Ik ga backpacken en neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:44

Ik zit er over na t denken miss een half jaar Australie miss iets langer, en ik ga zoveel mogelijk sparen natuurlijk, en wil daar ook wel wat gaan werken:).

LuvdaTossa

Re: Ik ga backpacken en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:18

Je moet gewoon alles incalculeren en ruim gaan zitten. Ik heb een duitse ontmoet op de talenschool en die heeft ook een tijd in australië gezeten. Je verdient niet altijd heel veel en ze heeft ook alles opgemaakt daar. Sparen is sowieso goed! Ik kwam er eergisteren achter dat komen weekend de red hot chili pep optreden en nog kaarten waren... Een onvoorziene uitgave dus! Daarnaast is het ook wel zo fijn reizen zonder geld zorgen. Love my credit card!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:45

gaaf *\o/* bevalt het luvdatossa ?

3000 euro lijkt me erg weinig voor een half jaar australie. Ik ga uit van minimaal 1000 euro per maand.... Maar dat vind ik nog aan de krappe kant :o Maargoed, ik wil dáár ook niet afhankelijk zijn van werk wat dus heel moeilijk te krijgen schijnt te zijn..........

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:53

Bevalt erg goed! Buenos aires is op zich al fantastisch! Het voordeel van zuid amerika is dat het leven hier erg goed koop leven is. Werk vinden in australië kan je ook via nederland al al regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:08

hmm, het wordt wel geadviseerd om het pas daar ter plekke te doen....
Maar gaaf hoor :D Vind je het niet eng? Neem aan dat je in je eentje bent.

Moet zeggen dat bij mij alle opwinding wel een beetje plaats begint te maken voor voornamelijk spanning en angst en daar baal ik wel van haha :') . Maar ik heb dan ook nog nooit alleen gevlogen bv. en wil nu in mijn eentje een hele wereldreis gaan maken _O-

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:41

Nee geen moment heb ik het eng gevonden. Alleen dat ik m'n vriend drie maanden moet missen vind ik niet zo heel leuk natuurlijk, maar we spreken elkaar veel via skype. Dus dat is wel fijn, heb ook niet het gevoel dat ik nog lang weg ben.

Ik heb wel twijfels gehad, mar gewoon ticket geboekt en dan moet je wel;) Als ik het over mocht doen had ik er een hart van gemaakt ipv drie maanden :D Maar dat kan misschien alsnog wel, wellicht in een ander werelddeel.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:57

Ja die spanning kan ik mij voorstellen, brr het idee van alleen vliegen en de halve wereld gelijk over...
:D Gelukkig kan ik nog 4 jaar wennen aan dat idee :')

Qua geld ga ik gewoon zoveel mogelijk sparen en dan zie ik wel hoe veel ik moet werken daar..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:20

Hart is een jaar uitmijn vorige post. Zit met een kleine smart phone web die maakt soms zn eigen woorden.

Weet je wat het ook is? Je moet het gewoon doen! En van het alleen op reis gaan, leer je verschrikkelijk veel. Met vliegen enzo moet je vooral relaxed blijven; alles komt goed en er zijn zoveel mensen onderweg die je wel willen helpen! Ook een lange reis begint stapje voor stapje. Voor elk probleem is er wel een oplossing! En met die instelling schiet ik eigenlijk nooit in de stress onderweg.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:22

Mag ik me melden? Over 2 weken precies zit ik in het vliegtuig richting Australië. :D

Qua budget kun je het beste aanhouden; voor slapen (hostel a 15-20 dollar) en eten/drinken (zelf koken of goedkope maaltijden op straat) ongeveer 1000 Australische Dollars. Dan red je het wel!

Ik heb nu al echt zin om te gaan pakken, maar moet nog alles wassen en strijken. :))

Ik heb trouwens een Low Alpine Cerro Torre 55:70 liter, een paarse. :D De duurste die er was, maar je moet écht een goede rugzak hebben anders ga je echt dood. :j

Afbeelding
Mn beste vriend straks. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:29

haha ja, dat denk ik ook wel :j .... Gewoon doen.
Maargoed, ik wilde vorige week mijn ticket gaan boeken. En toen vond ik het toch wel zo'n spannend idee, dat ik toch maar niet gegaan ben :') Mss maar goed, want toen kwam ik achter het bestaan van wereldtickets :))

budgetteren blijft moeilijk vind ik, voor Amerika staat overal een hoger budget aangegeven als voor Australie wat ik niet helemaal snap. Zit echt te twijfelen hoe lang ik moet gaan. Maarja

ik heb ook een lowe alpine trouwens, alleen een lhotse :D Lijkt erg op die van jou, 'k wilde ook een paarse maar die was uitverkocht... Nu heb ik echt fel fel blauw :') . Hij was vrij prijzig, ik heb goede advies gehad en moet zeggen dat ik het alsnog een rottig ding vond :') Had me echt verkeken op hoe rot is het om de hele dag met zo'n ding te sjouwen. Ookal was hij duur en goed, ik kreeg echt wel last van dat ding. En op de trein/boot moest hij echt minimaal 10x om en af per dag, en om de een of andere reden klemde mijn vel dan altijd tussen de strap, wat resulteerde in een hele reekse blauw/zwarte plekken op een gegeven moment. Autsj :') . Eerder m'n grootste vijand dan grootste vriend :)) .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:37

Ik weet wel dat Canada en Amerika duurder zijn. :j Dat ligt vooral in het vervoer, omdat je bijna geen OV hebt en wat er is, is best duur. Ook slapen kan best prijzig zijn, eten is dan wel hetzelfde als in Aus.

Mijn budget voor Australië (3 maanden, 91 nachten) is €5.000, exclusief vliegticket.
Mijn vliegticket was in totaal €2.400 precies, inclusief vlucht naar Bali, 3 binnenlandse vluchten, starterspakket, 5 hostelovernachtingen, simkaart en kortingskaart (Vipp), belastingen enzo, excursie 6 uur duiken of snorkelen.
Budget voor Indonesië is €700

Oeps, dat is echt niet goed als ie zo'n zeer doet. := Heb mijn tas ook met 14 kilo opgehad, en natuurlijk is het zwaar. Maar omdat het deels op mn heupen zit voel je echt niet dat ie zo zwaar is. :n Als ik een ander opdoe zelfs zonder inhoud krijg ik idd al rugpijn! Bij deze had ik dat totaal niet. Mja dat mag ook voor €250. :+
Als ik jou was zou ik naar een winkel gaan en em daar laten verstellen op jouw rug.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 18-09-11 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:42

haha, ik had net mijn bericht aangepast.
Slapen is best goed te doen in Amerika als ik de prijzen op hostelworld even bekijk. Mijn ervaring tot nu toe is dat je bijna in alle bekende backpacksteden wel iets voor rond de 15 euro per nacht kan vinden. OV is mss wel een goed punt, maar eten zou eerder goedkoper moeten zijn als duurder dan is Australië als ik zo even op het internet rondlees. :P . Achja, ik zie het wel. Laat me wel adviseren door het reisbureau :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:44

€15 per nacht kan ja, maar of je daar altijd in wil slapen.. ikke niet als ik die reviews lees af en toe. := Dan maar iets duurder en een schoon bed!

Ik zit met kerst en O&N in Sydney, en dan verdubbelen de prijzen zich sowieso al. Maar ik heb niet de goedkoopste kamer genomen, man als je die recensies af en toe leest. :+ Dus heb nu 40 dollar per nacht betaald, wel veel maarja stond wel bekend als een schoon hostel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:48

hmm, nou...

Ik heb in Berlijn (wat bekend staat als prijzig :)) ) echt in het meest chille en luxe hostel ooit overnacht, voor 10 of 11 euro. En in Praag hadden we een hostel van wel 14 euro per nacht (ja, we deden prijzig :+ ), en Man.... Dat was echt ranzige zooi man :r ... Echt niet normaal, zo smerig :') Maar was verder wel gezellig :') . Je weet 't toch nooit :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 14:51

Dat is zo maar ik kijk altijd wel even op hostelworld ofzo om de reacties te zien. :') Wil écht geen bedbugs. :r
En 14 euro is geen 14 dollar, dat is iets van 20 dollar, alweer een hele andere categorie!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:11

Die cerro torre heb ik ook! 160 euro uit engeland, in nederlands was ie veel duurder! Bevalt me erg goed!

Voor smerige en koude hostels heb ik iig een slaapzak mee.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:50

Mag ik me ook even melden? :o

Ik en een vriendin zitten er aan te denken om ook naar Australie te gaan, wel pas over 4/5 jaar als zei klaar is met dr hbo en ik klaar ben met mbo/stewardessen opleiding. Hebben we mooi genoeg tijd om echt goed te sparen!
Maar moet je nou voor australie echt een retour ticket nemen? En voor hoelang geld een visum maximaal? Lijkt me wel erg vet een rond de wereld ticket maar die is geloof maar een jaar geldig? En aardig prijzig! :+ En wat is voordeliger als je een halfjaar gaat, auto kopen of met bus/trein enz. Want mocht auto voordeliger zijn moet ik ook nog gaan sparen voor rijbewijs.(Vriendin heeft hem waarschijnlijk dit jaar.) Is denk wel makkelijk om je back pack in te gooien! :+ Denk dat je voor een jaar austalie wel moet rekenen op minimaal 10.000euro excl vlucht toch?

Echt luxe hoeft niet, tent is ook prima! Nadeel is denk weer dat je en een tent moet kopen+slaapzak+matje. Is denk meteen aardig zwaar..

Zou het liefst gewoon 3hutkoffers mee nemen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:56

Wat je vooral niet mee moet nemen is een backpack... Had ik ook gekocht voor mijn laatste reis in 2009 (toen zou ik voor het eerst echt gaan ronddtrekken, de 3 keren daarvoor was ik bij mijn vriend, wat uitraakte in 2005), je sjouwt je helemaal wezenloos, je zweet je dood en rugpijn... Bovendien is het inpakken van die dingen een ramp. In Sydney de stad in geweest en daar bij zo'n Chinese winkel een grote tas op wieltjes gekocht, wat een heerlijkheid. Die heb ik een week of wat later ingeruild voor een grotere koffer op wieltjes want op de een of andere manier worden mijn koffers altijd te klein in Australie. En ik heb rondgereisd hoor, met Oz Experience (bus dus), binnenlandse vlucht, trein, voor mij nooit weer anders dan een koffer op wieltjes.

Citroentje: http://www.backpackers.nl, dat is echt de ideale organisatie om mee te reizen, ook qua ticketprijzen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:21

Kan die organisatie ook aanraden, ook de maandelijkse open dagen zijn ontzettend leuk en leerzaam!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:07

Joenohoe: waarschijnlijk was je backpack niet goed afgesteld en had je toch iets te veel mee. Ik neem echt max 12 kg mee in mijn backpack en ik heb nooit last van mijn rug, ik kan er zelfs mee rennen als ik wil. Inpakken is idd wel even uitzoeken hoe je het prettigst vindt. Na wat reizen weet ik nu precies hoe ik mijn backpack moet inpakken, ook hoe het NIET moet :D

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 01:47

Een insectenpen en van die verzachtende doekjes voor als je gestoken bent! (deze zitten in het vlieg ehbo kitje van de action) wegwerpwashandjes en een klein pakje van babydoekjes :D echt je gaat je op een gegeven moment zooooo vies voelen he! brrr.

ow en als iemand nog een grote goede backpack zoekt: PB :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:37

MoonChloe schreef:
Joenohoe: waarschijnlijk was je backpack niet goed afgesteld en had je toch iets te veel mee. Ik neem echt max 12 kg mee in mijn backpack en ik heb nooit last van mijn rug, ik kan er zelfs mee rennen als ik wil. Inpakken is idd wel even uitzoeken hoe je het prettigst vindt. Na wat reizen weet ik nu precies hoe ik mijn backpack moet inpakken, ook hoe het NIET moet :D

Dat zit er dik in :-) dat ik teveel mee had, ben ook een ster in het kopen van leuke nieuwe kleding of souveniers enzo. Maar dan nog, zelfs met 12 kilo, vond een rugzak met de tours al irritant plakkerig soms. Nee, geef mij maar een koffer op wieltjes, ideaal (tenzij je er natuurlijk mee door het regenwoud moet sjouwen ofzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:49

MoonChloe schreef:
JuliaMaria post een hele goede lijst, vooral de bovenste deel. Ik vergeet zulke dingen dus ook meestal. (Ben dus wel eens een nagelschaartje vergeten, scheermesjes ben ik ook wel eens vergeten. )
En ook goede tips :j

Ohja, voor als je het nog niet wist; wil je Australië binnen, dan moet je ook een retourticket hebben. Anders kom je Australië niet binnen. Dat heb ik eens gelezen iig.

Tip: nagelschaartjes en andere scherpe dingen NIET in je handbagage doen, net als grotere flessen shampoo of tubes creme, anders ben je ze zo kwijt bij de douane...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:54

JuliaMaria schreef:
Ik twijfel trouwens heel erg om een minilaptopje aan te schaffen (heb nu een 15 inch geloof ik, in ieder geval wat te groot) en mee te nemen. Wat raden jullie aan? :)

Zou ik niet doen. Je kunt overal internetten in principe, ben nog niet op een plek geweest in Australie waar dat niet kon. Kost wel wat, maar het is ook niet de bedoeling dat je je vakantie internettend doorbrengt, toch ? Dus alleen gebruiken als het nodig is. Bij de McDonalds is wel Wifi, maar dat is vaak veel te traag om foto's up te loaden of je reisverhaaltje te plaatsen. Ik had een Asus Eee pctje mee, maar behalve in het begin heb ik die nooit gebruikt, heb altijd ergens in een internetcafe gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:04

SpikkelFire schreef:
Qua budget kun je het beste aanhouden; voor slapen (hostel a 15-20 dollar)

Ik ben bang dat je voor slapen toch echt iets meer geld moet uittrekken... Slapen kun je trouwens het beste doen in YHA hostels, wel iets duurder, maar superschoon en lekker rustig over het algemeen. Niet truttig rustig, maar je kunt normaal slapen zonder dreunende bassen :-) enzo.