Thailand 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:53

Babeth schreef:
Morgen vertrek ik met de nachttrein naar Chiang Mai. Helaas was er nog maar 1 plekje over en dat was helaas een 3e klas zonder airconditioning. Dat gaat een avontuur worden, zie er nu al tegenop haha

Hmm.. Succes, haha.

maaikiemike

Re: Thailand 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:38

Wat ook erg moois om in chiang rai ( is in de buurt van mai) naar dewitte tempel te gaan, is echt super mooi! Zelfs de wc!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:54

@ babeth.. valt reuze mee hoor.. die hebben wij ook al eens genomen.. Ik vond het zelfs prettiger dan met de airco sleeper.. ik sliep boven in, en heb het echt heel koud gehad.. dat lakentje dat je krijgt was echt niet voldoende.. vond het in de derde klas veel lekkerder, raampje open, en slapen maar..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:09

Je moet zeker de klasse met bedden en fan nemen, niet de airco. Veel te koud! Zorg voor 3e klas, en dan onderste bed (die zijn breder) en dan heb je en top nacht. :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:52

Viel inderdaad reuze mee! Reis duurde wel een stuk langer, 21 uur ipv 14 uur. Bankjes hadden hele dunne kussens daardoor zat je eigenlijk gewoon op hout. Maar de gezelligheid was zo onwijs top, dat maakte de reis echt super! @ Marlijn, bedden heeft de 3e klas niet. :) Heb dus ook niet geslapen.
Voor de terugreis heb ik 2e klas met bed, dus kan dan hopelijk wel slapen. :D

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:05

Zijn afgelopen jaar ook op vakantie geweest in Thailand. Héérlijk vakantieland! Wat zijn die mensen vriendelijk! We zijn in Bangkok begonnen, toen met de vrieskist nachttrein naar chiang mai. Daar hebben we een hike gemaakt van 3 dagen. Na chiang mai naar pukhet gevlogen, de boot gepakt naar phi phi en daar eindigde onze topvakantie..
Heel gaaf!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:20

Zal ook even foto's spammen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:54

Waaaauww :~

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:09

Hoi Bokkers,

Wat een mooie foto´s hier en heb al veel handige tips gelezen.
Ik wil rond februari - maart voor 4 -5 maanden naar Thailand om te gaan backpacken.
Ook Laos en Cambodja wil ik er bij pakken.

Hebben jullie nog tips wat ik écht moet zien?
En hoe hebben de andere backpackers dat gedaan die zo lang wegbleven met hun telefoon abonnement?
Ik zit zelf ook te kijken welke fotocamera geschikt is om mee te nemen, hebben jullie hier nog tips en trucs voor?

Anja_Joost: Hoelang ben jij naar Thailand geweest?

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:44

Mooie foto's anja-joost! Waar zijn de eerste 2 gemaakt?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:06

gokje phiphi :D

telefoon gewoon meenemen en in thailand kaartje kopen, werkt super en scheelt een hoop geld. echt zien. voor mij persoonlijk

phimai, shopping mall in kalasin ( zit je gelijk de goede kant op wat laos betreft, kho chang ( nirvana resort ) kan je lekker ff chillen

erg indrukwekkend vond ik dit http://www.wfft.org

voor meer ideen moet ik meer tijd hebben :+

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:26

Een ladyboy show! Kun je het beste Mimosa in Pattaya pakken (vlakbij Bangkok), die is maar 50 bath. (Ruim een euro.) Andere ladyboyshows zijn pittig aan de prijs voor buitenlanders.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:23

Bedankt sassefras. Zitten daar nog verschillen in qua telefoon kaarten of maakt dat niet echt uit?
Ik heb het allemaal opgeschreven, lijkt me inderdaad erg gaaf om te zien allemaal.

Babeth bedankt voor de tip. Die ga ik zeker doen!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:52

hai,

niet echt, in de eerste beste shopping mall zie je vanzelf van die kleine kantoortjes, zoek er 1 uit waar ze engels praten, die kunnen dan het internet op je foon erbij regelen :+ , want helaas daarvoor moet je bellen naar een thai,s nummer ( computer )

en vergeet niet lekker te bikken daar, hou je van lekker gekruid :D , dan wil ik wel een lekker lijstje voor je maken ook

wat ook leuk is als paardenmeisje, in de buiten wijk van pattya heb je horse shoe point, een prachtige accomodatie met knappe paarden

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:30

Ja, idd Phi Phi!
Zijn drie weken in Thailand geweest Kirstennn_

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:18

Gaaf hoor! Ja ik ben ook erg benieuwd naar t dagelijkse leven en eten daar.
Zijn er nog dingen waar jullie tegen aan zijn gelopen?

Wat is de beste schoenkeuze als ik daar ga backpacken?
Heb je nog meer mooie foto's Anja_Joost? Zag er erg mooi uit!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:12

Bangkok heb ik op gympen gedaan, in chiang mai hebben we een drie daagde hike gemaakt en bergschoenen aangehad. In phi phi heb je alleen slippers nodig :)

Neem niet teveel mee, wij hebben onze kleding laten wassen voor een prikkie.
Boek de hotels niet van tevoren, nergens voor nodig.
De airco nachttrein van Bangkok naar chiang mai vonden we een vrieskist, haha!

Veel plezier!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:36

eten is super, medische zorg is super, klimaat super.

het is druk en chaotisch vooral in bangkok, en andere grote steden.

wat wil je gaan doen, wat wil je zelf echt zien ???. en regel iets in bangkok waar je s, ochtends in kan. ik neem aan dat je s morgens vroeg land ?? niks erger dan tot drie uur te moeten wachten voordat je in je kamer kan :o

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:51

sassefras schreef:
eten is super, medische zorg is super, klimaat super.

het is druk en chaotisch vooral in bangkok, en andere grote steden.

wat wil je gaan doen, wat wil je zelf echt zien ???. en regel iets in bangkok waar je s, ochtends in kan. ik neem aan dat je s morgens vroeg land ?? niks erger dan tot drie uur te moeten wachten voordat je in je kamer kan :o

Daar kan Greenwood Travel heel behulpzaam bij zijn. Voor ons was het door hen zo geregeld dat we van het vliegveld gehaald werden en direct in konden checken in het hotel waar ook Greenwood zelf gevestigd is. Ideaal om dingen te regelen en activiteiten te boeken.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:27

Tot nu toe heb ik nog niks geboekt.
Ben zelf nog aan het kijken wat het beste uitkomt qua vertrek. Het zal in iedergeval begin 2014 worden vanwege werk.

Ik wil hele graag een meerdaagse jungle tour doen in Khoa sok. En te kijken bij de bergstammen in Pai. Een Fullmoon party wil ik heel graag eens meemaken. Ko Phi Phi wil ik ook graag bezoeken. Heb alleen wel gehoord dat het hier heel druk kan zijn? En dat je van te voren al je verblijf moet regelen? Hoe hebben jullie dat ervaren?
Het liefst ga ik zo tussen de 3 / 6 maanden weg, dus heb in principe de tijd maar wil in die periode ook graag Cambodja en Laos meepakken maar wil niks vastzetten en gewoon kijken waar ik terecht kom.

Het is natuurlijk wel fijn als je voor jezelf op schrijft wat je echt wilt zien zodat je wel de goede richting op reist. Jullie hebben wel onwijs veel goede tips die zeker mee neem! Zoals de nachttrein wilde ik ook zeker doen en dan neem ik maar geen airco trein ;-)
Ja wilde inderdaad wel al van te voren een kamer regelen waar ik de eerste dag meteen in kan. Maar qua reistijd weet ik het natuurlijk nu nog niet.

En met welke vliegmaatschappij zijn jullie gegaan?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:28

Gaaf dat je wilt gaan backpacken!
Ik vlieg met Eva Air, nog 3 weken en 1 dag, spannennnd ! *\o/*

Ik heb nog even een gekke vraag, :o :=
Mag je de pil meenemen in je handbagage ?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:32

Het wordt sowieso aangeraden om medicijnen mee te nemen in de handbagage. Gewoon in het originele doosje meenemen dan zou het geen probleem moeten zijn ;)

Interessant topic verder! Kan je niet helpen met hoe en wat in Thailand. Maar als ik dit allemaal lees ben ik toch ook zeker enthousiast aan het worden om daar ook heen te gaan :)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:46

in april was de KLM het goedkoopst, anders eva of china air . pil kan gewoon mee al koop je die daar ook zo in de supermarkt :D .

eva air begin feb 660 euro non stop vanaf schiphol

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:03

sassefras schreef:
in april was de KLM het goedkoopst, anders eva of china air . pil kan gewoon mee al koop je die daar ook zo in de supermarkt :D .

eva air begin feb 660 euro non stop vanaf schiphol

Thanks, haha.

Wow dat is goedkoop ! Of is dat een enkele reis ? :P
Ik was €850,- kwijt, retour met 1 tussenstop.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:14

retour rechtstreeks ticket , ik betaalde in april minder bij de KLM :+ , nu voor december geboekt dat is weer andere koek helaas