Parijs voor beginners..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Parijs voor beginners..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:45

Nou ja als je daar bent en het is mooi helder weer, dan moet je naar de hoogste verdieping van de Tour Montparnasse gaan. Daar heb je een geweldig uitzicht over Parijs (d'r zit ook een restaurant geloof ik).

Verdere tips heb ik eerder in het topic al wel gegeven. Effe teruglezen dus.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:46

Ik ga terugzoeken op je naam haha! Harstikke nedankt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:53

ff een tip de arc de triomphe kan je bereiken via een tunnel anders moet je een negenbaans rotonde over, wat mijn tante dus ooit gedaan heeft , daar heb je ook de eeuwige vlam,de eiffeltoren kan je per lift op jhe betaald per verdieping dus als je helemaal naar boven wil kan je daar een kaartje voor halen en hij knippert ieder heel uur 5 minuten. En de sacre coeur kan ik je ook aanraden dat zijn ook een boel trappen , maar te doen maar toen kon je ook met je ov kaart naar boven en mont martre ligt links van de sacre coeur er zowat tegenaan met je neus naar de sacre coeur gerekent ook boven dus. en daar boven heb je echt een geweeeldig uitzicht over de stad

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:57

dit is bij de sacre coeur en zo mooi

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:11

En als je de Eifeltoren op wil, zorg dat je geen zakmessen en andere scherpe/'gevaarlijke' dingen bij je hebt. Ze zijn daar nogal streng op (je moet ook door een detectiepoortje en je tas wordt door een scanapparaat gehaald). Als je een zakmes oid bij je hebt moet je 'm weggooien, en als je dat niet wil mag je de toren niet op. Wel iets om rekening mee te houden, want het zou zonde zijn als je daardoor niet naar boven mag. :)

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:56

Dat laatste klopt. Ik heb toen mijn zakmes in bewaring gegeven bij zo'n ijs tentje tegenover de ingang van de Eifeltoren onder de belofte om bij terugkomst voor iedereen een ijsje te kopen ;-)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:07

ik lees ook mee! ik ga met pinksteren, met de trein.
mn vriend is al eens eerder geweest maar ik nog niet..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:12

Oke ik heb al even terug gereageerd in dit topic.
Nu heb ik in gedachten dat ik vanaf savonds 1 aug tot 4 aug naar Parijs wil met 2 personen. We zullen in de avond aankomen en sochtendsvroeg de 4de vertrekken (zoals nu in de planning).
Ik ben samen met een vriendin en wil eigenlijk er een soort mini vakantie van maken. Mensen met ideeen? Er zij een paar dingen waar ik naartoe wil Eiffel en Louvre en voor de rest nog niks.. Moet vooral een rustig weekeind worden dus relaxend..

Mensen nog met tips voor Hotel. Ik wil eigenlijk sowieso het ontbijt er bij in begrepen of is het vestandiger om buiten de deur te ontbijten..

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:57

Lees even terug in het topic. D'r staan zat tips

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:05

Iemand nog leuke tips voor restaurantjes, bistro´s e.d. rondom het Concorde Montparnasse oa? (zegmaar bij Jardin Atlantique en Hôpital Leopold Bellan) ? Of sowieso leuke restaurantjes e.d. ? *\o/*