Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar goed, ons totale reisgezelschap bestaat uit 4 personen en omdat ik hoorde dat de stoelen in het vliegtuig 2-3-2 zijn is het toch fijn om je stoelen te reserveren voordat je met z'n 3-en in het midden zit en eentje naast iemand die we niet kennen. Zou de vakantiepret toch wel behoorlijk drukken denk ik.
Heb erover nagedacht en besloten niet te doen. De DTP prik heb ik nog gehaald in 2004 dus die is nog geldig, en het is maar een advies. Datzelfde advies geldt ook voor Turkije en daar haalt toch bijna niemand een prik voor, terwijl het risico daar misschien wel groter is.
. Maar alleen als ik sliep merkte ik een klein beetje van de jeuk. Voornamelijk voeten, enkels en benen waren onveilig bij ons en soms je armen. Gelukkig kwamen ze bij ons niet op je gezicht
.
Ik had een vraagje, is het verstandig om eind juli/begin augustus naar mexico te gaan (cancun,playa del carmen)? Is het dan wel mooi weer? Ik hoorde namelijk van iemand op het reisbureau dat april/mei beter is om te gaan maar ik ga altijd liever gewoon in de zomervakantie. Romeo2007 schreef:Dag allen,
Wij vertrekken in maart voor Iberostar Tucan! Wat ik me nu afvraag, hebben jullie moeten overstappen ergens?
Wij vliegen met Airfrance, maar keek op klm.nl naar de vluchten en zag daar alleen maar overstap vluchten.
Ik hoop het echt niet, want zie dat overstappen en nogmaals wachten niet zitten.
groetjes
Het enige wat absoluut niet heeft willen meewerken was het weer...
Gelukkig kon mijn moeder dat bedrag weer overmaken naar ons, want het slaat toch een gat in je vakantiebudget. Gelukkig hoefde mijn man maar 3 dagen in gips met krukken en daarna hebben we dus alsnog van alles kunnen doen. En het viel precies in de dagen met regen dus dat was eigenlijk wel perfect 
's Ochtends wat cultuur in Tulum en dan in de middag lekker zwemmen in Xel-ha. We hebben daar Sea Treck gedaan waarbij je loopt op de zeebodem, en dit vonden we allemaal heel erg leuk 

Ze laten je zien dat het erop staat en daarvoor teken je, maar volgens mij moeten ze daarna nog wel op "branden" drukken. Dus let hier even goed op 
Wel zou ik aanraden om een junior suite te nemen en niet de standaardkamer. Dat is wel een wereld van verschil. Nog een tip is om de map met info te lezen in de kamer, want die las ik pas de tweede week 

Het hotel werd helemaal dichtgemaakt met teflon schermen en zelfs de kroonluchters en flatscreens werden van de muren gehaald. Alle gasten kregen een brief waarin stond dat ze allemaal naar kamers achterin het hotel werden verplaatst en ze moesten dus ook kamers delen. Ze mochten alleen hun dekbed, kussen en paspoort meenemen
Vanaf 19:00 mocht niemand meer naar buiten die dag en ons vliegtuig ging om 18:15. Het was even spannend maar het ging gewoon door en we zijn dus net op tijd weg gegaan eigenlijk. Vluchten voor de volgende dag waren allemaal al gecancelled en op straat waren mensen hun panden letterlijk aan het dichttimmeren... Gelukkig las ik later dat de orkaan erg verzwakt was dus er is volgens mij geen schade aangericht verder dus alles is goed afgelopen 
Maar dan wel in augustus als het kan want dan zijn de walvishaaien er