Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:05

Ik heb maar 1 keer gevlogen met RyanAir en toen ging iedereen rennen en ruzie maken in het toestel. Nou 1 keer zo'n ervaring zegt niks, maar vrienden van mijn ouders vliegen altijd met RyanAir (gaan veel op stedentrips) en hoor daar iedere keer weer bizarre verhalen. Of 1 iemand die priority boarding "koopt" en dan al z'n zooi over 3 stoelen gooit voor de rest van de family die later komen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:06

Vjestagirl schreef:
Sterker nog, als hij zo slecht loopt mag hij niet vooraan zitten, net als dat je daar met kleine kinderen niet mag zitten. Je moet namelijk mensen kunnen helpen in geval van nood...

Oh oke, ik snap dat ryanair dat dus niet doet. Alleen wat bedoel je met bovenstaande zin? Hij kan niet ver lopen en dus ook niet het hele vliegtuig naar achter lopen. Hij zit dus dicht bij de wc en uitgang.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:19

Citaat:
Twee jaar geleden zat ik toch echt met mijn familieleden op de achterste rij en die stoelen konden toch echt maar in 1 houding! Mijn moeder mocht door haar medische gesteldheid tijdens de vlucht op de stewardessenstoel.Dus nee, jammer genoeg geen onzin.

Ik werk wekelijks op dit toestel bij KLM en de stoelen staan namelijk een halve meter voor de wand, zodat ze gewoon evenver naar achter kunnen. Zelfs aan boord hoef ik nog net geen meetlat erbij pakken omdat passagiers zo eigenwijs zijn dat ze het niet geloven. Het kan wel zijn dat het mechanisme kapot is in de stoelleuning, maar dan krijg je gewoon een andere stoel toegwezen aan boord.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:20

Noah, mss wel bij KLM maar er zijn nog meer maatschappijen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:25

Tulandro schreef:
Je moet ook NOOIT helemaal achteraan in het midden in de 747 van KLM gaan zitten.. die stoelen kunnen niet naar achteren omdat er een wand achter staat. Heerlijk met een nachtvlucht. Iedereen lekker de stoelen kantelen, en jij zit op een stoel die veel en veel te ver rechtop staat.

Dit is onzin, alle stoelen kunnen even ver naar achter op de 747. Alle stoelen zijn precies hetzelfde in de klm toestellen, alleen in de C-class zijn grotere stoelen. En in de comfort class staan ze verder uit elkaar.

.[/quote]
Twee jaar geleden zat ik toch echt met mijn familieleden op de achterste rij en die stoelen konden toch echt maar in 1 houding! Mijn moeder mocht door haar medische gesteldheid tijdens de vlucht op de stewardessenstoel.

Dus nee, jammer genoeg geen onzin.[/quote]
Lielle, dit ging over KLM

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:26

ik had het iig niet over KLM, maar Tulandro idd wel, daar heb ik overheen gelezen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:35

_Noah schreef:
Citaat:
Twee jaar geleden zat ik toch echt met mijn familieleden op de achterste rij en die stoelen konden toch echt maar in 1 houding! Mijn moeder mocht door haar medische gesteldheid tijdens de vlucht op de stewardessenstoel.Dus nee, jammer genoeg geen onzin.

Ik werk wekelijks op dit toestel bij KLM en de stoelen staan namelijk een halve meter voor de wand, zodat ze gewoon evenver naar achter kunnen. Zelfs aan boord hoef ik nog net geen meetlat erbij pakken omdat passagiers zo eigenwijs zijn dat ze het niet geloven. Het kan wel zijn dat het mechanisme kapot is in de stoelleuning, maar dan krijg je gewoon een andere stoel toegwezen aan boord.

Dan is dit toch echt veranderd hoor!!! De stewardessen beaamden 2 jaar geleden ook dat het belachelijk was dat dit nog kon en mijn vader heeft toentertijd nog extra flying blue punten gekregen na een klachtbrief. De wand stond 100% zeker weten niet een halve meter achter de achterste stoelen. Nog geen handbreedte. Het gaat overigens om het toestel wat naar curaçao vliegt..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:47

LZP -> BEU

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:27

verography schreef:
Vjestagirl schreef:
Sterker nog, als hij zo slecht loopt mag hij niet vooraan zitten, net als dat je daar met kleine kinderen niet mag zitten. Je moet namelijk mensen kunnen helpen in geval van nood...

Oh oke, ik snap dat ryanair dat dus niet doet. Alleen wat bedoel je met bovenstaande zin? Hij kan niet ver lopen en dus ook niet het hele vliegtuig naar achter lopen. Hij zit dus dicht bij de wc en uitgang.

Dat hij niet op de aller voorste rij mag zitten. Bij geen enkele maatschapij zal hij direct naast de (nood) uitgang mogen zitten, omdat je daar mensen moet kunnen helpen als er iets misgaat.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:35

oh nou, hij zit echt altijd op de voorste rij := misschien is dit dan ook veranderd. Bij KLM zat hij op de voorste rij met extra beenruimte en met Transavia ook. Hij word zelfs door een medewerker met de rolstoel tot aan de ingang gereden (terwijl we dat zelf ook best willen doen). Moet zeggen dat ik dat echt service vind want juist daardoor kan mijn vader idg nog op vakantie. Opzich kan hij wel lopen (voor een kort stuk), maar ook lang zitten met bijna geen beenruimte lukt is zeer pijnlijk (zelfs de bioscoop beenruimte doet pijn bij hem).

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:25

Tulandro; wat vreemd, dit heb ik nog nooit meegemaakt en werk alweer wat jaartjes als stewardess. Op curacao wordt niet telkens hetzelfde toestel ingezet, er is een hele vloot 747's en 747 combi's die wordt ingezet waar nodig. Twee jaar geleden vloog ook de md11 weleens naar Curacao, misschien ben je daarmee gevlogen? (motor op het dak?).
Verography, op rij 1 bedoel je? Dat klopt daar zitten vaker mensen met rolstoelen. Bij de nooduitgang mogen geen minder validen of kinderen onder de 12 zitten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:47

_Noah schreef:
Tulandro; wat vreemd, dit heb ik nog nooit meegemaakt en werk alweer wat jaartjes als stewardess. Op curacao wordt niet telkens hetzelfde toestel ingezet, er is een hele vloot 747's en 747 combi's die wordt ingezet waar nodig. Twee jaar geleden vloog ook de md11 weleens naar Curacao, misschien ben je daarmee gevlogen? (motor op het dak?).
Verography, op rij 1 bedoel je? Dat klopt daar zitten vaker mensen met rolstoelen. Bij de nooduitgang mogen geen minder validen of kinderen onder de 12 zitten.

Ik zal het nog eens aan mijn ouders vragen of het de 747 of de MD11 was.. ik twijfel nu even. De afgelopen jaren wisselde dat inderdaad nog wel eens. Het was in ieder geval zwaar klote.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:57

ik bedoel idd op rij 1, dus dat je met een muur voor je zit en geen andere passagiers. Daar is de beenruimte altijd groter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:59

vind je? Je hebt idd geen leuning voor je, maar je benen strekken kan ook niet. Ik vind het echt een k*e plek.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:15

Vliegtuig stoelen.. Altijd een pret.. Ik ben zelf bijna 1.80 dus ik zit nog wel eens in de knoei met beenruimte, verschilt wel per maatschappij hoe erg dat is. ;)
De stoelen van Transavia vind ik vre-se-lijk. Daar zit ik pas echt met mijn knieën in mijn nek! En daarbij vind ik ze ook totaal niet lekker zitten.
Maar meestal heb ik niet bewust last van vreselijk zittende stoelen..

Ik vlieg morgen 12 uur lang naar Singapore, ik vlieg met Singapore Airlines. Volgens mij ben ik daar al eerder mee geweest en toen was alles prima voor elkaar. Hoop dat dat nu ook het geval zal zijn met zo'n lange vlucht!

@verography , goh, wat heb jij een bekende avatar :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:18

Ik heb net weer een vlucht by RyanAir geboekt voor in Augustus... gosh, wat vind ik het een armoedige maatschappij... ik wilde ook eigenlijk nooit meer met RyanAir vliegen! Maar goed, ze zijn nog steeds de enige (zonder grote omweg) die daar naartoe vliegen.

Ik zie de vlucht alweer zonder plezier tegemoet, 2,5 uur op een rotstoel, en dan gebroken uit het vliegtuig rollen. :(

Heb net ook een vlucht geboekt voor volgende week, maar dan moet ik naar Helsinki en ga ik mooi met Finnair! Op die stoelen kan ik veel beter zitten, vlucht van 2,5 uur is dan prima te doen. Moet ook niet veel langer zijn, maar ik denk dat vliegtuigen voor langere afstanden groter zijn :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:25

Ik ben net teruggekomen van 10 dagen Egypte, en zijn met Transavia gevlogen.. Prima vliegtuig maar die stoelen zijn gewoon rampzalig, net als de meeste vliegtuigen. Alleen het enige punt wat ik nooit begrijp: waarom kunnen armleuningen nooit verder naar achter? Ze zitten áltijd in de weg ...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:27

@GamblersCup, Zijn ze ook zeker! Het vliegtuig waar ik mee naar Singapore vlieg heeft 3 rijen met stoelen naast elkaar van ieder 3 personen. Eerdere ervaringen hebben me laten zien dat de grotere vliegtuigen ook vaak comfortabeler zijn :) (ennnnnnn, zeer luxe: Iedereen heeft in dit vliegtuig een persoonlijk tv scherm waar je zelf nieuwe films kan kijken die hier nog in de bios zijn, spelletjes op kan doen en tv series kan kijken wanneer jij dat wil! :D )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:28

dat zie je tegenwoordig wel bijna altijd op de lange vluchten. Ik vlieg meestal naar de US en daar is dat vrijwel standaard.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:08

Volgens mij is het inderdaad op alle langere vluchten standaard. Iig ben vorig jaar naar Dubai, Vietnam, Hong-Kong en New York gevolgen en op alle vluchten een eigen scherm in de stoel voor je.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:53

Het ligt eraan per maatschappij, maar bij de meeste maatschappijen zijn de long haul vluchten vaak luxer!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 08:58

Negerzoen, nou bij Arke mag je daar dan ook nog even voor betalen hoor. Ik wilde online inchecken, lekker makkelijk. Voor 2 personen mag je 44 euro neerleggen. Nou dan checken we wel bij schiphol in zonder gereserveerde stoelen. Wil je idd een andere film zien dan normaal gedraaid word. 15 euro per vlucht p.p. en zo nog meer van die dingen. Wij nemen de ipad mee en kijken daar wel op. (als dat mag)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:35

Je bedoeld echt stoelen reserveren dat het geld kost? Of online inchecken?

Online inchecken is namelijk iets anders als vooraf stoelen reserveren!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:10

ze noemen het online inchecken en dan ben je dus op die stoelen al ingecheckt (dus vastgezet zeg maar) en daar betaal je voor. En nu is er wel kans dat als wij pas op schiphol inchecken we misschien niet naast elkaar in het vliegtuig zitten, wat niet tof is voor 10 uur. Maar ik verdom het om ervoor te betalen.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:17

Met Corendon Airlines is het ook maar verwachten wat je krijgt. Ben daar nu 3 keer mee geweest. 1 keer naar egypte, toen was de heenreis slecht maar de terugreis goed. En 2 keer naar turkije. Allebei de heenreizen goed, maar de terugreizen echt vreselijk! De stewardessen kunnen nog geen eens goed engels praten.