naar welk land zou jij graag verhuizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naar welk land zou jij graag verhuizen?

Belgie
Geen stemmen
Nederland
4 (1%)
Frankrijk
8 (3%)
Spanje
13 (5%)
Italie
6 (2%)
Duitsland
15 (6%)
Engeland
25 (10%)
Afrika
3 (1%)
Amerika
36 (15%)
Australië
34 (14%)
een ander land dat niet genoemd is
73 (30%)
ik wil helemaal niet verhuizen
20 (8%)

Totaal aantal stemmen: 237

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: naar welk land zou jij graag verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:48

LZP -> BEU

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:53

Ik zou mij ook dolgraag willen vestigen in amerika. Ben altijd al weg geweest van dat land. Het trekt mij gewoon heel.erg. Mijn vriens is er ook helemaal weg van. Wij hebben altijd gezegd dat als we naar amerika gaan het een enkele reis word. Het is nou alleen nog maar dromen. Maar hopelijk komt hij een keer uit.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:56

Afrika, zonder twijfelen.
Kenia, Namibië, Tanzania, zoiets :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:57

Australie of Afrika <3

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:59

IJsland... mooie natuur, weinig criminaliteit, aardige mensen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:07

Nieuw Zeeland, prachtig land, aardige mensen.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:17

De mensen die hier reageren, is het nou serieus? Of is het meer dromen?

Voor mij is het serieus, ik ga niet meer terug naar Nederland. In ieder geval niet voor lange tijd.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:20

ik heb 3 jaar in amerika gewoond, leuk land om te wonen maar nederland heeft ook wel z'n charmes
ik zou niet nog een keer willen verhuizen, ik ben nu lekker gevestigd in nederland :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:21

Ik droom al héel lang van naar Oostenrijk verhuizen, man wat hou ik van dat land! kom er sinds mijn 9e elk jaar, en áltijd als ik daar ben is het zo leuk! je kunt er ook geweldig rijden, heel vriendelijke mensen maar ik denk toch dat ik dat nooit ga doen, want ik háat sneeuw :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:22

xXLiekeXx schreef:

Voor mij is het serieus, ik ga niet meer terug naar Nederland. In ieder geval niet voor lange tijd.

Ik ben niet van plan ooit nog terug te keren naar NL :n Waar ik uiteindelijk terecht kom hangt af van wat ik in mijn leven ga doen, maar Nederland zal het niet zijn.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:22

Ik ben in het buitenland geboren, en pas op leeftijd van 27 jaar naar Nederland gekomen. Ik sprak de taal en had hier familie zitten, maar het was desondanks een traject van bijna drie jaar voordat ik poot aan de grond kreeg qua werk en woning.

Mijn ouders leven gelukkig allebei nog, en ik heb een geestelijk gehandicapte broer die me waarschijnlijk in Europa gaat houden, mochten mijn ouders er niet meer zijn. Sowieso is Nieuw Zeeland alleen een land waar je naartoe kunt als je expert bent in een vakgebied zoals geneeskunde, of als je in de zorg zit. Anders kom je daar echt het land niet in, of je moet het financieel goed voor elkaar hebben. Ik heb paarden, zegt dat genoeg? Dus Nieuw Zeeland, dat blijft waarschijnlijk dromen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:32

Ik ben dol op de VS (zelfs BA en MA universitaire studies in gedaan), ga er graag op vakantie, maar zeggen dat je je in Amerika wilt vestigen is een beetje als zeggen dat je je in Europa of Azië wilt vestigen (ipv een land); sommige staten zijn al groter dan sommige Europese landen! Ik zou er niet willen wonen; veel te groot. Even op je fietsje boodschappen doen zit er meestal niet in. :-(

Dan liever toch Engeland voor me, da's groot en ver genoeg van mijn roots.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:34

Schotland, ben helemaal lyrisch van Schotland. Die mensen, de natuur, het weer, de ruwheid alles!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:34

Australië of Spanje lijkt me wel wat.. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:45

xXLiekeXx schreef:

Als het aan mij had gelegen en ik een geldig verblijfsvergunning had gehad was ik juli niet naar Nederland terug gekomen... Helaas is Amerika heel moeilijk met buitenlanders laten wonen in hun land -O-

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 07:17

Vickz schreef:
lennylenny schreef:
Ik woon in het noorden van de provincie Alberta in Canada. Ruige natuur, veel meren, veel wildlife, echte warme zomers en echt koude winters. Ik vind het geweldig. Alhoewel de zomer wel ietsje langer mag duren.. maar goed, je kan niet alles hebben!

wauw jaloers! Canada lijkt me geweldig! ookal ken ik het alleen van tv, maar bij de beelden van de natuur daar droom ik al volledig weg!
Ik lees wel op je profiel dat je je paardje in NL hebt gelaten, dat zou ik nou echt niet kunnen! Is ze nog van jou? Of is ze verkocht? Hoe doe je dat dan?

Mijn paard heb ik na lang nadenken inderdaad in NL achtergelaten. Dat was wel moeilijk, maar ze heeft een prima plek in Nederland bij iemand die net zo gek op haar is als ik. Inmiddels heb ik hier in Canada nieuwe paardenliefdes gevonden :)

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 07:32

oostenrijk

onze hele gezin is gek op oostenrijk.
prachtig land om te zien, met of zonder sneeuw, het blijft mooi.
voelen ons er altijd thuis, vriendelijke mensen

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 07:35

Ik ben afgelopen maart naar Duitsland verhuisd. Ik wilde heel graag mijn paarden aan huis hebben staan en dat kon ik gewoonweg in Nederland niet bekostigen dus vandaar mijn tripje de grens over! Geen dag spijt van gehad ook. Ik woon heerlijk vrij op een heerlijke boerderij met genoeg grond, stallen en een rijbak, kijk wijds weg en rijd zo de bossen in, echt genieten, alsof ik dagelijks thuis kom op vakantie :D
En tevens zit ik nog dusdanig vlakbij de Nederlandse grens dat ik gewoon in Nederland werk. Voor mij ideaal zo!! :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:14

Canada.
Leek me geweldig...
En dat is het ook. :D Ik woon hier pas 7 maanden, maar heb nog geen moment spijt gehad. Ik mis mijn vrienden en familie wel, natuurlijk. Maar hier bouw je ook weer een nieuw leven op en dat is ook heel erg uitdagend en leuk.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:58

Zweden :) Altijd als ik na de vakantie weer terug naar huis moet voel ik me verdrietig. En altijd als ik met Zweedse dingen en de Zweedse taal bezig ben word ik helemaal blij.

Mede daarom ben ik ook Scandinavische talen en culturen gaan studeren :)

Het is dus bij mij niet enkel dromen, maar ook daadwerkelijk iets waar ik wat mee wil doen. Als de omstandigheden het toelaten...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:01

Monaco, daar hoef je geen belasting te betalen :Y)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:02

Gran Canaria, heerlijk eiland!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:03

Schotland, Noorwegen, Oostenrijk, Zwitserland
Ja die landen lijken me wel wat

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:32

xXLiekeXx schreef:

Dromen. :j Tenzij de omstandigheden heel erg veranderen. Voorheen een partner die echt niet zal emigreren, nu ben ik alleen maar ik vind het nou ook weer een enorme stap om zoiets in mijn eentje te gaan doen (hoewel mijn broer het heeft gedaan).
Mocht de gelegenheid zich ooit voordoen; wie weet. Tot die tijd en dat is in ieder geval de komende jaren wel, zit ik hier nog wel vastgeroest.
Wel grappig; mijn broer woont nu 6 jaar in Zweden en komt wel weer terug naar Nederland over een jaar. :)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:11

Ik zou eerlijk gezegd ook de stap niet kunnen zetten, ookal gaat mijn gezin mee, ik zou mijn vrienden en familie te hard missen, mijn vertrouwde omgeving :P