Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:51

Leuk dat je er nu bent en al volop aan het werk...
Let er inderdaad op dat je genoeg drinkt, het klinkt alsof je best veel doet en dat terwijl het waarschijnlijk rond de 35 graden is (of meer, want hier is het al zoiets).

Ik heb voor mezelf een woordenlijst met paardenwoordjes gezocht en uitgeprint, toen ik net in Spanje was en opeens in het spaans moest gaan lesgeven ;-). Je moet ergens beginnen, maar denk niet dat het vanzelf gaat!

Veel plezier en succes en als je iets wilt weten vraag je het maar.

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 15:54

Ik heb ook die paardenwoorden in het spaans ja. Maar als ze tegen elkaar aan het praten zijn gaat het zo snel dat ik er echt geen fluit van snap. Drinken doe ik zeker wel goed. We halen bij de stal het water uit een bron en dat is echt super lekker water. Heb een fles van anderhalf liter opgedronken vanmorgen en heb ook nog een aantal glazen fanta op.
Ik moet zeggen dat ik tijdens het werk niet echt last heb van de warmte. Ik zit nu binnen en daar is het minder aangenaam dan wanneer ik buiten ben. Maarja ga zo een aflevering one tree hill kijken en dan zie ik buiten geen fluit :P Plus dat me laptop nu aan de oplader zit en dat kan ook niet buiten.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:58

Ik weet hoe het voelt, al dat geratel in het spaans om je heen en af en toe herken je 1 woord... Langzaamaan gaat dat veranderen en zul je steeds meer begrijpen, maar het zal heel veel energie blijven kosten. Ik was het eerste jaar echt helemaal gesloopt iedere keer na een paar uur/dag tussen alleen maar Spanjaarden. Als je zo je best moet doen om iets te begrijpen/je verstaanbaar te maken, kost dat ontzettend veel energie.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:00

Klinkt alsof je het daar druk gaat hebben dus!
Zit je inmiddels al in je huisje? Moet je zelf voor je maaltijden zorgen, of krijg je dat van hun?
Al een paar knappe lusitano's gevonden?
Een nieuwe taal kost ontzettend veel energie, maar binnen een maand ofzo ken je al meer dan dat je denkt! Komt vast helemaal goed, en zoals ik begrijp zijn er dus ook mensen die engels/Nederlands spreken (Alba, Elske?)?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 16:10

Nee ik zit nog niet in het huisje. Misschien dat ik vanavond al ga verhuizen (dat hoop ik eigenlijk wel, maarja als er geen tijd is dan niet) en anders wordt het misschien wel morgen. Als het goed is zou er vandaag nog een meisje komen die een man hier gaat helpen en die zou ook in de tipi gaan slapen. Ze is er nu nog niet dus ik zie nog wel. Ik hoef in principe niet voor me eigen maaltijden te zorgen. Er wordt gekookt (en daar help ik dan bij) en ik mag hier pakken wat ik wil (al ligt er niet zo heel veel). Maarja ik dacht dus ook dat we vanmiddag een warme maaltijd ofzo zouden eten, maar dat is dus niet gebeurd. Dus als dat zo zou blijven dan weet ik niet hoe ik dat op ga lossen. Maar als ik in dat huisje zit zou ik dus ook daar voor mezelf kunnen gaan koken. Maar dan moeten er daar ook wel boodschappen zijn.... nouja ik zie het nog wel.
Er zijn een aantal zeer knappe lusi's ja. 2 bruine hengsten die ik erg mooi vind, 1 daarvan is 3 en nog best wel speels. Hij zocht me de hele tijd op met het mest opruimen uit de paddock en dan springt die rond als een veulen wanneer ik hem weg jaag :P En die andere bruine is wel echt een hengst, die moest vanmorgen door Elske even goed op ze plek worden gezet. Het toppaard van stal Mahdi is echt onwijs knap! En dan is Bandolero er nog, die is ook heel knap maar niet zo heel lief :P Maar ze hebben allemaal wel wat knaps :P

Elske komt officieel ook uit NL en met haar werk ik. Dus met haar praat ik gewoon nederlands. Al zei ze gister dat ze iets eerst in het spaans uit wilde leggen en dan in het nederlands maar daar kwam het niet van vandaag. Alba spreekt volgens mij wel Spaans. Die heeft nu nog vakantie dus die is hier nog niet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 16:34

Oke het is nu wel heel heet buiten. Ik ging even naar buiten om verderop naar de wc te gaan (hier zit ook een wc maar dat is een depotwc, daar moet je als je klaar bent aarde op gooien en dat stinkt echt heel erg, dus daar wil ik zo min mogelijk op gaan) en het is in de zon wel heel heet nu. Hier hangt zo'n temperatuur ding in de schaduw en die geeft nu 36 graden aan...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 22:19

Ik heb toch nog gereden vanavond, heb op Daphne gereden. Leuke merrie, 4 jaar en sinds een maand of 3 wat serieuzer in de dressuur bezig. Daarna ben ik op Daphne naar beneden gereden om de merrie met veulen eten te geven en toen weer omhoog gegaan. Daarna de laatste dingen gedaan en om 10 uur was ik klaar. Nu even wat broodjes eten en dan zo lekker slapen in de tipi. Er is nu ook een ander meisje bij, die gaat in principe helpen met de 2 trekpaarden en een ezel die we hebben (een man werkt met die paarden) maar daarna gaat ze ons helpen omdat die man in principe maar een paar uurtjes bezig is. Zij slaapt ook in de tipi. Al ga ik morgen verhuizen naar dat huisje dus dan is ze weer alleen. Zo lekker slapen, weltrusten.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:10

klinkt allemaal super leuk linda@!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:30

we verwachten natuurlijk wel foto's he :P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:39

renee ga jij anders eventjes langs bij linda:D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:40

Mocht ik opeens het geld hebben, GRAAG! :P Spanje ben ik nog nooit geweest, dus staat op mijn "lijstje" :')

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:26

Haha oke. nouja ik ben op dit moment geen sponsor want heb wel geld maar maandag op vakantie

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 15:17

Als ik me vrije dag heb ga ik wel even foto's maken.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 22:19

Zo hemel, volgens mij heb ik vandaag wel 6 liter water op zonder dat ik er erg in heb.
Ik ga vanavond verhuizen van de tipi naar het huis van Alba (zij is nu nog op vakantie, komt over geloof ik 2 weken terug maar ook daarna blijf ik daar). Dat is een stuk verder naar beneden dus ik ga waarschijnlijk te paard heen en terug naar me werk. Er is daar een weiland waar het paard voor de nacht in kan, dan moet er nog even hooi mee naar beneden en dan komt dat goed. Vanavond ga ik nog even mee met de auto want Elske slaapt daar dit weekend ook omdat de feria in El Gastor is, dat is een groot jaarlijks feest. Dus daar is nu harde muziek en valt dus onmogelijk in te slapen. Morgen ben ik vrij, ik ga dan foto's maken. Ik kan dan na 11en Elske bellen en dan wordt ik met de auto opgehaald, dus hoef gelukkig niet dat hele stuk omhoog te lopen.

Heb vanavond op Sao Martinho gereden, een 11-jarige ruin. Hij is blind aan zijn rechteroog. Hij was niet helemaal lekker aan me been maar verder een heel leuk paard!

Verder hebben we vanmorgen een kudde merries van wei verwisseld en er 1 van mee naar boven genomen omdat die achter wat dikke benen had, die houden we dus even voor controle boven. Tussen die kuddie merries staat ook Sissi, die is echt mooi! Een schimmel met donkere manen, echt mooi! Elske zei dat ik daar ook nog wel een keer op mag rijden, ze staat ook te koop dus als iemand wat moois zoekt.... :P

Verder niet zo heel veel anders gedaan vandaag.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 14:38

Nou ik wilde foto's maken vandaag maar batterij was leeg....dus dat wordt pas op me volgende dag vrij.
We zijn net naar El Gastor geweest, er is daar nu feria, een feest wat elk jaar is. Vandaag was er koeienrennen ofzo, dan komt er een koe of gecastreerde stier door de straten rennen, die koeien zijn agressief gefokt en alle mensen daar gaan die koe dan uitdagen enzo, dat vinden ze leuk om te doen. Wij dachten dat het maar 1 koe was en toen wilde we gaan omdat we ook de paarden weer moesten voeren (ik ben vrij vandaag maar ging even helpen met voeren) maar toen kwam er nog een 2de koe, wilde we daarna weggaan kwam er nog 1.....zucht. Uiteindelijk zijn we er tussendoor geknepen en op naar de hete auto.
Ik heb vannacht voor het eerst in me nieuwe huisje geslapen en wát ben ik blij dat ik verhuist ben! Dat huisje is een mooi huisje met woonkamer, keuken, 2 slaapkamers (waarvan 1 dus van mij, mét kast en een 2persoonsbed!), badkamer (mét bad!) Echt beter dan de tipi dus! Het is wel een stuk naar beneden rijden. Uiteindelijk ga ik volgens mij te paard naar beneden maar nu kan dat nog niet want ik zag vanmorgen dat er een dode vogel in het land ligt en er is nog geen water. Dus dat wordt wss maandag, tot die tijd is het wachten tot Elske ook naar huis gaat en dan met haar mee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:22

Leuk joh, ik blijf mee lezen! :D
Jammer van de koe/stieren rennen.. Arme beesties, maar goed..

Gelukkig zit je nu in je huisje met alle luxe :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:25

Wat gaaf kliknkt het daar zeg! Zoeken ze niet nog iemand? :)) Ben alleen niet zo ervaren met dressuur rijden :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:27

Zoeken ze er niet toevallig nog 2?? _O-

Ik wil namelijk ook in Spanje werken, maar dan vanaf December :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:29

Nouja ze kunnen nog wel wat wwoofers gebruiken, maar ik weet niet precies wat diegene dan moet doen enzo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:30

wat is dat? :')

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:32

_Nancy schreef:
Leuk joh, ik blijf mee lezen! :D
Jammer van de koe/stieren rennen.. Arme beesties, maar goed..

Gelukkig zit je nu in je huisje met alle luxe :D

Nou ik heb een keer erger gezien met koeien/stieren in Frankrijk, toen ben ik echt huilend weggelopen. Dit vond ik wel iets minder zielig, maar ik zie het nut er niet van in. Die Spanjaarden vinden het echt leedvermaak maar ik zie niet in waarom het zo moet zegmaar.

En idd, ik ben erg blij dat ik in het huisje zit! Alleen beetje jammer dat het zo ver weg is want als ik iets nodig heb dan kan ik het niet even gaan halen. Nu bijv zou ik graag me boek willen gaan lezen maar die ligt dus op me kamer....En ik laat dan me laptop hier want alleen hier is internet, maar als ik dan vervolgens een aflevering one tree hill wil kijken dan moet ik dat dus ook hier doen. Maarja het loopt allemaal nog wel los, dit is ook wennen natuurlijk weer opeens een verandering.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:36

Wat is een woofer _O-:=

One Tree Hill <3 :D

Maar waarom heb je ze niet allemaal gedownload voordat je ging? Dan heb je geen internet nodig om series te kijken :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:42

lifaya schreef:
wat is dat? :')

Hier staat wat op al snap ik die site niet helemaal. http://www.wwoof.org/ De wwoofers doen hier echt van alles en nog wat. Ze werken vrijwillig in ruil voor eten en onderdak (heb ik dus ook). Elske zegt me net dat ze tot 10 uur bij ons bij de paarden werken, uitmesten van de paddocks en misschien nog wat maar dat weet ik niet. En verder doen ze dus van alles en nog wat.

Ik hoor net van Elske dat we misschien nog wel 1 iemand zoals mij kunnen gebruiken. Maar voordat ik daar allemaal berichten over ga krijgen, dat weet ik dus niet heel zeker. Als je echt heel geinteresseerd ben en bijna per direct kan komen dan kan je me wel een bericht sturen dan weten we iig dat je zou willen. Ze moest het nog even met de baas erover hebben maar ik weet dus niet wanneer dat gaat gebeuren.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:43

Mwuaah.. Wwoofer is dus echt een rotbaantje, ik hoor t al :+

En ik kan sowieso pas in december komen ivm opleiding :D Dus helaaaaaas, misschien tegen die tijd..

Hoeveel dagen werk je dan?
Krijg je ook geen zakgeld ofzo??

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:44

_Nancy schreef:
Wat is een woofer _O-:=

One Tree Hill <3 :D

Maar waarom heb je ze niet allemaal gedownload voordat je ging? Dan heb je geen internet nodig om series te kijken :D

Ik heb One Tree Hill op dvd. Maar ik laat me laptop hier boven en ik woon beneden (zo'n 20 min stappen te paard). Dus ik kom hier denk aan het begin van me siesta om even op me laptop te gaan om gebruik te maken van het internet en dan zou ik het liefst tijdens me siesta naar me kamer willen. Maarja dan heb ik dus geen laptop als ik tijdens me siesta een aflevering wil kijken. Ik ga dan denk ik een manier vinden om me laptop mee te nemen elke keer. Want wil denk ik niet altijd de hele siesta hier boven blijven, ik wil me ook even kunnen terug trekken op me kamer.