Vierdaagse Nijmegen 16 t/m 19 juli 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Re: Vierdaagse Nijmegen 16 t/m 19 juli 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:02

Volgens mij al eens eerder voorbij gekomen, maar voor de lopers onder ons: waar slapen jullie?

Zou aanvankelijk op een camping slapen, maar helaas zie ik dat nu met mijn hand niet zitten. Lijkt misschien : "maar" een handblessure, maar wil geen risico's lopen. Daarnaast komt vriendlief en goede vriend van ons vrijdag me aanmoedigen en willen die ook blijven slapen. Dus ook voor hen zocht ik slaapplaats. Zoveel te vinden via fora en marktplaats en dus heel snel ook gelukt.

Ook voor mezelf nu maar besloten alsnog niet op een camping te slapen, wordt het hem nu gewoon helaas niet. Heb nu zoals het er naaruit ziet een plekje gevonden op 5 minuten lopen van de start;-)

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:27

Ik krijg helemaal de kriebels als ik er bij nadenk dat we over 2 weken al met de 2e dag bezig zijn, heb er super veel zin in!
Amersfoort gewoon zo lekker gelopen dat ik er alle vertrouwen in heb.
Ik loop met mijn vader samen en een nicht van hem woont in Hatert, daar zijn we elk jaar welkom.
Dit jaar zijn ze op vakantie,maar mogen we gewoon de hele week in hun huis: super tof!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 10:32

Ja idd, best onwerkelijk he dat het zo enorm dichtbij is. Wel enorm veel zin in!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:36

flyfly schreef:
Ze wisselen wel degelijk elk jaar de starttijden. Anders zouden altijd dezelfde mensen op een bepaalde dag een vroege start hebben. Vorig jaar in de 2e groep moeten inschrijven omdat we in 2011 niet hebben gelopen. Toen hadden we op dinsdag en donderdag de vroege start. Dit jaar in de eerste groep ingeschreven maar op het allerlaatst. Omdat er al zoveel deelname was is hebben ze de letters opgeschoven. Normaal is het A tm N en nu is het tm M. Mijn vriendin heeft N en ik heb een P. We zouden dus verschillende starttijden hebben. Maar door de verandering kunnen we gelijk starten. Het heeft niks te maken met hoe vaak je al hebt uitgelopen. Als je een jaar overslaat moet je in de 2e groep opgeven dus hoe vaker je hebt gelopen hoe vroeger in het alfabet gaat echt niet op.

Klopt, ze wisselen elk jaar van starttijd, maar je nummer heeft wel degelijk te maken met hoevaak je em gelopen hebt. Ik weet niet hoevaak jij em gelopen hebt, maar de eerste 4keer zit je in een vrij late letter. Pas vanaf de 5e keer kom je lager in het alfabet, zo rond de F.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 11:49

slaapplaats is rond, hoe graag ik ook was gaan kamperen (vind tik normaal heerlijk) toch wel lekker dat dit nu kan!

Heerlijke plek, 5 minuten van de start, 4 andere lopers allemaal ongeveer zelfde leeftijd (een van hen heeft massagepraktijk;-)) tsja, helemaal happy dus!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:01

Dat is wel ideaal Risje!

Zo ik heb mijn eerste rondje er toch opzitten. Wilde eerst niet trainen, maar besloten om deze week toch maar een paar keer te gaan wandelen. Meteen het stuk mee gepakt waar ik normaal hardloop. Daar was de grond losgemaakt dus dat liep wel vrij zwaar.

Vrijdag ga ik vroeger weg en loop ik 20 en dan de week erop een keer 25 en dan vind ik het wel weer genoeg.

Dit was het rondje:
http://img208.imageshack.us/img208/4327/6bin.png

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 17:21

Ik ga voor de 8ste keer.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:13

Door longonsteking niet kunnen trainen.
Ik hoop het weekend nog wat te kunnen trainen.

Ik doe voor de eerste keer mee en loop alleen.
Slaapplaats is geregeld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:18

Hoeveel heb je al getraind?

Voor mij word het de 3e keer

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 19:38

Loop ook voor de eerste keer. Zit volgens mij wandel logboek op bijna 595 km, dus ach beetje getraind;-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:43

Ik wil jullie heel veel succes wensen met de laatste trainingsloodjes! :)

Doe zelf niet mee, maar vind het wel super knap dat jullie wel ervoor gaan! (Ik ben het na 10 km wandelen al spuugzat :') )

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 19:48

Zondag de laatste trainingsdag. Weer 40km. Ik ben altijd blij dat ik daarna de zondagen weer voor mezelf heb. Maar na een paar weken begint het dan toch weer te kriebelen. Als ik dan de foto's van de trainingen terug kijk krijg ik weer heel veel zin in wandelen. In totaal hebben we zo'n 550km getraind, dat ik ruim voldoende volgens het trainingsschema van de 4daagse.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:36

Hallo wandelaars..!
Vandaag heb ik samen met mijn moeder onze kamer beschikbaar gesteld als vierdaagseslaapplaats, echter is hier een enorm overschot aan en worden we helaas niet ingeloot (via vierdaagsebedden.nl) ..
Nou lijkt het ons alsnog erg leuk om wandelaars in huis te krijgen, en ik dacht.. wie weet zijn er hier nog mensen opzoek naar een slaapplaats? :)

Betreft een zolder met 2 1-persoonsbedden; gebruik van ontbijt/sanitair/schoon beddengoed-handdoeken etc etc.. op 7 minuten loopafstand van Nijmegen Centraal Station.. met 15 minuten lopen ben je op de Wedren.. met de fiets binnen no time.
Voor meer info...Of mochten jullie via via nog mensen kennen.. mijn PB box staat open :)

Trainze en succes alvast!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 22:49

Hoorde idd van meer mensen dat ze geen wandelaars toebedeeld krijgen....

Mijn geluk want heb op die manier alsnog een slaapplek kunnen regelen dichterbij de finish........
Helaas nodige gezien mijn hand-blessure. Een tent opzetten werkt dan niet helaas....

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:54

He, een vierdaagse topic!

Ik heb vorig jaar met veel plezier en succes de 40km gelopen voor de eerste keer. Ik wilde dit jaar weer, tot ik een paar weken geleden bedacht een paard te kopen := Dus die Vierdaagse wordt hem niet echt meer. Voel me wel schuldig tegenover degenen die uitgeloot zijn, want ik ben nu zo'n sukkel die wel een startbewijs heeft, maar niet aan de start zal staan.

Succes iedereen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:57

Heb je jezelf wel afgemeld? Ik dacht dat die plekken alsnog wel doorgegeven zouden worden?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:01

Hmmm totaal niet mee bezig geweest eigenlijk, dacht niet dat dat kon, maar heb me er ook niet echt meer in verdiept...

Edit: Het is natuurlijk wel zo dat er altijd een paar duizend mensen méér worden ingeloot dan gewenst, om rekening te houden met mensen als ik...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 01:09

Voordat ik de longontsteking had niet veel, wel wat.

Zijn er hier nog meer mensen die alleen lopen?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 07:34

ilovejah87: ik heb me alleen ingeschreven, maar geloof niet dat ik alleen zal lopen. Zoveel deelnemers, aanspraak genoeg. Of soms gewoon even heerlijk van het omgevingsgeluid genieten, heerlijk!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:09

Ik loop ook alleen. Mijn pa gaat nu ook 40 lopen. Zijn maatje heeft afgelopen week zijn kuitbeen oid gebroken met wandelen, zomaar spontaan zonder gekke bewegingen. Kan dus samen lopen maar loop liever alleen.

Wat noem je niet veel?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:57

Ik wil alle aankomende wandelaars veel succes wensen voor over 10 dagen.
Ieder jaar kriebelt het weer sinds ik hem in 2007 voor de eerste keer heb gelopen, ik wil hem zeker nog een keer lopen.. maar ja wanneer lol
De herinneringen eraan zijn nog altijd levendig en zal het niet snel vergeten, wat heb ik afgezien maar wat heb ik ook genoten.
Volgend jaar maar... denk ik ieder jaar.

Ik was zo iemand die dacht hem met (veel) te weinig training hem wel uit te kunnen lopen, oké ik heb hem inderdaad uitgelopen dat is waar maar met een beetje meer inspanning vooraf had ik een stuk fris en fruitiger over de finish kunnen komen.
Mede door mijn werk (drukte op de luchthaven) en door het slechte weer in mei/juni was ik nooit verder gekomen dan een trainigsafstand van 25 km, eenmalig natuurlijk lol, maar ach ik liep op mijn werk ook erg veel dus dacht het met een beetje pijn en moeite wel te kunnen.

Dag 1: had ik op 20 km al blaren wegens te overenthousiast wandelen vermoed ik, ik irriteerde me aan mensen die voor mijn voeten liepen dus sneed regelmatig stukjes af waardoor ik rare stappen/passen maakte door de bermen/over vluchtheuvels enz.

Dag 2: vond ik loodzwaar, op gang komen was hel smorgens vroeg, keer op keer wilde ik omkeren of doorlopen tot de volgende rode kruispost om daar op te geven en zo een 'lift' naar de finish te kunnen krijgen want tja... lopen terug naar Nijmegen, was echt een mentaal spelletje die dag

Dag 3: vond ik een eitje in vergelijking met dag 2, vanuit mijn overnachtingsplek bood een lieve (voor de vierdaagse wildvreemde man) 60 plusser me aan me op sleeptouw te nemen en tempo/pauzes ed te bepalen, omdat ik met het oog op de dag ervoor zenuwachtig was het niet te halen en ik dus 80 km voor jan doedel had gelopen :P, net voor de daadwerkelijke heuvels gingen we uiteen omdat ik een (langere) pauze nodig had, dit hadden we van te voren afgesproken. De heuvels zelf waren piece of cake... ik liep op een hoog tempo achter militairen aan en had ze achter de rug voor ik het wist. De heuvels voor de 7 heuvelen had ik meer moeite mee.

Dag 4: Geen haar op mijn hoofd die er nog aan dacht nu op te geven hoewel de rode kruispost de avond ervoor me dit adviseerde omdat mijn achillespezen overbelast waren en er amper nog een stukje voetzool zonder blaren te bekennen was :D . Het feit dat ik al 120 km in de benen had gaf genoeg motivatie om die laatste dag ook te doen. Mijn lieve vriend van de vorige dag nam mij weer op sleeptouw. De laatste dag was wel de dag van de meeste lichamelijke ongemakken, op gang komen ging redelijk door mijn wandelgenoot, maar mijn knieën en heupen begonnen bij ieder viaduct/bruggetje/heuveltje meer te protesteren en aangezien ik dwangmatig mijn kaart in de gaten hield waar we zaten kon ik ieder obstakel ook aan zien komen op de kaart.
Op 30 km zat mijn rustpost en gingen mijn wandelgenoot en ik weer uiteen omdat ik daar lange pauze hield. Tijdens die pauze begonnen de stortbuien, het water bleef op de weg staan want door al het afval waren de goten verstopt (afval vooral in de zin van weggegooide gladiolen), na 1.5 uur gewacht te hebben ipv de geplande 45 min tot een uur rustpauze me toch maar door de regen gewaagd, gelukkig werd het na een uurtje minder.
In Nijmegen zelf klapte ik door mijn enkel dus de laatste paar km heb ik letterlijk strompelend (voor zover ik daarvoor nog niet strompelde lol) gelopen. Met tranen in mijn ogen de finish gehaald.

Aftermatch:
Ik heb er geen foto's van... ik zou bijna zeggen jammergenoeg. Maar mijn blaren liepen vanonder mijn hiel, over mijn voet heen tot mijn enkel, ik was erg gefascineerd dat dat kon lmao, het weekend na de 4 daagse heb ik dan ook op slippers en pantoffels gelopen want schoenen kon ik even niet meer aan mijn voeten verdragen.
Mijn achillespezen waren dus donderdags al overbelast maar ja... door toch door te lopen waren ze gaan ontsteken, omdat ik met 2 knalrode en warme eieren op de pezen liep toch maar even langs de huisarts gegaan maar er kon weinig aan gedaan worden behalve 'rust', het gevolg van wat mijn huisarts 'niet naar je lichaam luisteren' noemde. Heeft toch zeker 6 tot 8 weken geduurd voor ik met goed fatsoen en pijnloos een wat hogere schoen kon dragen.

Alleen loop je niet heb ik ervaren, op de een of andere manier liep ik meestal met dezelfde mensen rond me, soms was je ze een tijdje kwijt maar na een tijdje zag je ze opeens weer opduiken. Het contact tussen de wandelaars vond ik ontzettend leuk, de aanmoediging vanaf de kant had ik enigzins wel nodig en motiveerde me... al kon ik geïrriteerd raken als iemand na pas 5 km van de route al zei 'je bent er bijna!

Voeding:
Ik heb gelopen op nutricia chocomel en bananen zeg ik altijd maar. Natuurlijk een goed ontbijt en een zeer goede avondmaaltijd (inbegrepen bij mijn slaapplek) maar tijdens het wandelen zelf at ik niet veel... mede doordat ik ook een lastig dieet heb (glutenvrij) om dingen mee te nemen voor onderweg, op mijn vaste rustplek nam ik altijd een kom soep (had deze voor de start van de Nijmeegse langsgebracht en zodra ze me binnen zagen komen en ik me meldde warmde ze het voor me op).
Chocomel en bananen kocht ik onderweg, oké je bent wat meer geld kwijt misschien maar dat woog voor mij niet op tegen het mee moeten slepen, wel snaaide ik regelmatig wat van de dingen die onderweg werden aangeboden als komkommer/blokje kaas/pepermuntjes ed.

Voor diegenen die via de zoekmachine in dit topic terecht komen in de toekomst:
als je op zoek bent naar een slaapplek, mijn verblijfplaats was toen de Wanmolen in Zetten en is me zeer goed bevallen. Ontbijt/3 gangen menu en lunchpakket (zelf klaarmaken) was inclusief, vervoer naar en van Wedren (verschillende busjes voor de verschillende tijden, 's morgens vroeg ging er dus 3x een bus, 's middags 2x), rode kruispost was 's avonds vanaf 19.00 aanwezig (ook voor buitenstaanders). De Wanmolen is een sportcentrum/bowlingbaan, je slaapt dus in een sportzaal (beddegoed en handdoeken ed zijn daar voor je), voor iedere loopafstand was er een aparte zaal zodat de mensen die 30 km liepen niet 2 uur te vroeg wakker werden gemaakt zegmaar.
Het is mij daar prima bevallen en zou er zo weer heengaan, veel beter wat mij betreft dan een camping waar je op een luchtbed slaapt en zelf je prakkie moet koken terwijl je vooral rust wilt >.<

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 11:27

Top verslag, bedankt.

Ben idd ook meest "bang" voor de tweede dag. Ben je daar doorheen, dan red ik het wel. Maar goed, doorbijten en idd steun van buiten af zijn dingen die ik zoveel hoor.

Nu al blij dat ik alsnog een vast slaapplaats heb in een huis. Baal nog wel wat dat camping niks wordt, maar met die hand zie ik dat niet zitten. Helaas helaas blessure speelt nog steeds en ook behoorlijk heftig op. Maar ach, uitkijken naar Nijmegen is een mooi medicijn!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:20

Balen Risje, maar in een huis zal je lekker tot rust komen denk ik.

Ik denk dat ik op 60 a 80 km zat. Maar dat was in april. Ik hoop dit weekend nog wat te kunnen lopen.

Leuk verslag!!!

Leuk om te lezen dat er meerdere alleen lopen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 12:40

Blij met de slaapplaats inderdaad. Slapen nog 4 andere lopers, toevallig komt een van hen uit een dorp vlakbij mijn ouders (en heeft ze een massagepraktijk is me verteld) en de andere drie komen als groep en uit een dorp wat ik ook ken, dus tsja, genoeg te praten, erg leuke gastvrouw uit de contacten zo. Dus gaat helemaal goedkomen.

Oh ja, vindt het ook niet vervelend dat ik 5 minuten loop naar de start;-)

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:17

Wij starten laat/vroeg/laat/vroeg.. Mochten mensen ergens aan willen haken om een praatje te maken horen we het wel!