Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:27

op m'n fb de foto van helga van leur :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:06

Ik hoorde inderdaad ook al van m'n vader dat het al weer gesneeuwd had.. Als ze maar wel wat overlaten voor als ik er ben haha!

Zit net even filmpjes te kijken, en ik kan echt niet meer wachten hahahaha! :))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:38

Sneeuw <3 en volgens mij is dat best een lekkere piste :D
Tof texelse! En grappig als je dan ineens je uitzicht op tv voorbij ziet komen :P

Ik zou m'n berichtje afmaken maar ik weet niet meer zo goed wat ik had neergezet :+ Volgens mij dat ik het lesgeven zelf niet zo zie zitten en daarna iets over freestylen. Ben een beetje een schijterd daarin. Kleine schansjes en sommige boxen vind ik wel leuk maar meer durf ik niet. In Mayrhofen schijnt alleen wel een vetgroot park te zijn waaronder een stuk voor beginners dus hoop dat daar wat leuks tussen staat :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:53

<3 nog 91 nachtjes <3

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:56

Ik nog 132.. -O-

Ja, is echt een heerlijke piste. :D

imd

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:31

Iemand nog een tip voor 1 gevorderde (die veel wil skiën) en 2 beginners (die veel willen après-skiën :)). ), voor niet teveel geld, midweekje? Wat is een leuk gebied, en is zo'n busreis aan te bevelen?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:59

Ik kan gelukkig kiezen tussen busreis of auto, en dat wordt zeker auto :P
Ligt er een beetje aan of je kan slapen in de bus, hoelang de reis is denk ik.
Toen wij vanuit Chatel terug reden (Frankrijk) is de chauffeur maar 1 keer gestopt voor een plaspauze, echt schandalig, dat was dus niet aan te raden..
Ik zou als je met de bus gaat wel een fleece deken of iets mee nemen. Wij zaten met de terugreis boven, voorin, en dan is dat raam echt ijskoud

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:18

Ja, ik ben zelf ook voor de auto, maar niet iedereen (+ouders) durft dat aan.. dank voor je tips :)

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:53

Iemand die mij kan helpen in mijn keuze? Ben vorig jaar naar Val Thorens geweest en twijfel dit jaar erg tussen weer Val thorens of oosterijk- saalbach hinterglemm. Iemand ervaringen met beide gebieden? Zoek vooral een goed ski gebied maar OOK gezelligheid ;-)

anniekw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:55

_Hyperion_ schreef:
felinetibor schreef:
Ik bedoelde het eigenlijk voor de kinders, aangezien die toch beginners zijn?

Hier wat info
http://www.zillertalarena.com/de/gerlos ... facts.html

En hier een kaartje van alle pistes etc. Daar links kan je ook nog klikken op HochZillertal etc. en daar kan je ook heen met dezelfde skipas.
http://ski3.intermaps.com/zillertal/ind ... uell=Lifte

Oh...voor de kinderen. Idd...dat zijn beginners, maar echte angsthazen, dus die denken dat ze gelijk van de berg af moeten. Hebben ze al verteld dat het heus goed komt, maar ze zijn bang dat ze vallen. En dat zal ook wel gebeuren...vooral de jongste is in staat om volledig in de staak te gaan als dat één keer gebeurt...maar we zien wel. Daarom is het ook beter dat ze in een klasje gaan met leeftijdgenoten i.p.v. dat ik ze les zou geven (wat ik prima zou kunnen, maar dan ligt de focus te veel op hun beiden, waardoor ze zeker niet willen).

Bedankt voor de links, ik ga ze even bestuderen!

Ik vond/vind Val thorens leuk voor beginners!

Shakti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:04

Leuk, weer een wintersport topic!
Ik ben al weer een aantal weken begonnen met boarden op een indoorbaan hier in de buurt, vooral voor m'n techniek!
Dit jaar ga ik naar Sölden, vorig jaar in Berwang geweest (Zugspitz Arena). Beviel redelijk goed, maar vond het wel erg klein en rustig. Verder gaan we zodra er sneeuw ligt om de paar weken een weekendje naar Winterberg, leuk voor een weekendje, maar voor een hele week zou ik er niet willen zitten, mede door de vele beginnelingen en drukte op de piste's. Heb al vele ongelukken zien gebeuren door mensen die totaal niet op hun ski's/board konden staan en andere mensen aanskieden/boarden.
Heeft er iemand hier trouwens een idee hoe oud je moet zijn voor je anwärter? Zit er aan te denken dit over een paar jaar te gaan doen, en heb al veel positieve verhalen gehoord! En hoe doen jullie dat met jullie studie/werk?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:09

xEliine schreef:
Oh wintersport!
Vorig jaar ben ik naar Zell Am See geweest, heb ik me suuuuper geamuseerd, was alleen met een vriendin :D
Dit jaar gaan we naar Kirchberg. Is het leuk daar?

Kirchberg is leuk! :j
Prachtig en groot(!) skigebied. Wel veel Nederlanders, of dat positief is laat ik even achterwege haha.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:14

Muurp schreef:
xEliine schreef:
Oh wintersport!
Vorig jaar ben ik naar Zell Am See geweest, heb ik me suuuuper geamuseerd, was alleen met een vriendin :D
Dit jaar gaan we naar Kirchberg. Is het leuk daar?

Kirchberg is leuk! :j
Prachtig en groot(!) skigebied. Wel veel Nederlanders, of dat positief is laat ik even achterwege haha.

Fijn! Ja tuurlijk, Nederlanders zijn goed hoor haha :D zijn er veel brede blauwe pistes? :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:15

xEliine schreef:
Fijn! Ja tuurlijk, Nederlanders zijn goed hoor haha :D zijn er veel brede blauwe pistes? :P

Haha dan ga je je daar wel vermaken :+ Het barst er van de Nederlanders.
Wanneer ga je, en waar zit je (welk hotel/appartement)?

Ja hoor, er zijn genoeg blauw/brede pistes. Er is voor iedereen wel wat te vinden.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:18

Muurp schreef:
xEliine schreef:

Haha dan ga je je daar wel vermaken :+ Het barst er van de Nederlanders.
Wanneer ga je, en waar zit je (welk hotel/appartement)?

Ja hoor, er zijn genoeg blauw/brede pistes. Er is voor iedereen wel wat te vinden.

Ik vertrek 3 februari :) we zitten in het Lifthotel

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:21

Lifthotel is wel fijn, alleen jammer dat je ver van het dorp af zit.
Al zit er wel een lift naast. :) Dus je komt wel zo de berg op.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:21

Wij zijn opzoek naar een leuke wintersport plaats in de buurt van airport Geneve, dus Zwitserland of Frankrijk. Weet iemand iets leuks in Chatel of Haute Nendaz bijvoorbeeld? :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:22

Is het echt zo ver van het dorp af? :( ik wou elke avond uitgaan!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:23

xEliine schreef:
Is het echt zo ver van het dorp af? :( ik wou elke avond uitgaan!

Nja, je zit niet op loopafstand van het dorp. :)
Maar taxi's kosten geloof ik 8 euro (minimale prijs) of iets in die richting. Valt heel erg mee.

Enne, ik zou in ieder geval naar de Eisbar gaan!
En de Schneemugl bar (mijn werk :+ )

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:25

Dan hebben ze toch een verkeerde beschrijving gegeven verdorie! op de site van skikot stond 15 min loopafstand.. dat kon ik nog wel aan..

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:29

Oooh zag dat er een paar mensen in Gerlos waren geweest! Ik was er afgelopen jaar, echt super leuke tijd gehad! :) ennn hele leuke apres ski :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:37

Tja, het is een kwartier lopen ja. Zonder sneeuw en zonder alcohol :D
Houd er maar rekening mee dat je al gauw op 20/25 minuten zit. Om 3u 's nachts is dat niet zo heel fijn!

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:39

Muurp schreef:
Houd er maar rekening mee dat je al gauw op 20/25 minuten zit. Om 3u 's nachts is dat niet zo heel fijn!

Ach dat lukt ons vast wel :P hebben we vorig jaar ook moeten doen :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:40

Ik weet niet of wij nog op skivakantie gaan! Zou ik wel leuk vinden, maar het is nog niet gepland..
Hij stond voor 2 jaar geleden op de planning, maar toen brak ik een week voordat we weg gingen mijn beide duimen :\
Een paar jaar daarvoor nog gingen we altijd naar Libanon, kun je echt heel leuk skiën en ook allemaal ontzettend aardige mensen om je heen! Het is ook altijd super gezellig daar! Dus hoop eigenlijk dat we daar weer heen gaan :o Vroeger was het makkelijk, dat was 2 of 3 uurtjes in de auto, aangezien we in syrië woonden :P
Heb eigenlijk ook nooit skiles gehad, wel van mijn vader, maar vond skiles niet leuk en ik vond dat ik het zelf wel op kon lossen, nou dat is helemaal goed gegaan hoor :D

Ah, nu ik het er weer over heb wil ik eigenlijk wel heel graag weer skiën, toch maar even mijn ouders overhalen :):)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:41

xEliine schreef:
Muurp schreef:

Ach dat lukt ons vast wel :P hebben we vorig jaar ook moeten doen :o

Haha goed zo!
Ik weet niet hoe groot de groep is, maar met 6 personen ben je geloof ik 3 euro p.p kwijt voor een taxi.
Dus dan is dat ook goed te doen :)

Ik ben dan helaas alweer weg, ben er in december/januari.