USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:28

Jottum, skyscanner.nl is echt een goede site om prijzen te bekijken.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:01

Ik heb eigenlijk nog nooit hoeven overstappen, maar vroeg me af - wordt je baggage dan altijd automatisch doorgeboekt of moet je daar alsnog mee gaan sjouwen? Ik ben dus op zoek naar een betaalbare vlucht naar NYC in feb en zou overstappen niet zo heel erg vinden, als ik maar niet met die koffers hoef te sjouwen!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:02

Momondo.com is ook Een goede om vluchten te vergelijken!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:27

O ik vergat helemaal Coney Island :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:29

Als je overstapt binnen Europa wordt alles vanzelf doorgelabeld; binnen de VS moet je zelf je bagage van de band halen omdat je eerst door immigrations moet.

Nou is het meestal niet zo moeilijk om een rechtstreekse vlucht naar NY te vinden, maar als je alleen een goedkope vlucht met overstap in de VS kan vinden zou ik zelf gewoon boeken. Die paar minuten met je koffers sjouwen weegt voor mij wel op tegen een mooie korting. :$ Maar natuurlijk als jij je daar niet goed bij voelt dan boek je toch gewoon de goedkoopste rechtstreekse vlucht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:33

Via Londen vliegen scheelt 400 euro pp eind april!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:05

De Ulta is een prima winkel, ik heb er een flinke voorraad Redken vandaan gehaald en nog wat andere dingen zoals het spoorloos verdwenen wenkbrauwpotlood van Prestige.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:07

MacavityL, overstappen is wel een gedoe, maar ewat ik begrepen heb ook wel afhankelijk op welk vliegveld. Je moet wel je bagage ophalen en opnieuw weer inchecken (terugweg niet).
Als het echt veel scheelt is het die paar uur extra wel waard. 400,00 is best veel, daar kan je een hoop leuke dingen voor doen in NY.

Skyscanner ga ik nu even bekijken, ben gisteravond ook nog een heel eind gekomen en het lijkt al aardig haalbaar te worden, afhankelijk hoe duur we onze overnachtingen maken.

Ik vind het nog wel spannend om nu al te boeken := , stel dat ik toch nog iets goedkopers vind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:17

jottum schreef:
MacavityL, overstappen is wel een gedoe, maar ewat ik begrepen heb ook wel afhankelijk op welk vliegveld. Je moet wel je bagage ophalen en opnieuw weer inchecken (terugweg niet).
Als het echt veel scheelt is het die paar uur extra wel waard. 400,00 is best veel, daar kan je een hoop leuke dingen voor doen in NY.

Skyscanner ga ik nu even bekijken, ben gisteravond ook nog een heel eind gekomen en het lijkt al aardig haalbaar te worden, afhankelijk hoe duur we onze overnachtingen maken.

Ik vind het nog wel spannend om nu al te boeken := , stel dat ik toch nog iets goedkopers vind :')

niet in Londen ;) Alleen als je in de vs overstapt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:39

Allemaal bedankt voor de info - dan wordt het of in Londen (of andere Europese stad) overstappen of een rechtstreekse vlucht. Omdat ik voor langere tijd in de VS ga verblijven vlieg met 2 koffers met maximum gewicht en handbaggage, dan vind ik overstappen met koffers net even teveel gedoe (en 50 euro voor een duurder ticket wel waard).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:41

Overstappen in Amerika valt best mee. Je pikt je koffer net voor de douane op, loopt daar doorheen en kunt hem binnen honderd meter weer afgeven. Zou een goede deal daarvoor niet laten liggen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:46

Ok thanks - dan hou ik alle opties nog even open :)

Moet snel maar eens boeken, kan het alleen niet met mezelf eens worden wanneer ik terug wil vliegen. Februari heen, dan rond juli even terug, dan rond de kerst weer even terug en dan in februari weer echt terug. Zijn dus nogal wat vluchten - moet de aanbiedingen maar goed in de gaten gaan houden!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:58

Moeilijk he, Jottum! Ik vind dat ook altijd lastig om te bepalen, omdat je inderdaad altijd die angst hebt van "wat als." Meestal probeer ik via internet te kijken wat een redelijke prijs is voor een bepaalde periode en wanneer er meestal aanbiedingen zijn. Als je dan een mooie prijs tegenkomt gelijk boeken en er verder niet meer naar kijken (dat laatste kan ik zelf alleen niet; ik moet en zal toch blijven kijken of het beter had gekund haha).

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:11

Leuk Topic! :D

Ik ben een héle grote fan van Zuid-West USA. Na vorig jaar naar Spanje te zijn geweest en dit jaar naar Florida, hebben we nu weer plannen om in 2012 naar het Zuidwesten te gaan! *\o/*

Wij hebben drie keer een rondreis gemaakt door het Zuidwesten en tot nu toe hebben we de volgende parken gezien:
Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion, Kolob Canyon, Cedar Breaks, Grand Canyon, Antelope Canyon, Monument Valley <3 , Arches, Capitol Reef, Canyonlands, Mesa Verde, Petrified Forest, Painted Desert, Canyon de Chelly en Joshua Tree National Park. Prachtig allemaal!!

Nu vroegen we ons af of we weer een rondje kunnen maken, maar dan met mooie plekken die we nog niet gezien hebben.
De wat minder bekende plekken, die wèl erg mooi zijn.
We willen vliegen op San Francisco of Los Angeles, dit i.v.m. tickets via mijn werk.
En we kunnen helaas niet zo heel lang, max. 2 weken of zelfs nog wat korter.
Dus we zitten te denken aan California, Nevada, Utah, misschien Arizona?

Iemand leuke ideeen?? Alvast bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:11

He Toby, leuke plannen!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:06

Gisteren teruggekomen uit NYC! Wat was het een ervaring zeg! Ik was bang dat het tegen zou vallen omdat ik er ontzettend hoge verwachtingen van had. We hebben echt alles gedaan wat op onze planning stond en hebben 7 dagen lang flink kilometers gemaakt door de stad. Het allerliefst ga ik vandaag nog weer terug!

De jetleg heeft wel ongenadig toegeslagen, kan amper op m'n benen staan van vermoeidheid.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 16:00

Goede voornemens Toby! Ik vraag me alleen af welke plekken jullie nog niet gezien hebben in dat gebied. :')

Klinkt goed EvaC! Wat vond je van de kerstsfeer?
Over een paar dagen is die jetlag wel weg.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:06

Klinkt als een mooie vakantie, Eva!

Wij hebben halverwege tussen LA en Vegas overnacht, nu nog 2 uurtjes naar Vegas rijden en dan zijn we er.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 08:37

Toby, wat gaaf! Jullie hebben al erg veel gezien dus.
Kan je niets aanraden, klinkt alsof je overal al bent geweets en wij willen het dit jaar nog gaan uitvinden.

Yasmine, jij zit nu in dat gebied toch? Hoe is het weer nu?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:55

Ik zit nu in Nevada (Vegas) en overdag is het met een shirtje goed te doen. Maar het koelt wel heel snel af. Ben nu net even de strip op geweest (het is hier nu bijna 1 uur) met een jurkje en leren jasje aan en dat was qua temperatuur perfect.

Maar pfff, de drukte hier heb ik toch echt niet gemist %) Zoveel gedoe nu al om Oudjaar. Morgen wordt vanaf 17u tot en met 3u de volgende ochtend de hele strip en omgeving afgesloten voor autoverkeer. Wordt leuk, want we zitten in Circus Circus en hebben kaarten voor een club op de strip. Een stevige nachtwandeling dan maar :+

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:21

Klinkt als lekker weer. :j

Maak je nog wat fotootjes van het oud en nieuw spektakel daar? O:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:28

Ik denk niet dat ik me met mijn camera op straat waag morgen :+ Volgens mij wordt het een gekkenhuis. Iedereen loopt nu al halfdronken op straat, nieuwsjaarswensen luid brullend, en het is nog niet eens nieuwjaar :P

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:56

Nadir schreef:
Klinkt goed EvaC! Wat vond je van de kerstsfeer?
Over een paar dagen is die jetlag wel weg.

De kerstsfeer was echt fantastisch! Heb echt regelmatig met open mond staan kijken naar alle versieringen. Dat vind ik zó leuk aan Amerika, dat ze echt alles uit de kast trekken voor die periode. En om het helemaal compleet te maken qua sfeer zijn we naar de Christmas Spectacular geweest in Radio City :D

Ik heb een paar foto's geupload op m'n facebook, als ze daar geupload zijn kan ik ze geloof ik hier ook neerzetten hè?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:30

Ik kan mijn Facebookfoto's gewoon ergens plaatsen.

Heel veel plezier nog Yasmine!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:35

Katja schreef:
Overstappen in Amerika valt best mee. Je pikt je koffer net voor de douane op, loopt daar doorheen en kunt hem binnen honderd meter weer afgeven. Zou een goede deal daarvoor niet laten liggen.

Ligt eraan of je eerst van een land komt buiten de vs, van Miami naar orlando was een overstap van 4 uur... Voordeel was dat wij eenmaal in Miami vrij vlot door konden. Maar in orlando was het lang wachten... Veel gesleep met koffers. Flinke afstand afgelegd haha :D