Je kan ook nog voor sicilië, Kroatië of de Griekse eilanden gaan. Als je voor een strandvakantie gaat, en dan ook nog redelijk kort, zou ik gewoon in Europa blijven. Daar heb je ook prachtige stranden, mooie omgeving en het is minder ver en vast ook wat goedkoper Ik zou persoonlijk die dure tickets naar een ver land lekker bewaren voor een andere keer, wanneer je 3 weken kunt gaan en alles van dat land kan zien
Yv_
Geplaatst: 04-09-11 13:45
Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar Florida geweest, wij zaten toen in Orlando. Mijn god, wat heb ik toen een ontzettende afkeer van Amerika gekregen zeg . Wat een verschrikkelijke stad. Echt serieus waar, alles is gewoon té! Té overdreven, té warm weer (okay, wij hadden een hittegolf dat jaar, dus dat was ook weer extreem), té dikke mensen, té veel toeristen etc. Ik had echt een hele andere verwachting van Amerika gehad en het is me toen echt zwaar tegengevallen. Gezien alle reclames en films op televisie had ik een superdeluxe Amerika verwacht, maar Nederland is 10 keer zo mooi en modern als Orlando.
Het enige wat ik echt leuk vond van die 3 weken waren de Shopping Malls, de auto's en de reis via het natuurpark richting Daytona. Zal er ook echt nooit meer terug gaan, ik hou van vakanties, maar daar wilde ik na 3 dagen echt weer naar huis.. Heb wel de volle 3 weken volgehouden, maar dat was ook omdat we een auto hadden en zeker de helft van de 3 weken lekker ergens anders daguitstapjes hebben gemaakt.
Na die vakantie was ik echt gigantisch anti-Amerika . Gelukkig hebben een paar stedentripjes New York me dit gevoel doen vergeten .
Het voordeel is wel dat je vrij centraal zit: in een paar uurtjes ben je weg uit die verschrikkelijke stad en kan je een heleboel andere leuke dingen doen. Miami is goed te doen, maar ook richting het Noorden of Noordoosten gaat prima. Tampa vond ik persoonlijk echt een hele gave stad! Veel cultuur zal je ook niet vinden in Orlando, het is inderdaad voornamelijk pretparken, dierentuinen en winkelcentra's. Voor het strand moet je trouwens ook niet naar Orlando gaan he .
_Tamara
Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-11 19:01
Bedankt voor de reacties
We hebben de knoop doorgehakt en net de vakantie geboekt. Van Florida hebben we afgezien. We willen er wel graag een keer heen, maar dan maken we er een rondreis. We hebben nu een groot appartement op Gran Canaria geboekt.
OOK wij moeten nog op vakantie!!!! Heb regelmatig hier even gelezen om ideeen op te doen maar helaas tot nu nog geen perfecte bestemming kunnen vinden. Wij willen vertrekken 2e of 3e week van november. Wat zoeken wij: - warm (vanaf 30 graden) - luxe hotel - vertier 's avonds - mooi strand - excursie mogelijkheden
Bedankt voor je reactie! Maar wij zoeken meer richting Azie/carribean. Vorig jaar naar Bali geweest en dat is super bevallen. Ook playa del Carmen in Mexico vonden wij geweldig. We zitten nu te denken aan Maleisie/ Sri Lanka/Filipijnen...zoiets
Electra63
Geplaatst: 27-09-11 15:03
Ach, ik dacht een weekje zon
Een collega is vorige maand 2 weken naar Sri Lanka geweest, wel rondgetrokken, ik heb de foto's gezien. Fantastische natuur. Maar niet echt vertier 's avonds begreep ik uit haar verhalen.
Dat vertier 's avonds is ook het "probleem" er zijn een heleboel mooie bestemmingen maar waar het 's avonds ook nog gezellig is... Wij willen graag 17 of 21 dgn vakantie vieren
Ja, de meeste mooie verre bestemming hebben niet heel veel vertier. Dus je moet een keuze maken wat het belangrijkste is in je vakantie: lekker strand, mooi luxe hotel en vertier, of ga je meer voor mooie natuur/cultuur. Persoonlijk vind ik een verre reis meer voor de natuur/cultuur en een strandvakantie met shoppen/uitgaan dat kan ook in Europa ('szomers), daar hoef je niet heel ver voor te reizen.
Ik wil zelf in februari nog op vakantie, naar de zon, maar ik weet helemaal nog niet waar ik heen wil.
Oh nee voor ons ook geen shop-paradijs maar gewoon 's avonds wat over een boulevard oid lopen en ergens gezellig wat eten..
Electra63
Geplaatst: 27-09-11 15:40
justdjen schreef:
Oh nee voor ons ook geen shop-paradijs maar gewoon 's avonds wat over een boulevard oid lopen en ergens gezellig wat eten..
ja, dat zoeken wij ook.
_Tamara
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-11 16:04
Dat willen wij inderdaad ook altijd, lekker 's avonds een stukje lopen
Ik weet niet of Dubai je wat lijkt, maar dat vonden wij echt fantastisch! Ons hotel zat aan The Walk, dat is een hele lange promenade met allerlei restaurantjes etc. The Walk is ook nog echt een pronkplaats, dus je kan je ook prima vermaken op een bankje, de meest aparte auto's werden geshowd. Verder is het daar ook aardig goedkoop, we kochten een keer een paar flessen drinken en wat koekjes etc, voor €1!! Ook heerlijk weer, 25 tot 30 graden. En er is natuurlijk ook genoeg te zien
Dubai...mmm nog niet naar gekeken. Ook niet aangedacht ivm cultuur. Is dat daar wel? En strand? of vraag ik nu hele gekke dingen??
_Tamara
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-11 16:15
In Dubai heb je ook een oud gedeelte, heb je van die Arabische markten en oude gebouwen. Daar zijn wij niet geweest, maar dat moet wel mooi zijn! Om de woestijn in te trekken met een jeep of een quad is ook erg gaaf. En verder zijn daar ontzettend veel dingen te bekijken! Het hoogste gebouw ter wereld, de grootste fontein ter wereld, grootste winkelcentrum ter wereld, grootste indoorskipiste, grootste aquarium, grootste kunstmatige haven, noem maar op.. Verder ook hele aparte hotels om te bekijken. En om alleen al door Dubai heen te lopen, is al fantastisch met die wolkenkrabbers. De stranden zijn erg mooi! Wij zijn op het strand van Jumeirah geweest, dat is rond de palm, en op het strand op de palm, en dat was een heel mooi strand! Een onderdeel van het strand van Jumeirah ligt ook aan The Walk, we staken de weg over en we waren er al. Verder ook heel zacht zand en schoon water, er waren ook geen rotsen ofzo in de zee, dus je kon hartstikke lekker zwemmen.
Dubai klinkt wel heel gaaf. Is dat duur zo'n vakantie daar? Kwa hotel enzo? Wellicht iets voor in de mei vakantie ofzo.
_Tamara
Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-11 17:31
Uhm, je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Een apartement is in verhouding niet zo heel duur. In de supermarkten is ook alles te koop, gewoon hetzelfde als hier, alleen dan geen varkensvlees. Dus dat kan prima. Wij zaten in Mövenpick Jumeirah Beach, heel mooi hotel en ook direct aan The Walk. Op Sunweb staan een aantal heel fijne hotels en apartementen: http://zon.sunweb.nl/vakantie_dubai/str ... 4294966552. Het Hilton is ook erg mooi! We hebben voor volgend jaar ook gekeken naar Lotus Marina, die appartementen. Dat zag er ook erg goed uit, en een mooie ligging. Ik denk dat Dubai qua prijs te vergelijken is met Curacao, misschien is Dubai dan nog wel iets goedkoper.
Ik ben wel heel blij dat er weer reacties in dit topic zijn!
Dubai klinkt niet verkeerd al doet het me erg aan Egypte denken en dat vond ik persoonlijk één grote zandbak.. Denk niet dat Dubai iets voor ons is. Maar ik ben wel echt opzoek naar mensen die naar Maleisie/Thailand zijn geweest (zal zo ook even rond neuzen naar evt. topics hierover)
_Tamara
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-11 17:58
Dubai is inderdaad wel een grote zandbak, maar eigenlijk verder totaal niet te vergelijken met Egypte. De mensen in Dubai zijn erg vriendelijk (vond ze in Egypte wel heel erg opdringerig soms) en Dubai is ook vele malen meer ontwikkeld dan Egypte.
Met Thailand etc. heb ik geen ervaring. Mijn instructrice is nu een aantal keer in Thailand geweest, die is daar helemaal gek van. Thailand moet erg mooi zijn qua natuur en de mensen moeten ook heel vriendelijk zijn. Maar er zullen vast wel directe ervaringen hier op bokt te vinden zijn!
Thailand is adembenemend, daar raak je verslaafd aan naast cultuur, veel natuur, veel vermaak, er is zoveel te doen, te beleven en te ontmoeten
En de mensen daar, zo vriendelijk, lief.....Maar ook daar veel opdringerige mensen hoor, maar anders dan in Turkije bijvoorbeeld...
Thailand is echt een absolute aanrader
justdjen
Geplaatst: 04-10-11 11:31
Ik ga me maar "even" verdiepen in het Thailand topic...Wat ik nu op internet heb gevonden over Thailand, ziet er allemaal goed uit en komt dichtbij onze wensen! Ik lees idd veel over opdringerige verkopers in o.a. Phuket (wat ik erg jammer vind wat Graceland leek ons een top hotel!) en véél sekstoerisme rondom Pattaya... Die laatste wordt het dan zeker niet!
Leuk topic dit! Heb al wat pagina's gelezen. Ik wil in juli/augustus heel graag een maand reizen in Azië.. Zit te denken aan thailand. Eventueel willen we 3 weken thailand en dan 2 weken in Indonesië doen. Heeft iemand daar ervaring mee?