Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:30

KirstenVosje schreef:
Cayenne schreef:
Cultuur of niet, zo ga je niet met meiden om als man.
Ik ben benieuwd naar de verklaring daar voor.

Nomanji schreef:
Sorry, ik neig nog steeds naar het verhaal de TS. Voornamelijk je man geeft mij de griebels. >;)

Hier ga ik helemaal in mee. Cultuur of niet, die man moet gewoon zijn handen thuis houden!

Ik sluit me hier helemaal bij aan, jammer dat jullie op zo'n manier zijn behandelt terwijl het op vrijwillige basis was.
Ik denk dat een gewaarschuwd mens voor twee telt en zich goed moet bedenken als hij hiernaar toe zou willen gaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:32

Ik vind dat bedouin over de heftigste zaken tot dusver nog zwijgt. Dat maakt dat ik het maar een misselijk verhaal vind waarbij ik TS haar verhaal toch wel geloof. Het klinkt echt vreselijk, bah, blij dat jullie daar weg zijn!

En dan met name die man, gadverdamme. Eikel zeg!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:36

Tja wie zou je moeten geloven? ik geloof nooit dat de TS dit verhaal uit haar duim zuigt.
Waarom niet? wat voor baat zou ze daarbij hebben? geeft het haar ook maar één enkel voordeeltje?
Nee zoiets ga je niet effe verzinnen lijkt me,en al helemaal niet zo op internet zetten.
Het is duidelijk een schreeuw naar andere meiden die ook dit vrijwilligers werk willen gaan doen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:38

Oké.. ik heb even goed nagedacht voor ik hier ging reageren. Op de ochtend dat Sandra en de andere twee meiden waren vertrokken had ik het bericht op facebook gelezen. Hierop kreeg ik ook direct van de desbetreffende bokker een bericht met een korte versie van haar kant van het verhaal.
Ik ben begin juli een week hier geweest, het plan was 3 weken. Al snel voelde ik aan dat de hitte echt absurd was, vooral als je nog net niet uit de regen daar aankomt. Letterlijk de hele dag je helemaal kapot zweten en aan alle kanten plakken. Om maar aan te geven: de laatste avond was het bij het donker worden nog 44(!) graden, zonder airco.
Maar goed, ik geef van mijn kant toe dat ik niet helemaal eerlijk naar de desbetreffende bokker ben geweest, want de hitte was niet de enige reden dat ik naar huis ben gegaan. Zelf heb ik geen problemen met haar gehad, maar wel met haar man. Diverse keren hebben ze ruzie zitten maken waar ik bij zat, tijdens de LANGE middagsiësta's (van zo'n half 11 tot 5 uur elke dag) was al niets te doen behalve heeeeeel stil zitten en tv kijken, met enkele Engelstalige zenders waar ik als het kon dankbaar naar keek, maar zo gauw die man binnen kwam pakte hij zonder pardon de afstandsbediening en zette één of andere Arabische zender op. Tja, daar zit je dan :+
Ook was ik op een avond binnen gaan slapen (ben een heel slechte slaper en kan niet goed tegen snurkers) en na 5 minuten stond hij opeens in m'n kamer gekleed met slechts een onderbroek zette hij het licht aan. Pàrdon!! Hoewel ik mens-op-mens (zeer) introvert ben (kan zijn), heb ik hem zeer dringend verzocht weg te gaan en het licht uit te zetten (m'n slaap is me heilig :o ). Snap nog steeds niet wat z'n bedoeling was maar gelukkig heb ik verder geen last van 'm gehad, misschien mede omdat ik van zijn Engels niets kon maken en dus alleen maar kon zeggen: what did you say/I don't understand.

De hygiëne in de badkamer was zeker niet je-van-het, ik was héél blij dat ik vochtige toiletdoekjes had om elke keer de bril schoon te maken want ik kon er geld op inzetten dat er (soms nog niet opgedroogde) urine op zat.
Ook de paarden vond ik niet correct opgevoed, tenminste niet wat ik gewend ben. De halsbanden vond ik ook niet fijn werken, als ze iets sneller gingen of omdraaiden stond je al snel bij de flank (want ik mocht de paarden niet kort vasthouden). Hierdoor heb ik op de 4e dag een tik tegen m'n enkel gekregen toen 1 van de hengsten een andere hengst zag en resoluut omkeerde en druk begon te doen. Heb ik trouwens nog paar mooie foto's van gemaakt :)) kneuzing was nog best fors, het bloed (inwendig heb ik het over) was zelfs tot aan m'n tenen gelopen! Maar goed, dit was een ongelukje dus geen verwijt.
Ook de reactie op de paardenspullen moet ik -helaas- bevestigen, ook ik had wat meegenomen maar bij mij zei ze precies hetzelfde.

Maar goed, voor mij was het werk lichamelijk nog zwaarder omdat ik de warmte heel slecht verdroeg, heel slecht sliep en ook nog eens darmen had die het eten niet leuk vonden dus dat drukte gelijk al een hele stempel op het verblijf daar. Mijn mening is dat deze plek in deze warme zomermaanden simpelweg niet geschikt is voor vrijwilligers, het is er gewoon te warm en ook daar thuis is geen airco. Ik moest zelf daar een waaier aanschaffen maar ook die gaat de warme lucht circuleren, gelukkig was het met vriend waaier nog wel enigszins uit te houden. Door de hitte duurt de siësta ook veel te lang, elke dag uurtje of 6 lezen gaat ook snel vervelen en door de hitte kon ík niet slapen om de dag door te komen.

Het zware ironische aan het hele verhaal was nog wel dat ik bij thuiskomst tegen m'n ouders had gezegd dat ik erg benieuwd was of Sandra en de andere twee wel hun hele tijd gingen halen :o
Toch wil ik nog wel excuses maken naar bedouin dat ik verder hiervan niets gezegd maar wilde toch mijn verhaal doen. Ik ben in de kerstvakantie ook geweest met een trektocht en dat vond ik wel helemaal geweldig, naar aanleiding daarvan had ik besloten terug te komen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:38

bedouin schreef:
Mijn man verklaart mij hier ter plekke dat hij geen van deze 3 meisjes met een hand heeft aangeraakt op een onwenselijke manier.
Wanneer heeft hij dat gedaan Sandra?

Bij mijn weten mag een moslim geen alcohol. Ik heb uit het topic vernomen dat hij 'vrijwillegers'
stom dronken van het vliegveld ophaalt....
Jou man lijkt mij niet echt betrouwbaar! Jammer dat je zo BLIND bent. Je hebt een beetje te veel
woestijnzand in je ogen laten strooien.
Het sprookje van 1001 nacht is allang voorbij, Bedouin!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:39

Peppertree dat weet ik niet.. Vind het ook moeilijk om zoiets te zeggen, zo goed ken ik hen nu ook weer niet.

Het enige wat ik wel kan zeggen is dat ik niet zo zou kunnen leven. Mijn man komt uit een moderne familie uit de hoofdstad en heeft goed onderwijs gehad en heeft ook al heel veel van de wereld gezien voor ik hem leerde kennen, het cultuurverschil is dus veel minder groot. Daarbij wonen wij in een toeristisch gebied, dus ik hoef me niet zo veel aan te passen.. Wat dat betreft zijn onze situaties dus ook heel anders en kan ik ook niet over alles oordelen hoe het er daar aan toe gaat, ik heb eigenlijk 'makkelijk praten' wat dat betreft, hoewel dat natuurlijk eigen zeer bewuste keuze is geweest. Wat ik wel weet is dat het echt echt ECHT niet normaal is om naar vrouwen te spugen, beledigende opmerkingen te maken en handtastelijk te zijn. Tegenover Tunesische vrouwen niet en voor Europese vrouwen niet.

Het internet blijft een lastig medium, het is zo makkelijk om wat op te schrijven, aan de ene kant kan eenieder een prachtige aanlokkelijke website maken maar aan de andere kant kan iemand met een slechte ervaring alles weer kapot maken, voor de gemiddelde persoon is het natuurlijk lastig oordelen wie er nu 'de waarheid' spreekt. Daarbij zijn er aan ieder verhaal natuurlijk twee kanten. Ik kan als in Tunesie levende Nederlandse vrouw wel zeggen dat ook hier agressieve, handtastelijke personen als uitschot worden gezien en dat de gemiddelde Tunesier dit soort gedrag net zoals de gemiddelde Nederlander zeker zal veroordelen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:41

Wow, ik begrijp niet zo goed dat iemand zulke jonge grietjes over laat komen terwijl je man zo'n engerd is. En dan onder het mom van het is ramadan..? dus als hij niet over zijn eigen vrouw heen mag tijdens de ramadan mag dat wel over een ander meisje? En daar moet het meisje in kwestie dan maar begrip voor hebben wegens cultuur verschil? Misschien moet betreffende nog eens nadenken hoe het met haar eigen zelfbeeld zit en misschien haar relatie eens goed onder de loep nemen..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:41

Paddenpad schreef:
Cayenne schreef:
Wat ik eigenlijk niet snap: uit de berichten hierboven maak ik op dat de situatie met de man van de Bedouin al bij verschillende mensen bekend is. Dat Bedouin daar wil blijven is haar keus, maar waarom stelt Bedouin andere mensen daar dan ook bloot aan?

Denk dat het leven van Bedouin niet meer zeker is als ze terug probeert te gaan en om haar leed te verzachten dan maar meisjes uit Nederland probeert te lokken als afleiding voor haar man waardoor dat ze zelf ontlast of gespaard wordt...zoiets??Angst denk ik??!

Nounou.. Vind het nogal wat om te gaan speculeren over de relatie van Bedouin en haar man.
Daarnaast heeft haar man geprobeerd de ts te masseren (Wat absoluut fout is), hij heeft haar niet direct meegesleurd naar het donkerste hoekje van stal.. Dus om nu te zeggen dat het Bedouin maar "meisjes uit Nederland probeert te lokken als afleiding voor haar man waardoor dat ze zelf ontlast of gespaard wordt" gaat toch echt (imo) veel en veel te ver!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:42

Wat een vreemd verhaal zeg. Zo behandel je je gasten toch niet? Ik begrijp dat de man in kwestie niet kan lezen maar, hij heeft toch zeker wel genoeg verstand om te weten dat je je niet op deze manier hoort te gedragen? Natuurlijk is er een verschil in cultuur maar, je vrouw van haar paard afsleuren terwijl zij een gast bij zich heeft? :n Als je problemen met haar hebt, praat het dan later, thuis in een privé gedeelte van je huis, uit.
Bedouin, waarom zat jouw man toe te kijken terwijl die meiden het zware werk aan het doen waren? Mankeerd hij iets aan zijn handen? Ik snap ook wel dat die meiden daar waren om te werken maar, als je zelf (de "gastheer") niets te doen hebt, kan hij toch net zo goed meehelpen?

TS, heel goed dat je deze waarschuwing gepost hebt, laten we hopen dat er veel bokkers zijn die het lezen en daardoor hun geplande vakantie niet booken of annuleren.

Sa_ndraaT schreef:
- Paardenspullen: Ze vroeg aan ons of we wat paardenspullen mee wouden nemen. Natuurlijk wilden we dat doen voor haar. Ik had zelf een aparte reistas met 10 kilo paardenspullen bij mij. Toen ik dit aan haar gaf was ze helemaal niet enthousiast. Ze zei “nee, niet alweer een longeersingel daar heb ik nu al vier van. Nee, niet een hoofdstel met neusriem en sperriem daar hou ik niet van en vind ik niet fijn” En zo werd alles wat ik mee nam bekritiseerd….

Die spullen heb je dan toch wel weer mee naar huis genomen zeker? Als zij ze toch niet "kan" gebruiken en alleen maar kritiek kan geven erop, zou ik ze dus echt niet achter laten. Tenzij ze er voor betaald heeft natuurlijk. ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:42

De beginpost heb ik echt met open mond gelezen. Wat een vreselijke ervaring moet dat voor jullie geweest zijn.
En ik begrijp heel goed, dat een (jong) meisje in haar uppie niet assertief genoeg is om bepaalde zaken te bespreken, en dat zij zich met drieën sterker hebben gevoeld en eea hebben aangegeven wat zij veranderd wilden zien.
Het stuit mij tegen de borst dat als meerderen in dit topic hebben aangegeven dat Bedouin's man oneerbare voorstellen heeft gedaan, zij dit glashard blijft ontkennen, slechts omdat 'hij zegt dat er niets gebeurd is'. Je moet er als ouder toch niet aan denken om je kinderen zó vrijwilligerswerk te laten doen.
Daarbij zou ik het van mijzelf ronduit schandalig vinden om mensen zó hard te laten werken en dan ook nog zó te behandelen.
Wanneer míjn dochter hierbij betrokken zou zijn (als zijnde TS) dan weet ik zeker dat dit verhaal nog een staartje had gekregen.

TS, heb jij foto's als 'bewijsmateriaal' genomen van de sanitaire voorzieningen, zware werkomstandigheden etc?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:43

Myour schreef:
Ook was ik op een avond binnen gaan slapen (ben een heel slechte slaper en kan niet goed tegen snurkers) en na 5 minuten stond hij opeens in m'n kamer gekleed met slechts een onderbroek zette hij het licht aan. Pàrdon!! Hoewel ik mens-op-mens (zeer) introvert ben (kan zijn), heb ik hem zeer dringend verzocht weg te gaan en het licht uit te zetten (m'n slaap is me heilig :o ). Snap nog steeds niet wat z'n bedoeling was maar gelukkig heb ik verder geen last van 'm gehad, misschien mede omdat ik van zijn Engels niets kon maken en dus alleen maar kon zeggen: what did you say/I don't understand.

Oh. My. God. :oo Hier heb ik dus echt geen woorden voor, en ik ben heel benieuwd hoe Bedouin dit goed wil gaan praten :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:44

Moderatoropmerking:
Volgens de Boktregels zijn ervaringen uit eerste hand toegestaan; dit topic zal dus ook blijven staan. Echter wil ik jullie wel vragen om netjes en respectvol te blijven. Het is nergens voor nodig om te speculeren over de thuissituatie of huwelijk van andere Bokkers.

Houd het dus alsjeblieft respectvol. Het is nu aan jullie om ervoor te zorgen dat dit topic niet ontspoort in oeverloze speculaties, ja-nee gekibbel en eindigt met een slotje.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:45

Foaly schreef:
Myour schreef:

Oh. My. God. :oo Hier heb ik dus echt geen woorden voor, en ik ben heel benieuwd hoe Bedouin dit goed wil gaan praten :=

heel eerlijk zal wel zeggen is niet gebeurd.

ts ik vind het vreselijk dat dit gebeurd is maar goed dat je het deelt

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:46

Myour :wow: :r |( dat is toch te erg voor woorden!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:48

Marjo_x schreef:
Paddenpad schreef:

Denk dat het leven van Bedouin niet meer zeker is als ze terug probeert te gaan en om haar leed te verzachten dan maar meisjes uit Nederland probeert te lokken als afleiding voor haar man waardoor dat ze zelf ontlast of gespaard wordt...zoiets??Angst denk ik??!

Nounou.. Vind het nogal wat om te gaan speculeren over de relatie van Bedouin en haar man.
Daarnaast heeft haar man geprobeerd de ts te masseren (Wat absoluut fout is), hij heeft haar niet direct meegesleurd naar het donkerste hoekje van stal.. Dus om nu te zeggen dat het Bedouin maar "meisjes uit Nederland probeert te lokken als afleiding voor haar man waardoor dat ze zelf ontlast of gespaard wordt" gaat toch echt (imo) veel en veel te ver!

Nou als je het dan ook normaal vind dat hij snachts in zijn onderbroek de slaapkamer betreedt van de meisjes??!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:50

Marjo_x schreef:

Dat mag ook niet tijdens de ramadan. :=
Alcohol is naar mijn weten idd ook niet toegestaan. Ik zou deze man ook zeker niet vertrouwen, nee. :n

Ilona

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:51

Walgelijk, heb het topic met walging gelezen.. Hopelijk komen daar nooit meer vrijwillergers naar toe. :r

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:51

Trouwens wel prettig dat myour bijna eenzelfde verhaal kan vertellen. :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:52

Goed dat je je ervaring deelt, TS!!!! Ik geloof best, dat ze alsbedrijf goed functioneren en je er heus een fijne rit kunt maken....maar het is dus niet aan te raden,er als vrijwilliger in huis te zitten.
En dat verhaal van de taxi en die achtervolging is gewoon doodeng. Nu waren jullie met zn 3en,maar je zou er alleen staan..... :\

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:52

:Y)
Volgens mij zeg ik nergens dat ik ook maar iets normaal vind..
Maar het meest abnormale vind ik nog wel jouw veronderstelling dat Bedouin zo'n beetje meisjes regelt om zelf ontzien te worden _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:53

Nouja, niet prettig voor Myour :=

Zitouna

Alcohol is in Tunesie niet verboden, maar tijdens Ramadan wordt er echt niet gedronken. Ramadan is de 'heilige maand' en mensen die normaal wel drinken (wat hier verder op zich vrij normaal en geaccepteerd is, als men er mee om weet te gaan dan..) die laten de alcohol dan staan.

rocymax

Getup schreef:
Goed dat je je ervaring deelt, TS!!!! Ik geloof best, dat ze alsbedrijf goed functioneren en je er heus een fijne rit kunt maken....maar het is dus niet aan te raden,er als vrijwilliger in huis te zitten.
En dat verhaal van de taxi en die achtervolging is gewoon doodeng. Nu waren jullie met zn 3en,maar je zou er alleen staan..... :\

Ja, stel je voor zeg dat je daar in je eentje zit

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:54

Jeetje, dat van Myour! Walgelijk dit! :r

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:55

Marjo_x schreef:
:Y)
Volgens mij zeg ik nergens dat ik ook maar iets normaal vind..
Maar het meest abnormale vind ik nog wel jouw veronderstelling dat Bedouin zo'n beetje meisjes regelt om zelf ontzien te worden _O-

Nou daar zou ik niet raar van staan te kijken of lees jij nooit de krant of het nieuws,zo'n rare verontstelling is het niet hoor,dus kom even onder die steen vandaan en orienteer je wat er allemaal om je heen gebeurt!!LICHT!!