Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bevalt het luvdatossa ?
Maargoed, ik wil dáár ook niet afhankelijk zijn van werk wat dus heel moeilijk te krijgen schijnt te zijn..........
Vind je het niet eng? Neem aan dat je in je eentje bent.
. Maar ik heb dan ook nog nooit alleen gevlogen bv. en wil nu in mijn eentje een hele wereldreis gaan maken
Maar dat kan misschien alsnog wel, wellicht in een ander werelddeel.
Gelukkig kan ik nog 4 jaar wennen aan dat idee 

De duurste die er was, maar je moet écht een goede rugzak hebben anders ga je echt dood. 

.... Gewoon doen.
Mss maar goed, want toen kwam ik achter het bestaan van wereldtickets 
Lijkt erg op die van jou, 'k wilde ook een paarse maar die was uitverkocht... Nu heb ik echt fel fel blauw
. Hij was vrij prijzig, ik heb goede advies gehad en moet zeggen dat ik het alsnog een rottig ding vond
Had me echt verkeken op hoe rot is het om de hele dag met zo'n ding te sjouwen. Ookal was hij duur en goed, ik kreeg echt wel last van dat ding. En op de trein/boot moest hij echt minimaal 10x om en af per dag, en om de een of andere reden klemde mijn vel dan altijd tussen de strap, wat resulteerde in een hele reekse blauw/zwarte plekken op een gegeven moment. Autsj
. Eerder m'n grootste vijand dan grootste vriend
.
Dat ligt vooral in het vervoer, omdat je bijna geen OV hebt en wat er is, is best duur. Ook slapen kan best prijzig zijn, eten is dan wel hetzelfde als in Aus.
Heb mijn tas ook met 14 kilo opgehad, en natuurlijk is het zwaar. Maar omdat het deels op mn heupen zit voel je echt niet dat ie zo zwaar is.
Als ik een ander opdoe zelfs zonder inhoud krijg ik idd al rugpijn! Bij deze had ik dat totaal niet. Mja dat mag ook voor €250. 
. Achja, ik zie het wel. Laat me wel adviseren door het reisbureau
Dan maar iets duurder en een schoon bed!
Dus heb nu 40 dollar per nacht betaald, wel veel maarja stond wel bekend als een schoon hostel..
) echt in het meest chille en luxe hostel ooit overnacht, voor 10 of 11 euro. En in Praag hadden we een hostel van wel 14 euro per nacht (ja, we deden prijzig
), en Man.... Dat was echt ranzige zooi man
... Echt niet normaal, zo smerig
Maar was verder wel gezellig
. Je weet 't toch nooit
En wat is voordeliger als je een halfjaar gaat, auto kopen of met bus/trein enz. Want mocht auto voordeliger zijn moet ik ook nog gaan sparen voor rijbewijs.(Vriendin heeft hem waarschijnlijk dit jaar.) Is denk wel makkelijk om je back pack in te gooien!
Denk dat je voor een jaar austalie wel moet rekenen op minimaal 10.000euro excl vlucht toch?
echt je gaat je op een gegeven moment zooooo vies voelen he! brrr.
MoonChloe schreef:Joenohoe: waarschijnlijk was je backpack niet goed afgesteld en had je toch iets te veel mee. Ik neem echt max 12 kg mee in mijn backpack en ik heb nooit last van mijn rug, ik kan er zelfs mee rennen als ik wil. Inpakken is idd wel even uitzoeken hoe je het prettigst vindt. Na wat reizen weet ik nu precies hoe ik mijn backpack moet inpakken, ook hoe het NIET moet
dat ik teveel mee had, ben ook een ster in het kopen van leuke nieuwe kleding of souveniers enzo. Maar dan nog, zelfs met 12 kilo, vond een rugzak met de tours al irritant plakkerig soms. Nee, geef mij maar een koffer op wieltjes, ideaal (tenzij je er natuurlijk mee door het regenwoud moet sjouwen ofzo). MoonChloe schreef:JuliaMaria post een hele goede lijst, vooral de bovenste deel. Ik vergeet zulke dingen dus ook meestal. (Ben dus wel eens een nagelschaartje vergeten, scheermesjes ben ik ook wel eens vergeten. )
En ook goede tips![]()
Ohja, voor als je het nog niet wist; wil je Australië binnen, dan moet je ook een retourticket hebben. Anders kom je Australië niet binnen. Dat heb ik eens gelezen iig.
JuliaMaria schreef:Ik twijfel trouwens heel erg om een minilaptopje aan te schaffen (heb nu een 15 inch geloof ik, in ieder geval wat te groot) en mee te nemen. Wat raden jullie aan?
SpikkelFire schreef:Qua budget kun je het beste aanhouden; voor slapen (hostel a 15-20 dollar)
enzo.