Turkije (marmaris) zomer 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Turkije (marmaris) zomer 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:20

Ik ben nog nooit in Turkije geweest, maar heb er zin in! Wat zal het begin juli voor tempratuur zijn? 30-35 graden?

Nog tips voor als we in Marmaris zijn?
Heb t geregeld als verrassing voor me vriend. We zouden eigenlijk niet op vakantie gaan, maar toch wel.. TADAAAAA :+

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:39

Iedereen die de komende weken naar Marmaris vertrekt, veel plezier!! :D

In juli is het denk ik wel warmer dan 30-35 graden..

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:37

Oeeeeeiii dat gaat zwaar worden! Hahahha

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:40

In andere landen dan nederland vind ik 30 tot 40 graden vaak veel beter uit te houden. Hoe doen jullie het met geld, wisselen jullie hier alles, daar pinnen of in euro betalen en hopen dat je geld met de juiste koers terug krijgt

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:40

Altijd met Lira's betalen, met euro's kan er soms vreemd gerekend worden. Je kunt daar gewoon pinnen. Zorg er wel voor dat je gepast geld in euro's hebt om je visum op het vliegveld te kunnen betalen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 07:32

ikkuh15 schreef:
Altijd met Lira's betalen, met euro's kan er soms vreemd gerekend worden. Je kunt daar gewoon pinnen. Zorg er wel voor dat je gepast geld in euro's hebt om je visum op het vliegveld te kunnen betalen.

Weet je wat dat kost?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:08

15 euro p.p is je visum

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:24

Je kunt nu ook voordat je op vakantie gaat je visum online kopen via : https://www.evisa.gov.tr/en/

Voordeel is dat je dan niet in de rij moet staan. Ik denk alleen dat het voor veel toeristen niet veel tijd bespaart aangezien de meeste op elkaar moeten wachten voor de transfer.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:13

Ze adviseren om gepast te betalen, omdat ze zeggen dat ze geen wisselgeld hebben.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:41

Visum online kopen kan ook alleen als je in het bezit bent van een creditcard.
Zelf heb ik een verblijfsvergunning en geen visum nodig, maar heb voor mijn moeder laatst wel online het visum gekocht, zodat ik niet op haar hoefde te wachten :D

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 16:43

Heb geen creditcard dus dat word dan maar daar een visum kopen denk ik.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:47

Soms is in euro's betalen wel voordeliger hoor. Gewoon vragen wat het kost in lira's en als je dat weet, vragen wat het in euro's kost. Als je de wisselkoers een beetje weet is het makkelijk uit te rekenen wat voordeliger is. Ze ronden toch alles af.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:13

Rampshellie schreef:
Ze adviseren om gepast te betalen, omdat ze zeggen dat ze geen wisselgeld hebben.

Ze adviseren dit wel, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze geen geld terug hadden. Niet bij mijzelf maar ik heb het ook niet bij andere mensen gezien of gehoord. Zelfs niet toen ik een van de weinige was die een visum moest kopen ergens midden in de nacht op het vliegveld van Adana. En dat vliegveld is klein :D daar komen geen hordes toeristen aan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 23:08

Er zijn handige apps om bedragen direct om te laten rekenen.
Opnemen van vreemde valuta bij buitenlandse geldautomaten kost vaak geld.
Mijn man is Turks, maar wij betalen in toeristisch gebied eigenlijk altijd met euro's. Waar je ook mee betaald je moet gewoon opletten dat je een redelijke prijs betaalt.

De tijdwinst die je trouwens boekt met een e-visum gaat wel weer verloren bij het wachten op de koffers is mijn ervaring. Mijn man heeft geen visum nodig, ik wel en ik tref hem bij de bagageband waar hij dan staat te wachten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:56

nou dames, ik ben nu in marmaris en het is rond de 40 graden. Bloedjeheet dus!

Ik zit in een verschrikkelijk hotel zeg!En overboeking was niet mogelijk. De reisleiding hielp ons ook totaal niet!

Nooit heen gaan dus, Club viva!!!!!

Overigens ga ik nu een quad safari doen:D!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:59

Wat is er zo vreselijk aan je hotel dan? Jammer dat de reisleiding ook niet echt behulpzaam is. Hopelijk kun je toch nog een beetje ervan genieten :(:)

Ik ben vorige week terug uit Marmaris gekomen en ik zal eerlijk zeggen, ik vond 't niet zo heel bijzonder. Vond dit wel de minste van de badplaatsen waar ik tot nu toe ben geweest, dus ik denk niet dat ik hier nog eens naar toe zal gaan. Er is letterlijk helemaal niets te doen, zeker niet omdat het kasteel ook nog eens gerenoveerd werd :o

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 13:04

Balen zeg briitje dat je hotel zo slecht is en dat de reisleiding ook niet behulpzaam is...

Jammer Narya dat je het tegen vond vallen!

Ik ga zaterdag heen, komen om 21.15 uur aan als het goed is.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:07

Heb wel leuke dingen gedaan hoor.. ben naar Rhodos geweest en naar Pamukkale (lekker avontuurlijk met het OV :D), maar Marmaris zelf vond ik niet zo boeiend. Afgezien van het havengebied is het vrij sfeerloos :o

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:41

Ik vind Marmaris zelf eigenlijk geen reet aan. Had er meer van verwacht. We zijn een dagje naar Icemeler gegaan, daar vond ik t wel heel mooi.

Wijze les voor mij is voortaan een resort nemen ipv alleen een hotel. Kan niet uitgebreid vertellen waarom ik t verschrikkelijk vind, maar hier een kleine opsomming;
- geen balkon op kamer
- kapotte wc by aankomst
- alles zit onder de kalk/schimmel
-super gehoorig
- personeel spreekt geen tot nauwselijks engels
- onbeleefd
- all in, stelt weinig voor
- eten is zo goed als koud elke x
- 5-6 word je van je bedje afgeschopt
Ectect.. Genoeg? :P

Al met al had ik er meer van verwacht.
Het is een 4 sterren hotel, maar dat betekend hier niet zoveel, geloof ik.
Nooit meer voor mij!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:31

Het is zeker verstandig om prijzen en recensies goed te vergelijken, al zijn sommige recensies ook enorm overdreven.

Ik vind dat je in kleinere dorpen veel meer van turkije ziet en dat je daar in een pansiyon (in het turks) heel persoonlijk en vriendelijk ontvangen wordt. Je hebt daar ook niet zo'n last van dat opdringen, want dat vinden ze zelf hier ook allemaal verschrikkelijk dat het zo gaat.
Ik woon zelf een kleine 45 minuten vanaf Marmaris in een dorpje. Voorbeeld voor een leuk dorpje is Bozburun, hier komen eigenlijk best veel nederlanders en is een echt leuk dorpje voor toeristen.
Als dit te klein voor je is en je iets zoekt dat kleiner en gezellig is dan marmaris dan is Turunç en Içmeler zeker geschikt.

In marmaris werken mijn twee schoonbroers in het Sunrise hotel, een daarvan als kok, daar kan ik je dus wel garanderen dat je lekker te eten krijgt! :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:57

Ik ga er vooral heen omdat de zon schijnt. Ik hoorde zojuist 40 graden dus warm genoeg :-)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:57

Warm genoeg is het zeker! Voor mij te warm, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Icemeler vond ik een leuk plaatsje! Wat meer dorpser, vond ik. Ik had op zoover gekeken van te voren, maar de meningen waren heel verschillend. De fotos zagen er goed uit, dus tsjaa... Maakt het zo moeilijk dan he. Ik denk dat als je van al een beetje luxe houd, je hier niet heen moet gaan. Maar lekker naar een 5s sterren hotel. Wijze les voor ons.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:04

Vorig jaar naar Marmaris geweest. Het strand daar vond ik niks dus we zijn op zoek gegaan naar lokale afgelegen strandjes. Icmeler was mooi Dalyan ook. Boottocht gedaan en naar Pammukale geweest.

Een poging tot paardrijden gedaan maar jankend weggegaan de paarden waren vel over been....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:08

blauw00gje schreef:
Ashleydk schreef:
Ik ga begin augustus naar Içmeler, direct naast Marmaris gelegen :) heb er zin innnnnnnn!

Ik hou van Içmeler <3
Welk hotel zit je?

Ik zit in hotel vlarik mirage world ofzo iets xd! Het heeft verschillende namen!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:24

Ashleydk schreef:
blauw00gje schreef:
Ik hou van Içmeler <3
Welk hotel zit je?

Ik zit in hotel vlarik mirage world ofzo iets xd! Het heeft verschillende namen!

Varlik Mirage World :)
Daar zit ik nu. Dit is al ons 6e jaar hier. Bevalt goed *D
Elk hotel heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Hier is het personeel vriendelijk, het eten goed (ja natuurlijk, ze hebben veel kip maar dat hebben ze overal wel) en 2 fijne zwembaden.
veel plezier alvast!