Mexico topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Re: Mexico topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 07:53

Ooo, Mexico!!!
Ben daar 5 keer geweest. en dan in Puerta Vallarte. Volgens mij iets minder bekend hier in dit topic. We hebben een aantal hotels bezocht daar maar blijven nu vooral naar Los Arcos gaan. Echt super leuk en gezellig. Ook niet echt in een hotelzone. En dat maakt het contact met de mensen daar wel erg leuk. Mijn vriend spreekt de taal dus dat is wel erg leuk. We zijn al een keer met een mini bootje de zee op gegaan om walvissen te spotten, dit was echt zo een ervaring! Ook hebben we daar op 2 verschillende plaatsen paard gereden, ook echt super leuk!
Mijn vriend zijn ouders gaan in november weer. En misschien dat wij aansluiten. Heb er al zoveel zin in!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 07:56

Lijkt me ook een erg mooie kant van mexico!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:33

F_Orumster schreef:
Lijkt me ook een erg mooie kant van mexico!

Is het ook zeker! Nu moet je nog overstappen op Mexico city om naar Puerta Vallarta te vliegen maar
er komt een rechtstreekse vlucht vanaf november!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:48

Dt had ik gezien, wij hadden nl naar die kant gewild :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:46

Zo net even in een grote mexicaanse supermarkt geweest, wat hebben ze veel nederlandse producten!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:07

Of nederland heeft veel buitenlandse producten ;)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:37

Het duurt nog zooo lang voor dat ik ga (11-11-11) maar kan niet wachten haaha! Heb vandaag alle papieren van het reibureau gehad, binnenkort maar even de prikken gaan halen!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 03:47

Ik kom me ook even melden in dit topic :D

We hebben al geboekt in februari dus hebben lang moeten wachten maar op 12 oktober vertrekken we dan eindelijk voor 2 weken naar Playa del Carmen. Wij hebben ook geboekt in hotel Gran Porto Real en ik hoor tot nu toe alleen maar goede verhalen :D

We hebben gekozen voor een junior suite en we vliegen met Arke Fly in de comfort class. Ik las hier al dat enkele mensen dit laatste ook hebben gedaan, beviel dat? Is het een groot verschil qua ruimte? Vond het wel belachelijk dat we ook nog eens €11,- moesten betalen per stoel om in te checken. Toen kwam er dus nog eens €44,- euro bij omdat we met z'n tweeën zijn en je ook de terugreis weer moet betalen >;) Maar goed, ons totale reisgezelschap bestaat uit 4 personen en omdat ik hoorde dat de stoelen in het vliegtuig 2-3-2 zijn is het toch fijn om je stoelen te reserveren voordat je met z'n 3-en in het midden zit en eentje naast iemand die we niet kennen. Zou de vakantiepret toch wel behoorlijk drukken denk ik.

Overigens ga ik geen entingen halen :o Heb erover nagedacht en besloten niet te doen. De DTP prik heb ik nog gehaald in 2004 dus die is nog geldig, en het is maar een advies. Datzelfde advies geldt ook voor Turkije en daar haalt toch bijna niemand een prik voor, terwijl het risico daar misschien wel groter is.

Qua muggenmiddelen, werkt Deet een beetje daar? In mijn ervaring is dat toch wel de beste namelijk en die kan ik hier gewoon alvast halen.

Wat hebben jullie gedaan qua geld? Gewoon daar gepind of geld meegenomen? En betaalden jullie in dollars of pesos?

Wij willen best veel excursies doen en ben toch benieuwd of iemand een beetje de prijzen weet. Zelf dachten we aan: Xel-ha, Chiza-itzen of hoe het ook heet, Jungle quad safari, zwemmen met dolfijnen, zwemmen met walvishaaien (kan dit nog wel in oktober??) en misschien een 3 in 1 excursie waar ze het over hadden op het reisbureau waarbij je maya tempels in de jungle en een echt maya dorpje bezoekt. Daarnaast willen we ook nog gaan duiken, snorkelen en jetskieën hahaha dus we krijgen het druk geloof ik :+

Hoe zit het met de prijzen op de boulevard? Duur of niet? Mijn man heeft al een paar keer geroepen met kleren "Dat koop ik daar wel" maar ik ben benieuwd of dat nou echt slim is. Zou me niets verbazen als de prijzen best hoog zijn namelijk?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:09

Hoi wij hebben ook Comfort gevlogen, niet online ingecheckt en daardoor de stoelen achter de premium-comfort gekregen. Waardoor wij zeker 1.5 - 2 keer zoveel beenruimte hadden als de comfort stoelen achter ons.

Qua excursies:
Walvishaaien in oktober kan niet meer. Dan zijn de weer verder gezwommen. Ik vind de excursies redelijk aan de prijs.

Even uit mijn hoofd de prijzen als je via Arke boekt:
60 euro voor Chitzen itza
80 - 100 euro voor Xel-Ha
ronde 100 euro Jungle-Quad
140 voor Dolfijnen
100 voor Duiken kan je zeker verwachten
25 euro snorkelen (maar dan zit je in Playa del Carmen, weet niet wat het eiland kost maar ong. zelfde prijzen. Ferry kost een 10-15 euro per rit, dus 2x voor heen en terug)

Wij betaalden in pesos. In dollars ben je meer kwijt vanwege de currency. Verder krijg je nog heel veel informatie in de bus van Arke.

En voor het muggenspul, wij hadden daar 1 gekocht, blijkbaar de verkeerde maar eigenlijk had je weinig last van je muggenbulden. 1 dag jeukt het een heel klein beetje en daarna word die paars en slinkt het weer. En ik ben echt vet vaak gestoken :P . Maar alleen als ik sliep merkte ik een klein beetje van de jeuk. Voornamelijk voeten, enkels en benen waren onveilig bij ons en soms je armen. Gelukkig kwamen ze bij ons niet op je gezicht :P .

Veel plezier!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:22

Wij weigerden in dollars te betalen en te ontvangen (proberen restaurants soms). Kom zeg, ga niet extra betalen terwijl de pesos hun geld is. Wel wordt je doodgegooid met pinautomaten voor dollars en voor euro moet je iets meer opletten.

Deet helpt zeker. Ook kun je daar bij apotheken een soort pleister kopen en op je arm plakken en dan blijven ze ook weg van je.

Kleding kopen zou ik niet daar doen. Het is juist duur namelijk en de winkeltjes zijn vooral van die toeristen rommeltjes.

Excursies zijn duur idd. Overweeg met de ADO bus te gaan, die vertrekken uit het centrum van playa en brengen je pal voor de ingang van waar je heen wilt. En ze vertrekken ook wel op tijd. Hele nette bussen hoor, touringcars. Wij hebben een rondreisje gemaakt met die dingen. Wij gingen zo ook naar Coba. Incl entree park + retour met de bus sámen €24 kwijt terwijl die standjes USD 80-115 per persoon! kostten! In het park proberen ze je fietsen aan te smeren a € 13. Het is prima te wandelen dus niet nodig. Ook naar chichen itza rijdt er gewoon een bus. Voordeel, je bent lekker je eigen baas.

Wij hebben idd ook extra betaald voor stoelreservering. Wilden zekerheid hebben dat we naast elkaar zaten.
Of dit echt nodig was weet ik niet. Niet alleen arke doet zulke acties, ik hoorde mensen die met continental gereserveerd hadden en zelfs nog gedoe hadden. Arke is hartstikke prima verder!
Terugreis zaten we comfort en dat zat wat ruimer.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:45

[/quote]Is het ook zeker! Nu moet je nog overstappen op Mexico city om naar Puerta Vallarta te vliegen maar
er komt een rechtstreekse vlucht vanaf november![/quote]

Vertel!! Had een nieuw topic geopend omdat ik niets kon vinden over PV maar wij zijn erg benieuwd hoe het daar is en welke maatschappij vanaf november hier rechtsstreeks op vliegt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:50

Arkefly in ieder geval. Die zag ik ermee adverteren.

saweet_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:53

Hoi allemaal, ik ga dit topic zeker volgen want ik wil graag volgend jaar zomer naar mexico! Heerlijk om al die positieve berichtjes te lezen van jullie! :D Ik had een vraagje, is het verstandig om eind juli/begin augustus naar mexico te gaan (cancun,playa del carmen)? Is het dan wel mooi weer? Ik hoorde namelijk van iemand op het reisbureau dat april/mei beter is om te gaan maar ik ga altijd liever gewoon in de zomervakantie.

Alvast bedankt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 11:58

Ik was in augustus. Het is dan op zijn heetst met hoge luchtvochtigheid, dus een beetje benauwd als je actieve dingen wilt doen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:08

Wij waren eind juli begin augustus en op de dag dat we weggingen waren we eindelijk een beetje gewend aan de luchtvochtigheid. Mijn vriend had er wel veel meer last van dan ik.

saweet_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:18

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden. Ik was hier al een beetje bang voor.. ik kan er zelf ook niet echt heel goed tegen maar ik wil er echt heel graag heen... en aangezien mijn vriend aan de bouwvak vast zit kunnen we ook niet echt in een andere periode.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 22:17

Dag allen,

Wij vertrekken in maart voor Iberostar Tucan! Wat ik me nu afvraag, hebben jullie moeten overstappen ergens?
Wij vliegen met Airfrance, maar keek op klm.nl naar de vluchten en zag daar alleen maar overstap vluchten.
Ik hoop het echt niet, want zie dat overstappen en nogmaals wachten niet zitten.

groetjes

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:08

Romeo2007 schreef:
Dag allen,

Wij vertrekken in maart voor Iberostar Tucan! Wat ik me nu afvraag, hebben jullie moeten overstappen ergens?
Wij vliegen met Airfrance, maar keek op klm.nl naar de vluchten en zag daar alleen maar overstap vluchten.
Ik hoop het echt niet, want zie dat overstappen en nogmaals wachten niet zitten.

groetjes

klm vliegt het winterseizoen nog niet direkt op cancun, je moet dus overstappen in parijs.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:06

Het topic ligt al even stil, maar er zijn vast de laatste weken mensen van hier naar Mexico geweest! Dus mijn vraag: Hoe hebben jullie het gehad??? Voor mij duurt het nog 2,5 week!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:55

wij moeten nog 5 weken wachten :-(( maar hopen dat Orkaan Rina niet al te veel schade aan gaat richten.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:22

Nou duikpaardje, daar maak ik me ook wel een beetje druk om! Ik ga al over 2 weken! Maar ach, hopelijk valt het allemaal mee, ben al heeeel blij dat ik er nu niet zit!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:54

Ik ben vandaag teruggekomen, was net op tijd weg voor hurricane Rina, maar lees nu dat ze al veranderd is in een tropical storm. Ze waren alles aan het dichttimmeren toen we gisteren weggingen en het hele hotel was in rep en roer.

Maar ik zal later hier een verslag neerzetten, nu eerst even mijn jetlag verwerken ;)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:05

Ben heel benieuwd of het inderdaad een droomvakantie was!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:48

Nou dat was het zeker :j Het enige wat absoluut niet heeft willen meewerken was het weer...

De eerste 4 dagen hebben we alleen maar regen gehad. Zoveel zelfs dat we lekkage hadden in de kamer. Maar het mocht de pret absoluut niet drukken want we hebben lekker bij de bar gezeten en veel mensen leren kennen ;)

Mijn man had op de eerste dag ook nog eens zijn voet zwaar gekneusd (rende de zee in en had niet gezien dat het strand stopt, een meter daalt en vol ligt met zandzakken) en de eerste avond zaten we dus al in het ziekenhuis. Wel even cash betalen graag, kosten: 600 euro :oo Gelukkig kon mijn moeder dat bedrag weer overmaken naar ons, want het slaat toch een gat in je vakantiebudget. Gelukkig hoefde mijn man maar 3 dagen in gips met krukken en daarna hebben we dus alsnog van alles kunnen doen. En het viel precies in de dagen met regen dus dat was eigenlijk wel perfect :P

Onze excursie naar Chitzen-itza hebben we ervoor moeten opgeven want hij kon toen nog niet lopen. We wilden daar later niet meer heen toen het weer warm was, dus dat is voor een volgende keer.

We zijn naar Tulum en Xel-ha geweest en dat was erg leuk :j 's Ochtends wat cultuur in Tulum en dan in de middag lekker zwemmen in Xel-ha. We hebben daar Sea Treck gedaan waarbij je loopt op de zeebodem, en dit vonden we allemaal heel erg leuk :j

Een van de leukste excursies was de combitour quadrijden en powerboaten. Echt een aanrader! In de ochtend gingen we quad rijden en zwemmen in een cenote, en in de middag gingen we met een powerboat met 500pk op stap. Was echt superleuk en onderweg hebben we 2 keer gesnorkeld. De eerste keer in een baai met een maya-tempel waar we een pijlstaartrog zijn tegengekomen. Daarna zijn we gaan lunchen (jammie!) en naar het tweede grootste rif ter wereld gevaren. Daar weer het water in en dat was echt een beleving. Ik heb gezwommen met een zeeschildpad!! En verder hebben we heel veel visjes, koraal, kreeften, inktvissen en zeeëgels gezien. Dit móet je echt gaan meemaken :j

De laatste excursie was dolphin trainer for a day bij Delphinus. Was ook helemaal top!! Een hele dag met dolfijnen in de weer en we hebben van alles gedaan: footpush, aan de vin meegetrokken worden, dansen, kusjes geven, noem maar op. Het was echt geweldig! We hebben na afloop alle foto's op DVD gekocht en ook de film, maar helaas blijkt bij thuiskomst de DVD waar de film op zou staan leeg te zijn :( Ze laten je zien dat het erop staat en daarvoor teken je, maar volgens mij moeten ze daarna nog wel op "branden" drukken. Dus let hier even goed op :j

Gran Porto Real is een geweldig hotel waar ik zeker naar terug zou gaan. De service is uitzonderlijk! Wát een lieve mensen zeg, en wat een lekkere drankjes :+ Wel zou ik aanraden om een junior suite te nemen en niet de standaardkamer. Dat is wel een wereld van verschil. Nog een tip is om de map met info te lezen in de kamer, want die las ik pas de tweede week :o

De SPA in Gran Porto is ook een aanrader. Je mag er trouwens gratis gebruik van maken, maar mannen en vrouwen wel apart. Wij hebben een couplesmassage genomen en hebben 90 dollar betaald voor 50 minuten. Echt geen geld want daarvoor werden we dus allebei gemasseerd. Tip voor als het regent ;)

Qua uitgaan is het me wel tegengevallen. Als ze je een poot kunnen uitdraaien zullen ze het niet laten. Wij zijn op maandag naar Mandala geweest waar we de eerste keer een hele avond met 8 personen voor 2000 pesos hebben gedronken. Dat is geen geld. Maar toen we op zaterdag teruggingen kostten 4 drankjes opeens al 600 pesos en was de sfeer opeens anders. Vooral in het weekend is dat merkbaar want dan gaan er ook veel mexicanen uit en ben jij als toerist niet meer zo interessant blijkbaar.

Bij een andere bar (the blue parrot) werden we binnengelokt met een all-inclusive bandje waarmee we heel de avond konden drinken. Wij dat gekocht en toen bleek eenmaal binnen dat de bar voor all inclusive ergens in een hoekje was gepropt en niet meer was dan een kerel met wat cola flessen. Daar hebben wij dus ons geld teruggeëist en zijn boos weggelopen.

De Coco Bongo vond ik persoonlijk vreselijk maar ik was de enige in de hele tent die het niet leuk vond dus ga er vooral heen :j

Qua veiligheid wordt je verteld dat alles veilig is maar daar ben ik het niet mee eens. Een kerel uit ons hotel was een echte mexicaanse bar binnen gelopen en kreeg een pistool in zijn zij gedrukt. Wij zelf hebben ook iets meegemaakt toen we een tattoo wilden laten zetten. Een andere tattoo shop vond dat deze tattoo shop zijn klanten (wij dus) had gestolen en bedreigde hem met de dood. Resultaat was een doodsbange tattoo-artist en geen tattoo voor ons. Ik heb van meerdere mexicanen gehoord dat de criminaliteit heel langzaam richting Yucatan komt en als dat echt zo is zou het doodzonde zijn. Overigens heb ik me niet echt onveilig gevoeld hoor ofzo, maar stappen is daar niet zoals in Spanje en ik zou mijn dochter van 18 daar bijvoorbeeld niet uit laten gaan zonder mannen erbij :o

De laatste dag was nog spannend want er was een orkaan op komst: hurricane Rina := Het hotel werd helemaal dichtgemaakt met teflon schermen en zelfs de kroonluchters en flatscreens werden van de muren gehaald. Alle gasten kregen een brief waarin stond dat ze allemaal naar kamers achterin het hotel werden verplaatst en ze moesten dus ook kamers delen. Ze mochten alleen hun dekbed, kussen en paspoort meenemen :oo Vanaf 19:00 mocht niemand meer naar buiten die dag en ons vliegtuig ging om 18:15. Het was even spannend maar het ging gewoon door en we zijn dus net op tijd weg gegaan eigenlijk. Vluchten voor de volgende dag waren allemaal al gecancelled en op straat waren mensen hun panden letterlijk aan het dichttimmeren... Gelukkig las ik later dat de orkaan erg verzwakt was dus er is volgens mij geen schade aangericht verder dus alles is goed afgelopen :)

Ik wil volgend jaar weer iig :D Maar dan wel in augustus als het kan want dan zijn de walvishaaien er :D

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:19

Hoi Nuage!

Wat een leuk verslag! Heb je ook foto's? En hoe duur waren je excursies ongeveer? heb je die geboekt bij het hotel? Ik denk ook dat ik die quadtour erg leuk vind, en die dolphin excursie lijkt me ook erg leuk, alleen ik heb verleden jaar op Curacao al met dolfijnen gezwommen, dus dat ligt er een beetje aan hoeveel het kost en of ik het een toegevoegde waarde vind. Tja..je moet ergens je grens trekken... haha

Wat jammer voor je m.b.t. het weer, alleen je weet dat het kan gebeuren, en zeker als je in deze tijd gaat.Maar gelukkig heeft het de pret niet gedrukt! Wel erg vervelend van de voet van je vriend, heeft hij geen last meer?

Ook bizar dat je nog net kon terug vliegen! Gelukkig maar!

Laat je nog foto's zien aan ons!?