, maar als je 2 maanden lang iedere nacht een hostel of hotel moet regelen en 3 keer per dag uit moet eten (we hadden geen mogelijkheid tot zelf koken) lopen de kosten wel op. Ik ben in totaal 3500 euro kwijt geweest, inclusief ticket en voorbereidende spullen. En dan hebben we niks extravagants gedaan, maar gewoon heel veel gereisd.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:38

Mijn duurste reis was 4 maanden Australië en Bali, heb daar niet gewerkt dus echt alleen geld uitgegeven. Iedere dag nog heimwee en 0 spijt gehad van alles wat ik daar heb gedaan en wat me dus geld heeft gekost :)

Ben ook in januari 3 weken naar Cuba geweest met een groepsreis bij gebrek aan gezelschap, en kostte me bij elkaar ongeveer €2500, vond ik wel een goede prijs heb echt alles gezien :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:26

Mijn duurste reis was naar zuidelijk Afrika in 2010.
Heb daar een maand rondgetrokken en zoals Spikkelfire hierboven al zegt nooit 1 seconde spijt van gehad en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan terugdenk.

Ik ben begonnen met 1 week vrijwilligerswerk in midden/zuid Botswana, en vandaaruit met een paar mensen die ik daar heb ontmoet doorgetrokken naar het noorden, naar de Okavango Delta, naar Zambia, Zimbabwe en via daar weer terug naar Zuid Afrika, waar ik mijn laatste week heb doorgebracht rondom Kaapstad.
Echt een onvergetelijke reis met heel erg veel indrukken, ik zou het direct weer overdoen als ik de geledenheid had.
Het enige wat ik van te voren had gepland/geboekt was mijn heen- en terugvlucht vanaf Johannesburg, de bus van daaruit naar Gaborone (hoofdstad Botswana) en de week vrijwilligerswerk. Verder helemaal niets. Ging erheen alleen gewapend met de Lonely Planet van Botswana, maar dat is uiteindelijk ietsje meer geworden :D
Wat de reis me in totaal heeft gekost heb ik nooit bij elkaar opgeteld, maar het zal niet weinig zijn geweest.

Dit jaar gaan mijn vriend en ik naar de Kaapverdische Eilanden, alles bij elkaar ook geen goedkoop tripje (heen+terugvlucht, 3 eilanden bezoeken, hotels, excursies etc), maar heb er echt onwijs veel zin in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:20

Wat onze duurste reis was weet ik niet, de totaalkosten berekenen we uiteindelijk nooit. 2 reizen hebben zo al 3000 euro pp gekost, de reis van Rio de Janeiro naar Lima en de reis die we door centraal Azie gemaakt hebben (zijderoute). Maar de reizen dichter bij huis hebben ons ook veel geld gekost, zo hebben we afgelopen jaar een luxe camper voor 4 weken gehuurd, wat al 3000 euro kostte. Daar kwamen de dieselkosten (6500 km gereden) en campingkosten nog overheen, was zeker ook geen goedkope vakantie.

Jans, grappig dat je zegt dat groepsreizen zoveel duurder zijn. Onze ervaring is dat dat wel meevalt. Alleen al op de tickets heb je een fikse korting, omdat het groepstickets zijn.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:27

@TS: Het kan écht veel en veeeel goedkoper dan 6000... De vliegtickets zijn (als je de juiste dagen kiest) minimaal 916 euro voor een retourvlucht van Amsterdam naar Hawai. (Per persoon). Accomodatie kan je zo duur maken als je zelf wilt en dan heb je zelfs nog een hoop geld over voor uitjes....

http://www.skyscanner.nl/vluchten/nl/hn ... onaal.html

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:51

Ik denk dat dat veel en veel goedkoper wel meevalt. Als ik het goed begrijp zitten er nog 2 of 3 binnenlandse vluchten bij (TS gaat naar 3 eilanden), en dan nog 3 weken hotel en huurauto.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:32

Precies, zo goedkoop is Hawaii niet...
Er zijn sowieso geen rechtstreekse vluchten. Maar het is het wel waard hoor ;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 09:37

Het is inderdaad inclusief alle vluchten hotels en huurauto op 2 eilanden van de 3 eilanden :-)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:36

Daarbij is het leven op Hawaii ook gewoon heel duur. :))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 06:54

Onze duurste reis was 8 weken Madagascar. Alleen al voor auto met chauffeur waren we 60euro per dag kwijt.
had goedkoper gemunt (taxi brousse) maar een beetje comfort en veiligheid is ook wat waard. Maar we hadden het ook gemakkelijk duurder kunnen maken (bepaalde dingen die we erg graag wilde doen waren gewoonweg te duur).
Het heeft ons ruim het dubbele gekost van wat we oorspronkelijk van plan waren. We hadden her geschat. Op 2000 pp excl ticket...
gemiddelde jaarsalaris daar is nl maar 1000 euro pp, maar als toerist betaal je bij een national park een andere prijs dan een local (en. Dat verschil is GROOT)