Het werk op een Cattle Station in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Het werk op een Cattle Station in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 07:53

Ik ben zooo jaloers!
Nadat ik na Amerika ben geweest voor 3 maanden, om met paarden te werken, en het gevoel heb dat mijn droom is uitgekomen, blijft het nu zó aan me trekken om weer weg te gaan voor zo'n ervaring.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 04:56

Bedankt vrouwke, gaaf dat jullie eens in de 5 jaar langs familie gaan! Hier niet echt last van slangen, ik heb alleen nog maar kleintjes/baby's gezien. Waarvan ik er een zelfs op heb gepakt, hoop binnenkort de foto's daarvan te krijgen! En nee, hier is het zelfs ontiegelijk droog geweest. Toen er eergisteren een storm in de buurt was is mijn baas bijna naakt naar buiten gerend om een regendans te doen :Y) Uiteindelijk hebben we de storm gelukkig over ons heen gehad en is de grond weer een stuk minder droog.

En dat snap ik dreamy haha! Gaaf dat je naar Amerika bent gegaan, volgens mij heb ik dat half meegekregen in Lifaya's topic toentertijd, kan dat kloppen? En als je de mogelijkheid hebt zeg ik zeker doen! Naast de enorm gafe ervaringen verdien ik hier zelfs nog wat, dus ik ga er niets op achteruit qua financien :)

Laatst overigens 2 paarden doodgeschoten zien worden, dat was toch wel heftig. 1 Van de 2 was blind aan 1 oog, een jaarling merrie en de ander had een gebroken been, maar er was niets aan hem te zien dus of dat echt de reden was weet ik nog niet..

Verder heb ik voor het eerst in een grader mogen rijden (en aan gewerkt, een aantal ramen moesten vervangen worden, dat is ook niet zo makkelijk als het lijkt, uiteindelijk heb ik de plexiglas ramen nog bij staan zagen omdat ze niet goed op maat waren haha) en echt met de traktor mogen werken (een trog uit een modderpoel getild en in 4 gaten geplaatst die we hadden gedrild, zonder ook maar een keer van een erg bezorgde baas te horen: "Whoaaaah, that's expensive!" :oo ), supergaaf :)) :D Mocht ik binnenkort weer richting samenleving gaan upload ik daar ook wat foto's van. Oh en dus de foto's van de 2 enorm schattige veulentjes die hier naast het huis lopen <3 Ah, was het internet maar beter haha.

Verder heb ik vandaag weer een heerlijk dagje vrij, daar was ik om de een of andere reden flink aan toe :=

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 08:50

Gisteren gingen we naar een bbq en onderweg vonden we ons entertainment voor de rest van de avond :') (uiteraard hebben we hem weer vrijgelaten in zijn eigen territorium later op de avond)

De zo'n 1.90m lange Black headed python Fluffy :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:50

Wow, zijn ze niet giftig?
Al vind ik dat beter dan vogelspinnen haha

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 11:07

Nee, dit is een wurgslang, al kunnen die natuurlijk ook bijten mocht je ze echt boos krijgen en die wonden schijnen (weet zelf niet veel van slangen, dit is me gisteravond verteld door een familie die nogal van overdrijven houdt) ook niet erg fijn te zijn. Schijnt dat iemand hier eens een half jaar last had van een bijt van een niet giftige slang, bleef opengaan oid. Ik hoop later nog foto's te kunnen plaatsen waar zijn hoofd ook op staat, het was zo'n enorm gaaf beest <3 En hij vondt het allemaal ook maar prima, heeft bij iedereen om zijn nek gehangen, werd constant verplaatst door dronken malloten en helemaal geen protest of wat dan ook _/-\o_

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:32

jakkie, die slang.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 22:35

Ik wil ook weer heel graag weg uit Nederland... Gok dat de volgende stop misschien Canada word...

Waar blijft je nieuw elading foto's trouwens? :D kijk er naar uit!

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:02

Wauw, wat een ervaring die je waarschijnlijk de rest van je leven zal koesteren :)
Ik doe het je zeker niet na, als ik lees hoe zwaar het werk is, pfoe.
En wat een geweldige foto's maak je zeg, jeetje. Ik ga je topic volgen en hoop op meer foto's! :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 03:42

Haha, niet jakkie gaaf :D

Gaaf Canada, daar wil ik ook ooit heen. Moet zeggen dat ik er zeer weinig van weet, maar iedereen denkt altijd dat ik uit Canada kom vanwege mijn accent (lijkt er niet op overigens, heb laatst een canadees ontmoet en het komt nieteens in de buurt) dus nouja... :') Ach, ik ben naar Australie gekomen omdat ik fietsend wilde reizen en ik dacht dat dit daar wel een land voor was, heb pas 1 keer een fiets aangeraakt := Ik ben niet zo van het inlezen, plannen en voorbereiden, heb daar helaas geen geduld voor.

En de nieuwe lading foto's komt helaas pas als ik weer ergens in de beschaving beland, hier kost het teveel internet. Ik kan wel een foto of 2 uploaden, maar echt weer een ladinkje niet helaas. Kan wel zeggen dat er flink wat foto's tussen zitten waar ik erg blij mee ben, ah en ik heb foto's van een killer. Zal die in linkjes plaatsen, maar dat is voor sommigen gok ik wel interessant om te zien.

Bedankt connie! Ik zal het zeker nooit vergeten, denk inderdaad dat het erg speciale herinneringen zullen blijven, besef me nu al hoeveel ik het ga missen ondanks dat ik het zo nu en dan toch wel zwaar heb.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 12:06

Bij deze een mini foto-update, ik heb geprobeerd 2 foto's te uploaden en zelfs dat werd 'm teveel, dus jullie moeten het helaas met 1 foto van de killer doen voor nu :') Voor de vorm dan ook maar meteen zichtbaar, ik hoop dat niemand er problemen mee heeft, zelf vind ik het geen schokkende foto maar ik heb het dan ook allemaal zien gebeuren dus dat is niet echt vergelijkbaar. Dier is met 1 perfect hoofdschot gedood, vers uit de weide gehaald, zo goed als stressloos. Erg fijn om te zien dat het ook zo kan :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:10

Wat is dat? Ik kan er niet zoveel van maken :o

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 12:17

Ja, je moet hem eigenlijk in een serie zien, maar helaas :+
Het is een opengesneden koe om het heel onsmakelijk te zeggen. Rechtsonder zie je zijn hoofd (oog en oor) dan veel binnenkant en linksboven zijn voorbeen. Moet zeggen dat het een van de lastigste dingen is waar ik ooit foto's van heb gemaakt, alles lijkt op elkaar :') en de foto is vrij donker, ik zal eens kijken of ik hem wat lichter kan krijgen zonder dat ik hem minder fijn vind om naar te kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:22

Ok ik zie het nu idd, en die koe is voor consumptie? of was er wat mis mee?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 12:25

Die koe ligt hier geheel in de vriezer (echt bijna alles is gebruikt, zelfs een stuk van de dunne darm is meegenomen (geen idee waarvoor) en de staart ligt hier ook in de vriezer) op het moment. Hebben eergisteren rib bones meegenomen naar de barbecue en die vielen bijzonder goed in de smaak :D Consumptie dus, vlees voor de komende 3 maanden (het blijft me verbazen hoeveel vlees ze hier eten, mijn hollandse stamppot met gehaktballen viel erg in de smaak maar ze hadden toch graag 3 gehaktballen (ook van deze koe overigens) meer gehad.. :wow: ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:17

Wel mooi dat bijna alles gebruikt word, ik vind het ook niet zielig trouwens als je kijkt wat voor leven ze gehad hebben, het is beter vlees dan hier in NL denk ik.
Als ik er bij zou staan terwijl ze gaan snijden denk ik daar anders over waarschijnlijk haha maar het is wel een 'mooi' idee dat je weet wat je eet en dat het een goed leven gehad heeft (neem ik aan door de dingen die ik lees)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 22:48

Vreemd genoeg is het snijden voor mij helemaal niet moeilijk om te zien, juist enorm interessant om te zien waar alles vandaan komt. Het schieten echter blijft moeilijk, ik dwing mezelf om te kijken maar nouja, dat is toch iets minder. Zodra dat gebeurd is is het moeilijke echt voorbij voor mij, help gerust met snijden of het vlees naar de Toyota tillen. Al was ik deze keer druk bezig met foto's maken, hoop dus dat ik binnenkort de kans krijg om naar de stad te gaan (maar vrees dat dat nog wel even duurt, vliegtuig is voorlopig volgens mij nog niet klaar en pa en ma zijn op het moment dus in de stad, als in, boodschappen zullen niet nodig zijn) :Y)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 06:18

Bij deze een kleine foto-update. Ik had mezelf laatst een leuk cadeautje gedaan, een nieuwe lens en die is eindelijk aangekomen en ik heb het ook nog eens voor elkaar gekregen foto's te uploaden! :D (de zoon is sinds gister voor een weekje weg, dat helpt, die brengt halve dagen door op het internet :') )

Sox en Black Bet(ty) op de motorbike, 2 van de pups.
Afbeelding

Op het moment hebben we een groep weaners in de stallen die nog niet rustig genoeg waren om meteen richting stud te gaan maar die wel een kans kregen. Daar zijn we dus veel mee bezig op het moment, gok dat op 3 na (zo'n 23 weaners) alles richting stud gaat, dus dat is goed nieuws!
Afbeelding

En mijn favo veulen, Rambunctious naast het brandmerk van zijn moeder Bella, ik geloof dat hij hier 1 of 2 dagen oud was.
Afbeelding

Hetzelfde veulen weer met mams <3
Afbeelding

Nog een foto van de killer :)
Afbeelding

En nog wat weaners in de stallen.
Afbeelding

Verder is er op het moment een engels meisje hier wat echt heeerlijk is, eindelijk een nieuw iemand om me heen! Hebben we gister een enorm gezellige barbecue gehad met onder andere de nieuwe buren en is de huisdier buffalo laatst dood geschoten omdat hij een van de bulls aanviel en anders had gedood (buffalo's schijnen goede poddy beschermers te zijn, maar deze deed zijn baan iets te goed, schijnt ook niet gecastreerd te zijn, wat wel de bedoeling was, daar kwamen ze achter toen hij dood was, uhmmm, oeps? Dat verklaard het een en ander!) en uhm.. nouja, we zijn gewoon lekker bezig geweest, niet veel echt heel bijzonders. Ah er is een derde veulen nu, dus het begint gezellig vol te worden om het huis heen :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:45

Geweldige foto's weer!

De tweede foto van moeder en veulen vind ik echt heel mooi!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 23:00

Bedankt spirit! :D Het is nog even wennen aan die nieuwe lens, maar wat een heerlijk ding! Overigens zijn alleen de foto's van de weaners en de honden daarmee gemaakt, de andere zijn al iets ouder. Binnenkort gaan de veulens met moeders trouwens richting stallen zodat er wat met de veulens gewerkt kan worden (gewerkt, laten we zeggen 'handtam' gemaakt kunnen worden). Dit veulen is mijn favo en kroelt al terug maar de andere 2 zijn nog amper aan te raken. Helemaal zin om met ze aan de slag te gaan haha :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 23:28

Mijlpaal behaald! Hier hebben we al het cattle-work voor even afgewerkt (voor mij waarschijnlijk zo goed als helemaal, komen alleen wat weaners terug naar de stallen waarschijnlijk), vandaag beginnen we aan de paarden. Heerlijk, heb het wel gemist hoor! Meneer de baas brengt ze vanochtend in de yards en dan krijgen ze een schoonmaakbeurt (staarten getrokken, manen geschoren (gok ik) en de hoeven krijgen een beurt), wat daarna het is plan is weet ik niet, maar ik hoop dat er een aantal hier blijven voor wat werk. En vanochtend ga ik een poging doen tot de 3 merries met veulens in de stallen te zetten. Vrees voor 1 van de drie, die kan ik amper aanraken en dan heb ik nu geen halster bij me, maar ach, we zien het wel! Heb er helemaal zin in :D Gister al een opwarminkje gehad, mocht de weaners naar hun paddock brengen te paard, wat een heerlijke rit was dat zeg. Er zat nog een noodgedwongen rengalopje in ook, aangezien ik de lead al niet meer kon zien toen ik me herinnerde dat ik de main gate moest sluiten voor ze daar waren. Liepen ze toch al bijna in de megapaddock aan het eind, oeps :') Arme oude Tammy, ach, heeft ze in ieder geval aan haar buikje kunnen werken haha.

Hoop vanavond wat foto's te kunnen plaatsen :):)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:37

Leuk dat jullie met de paarden aan de slag gaan! Zijn dat ook echt van die 'bush-horses'? Da's een leuke uitdaging dan!
Jaaaa....!! Foto's!!!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 13:25

Ja de meesten worden bijna nooit bereden en hebben een redelijke flight zone, maar er zijn een paar oudere paarden bij die eeerg fijn zijn om te rijden!

Paarden zijn nog niet binnen gehaald maar de merries met veulens wel en ik moet toch echt even spammen hoor, al is het voor mezelf O:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:59

Aahhhh..... !!! Leuk zeg, die foto's!!
Wij hadden op een vd stations waar ik werkte ook de beschikking over van die bush-horses. Die moesten we eerst binnen halen op de paarden van mijn baas en vervolgens gebruikten we de station horses voor de rest van het musteren. Is soms wel een... euhmm... uitdaging... Om die te rijden (helemaal de dag nadat ze een 25kg zak haver onder het hek door getrokken hadden en helemaal opgegeten... := )

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:04

Ooh die veulentjes <3 heel lief! Mooie foto's weer en veel plezier met de paarden Ies!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 22:44

Haha dat kan ik me voorstellen ja, de laatste keer dat we hier contractors hadden en de paarden werden gebruikt hebben een aantal de grond redelijk vaak dichtbij zien komen :') En de zoon hier, grapjas, wilde me wel een lift geven (ik was op dat moment in de auto, maar was eruit gekomen om te voet te helpen omdat ze ze niet heel makkelijk konden houden (het was niet de bedoeling dat ze terug renden) en was nogal ver van de auto geraakt), paard helemaal over de rooie natuurlijk "jump off, jump off!" (ik bang dat ik geschopt zou worden of zou vallen terwijl ik het deed maar ging bijzonder goed), hoorde ik later dat hij er daarvoor al eens vanaf was gevallen omdat het paard een leuke rodeosessie had gedaan. Leuk hoor, bedankt voor de lift :')

En bedank! Allemaal met mijn nieuwe lens gemaakt, ben er zo blij mee :D