USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:57

Mister: Ik wil ook nog een keer naar Texas!

Morgen even met mijn docent praten, want eerlijk gezegd krijg ik steeds minder zin en heb ik zoiets van ik blijf wel thuis -O- . Mijn stage begint maandag 28 januari. Vrijdag 25 januari heb ik nog een toets dus zou dat weekend dan weg moeten.

Maar ik ben toch gek als ik nu nog geloof/hoop heb dat alles voor die tijd geregeld is qua goedkeuring Ecabo, papieren en visum.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:58

Ik heb een vraag over het aanvragen van een visum, misschien dat iemand hier het weet. Hoe lang duurt het ongeveer voordat je visum binnen is?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:53

Weet iemand of je de Columbia University kunt bezoeken? Ben wel benieuwd naar de Amerikaanse studentjes :P

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:33

@eslixapie - als je naar het consulaat bent geweest in ongeveer 2 werkdagen, als ze geen problemen zien. Dit is exclusief voorbereidingen (zie mijn post op vorige pagina of die daarvoor).

Purny - ja dat kan gewoon, heb ik ook gedaan (en Harvard in Boston bezocht). Je zou alleen mss niet overal naar binnen kunnen..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:29

sundral: Texas is zoooo gaaf! maar het moet je echt liggen.
ik hou van de western style, cowboys, rodeo, country muziek en rednecks, en daar ben je dan wel helemaal aan het goede adres :D

er is zoveel ruimte en dat spreekt mij ook erg aan! overal lekker rond je heen kunnen kijken over de uitgespreide landerijen, prachtig! :D
*ik droom al bijna weer weg*

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:47

Ik ga 18 januari voor 8 dagen naar Seattle.

@eslixapie: Een toeristenvisum van ESTA had ik binnen een paar minuten geregeld. Ik heb toen meteen de goedkeuring gekregen,

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:48

ESTA is een reistoestemming geen visum.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:53

Via welke site boeken jullie?

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:55

MacavityL schreef:
@eslixapie - als je naar het consulaat bent geweest in ongeveer 2 werkdagen, als ze geen problemen zien. Dit is exclusief voorbereidingen (zie mijn post op vorige pagina of die daarvoor).

Geld dit ook voor een werkvisum?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:57

Een werkvisum is vrijwel onmogelijk te krijgen. Wat voor werk wil je gaan doen?

Ik gebruik verschillende site's om te boeken. Veel zoeken en puzzelen en dan kiezen voor de beste prijs.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:59

Ik ook inderdaad. Eerste reis heb ik via expedia geboekt. Dat was alles in 1, auto, hotel en vlucht. Dit keer heb ik alles apart, auto bij expedia, hotels bij booking.com en ticket bij cheaptickets.nl. In dit geval was dat het goedkoopste maar als je 1 bestemming hebt zou ik expedia aanraden.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:35

eslixapie schreef:
MacavityL schreef:

Geld dit ook voor een werkvisum?

Volgens mij werken au pairs ook onder een J1 visum (maar pin me er niet op vast) en zal het proces ongeveer hetzelfde verlopen, afhankelijk van wie de 'sponser' is en hoeveel ervaring ze hebben met het aanvragen van visa.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:59

ik heb nu heel leuk contact met iemand van een reisbureau in Texas, dit omdat ik me afvroeg of zij misschien een leuke locatie toevallig wist voor mijn bruiloft.

vorige keer hebben wij geboekt via travel usa, de vlucht, aantal nachten hotel en auto. voor deze keer willen we alleen vlucht en auto boeken en de rest zien we daar wel.
en de kans is groot dat we dat wel weer via dit bureau zullen doen, het was de vorige keer ook prima in orde en echt niet zo duur.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:08

Katja schreef:
Een werkvisum is vrijwel onmogelijk te krijgen. Wat voor werk wil je gaan doen?

Ik ga een jaar werken als au pair.

MacavityL schreef:
Volgens mij werken au pairs ook onder een J1 visum (maar pin me er niet op vast) en zal het proces ongeveer hetzelfde verlopen, afhankelijk van wie de 'sponser' is en hoeveel ervaring ze hebben met het aanvragen van visa.

Klopt, au pairs werken onder een J1 visum. Is dat geen werkvisum dan?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:18

eslixapie schreef:
MacavityL schreef:

Klopt, au pairs werken onder een J1 visum. Is dat geen werkvisum dan?

Officieel is het een "exchange visitor program", maar wordt ook gebruikt als werkvisum (ik werk bijv op dit visum omdat ik medisch en/of academisch werk doe). Werkvisum voor bedrijven is bijvoorbeeld een H visum.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:26

Als Au Pair is het allemaal een beetje anders. Neem aan dat je via een bureau gaat? Die kunnen je vragen vast wel beantwoorden.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:19

MacavityL schreef:
Officieel is het een "exchange visitor program", maar wordt ook gebruikt als werkvisum (ik werk bijv op dit visum omdat ik medisch en/of academisch werk doe). Werkvisum voor bedrijven is bijvoorbeeld een H visum.

Ah, oke. Thanks!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:22

Katja schreef:
Als Au Pair is het allemaal een beetje anders. Neem aan dat je via een bureau gaat? Die kunnen je vragen vast wel beantwoorden.

Ik ga inderdaad via een bureau. Moet wel, anders krijg ik geen visum en kom ik de USA niet in.
Het ging hier al over een visum, daarom dacht ik, dat kan ik hier vast wel vragen :)

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:24

Op een paardenforum zijn er vast wel mensen die hier ervaring mee hebben.

Het lijkt mij geweldig om te kunnen paardrijden in 1 van de natuurparken. In Bryce of Monument valley. Het liefst met mijn partner (beginner) en ouders (enorme beginners).

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:38

Ik heb twee keer in Monument Valley gereden. Bryce sprak me minder aan, omdat dat meer stapwerk e.d. is, maar in Monument Valley kan je bij een stable met een Native American meegaan, en als ze zien dat je rij-ervaring hebt, laten ze je in rengalop over de vlaktes. Niet goedkoop, wel zeer gaaf. Neem aan dat het nog steeds zo is, het was echt hun business toen (in 1999 en 200...5, denk ik).
edit: hihihi, kan me nog herinneren, we waren toen met vier mensen, twee zonder rij-ervaring, plus dus twee mensen die wel goed konden rijden. Stapte de man ineens van zijn paard, pakte een stokje, en tekende in het rode zand een route, "And then you turn left by that rock that looks like a..." enzovoorts. Mochten we een stuk alleen, en zouden we hem en de andere twee wel weer opwachten, *grin*. Heerlijk.
Laatst bijgewerkt door Dallista op 07-01-13 21:42, in het totaal 3 keer bewerkt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:41

Hihi ik met mijn ervaring hoef ook niet perse in rengalop hoor. Alleen stappen zou ik ook al blij mee zijn en een klein drafje of galopje. De rest van mijn familie moet het ook kunnen 'bijbenen' natuurlijk.
Vriendlief durft wel in draf en galop. Mijn moeder durfde op mijn oude fjordje nog niet harder als stap en mijn vader heeft volgens mij nog nooit op een paard gezeten :Y).

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:43

@Marjon, ik heb paardgereden in Monument Valley en het is echt geweldig! Ik kan het echt aanbevelen, een geweldige ervaring. Ook onervaren mensen kunnen dat gerust doen, de paarden daar zijn heel anders dan hier, super relaxed.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:45

Dallista schreef:
Ik heb twee keer in Monument Valley gereden. Bryce sprak me minder aan, omdat dat meer stapwerk e.d. is, maar in Monument Valley kan je bij een stable met een Native American meegaan, en als ze zien dat je rij-ervaring hebt, laten ze je in rengalop over de vlaktes. Niet goedkoop, wel zeer gaaf. Neem aan dat het nog steeds zo is, het was echt hun business toen (in 1999 en 200...5, denk ik).
edit: hihihi, kan me nog herinneren, we waren toen met vier mensen, twee zonder rij-ervaring, plus dus twee mensen die wel goed konden rijden. Stapte de man ineens van zijn paard, pakte een stokje, en tekende in het rode zand een route, "And then you turn left by that rock that looks like a..." enzovoorts. Mochten we een stuk alleen, en zouden we hem en de andere twee wel weer opwachten, *grin*. Heerlijk.

Haha Dallista, zo'n ervaring heb ik er ook gemaakt. Ik was samen met mijn oom en tante die allebei nog nooit op een paard gezeten hadden. Ik ging er met de indiaan in volle galop vandoor en de paarden van mijn oom en tante bleven op hun dooie gemak verder stappen. Op een gegeven moment werd hij zo overmoedig dat hij achterop mijn paard sprong := , echt geweldig :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:47

Afbeelding

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:56

Whaaaaaaa super vette foto!!!