Trouwen in het buitenland versus verblijfskosten gasten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:18

Lielle schreef:
fijn dat jullie er al uit zijn! Maar ik ben echt verbaasd door de vele negatieve reacties. Hoe doe je dat dan als een van beide partners uit een verwegland komt? dan zal toch per definitie een deel van de gasten een flinke reis moeten afleggen om erbij te kunnen zijn. In mijn ogen trouw je met elkaar en maak je als bruidspaar de keuzes, niet de familie.

Als een van de partners uit een ander land komt is het al een ander verhaal vind ik.

Maar als een familielid van jou besluit om ergens in een caribisch land te trouwen zou je zonder problemen 1300 euro betalen? (x2 als je een partner mee neemt).
Ik zou er eerlijk gezegd niet blij mee zijn als het mij zou overkomen. Tuurlijk trouw je met elkaar, maak je zelf de keuzes, maar als je graag bepaalde familieleden erbij wilt hebben (en vice versa) zet je ze toch wel voor een blok met zo'n locatie.
Ik vind 2600 euro toch een behoorlijk prijzig huwelijkscadeau. ;)

@TS: super dat jullie het allemaal eens zijn! +:)+

DiantaM

Re: Trouwen in het buitenland versus verblijfskosten gasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:05

Tjonge, ik hoop dat mijn familie wat ruimdenkender is. Ik wil zonder twijfel op Curaçao trouwen.

Het gaat om mijn dag. Ik zou dan sowieso nog wel een feestje in nl geven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:32

Ik hoop dat mijn familie niet zo ruimdenkend is in andermans portemonnee :D

Heb best eea over om een ander een plezier te doen, maar geen honderden euro's voor maar een bruiloft (ja sorry, daar hecht ik niet zoveel waarde aan)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:51

Nou, dan blijf je toch thuis? Dat is juist makkelijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:56

Tulandro schreef:
Nou, dan blijf je toch thuis? Dat is juist makkelijk.

Nee, dat is het niet. Zeker bij familie waar je wel close mee bent en waar je van houdt is het heel moelijk om te zeggen 'dan blijf ik thuis'.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:25

Tja, ik ben van plan binnenkort iets te kopen en dan is mijn spaarpot helemaal leeg. En dan wil het zeggen dat ik,alleenstaand, om naar een bruiloft in Mexico of die kanten te gaan, ik héél, héél, héél hard en heel lang mag sparen. En waarom? Om misschien een hele week van het weinige verlof dat ik al heb ergens te zijn op een plaats die ik misschien niet leuk vind? Pas op, de bruiloft zal ik wel super vinden en ik gun het het koppel helemaal hun droomhuwelijk. Maar ze kunnen niet verwachten dat ik er geld in ga steken. En zo'n dikke 1300 euro minimum vind ik toch héél iets anders dan een euro of 50 voor één dagje in het binnenland...dat laatste kan ik namelijk wèl gemakkelijk ophoesten.

Dan heb ik liever dat het koppel er zelf voor kiest als ze graag vrienden en familie op het feest heeft, en achteraf nog een klein feestje of desnoods gewoon een drink organiseert voor degene die er niet konden geraken. Eventueel financieel bijspringen voor de gasten die écht gewenst op het buitenlands feest, bv de ouders en broers en zussen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:48

F_Orumster schreef:
Ik hoop dat mijn familie niet zo ruimdenkend is in andermans portemonnee :D

Mooi omschreven _/-\o_

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:58

Mijn broertje is ook getrouwd in Florida, zonder familie erbij, alleen vrienden van daar.
Al was het bij hun eigenlijk meer voor de grap bedoeld.

Dit jaar wilde ze hier in nederland op het gemeentehuis trouwen maar dat mocht dus niet meer omdat ze daar al getrouwd waren en dat bleek hier ook geldig te zijn (nu is het alleen nog zaak om de papieren hier te krijgen)
Ze hebben het opgelost door hier een andere locatie te zoeken en zelf toch een bruiloft te houden met alles erop en eraan.
Mensen die van niks wisten dachten dat ze echt die dag gingen trouwen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:04

@areke: zijn ze dus echt 2x getrouwd? Hopelijk willen ze nooit gaan scheiden dan....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:28

volgens mij staat dat er niet HippoLogic

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:38

Wat staat er dan volgens jou? Ze zijn toch in Florida getrouwd, daarom mochten ze niet (nog) in Nederland trouwen. Maar omdat ze op de andere locatie verzwegen dat ze al getrouwd waren konden ze nog een bruiloft houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:44

een bruiloft maar wsl zonder trouwceremonie. Twee keer wettelijk trouwen kan nl niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:03

ze hebben dus een feest gegeven en de mensen die niet beter wisten dachten dat ze die dag getrouwd waren, dat lees ik. Ze zijn dus niet nog een keer getrouwd IMO

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:14

"een bruiloft met alles erop en eraan' las ik...
Misschien dat Ereke uitsluitsel kan geven?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:19

Alles er op en eraan behalve die handtekening bij de gemeente zetten denk ik dat er bedoeld wordt :D . Dus een feest in bruidsjurk met bruidstaart en openingsdans en alle rituelen die erbij horen, maar geen officiële bekrachtiging.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 02:29

TS ik zou samen met je aanstaande lekker in Mexico trouwen.
Wel zou ik je familie lekker thuis laten, zorg voor een fotograaf / camera die jullie tijdens de dag volgt.

Eenmaal thuis geef je een groot trouwfeest waarop je de trouw film laat zien en eventueel een mooi fotoboek van de bruiloft geeft aan beide ouders.

--

Mijn schoonbroer is in Amerika getrouwd, hij en zijn nu vrouw hoeven niet op de centen te letten, haar ouders ook niet. Zijn ouders (mijn schoonouders) hebben het echter helemaal niet breed en hebben hals over de kop alle centen opzij moeten zetten zodat ze er die dag toch bij konden zijn omdat er kwade blikken kwamen toen ze zeiden het niet konden te betalen.

Behalve een hoop stress, extra werk uren en ruzies heeft mijn schoonbroer nu al 2 jaar enorme ruzie met mijn schoonouders en hebben ze elkaar al bijna 2 jaar niet meer gezien en zegt mijn schoonmoeder nog maar 1 zoon te hebben..

Het kan dus ook helemaal verkeerd gaan om "een paar" rot centen.