Vrijwilligers in het buitenland, 2012!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Re: Vrijwilligers in het buitenland, 2012!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 00:12

En indd, die kindjes vergeten je miss wel maar dat is eigenlijk maar goed ook. :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:38

Ik ben op heel veel plekken geweest.. Ik *woonde* in Nkoranza.. Met het rondreizen ben ik richting het Voltameer gegaan (en overgestoken!), Afra Plans, Oostkant (aan de andere kant van het Voltameer), door naar Accra (groooot) en vervolgens richting Cape Coast, Busua Beach, en nog een klein dorpje in the middle of knowwhere aan de kust. Vlak voor ik naar huis ging was ik nog in Tekoradi (zooo niet mijn stad) en tot slot weer in Accra.. Ik heb dus veel gezien! Ook toen ik nog in Nkoranza zat heb ik regelmatig weekendtripjes gemaakt, zoals naar de watervallen en de apen..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:10

Wow. geweldige verhalen. Blogs ga ik zeker lezen als ik weer thuis ben.
Ik zou ook wel info via pb willen levie

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:27

Ievie; Ahh echt super!! :D
Af en toe mis ik het zo...

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 18:28

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:46

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:50

wat jammer dat je malaria hebt gehad. Ik ben zo blij dat ik 5 maanden zonder malaria heb doorstaan. Schijnt ook nog vrij uniek te zijn. Ook al slik je pillen, slaap je onder een klamboe en smeer je je in het is geen garantie. Wist je dat pillen zelf maar 60% preventie bied. Maar dit alles heb jij dus aan de lijven ondervonden zie ik. Bij ons hadden heel veel vrijwilligers binnen 1 week al malaria dus de incubatie tijd van 2 weken is echt onzin ;) Een tip die je misschien al wel hebt gehad, malaria kan terug komen zonder een steek, let dus de komenden jaren even op als je weer z'n aanval krijgt of iets anders. Meld altijd dat je Ghana hebt bezocht bij een bezoek aan een arts. Je weet het tenslotte maar nooit!!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 19:22

Ja bedankt, dat is hem haha!

Was echt heel erg balen indd... Ben ook wel even echt ziek geweest en dat is dan zo zonde van je tijd :P
Ik had indd alles gedaan om het te voorkomen (klamboe, deet, lange kleding bij schemering en malariapillen). Ik had ook echt maar iets van 5 muggenbulten :(
Maar indd dat hoorde ik ook bij terugkomst, ik heb nu een formulier klaar liggen dat zodat als ik nu ziek wordt ik gelijk bloed kan laten prikken :)
Moet zeggen dat ik er af en toe wel bang voor ben als ik bv last van mijn maag heb of iets anders.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:01

haha ik heb het niet gehad en ben echt denk wel 100 keer geprikt in 5 maanden. Ieder weekend tussen de 10a20 bulten.
Duidelijk een kwestie van peg en geluk

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:36

Ik heb gelukkig ook geen malaria gehad in Ghana! Achteraf gezien, denk ik dat thuis wel degelijk symptomen van malaria had. Gelukkig is dat allemaal goed afgelopen ;-)

Via mijn pb krijg ik nu regelmatig de vraag om meer informatie. Dat is natuurlijk prima. Maarrrrr.. als je informatie wil weten, stel dan een vraag. Ik ga niet zo maar in het wildeweg info verstrekken.
Daarbij: je moet er niet heen gaan omdat het minder kost. Je moet er heen gaan omdat je passie voelt voor het werken met deze kindjes in dit land. De omstandigheden zijn zeker niet altijd makkelijk en als je niet gewend ben aan kinderen met een beperking, kan het je zomaar ineens heeeeel erg tegen vallen!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 12:47

annehoe; Ja pff echt gewoon pech gehad indd.. :(
ievie; Wat voor symptomen had je dan? :)

Vannacht droomde ik dat ik voor een dag terug was in Ghana en in het kinderhuis. Echt heel bizar en mooi. De kindjes reageerde echt precies zoals ze zijn, was jammer dat ik halverwegde de dag wakker werd :P

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:39

Koorts ;-)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 18:33

Oke, nja kan natuurlijk heel veel geweest zijn.
Ik zou het nu gelijk herkennen denk ik, maar ik heb toen ook vrij lang gewacht met naar het ziekenhuis gegaan. Ik dacht dat het kwam door de indrukken, het weer, ander eten etc maar toen ik dus echt niet meer op op mijn benen kon staan en bijna letterlijk niet meer op mijn benen kon staan ben ik toch maar even langs gegaan..

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:15

Charles schreef:
Hoi!

Wat gaaf om te lezen allemaal. Ik ga (als alles volgens plan gaat) in 2013 een maand naar The Jane Goodall Institute Chimpanzee Eden in Zuid Afrika om vrijwilligerswerk te doen. Ben me nu aan het oriënteren. Moeten jullie betalen voor jullie tijd daar?

Even een update van mijn kant, de plannen zijn er nog steeds (en hoe :D ) maar wordt waarschijnlijk pas 2014 ivm. sparen. =) Gaaf om jullie ervaringen te lezen maar wel erg van die malaria. Dat is wel iets waar ik tegenop kijken, en tegen de slangen en enge spinnen haha :=

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 12:33

Wat voor vrijwilligerswerk wil je er gaan doen? :)
En over malaria of andere vervelende dingen hoef je van te voren echt niet druk om te maken en zeker niet je reis vanaf laten hangen. Ik baalde heel erg dat ik het kreeg, want ja het is wel zonde van je tijd en ook niet echt een pretje :P Maar uiteindelijk hoort het wel bij de gehele ervaring. de mensen daar zeiden dat ik nu welkom geheten was door de muggen en ik nu een echte ghanees was.. Tja :')

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:34

Vinden jullie t oke als ik gezellig mee lees?

Ik zit te overwegen om dit te gaan doen als ik mijn opleiding heb gehaald.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:46

malih schreef:

Tuurlijk! Al wordt er niet heel veel gepost hier!
Wat voor iets heb je in gedachten?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:54

RM_ schreef:
Wat voor vrijwilligerswerk wil je er gaan doen? :)
En over malaria of andere vervelende dingen hoef je van te voren echt niet druk om te maken en zeker niet je reis vanaf laten hangen. Ik baalde heel erg dat ik het kreeg, want ja het is wel zonde van je tijd en ook niet echt een pretje :P Maar uiteindelijk hoort het wel bij de gehele ervaring. de mensen daar zeiden dat ik nu welkom geheten was door de muggen en ik nu een echte ghanees was.. Tja :')

Je gaat gedrag bestuderen, de chimps observeren, hokken schoonmaken, eten voorbereiden, onderhoud aan de verblijven, 'tree feeders' in de verblijven vullen met fruit en andere dagelijkse werkzaamheden ondersteunen.

Nee ik laat mijn reis er ook absoluut niet door beïnvloeden hoor :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:10

Ik zit nu in Noorwegen maar wil volgend jaar voor 1 of 2 maanden weg.. Iemand leuke tips die niet achterlijk duur zijn?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:28

quera schreef:
Ik zit nu in Noorwegen maar wil volgend jaar voor 1 of 2 maanden weg.. Iemand leuke tips die niet achterlijk duur zijn?

Als je maar een of twee maanden weg gaat, zijn de mogelijkheden vaak minder eindeloos dan wanneer je langer weg gaat. Op een project met kinderen bijvoorbeeld, willen ze vaak iemand voor langer dan drie maanden hebben..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:29

ievie schreef:
quera schreef:

Als je maar een of twee maanden weg gaat, zijn de mogelijkheden vaak minder eindeloos dan wanneer je langer weg gaat. Op een project met kinderen bijvoorbeeld, willen ze vaak iemand voor langer dan drie maanden hebben..

Ik ben nu een half jaar naar Noorwegen. Maar heelveel langer gaat gewoon niet ook qua kosten niet :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:30

ievie schreef:
malih schreef:

Tuurlijk! Al wordt er niet heel veel gepost hier!
Wat voor iets heb je in gedachten?

Ik werk nu in de zorg. En rond straks mijn opleiding tot verpleegkundige af. Dus iets in de zorg lijkt me wel heel erg leuk..

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:58

Ik zie nu dit topic pas weer! Ik ben ook al een tijdje terug uit Uganda, en het was echt super!
We hebben misschien niet echt vrijwilligerswerk gedaan, maar we zijn wel bij verschillende projecten geweest waar we een dag meegeholpen hebben. Het was echt wel indrukwekkend om te zien hoe die mensen daar leven. Ik weet nu zeker dat ik nog een keer terug wil naar Afrika om dan voor een langere tijd vrijwilligerswerk te doen. Dat lijkt me echt gaaf. Nu nog even sparen.. maar gelukkig heb ik daar nog even tijd voor :)
Ook ik heb malaria gehad... Gelukkig waren we er heel snel bij en heb ik maar 1 dag écht hoeven missen. Bij ons waren er ook best veel zieken, en idd ook al snel dus die incubatietijd van 1 week klopt ook niet altijd...

edit: Annehoe, ik zie net je blog en dat je ook bij Lwengo geweest bent. Leuk! Vond het echt super daar. Heb nu even geen tijd om je hele blog te lezen maar dat ga ik zeker doen

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:03

quera schreef:
Ik ben nu een half jaar naar Noorwegen. Maar heelveel langer gaat gewoon niet ook qua kosten niet :j

Snap ik! Maar dat is wel iets wat je je moet realiseren. Meehelpen op bijv een bouwproject zal wel gaan voor zo kort Het is dus maar net wat je wilt. Het goedkoopste blijft toch om te kijken of je aan kunt sluiten bij lokale organisaties..

Wat doe je nu in Noorwegen?

edit: quote leesbaar gemaakt..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 23:06

Mijn zusje gaat over 2 weken eerst 3 weken op familiebezoek in Panama en vliegt dan door naar een project in Suriname, Paramaribo voor 9 weken (in een weeshuis)
Lijkt mij ook super gaaf en van mijn vader zou ik dat ook best in de zomervakantie mogen doen (vind mijn studie erg belangrijk dus die moet er niet 'onder lijden') Dus ik ben heel benieuwd straks naar de verhalen van mijn zusje. Zij neemt nu een tussenjaar. (had ik achteraf misschien ook gewoon moeten doen, maar ik ben iemand die altijd maar gewoon door gaat.)