Ik ga naar Tenerife!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Ik ga naar Tenerife!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:39

FIjn om te lezen dat je het nu wel een beetje beter naar je zin hebt, echt super! Geniet ervan!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:33

@xCathy: wat leuk jou hier weer te zien zeg :D leuk dat je me volgt! het is ook ontzettend leuk, echt een awesome stageplaats hier. te relaxt. ik had inderdaad mijn haar eerst op een staart voor de zon, maar toen voelde ik de zon weer heel erg in mijn nek branden en heb toen mijn haren los gedaan (vandaag had ik een pet bij, dus dat scheelt best veel) vandaag is niet zo leuk geweest als gisteren helaas (zie hieronder mijn verhaal)
@Gowlan Los Christianos zijn wij ook geweest een super mooi stadje ook! en zoveel bezienswaardigheden :) eigenlijk is 5 weken ook gewoon te kort hier om alles te kunnen zien. het is zo prachtig hier.
en inderdaad shoppen gaat hier geweldig! alles is zo goedkoop doordat het taxfree is.
ik denk dat ik je strandtentje wel herken! volgens mij zag ik hem wel toen we er voorbij liepen. in eerste instantie was het inderdaad een flinke teleurstelling, maar na gisteren weet ik eindelijk weer waarom ik gesoliciteerd heb.
@urko, dankjewel! ik heb het al een stuk meer naar mijn zin :) fijn dat iedereen mij ook echt volgt zeg, wat grappig!

ook vandaag geen zin om weer alles opnieuw te typen, dus ook nu weer enkele fragmenten uit mijn reisverslag:

vandaag ook weer vroeg dag want we hadden weer de eerste auto naar de haven om 8:00. dus toen om 7:00 mijn wekker ging, deed ik mijn bikini aan poetse ik mijn tanden smeerde mijn lichaam + voeten in met zonnebrandcreme en at de overheerlijke (helaaas laatste) flakes met melk. daarna pakte ik mijn tas en liepen we naar de auto.
we reden dezelfde weg als gister naar de haven van puerto colon.
omdat we weer vroeg in de haven waren net als gisteren (8:15) en de boot pas om 10:00 zou vertrekken, gingen we naar de duikschool om te informeren naar de trydives die hier gegeven worden voo 25 euro. dit gaan we waarschijnlijk zondagmiddag doen! echt te gaaf.
toen we ook hiermee klaar waren was het pas 8:30 en besloot de groep dat ze nog even naar de lokale supermart wouden, dus slenterde we op ons gemak daar heen.

ze kochten hun spullen en toen liepen we naar het cafe waar we onze konten parkeerde in de overheerlijke stoelen en waar iedereen wat lekkers bestelde. ik had al ontbeten en besloot dus niks te halen (bespaart ook weer in de kosten). toen we dat ophadden kregen we te horen dat onze boot (FreebirdOne) niet zou varen de eerste trip en dat we dus tot 13:00 smiddags niets te doen hadden, alle tijd dus om lekker bij te bruinen op het strand.

iedereen maakte zijn of haar plaatsje klaar en zo bleven we lekker een paar uur in de zon bivakeren. om 13:00 moesten we op de boot en toen we daar aankwamen werden we vriendelijk onthaald door de crew van de boot. we kregen een rondleiding waar alles was, ze vertelde wat ons te doen stond en toen mochten alle mensen aan boord (135 personen!)

we begonnen aan de tap. we moesten zorgen dat de bar vol bleef staan met fanta, sprite, cola en bier en dat was echt een taak! want dat werd erg veel gedronken. toen we 10 minuten aan het varen waren begon bij mij de zeeziekte behoorlijk de kop op te steken en daarom vroeg ik dus of ik even mocht gaan zitten. gelukkig was dit niet zo'n probleem en kreeg ik zelfs allemaal tips wat zou kunnen helpen.
toen we een uur onderweg waren (ik had ondertussen half geholpen en half gezeten.) bood debbie mij een droog koekje aan (dit is een van de tips van de kapitein: eet droog brood of een droog koekje en drink frisdrank). maar toen ik 1 hap nam voelde ik gelijk dat het foute boel was, ik kreeg een brok in mijn keel en begon te speekselen. nou dan weet ik wel hoever het is. vervolgens heb ik ongeveer een uur lang zitten overgeven voordat het gevoel een beetje weg was.
toen heb ik weer achter de bar geholpen tot het gewoon echt niet meer ging. ik heb vervolgens nog 2x moeten overgeven en toen vaarde we de baai in waar de toeristen konden gaan zwemmen. daar kregen we wat stiller water en zakte het gevoel echt heel erg. ik kon weer aan het werk dus ik besloot het van debbie en suzanne over te nemen zodat hun konden gaan zwemmen (ook zwemmen is een gouden tip! als je zeeziek bent, en je gaat zwemmen gaat het direct weg). maar het ging goed dus ik ging niet zwemmen.

na een uur aangemeerd te zijn in de baai gingen we terug naar de boot waarop ik nog heb staan dansen met een van de mannen van de crew. super grappig! ik vroeg aan hem wanneer we aan zouden meren en raakte daarbij (om zijn aandacht te trekken) zijn schouder kort aan omdat hij met zijn rug naar me toe stond. daarop pakte hij mijn hand en zwierde me voor 5 minuten gierend van het lachen rond waarna hij vroeg: ''what did you ask''?.
het was 16:30 en we zouden om 17:45 aanmeren dus begonnen we op de terugweg opnieuw met de petities. we hebben 2 volle blaadjes binnengehaald en daarmee dus erg veel handtekeningen binnen gehaald.

na het aanmeren zwaaide we de toeristen uit en maakte de boot schoon, snel de vuilzakken verwijderen, de vloer moppen en de tafeltjes afboenen en toen waren we klaar.
hij vroeg aan ons: ''do you like wine?'' uiteraard nemen we alles aan wat we gratis kunnen krijgen (ik ben niet voor niets nederlander!) en kregen we 2 flessen witte wijn per persoon die ik mooi doorgegeven heb aan debbie en suzanne (die dus 3 flessen per persoon hebben!).

we gooide de vuilzakken in de grote container en liepen terug naar de andere kant van de haven waar de auto ons zou komen ophalen.
daar zaten nog wat andere groepen van AWF (atlantic whale foundation) waarmee we gezellig gingen wachten op de auto's.

er kwamen nog 2 belgische mannen die gezellig even een praatje kwamen maken en die ik nog snel 2 handtekeningen afgetroggeld heb :D (sneaky me, ze kwamen praten en ze vroegen: wat hebben jullie op de boot gedaan? ik zei: geobserveerd, achter de bar gestaan en natuurlijk de petities he.. waarna volgde: zou jí'j niet onze petitie willen tekenen? en toen hebben ze allebei nog nog een handtekening gezet.

daarna zijn we naar het huisje gegaan en op vrijdag en zaterdag wordt er niet gekookt, dus heb ik voor mezelf maar simpel een bak cruesli met melk gemaakt en een boterham met jam en zijn we naar de meeting gegaan.

toen er werd besloten om op stap te gaan ben ik niet mee gegaan want ik ben nog steeds zeeziek.. als ik naar de laptop kijk dan zie ik gewoon alles bewegen net als dat je op de boot staat, en als ik mijn ogen dicht doe, voel ik mezelf bewegen, heel vreemd want ik zit op een stoel momenteel, maar ik zie ook gewoon de tafel en de laptop schommelen alsof hij op een tafel in de boot staat. misschien ben ik wel dronken gevoerd, of was het zeeziek pilletje helemaal niet dat soort pilletje maar ben ik gedrogeerd ofzo, want ik zie en voel gewoon dingen die er niet zijn..

nee dat is een grapje, het komt gewoon doordat mijn evenwichtshormoon nog erg van streek is, en dit doorstuurt naar mijn hersenen.

nu ga ik lekker op tijd naar bed en dan eindelijk een weekendje vrij :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:42

Leuk hè! :) Maar vanaf morgen kan ik je eventjes niet volgen omdat dat de koersweek is in Frankrijk voor Alpe D'HuZes :) Balen dat je vandaag ziek bent geworden op de boot, en dat je er nu nog steeds last van hebt, lijkt me echt rot, ook omdat je daardoor niet mee op stap kunt enzo.
Trouwens, lijkt mij een best vervelend karweitje, al die mensen om handtekeningen vragen voor die petitie.. hoop dat het wel nut heeft, want als jullie elke dag zoooveel handtekeningen ophalen, dan heb je na een week al bijna genoeg om te overhandigen! :P
Hahaha, dat pilletje werkt blijkbaar echt goed, als je ervan gaat hallucineren dat je gedrogeerd bent! :') Wat ga je doen in je vrije weekendje?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:55

xCathy schreef:
Leuk hè! :) Maar vanaf morgen kan ik je eventjes niet volgen omdat dat de koersweek is in Frankrijk voor Alpe D'HuZes :) Balen dat je vandaag ziek bent geworden op de boot, en dat je er nu nog steeds last van hebt, lijkt me echt rot, ook omdat je daardoor niet mee op stap kunt enzo.
Trouwens, lijkt mij een best vervelend karweitje, al die mensen om handtekeningen vragen voor die petitie.. hoop dat het wel nut heeft, want als jullie elke dag zoooveel handtekeningen ophalen, dan heb je na een week al bijna genoeg om te overhandigen! :P
Hahaha, dat pilletje werkt blijkbaar echt goed, als je ervan gaat hallucineren dat je gedrogeerd bent! :') Wat ga je doen in je vrije weekendje?

ja super! heel veel plezier morgen en de komende dagen! ja het was echt vervelend inderdaad.
het is opzich niet zo'n heel vervelend karweitje om met de petities rond te gaan, veel mensen zijn toch wel erg geintereseerd in je verhaal en als je foto's laat zien (bijvoorbeeld als je stugge toeristen hebt) tekenen ze uiteindelijk toch wel.

we zijn nu een jaar bezig met inzamelen en hebben nu 10336 (of iets meer) handtekeningen verzameld, maar om echt iets te kunnen betekenen en de whale hunting in europa te kunnen stoppen moeten we er 1.000.000!!! hebben, we hebben dus nog een lange weg te gaan, maar dat komt zeker goed :)

we varen ongeveer per dag met een stuk of 5 boten en wij hebben op onze boot vandaag 2 volle pagina's in kunnen vullen (per pagina 26 handtekeningen) en nog wat op de achterkant.

maar onze boot was best druk, we hadden gisteren trips met 19 en 24 personen, en toen hadden we in totaal ook maar iets van 15 handtekeningen ofzo.

het ligt heel erg aan de boot en de animo van de dag (goed voorbeeld is dat onze boot vanmorge al niet uitvaarde omdat er te weinig animo was = dus ook geen handtekeningen)
de grootste boot heeft plaats voor 225 personen
de kleinste boot heeft plaats voor 85 personen ongeveer.

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:18

woooow, dan heb je er wel echt veel nodig! Ik wil ook best wel even een handtekening zetten en hem je toesturen? :P
Trouwens, geen walvissen gezien vandaag?

Bedankt! :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 10:25

we hebben maar heel weinig walvissen gezien gisteren, enkel een groepje van 4.
als je echt iets wil betekenen kun je ons inderdaad helpen.
je kunt je ''signature'' ook online invullen op onze petitie, deze geldt ook zonder handtekening.

het enigste wat je hoeft te doen is naar deze website te gaan:
http://www.gopetition.com/petitions/eur ... aling.html
naar onderen scrollen en de petitie invullen.

echt super bedankt namens de atlantic whale foundation als je onze petitie wil tekenen _/-\o_

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 19:47

Zozo, een bokker op handtekeningenjacht voor een ZEER goed doel. Ben een paar jaar terug ook op Tenerife geweest en kan me een boot nog herinneren die ook de Freebird One heette (kan dat?). Ook moet daar in de buurt een reusachtige catamaran liggen die ook dolfijnentours maakt. (als ik het goed heb heeft die een glazen onderkant zodat je de bodem van de zee kan zien)

Nog een tip: KOOP GEEN APPARATUUR OP TENERIFE! Haast alles wat ze verkopen aan de toeristen is rommel! (geloof me maar, ik kan het weten) en kijk uit in nachtclubs wat ze in je drankjes doen.

Oja, ook petitie ondertekend!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:35

wauw HorseyDude, namens mij en alle vrijwilligers heel erg bedankt voor het ondertekenen van de petitie!

inderdaad er vaart ook een boot die deze trips maakt en dat is inderdaad een van onze grootste catamaran's, die heeft inderdaad ook een glazen bodem waardoor je de dolfijnen en walvissen kan zien.

we zetten ons inderdaad in voor een goed doel. het is goed werk en ook zeer leuk om te doen :)
iedereen hier zit hier voor de dieren, en we hebben ook maar een doel voor ogen: namelijk zo snel mogelijk de 1.000.000 handtekeningen verzamelen zodat het eindelijk verboden kan worden in Europa. het volgende doel is dan om binnen de EU de whalehunting te stoppen.

super leuk dat je me volgt zeg! echt grappig dat zoveel mensen geïntereseerd zijn in mijn reis naar Tenerife :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:50

vannacht werd ik ruw gestoord door de dronken stap gangers die even leuk ons appartement in kwamen stormen, maar die heb ik vriendelijk de deur gewezen!
vannochtend werd ik wakker om 9:00 en dus lekker kunnen uitslapen. vandaag gingen de Engelse studentes naar huis en dus kwam eindelijk een fatsoenlijke kamer vrij waar we gelijk onze spullen naar hebben verhuist, zodat we deze ook gelijk konden bezetten :).

toen ben ik me rustig aan gaan kleden, heb ik lekker ontbeten en zouden we naar puero colon gaan om te shoppen. eemaal klaar met alles hebben we een taxi gebeld en zijn we richting de haven gereden. daar aangekomen bleek dat we helemaal niet in puerto colon moesten zijn, maar in Playa las America's dus moesten we ongeveer 5 km lopen eer we in de goede stad zaten om te shoppen.

onderweg kwamen we langs ontzettend veel toeristische winkeltjes en daar zijn we ook zeker niet voorbij gelopen zonder in sommige winkeltjes te snuffelen. maar aangezien ik dat allemaal geldverspilling vind heb ik niks gekocht.

onderweg hebben we snel een broodje gekocht (het was ondertussen al 12:00 en we kregen een beetje honger) en zijn we wel 3x de weg kwijt geraakt voordat we in Playa las america's aankwamen. mijn voeten deden met de minuut zeerder, ik heb ondertussen de blaren erop gekregen, dus mijn slippers zaten echt niet prettig. maar we bleven stug doorlopen, winkeltje in, winkeltje uit, winkeltje in, winkeltje uit.
aangezien ik niets nodig had, en eigenlijk alleen mee liep voor een bikini maar de meiden dus wel sirieus aan het inslaan waren, liep ik er maar een beetje als een verlapte pop bij dus toen het einde van de dag naderder (16:30 ongeveer) vroegen ze aan mij wat ik wou, want ze zagen ook wel dat het niet mijn favorite bezigheid was. dus ik zei dat ik wel graag naar huis zou willen, maar dat ik geen zin had om in mijn eentje naar Arona terug te gaan met de bus (omdat ik niet wist of ik moest overstappen, en mijn spaans is bagger slecht, en het engels van de busschaufeurs ook) en een taxi in mijn eentje te duur vond, besloot ik maar (tegen mijn zin in) te blijven. ook mede doordat de meiden waarmee ik was zeiden van: ''je moet het jezelf niet te moeilijk maken, en het is allemaal wel duur, maar daar moet je hier niet zo op letten want anders is het ook niet gezellig''. ik wou dus niet blijven omdat we uit eten zouden gaan, en ik dit mezelf wou besparen door naar huis te gaan en gewoon wat brood te eten. (want uit eten kost veel geld) maar dat bleek dus niet te werken, want de dames vonden dat ik maar niet zo ongezellig moest doen.

dus toen we eenmaal uit eten gingen hebben we wel super lekker gegeten, het was 18:30 en het was nog helemaal niet druk omdat alle spanjaarden pas rond 20:00 eten. dus we hadden alle aandacht van de spaanse obers.ik had heerlijke krokante kip besteld met gerimpelde zwarte aardappeltjes met een stokbroodje kruidenboter en heb werkelijk mijn buik voor 3 dagen volgegeten volgens mij. uiteindelijk was ik 10,00 kwijt (wat ik mezelf dus had kunnen besparen!) maar opzich valt het wel mee, want met een taxi was ik rond de 14 euro kwijt geweest (nu ook nog 3 euro omdat ik alsnog terug moest, maar dan heb ik mezelf wel 1 euro bespaard :) )

toen we terug kwamen bij het huisje heb ik gelijk mezelf onder de douche gezet en mijn arme (onder de blaren zittende) voeten ingesmeerd met een lotion en mezelf op bed geparkeerd om mijn reisverslag bij te schrijven (wat de meiden weer niet goedkeurde omdat ik niet zo ''ongezellig'' moest doen). Maar ik heb gewoon echt niet de behoefte om nu (na een héééle lange dag winkelen (zie: meelopen met de andere) nog eens een hele avond gezellig te doen, dus ik besloot deze avond wel gewoon ongezellig te zijn en gewoon lekker een avondje alleen maar doen waar ík zin in heb.

dus hier zijn we dan lekker een avondje niksen, msnen, bokken en gewoon vooral niet gezellig hoeven doen voor andere!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 22:23

vannacht heb ik echt niet geslapen want we zijn naar een andere kamer verhuist en daar waren de bedden heel anders dan in onze oude kamer, en ik moet zeggen dat ik op onze oude kamer lekkerder sliep. ik heb heel licht geslapen en vervelende dromen gehad. zo was mijn eerste droom dat mijn paard Ulbe niet goed was, en dat ik die moest laten inslapen en mijn tweede droom ging over het feit dat ik weer achtervolgt werd door een moordenaar en dat ik in een gewelddadig gebied zat.
ik was dus ook al vroeg wakker want ik was helemaal in de war van mijn eerste droom. maar om 10:00 was ik écht wakker en besloot maar rustig aan me eigen aan te kleden en mijn ontbijt te nemen.
dus ging in de keuken in, maakte mijn cruesli klaar en ging aan mijn laptop zitten om mijn email te kijken.

al snel kwamen ook Debbie, Suzanne en Yesly uit bed en besloten we wat vroeger al richting Puerto colon te gaan om nog even te winkelen of op het strand te liggen vooraleer we naar de duikschool gingen voor onze trydive.

dus hebben we een taxi besteld en gingen we richting de haven. Daar aangekomen zijn we rustigaan lekker door het toeristen gebied gewandeld en hebben de meiden verschillende dingen ingeslagen. ook ik zag iets super moois! maar dat houd ik nog even geheim, want het is een verrassing voor mijn vriend, en die leest dit ook.

daarna zijn we op ons gemak nog iets gaan eten (ik had mijn eigen broodje meegenomen want ik vind het niet nodig dat ik elke dag iets koop) en daarna slenterde we langs de boulevard richting de duikschool. daar aangekomen kregen we uitleg over de uitrusting die we omkregen en hoe we konden communiceren met de duikers die ons begeleiden (want je kunt niet praten en niet horen in het water) nadat we de tekens kenden mochten we ons om gaan kleden en kregen we een wetsuite aan en mochten we de zuurstofflessen naar de boot brengen. dit was behoorlijk zwaar dus ik was blij toen eindelijk dat ding af mocht. we moesten eerst met een been in de bood stappen en daarna op de rand gaan zitten (dikke rubberboot was het, dus dat zat behoorlijk comfortabel) waarna de flessen afgedaan werden en we plaats mochten nemen in de boot.

we vaarde met een enorme snelheid naar de turtlebay (ong 10 minuten varen) echt super gaaf, de boot vloog gewoon over de golven! echt een mooie ervaring. toen we eenmaal daar waren mochten eerst Debbie, Ruud en Suzanne duiken, omdat we maar 3 begeleiders hadden. dus bleven Yesly en ik wachten tot de dames klaar waren met de trydive.

toen ze klaar waren mochten wij met flippers en duikbril aan het water in springen en kregen we in het water onze zuurstofflessen om gedaan omdat het te zwaar is om in de boot te doen (als je voor de eerste keer duikt). daarna mochten we de mondstukjes indoen en moesten we eerst leren ademen voordat we echt gingen duiken. dit leerde we door gewoon te ademen boven water, en dan langzaam je hoofd in het water te doen (dit is best spannend want je hersenen geven automatisch een seintje van: let op! je kunt niet ademen onder water, dus moet je echt op je ademhaling letten en vooral rustig blijven, want je lichaam gaat automatisch stoppen met ademen omdat het denkt dat dit niet kan, en dan is het juist de kunst om rustig door te blijven ademen) dit ging ook niet bij iedereen goed, maar ik had niet het idee dat het bij mij een probleem op zou leveren. en dat deed het ook niet, want ik kon gelijk netjes door ademen. mijn begeleider (didier) vroeg via seinen of ik oke was en toen ik aangaf dat ik inderdaad in orde was, daalde we een stukje. dan voel je druk op je oren komen en moet je ''ploppen''. je houdt je neus dicht en probeert uit te ademen daardoor ploppen je oren. als je dit niet doet dan krijg je echt enorme oor en hoofdpijn dus het is wel belangrijk dat je dit doet.

als je in orde bent dan ga je nog lager en dan ga je echt duiken, om de zoveel meter moet je even ploppen maar dat gaat eigenlijk automatisch. je zwemt wat in het rond en de begeleider zorgt je luchttoevoer en je stuur, jij hoeft alleen maar te peddelen met je zwemvliezen en vooral te genieten.
we kwamen echt mooie vissen tegen en een stuk of 4 schildpadden die je ook mocht aaien en waarmee we ook op de foto staan.

na ongeveer 25 minuten gingen we weer naar de boot toe en mocht alles weer uit (buiten de wetsuite om) en vaarde weer met ontiegelijke snelheid terug naar de kade.
echt het was een belevenis om nooit te vergeten!

we konden bij de duikschool een heerlijke warme douche nemen en ons weer omkleden en toen zijn we bij een restaurantje wat gaan eten.
ik had een pannekoek met chocoladeijs met warme kersen en slagroom besteld (voor maar € 5,00!) maar helaas zat er door de warme kersen rode wijn en dat vind ik niet lekker, dus heb ik de helft ervan niet op. Debbie en Suzanne hebben mijn warme kersen opgegeten en ik de chocolade en de slagroom + pannekoek :D het was erg lekker, maar totaal niet gezond. toch heb ik er van genoten :)

daarna zijn we naar Arona gereden terug naar het huis en ben ik mezelf gaan douchen (want ik had me bij de duikschool alleen maar afgespoeld) en gaan scheren, want ik heb na een weekje toch wel weer een vachtje ontwikkeld. nu (21:20) zit ik onder het genot van een kop thee deze dag te beschrijven in mijn geweldige reisdagboed en ga ik zo meteen naar de meeting. iedereen is nog aan het eten (zondag = bbq dag) dus het duurt nog wel even voordat ik daar heen moet.

morgen hoef ik gelukkig een dagje niet op de boot. na vrijdag vind ik het wel fijn dat ik even nergens heen moet, en dit weekend is ook al duur zat geweest, dus ff rustig aan doen :)

tot morgen!

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:36

Weer een leuk verslag! Wat goed dat duiken goed ging en ben uiteindelijk altijd benieuwd naar de foto's he:P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:11

hierbij de beloofde foto's van het duiken:

in de duikschool:
Afbeelding

in de boot die ons naar de turtlebay bracht
Afbeelding

dan krijg je in het water al je ''tuig'' om
Afbeelding

en dan ga je duiken: :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met de schildpadden zwemmen:
Afbeelding

Afbeelding

hier kun je goed zien hoe groot dat ze waren :oo
Afbeelding

kijk dat hoofd van die schilpad! :oo
Afbeelding

Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:10

Wow de foto's van de schildpadden (of is het paden?) zijn echt vet!! <3

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:11

Super super super gaaf! Zo jaloers, echt geweldig!!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 21:12

haha wouterpaard je hebt het goed gespeld hoor :P
ja het was ook zeker een ervaring om nooit meer te vergeten :)

Urko dankjewel :o het was ook super gaaf om te doen, en ze waren ook gigantisch groot!

vandaag een niet zo uitgebreid verslag, want het was niet zo'n boeiende dag.
verslag van vandaag:

vandaag eigenlijk niet zo een boeiend dagje gehad.
het begon vandaag om 7:00 toen de wekker van Yesly afging terwijl we er pas om 8:00 uit moesten.
dus ben ik maar weer half in slaap gesukkeld en om 8:00 ging mijn eigen wekker af, en ben ik uit bed gegaan. ik heb mijn nieuwe t-shirt aangedaan (met de tekst: save a horse, ride a cowboy) en een lange spijkerbroek, want het was niet zo warm vandaag in de bergen (waar wij wonen is het vaker koud maar aan het strand is het eigenlijk altijd goed weer). ik at mijn overheerlijke flakes weer en ging onder het genot van mijn laptop rustig wakker worden.

om 9:00 gingen we weer schoonmaken want dat moeten de thuisblijvers doen en had ik het geluk dat ik wéér de toiletten schoon mocht maken (jippiee!). na het schoonmaken was ik al om 9:30 klaar en ging ik ons eigen appartement een beetje fatsoeneren, want dat zag er ook uit! om 10:00 begon dan onze stage dag weer, dus ging ik gewapend met mijn laptop, mijn koptelefoon (voor muziek) en een fles water richting de research room en pakte het papierwerk uit de kast.
ik nestelde me in de ideale stoel (niet dus, want alles is hier verrot) en zette mijn laptop aan. ik ging vandaag weer alle mensen die de petitie hebben getekend een mail sturen en daar heeft eigenlijk mijn hele dag uit bestaat.

om 12:00 had ik pauze en ben ik op mijn gemak naar het dorp gewandeld omdat mijn brood op was en ik toch wel graag een boterham wou eten.

na de pauze (om 13:30) ging ik weer naar de researchroom om verder te gaan met het email werk.

we aten om 19:00 eindelijk een keer een goede maaltijd! de spaghetti was (redelijk) goed gemaakt, en plakte maar een klein beetje, en met de bolognese saus was het best goed te eten.

dadelijk hebben we een meeting en moeten ik en Suzanne de afwas doen.

morgen hopelijk een weer wat uitgebreider verslag want vandaag was niet zo boeiend :P

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:25

Hey naamgenootje! Ik heb niet je hele verslag gelezen, maar je foto's zijn echt suuuuuper gaaf! Als ik thuis kom ga ik eventjes lezen wat je allemaal hebt meegemaakt! Ik heb troiwens je petitie online getekend! :)

Veel plezier verder! :D

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 11:10

Oh wat een gave foto's! Nu ben ik helemaal jaloers dat ik niet mee kon ;)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 01:44

vandaag werd ik al om 7 uur wakker, want ja ik had wéér de auto die ons om 8 uur al naar de haven bracht. dus heb ik me snel omgekleed, gegeten en ben ik weer op mijn gemak wakker gaan worden.
daarna zijn we met de auto maar puerto colon gereden en moesten we weer fijn 2 uur wachten tot de boot zou uitvaren. vandaag was Teresa jarig en ik moest een kaart kopen, dus liep ik samen met Yesly naar de winkel waar ze een hoop kaarten verkochten, behalve verjaardagskaarten. heel de toeristenkant afgezocht maar ze verkochten alleen postkaarten en geen verjaardagskaarten en omdat het al wat later was, besloten we vanmiddag maar even voor een kaart te kijken.

om 10:00 gingen we naar de One4You want zo heette de boot waar we vandaag op hebben gezeten. er waren niet zoveel mensen op de boot (35 mensen) en daardoor had ik een relaxt dagje. ik liep naar de crew en gaf iedereen een had en 2 kussen (in Spanje is het altijd 2 ipv 3) en kreeg te horen wat ik moest doen en wat er voor de rest van de dag van ons verwacht werd.
de boot vertrok en toen we 10 minuten onderweg waren en langs de fishfarm (een grote visfokkerij midden in de zee) vaarde kwamen we een groep van 6 bottlenose dolphins tegen, geweldig! er waren 5 volwassenen en 1 kalf dus we hadden gelijk al een hoop werk te doen met onze datasheets.
rustig vaarde we verder de zee op en al snel (ongeveer 20 minuutjes later) zagen we al een 2e groep pilot whales en bottlenose dolphins die aant milling waren (we hebben 3 termen op de boot: traveling, dat is vooruitzwemmen met een doel/ logging, dat is slapen/ milling, dat is spelenderwijs in het water rondzwemmen/springen) en die hebben we ook mooi op de foto kunnen zetten.
deze groep hebben we ongeveer een half uur gevolgd en daarna zijn we naar de spaghettibay gevaren waar we de stop hielden en de mensen konden zwemmen.
vandaag had de crew een verrassing, want ze hadden 2 duikers geregeld die gratis trydives gaven dus ook daar was veel animo voor.

na een half uur kwamen de broodjes op de bar en konden we weer rustig richting de haven varen. dat is de tijd dat we beginnen met de petities dus we gingen alle mensen (slechts 35, echt een grapje gewoon) af met ons verhaaltje en de vraag of ze onze petitie willen tekenen (we hebben er al 11000!!). 7 van de 10 waren nederlands dus vandaag ging de petities heel erg makkelijk.

toen we aanmeerde vroeg de crew of we ook mee gingen met de 2e trip. dit was namelijk niet echt een trip meer maar we gingen mensen ophalen in Masca (die de mascawalk hadden gedaan dat is een geweldige tocht ongeveer 4 uur durend door het mascagebergte) en dit zou ongeveer ook 3 uur duren.
we moesten 1 uur en 20 minuten varen naar Masca dus omdat er toch geen mensen aan boord waren mochten we relaxen en lekker niks doen. de crew stouwde ons helemaal vol met sandwitches en chocolade en meloen enzo dus tekort zijn we niks gekomen helaas :P we zijn echt helemaal volgedouwd met lekkers.
toen we er bijna waren wou ik frank een smsje sturen, dus deed ik mijn tas open en wat zag ik: de crew had stiekem heel mijn tas vol gestopt met 10 blikjes bier en 2 flessen witte wijn en 1 fles rode wijn. dus ik begon te lachen en keek stiekem naar de kapitein die ondertussen ook al de slappe lach had gekregen om de verbazing op mijn gezicht.
ik vroeg aan hem: ''don't you like beer and wine?'' en lachte daarbij en keek naar mijn tas waarop hij antwoorde met een geweldige diepe lach waarop ik nog harder begon te lachen waarop hij weer antwoorde met een knuffel.

dus toen we daar waren was het geweldig mooi! het mascagebergte is werkelijk ''amazing!'' ik heb mijn ogen uitgekeken en dat mocht nog een tijd langer, want het bleek dat nog niet alle mascawalkers er waren en dat we nog ongeveer 2 uur moesten wachten.
dus Juan (spreek: guan) zette de muziek wat harder kwam al heupwiegend op mij afgelopen en samen hebben we alle hoeken van de boot afgedanst. het is hier echt leuk op de boot! dit is zeker mijn favorite boot tot nu toe! ik heb heel de dag in een deuk gelegen.

toen alle mascawalkers er waren bleek dat een groep van 77 spaanse studentes te zijn en toen ze luidruchtig de boot opkwamen zag ik de bui al hangen. ik had hier dus echt geen zin in van die drukke pubers.
maar toen we eenmaal aan het varen waren en de muziek aanging (echte spaanse tango muziek) gingen alle jongeren los (incl jongens!) ze pakte de meisjes bij de heupen en de handen en zwierde elegant over het dek. het zag er geweldig uit! tot ik bij mijn hand werd gepakt en het dek op werd gesleurd onder het geschreeuw van mij: '' no,no i can't dance". maar dat bleek ze niet uit te maken, want ik zwierde van de ene jongen naar de andere en ze hadden alle geduld om me de pasjes te leren.
ik heb mijn longen uit mijn lijf gelachen, het was echt geweldig om met al die lachende spaanse jongens te dansen die mij gingen uitleggen hoe ik mijn heupen moest bewegen.

toen ging de wat meer bekendere muziek aan (top 40) en gingen ze allemaal helemaal los op het dek, jongens tegen de meisjes en dan weer alles door elkaar heen. spanjaarden zijn echte feestgangers, en er was nog geen alcohol geschonken!

de rest van de rit hebben we onder luide muziek, en discolichten de bar verzorgt en af en toe de dansvloer bezocht.
ik heb de crew het dek op geslingerd en ben met hun aan het dansen geslagen.

helaas al heel snel naderde we de haven van puerto colon en moesten de lichten en de lampen weer uit.
zo dapper als ik was vroeg ik aan de kapitein of hij niet in het spaans wou omroepen dat we een petitie bij hadden die ze konden tekenen dus terwijl hij me weer meesleurde en op een verhoging zette, legde hij in het spaans uit wat wij doen en waarvoor de petitie diende waarop alle studentes begonnen te juichen en te joelen en naar de bar drongen om de petitie te tekenen.

ik heb mijn werk dus goed gedaan! want ik had er zomaar 77 handtekeningen bij :D

toen alles ondertekend was kreeg ik nog een dikke knuffel van een heel leuk lief spontaan meisje die ik heb ontmoet op de boot, jammer dat ik geen foto samen met haar heb, want het zou een hele goede vriendin van mij kunnen zijn geweest. er was echt een klik met haar. 1 jongen kwam naar mij toe met de vraag: ''can i make a picture?'' dus zo sociaal als ik ben ging ik als een soort clown met hem op de foto. ik bedankte hem voor het ondertekenen van de petitie waarna hij de boot afliep en me nog na riep met: ''i love you, youre awesome, you amazing girl '' dus toen ik daar nog even van stond bij te komen kwam dat meisje naar me toe en ze zei: ik zou een beetje oppassen voor hem, hij is niet helemaal goed in zijn hoofd en ik zou hem wel van de boot willen duwen maar dat gaat helaas niet (waarop ze lachte).

een andere jongen waarmee ik had staan dansen vroeg of ik het leuk vond en toen ik zei dat ik zou willen dat nederlandse jongens zo konden dansen zei hij: ''well you must come to the danceschool, i cann learn you a lot more moves''.

maar dat gaat hem helaas niet worden, want daar heb ik geen geld en geen tijd voor hier.

eenmaal iedereen van de boot was hielpen we nog met het schoonmaken van de boot en opruimen en toen alles klaar was heb ik alle crewleden een dikke knuffel en 2 kussen gegeven als bedankje voor de geweldige dag die ik heb gehad.
ik wou mijn tas pakken en aanlopen toen hij zei dat ik nog een momentje moest wachten. dus ik en yesly keken elkaar al aan van ''ow?!'' en toen kwam hij terug met een fles echte coca cola en een fles echte fanta (die zijn hier knetterduur!) en nog een zak met sandwiches maar de sandwiches hebben we vriendelijk afgewezen, want de cola en fanta kon niet meer, want die had ie ondertussen al in de tas zitten.

na nog een groephug liepen we naar de kade waar onze auto ons op kwam halen. (we leven nu rond 18:00, deze trip begon om 13:00)
de auto zou om 18:00 komen dus die hadden we gemist en dus moesten we wachten op de volgende auto. deze was er om 18:30 nog steeds niet dus hebben we het huis maar opgebeld of ze ons nog kwamen halen, maar toen kwam agata (begeleider) net de haven op gereden en omdat er nog meer mensen waren was ook deze auto vol, en moesten we nog langer wachten op de volgende auto.
pas om 19:30 kwam de laatste auto en konden we eindelijk naar huis. daar was het eten alweer koud, dus heb ik dat snel opgewarmd (we aten fishfingers :D) en ben ik alle emails online gaan zetten en in de database gezet. al snel was de meeting en omdat vandaag de baas Ed Bentham aanwezig was duurde hij langer als normaal. we waren om 21:15 eindelijk klaar met de meeting en toen gingen we de verjaardag van Theresa vieren.
er was een mega grote taart speciaal voor haar gemaakt, en wel 5 pakken ijs, waarvan we allemaal heerlijk gesmikkeld hebben. ook kreeg iedereen een glas (of 2 :P) rode wijn aangeboden, maar deze heb ik vriendelijk afgeslagen.

toen was het te laat om nog te gaan hardlopen, want dat heb ik na vandaag echt wel nodig gehad! dus dat gaan we morgen vroeg doen.
morgen gaan we weer op de boot, maar dit keer hoef ik pas de auto van 9:00 te hebben, dus als ik dan mijn wekker om 7:00 laat afgaan kan ik nog mooi voordat de auto gaat even een half uurtje gaan hardlopen.

ik spreek jullie morgen weer hoor! het is hier nu al 0:43 wat het bij jullie dus al 1:43 maakt en dus al erg laat!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 01:47

xCathy schreef:
Hey naamgenootje! Ik heb niet je hele verslag gelezen, maar je foto's zijn echt suuuuuper gaaf! Als ik thuis kom ga ik eventjes lezen wat je allemaal hebt meegemaakt! Ik heb troiwens je petitie online getekend! :)

Veel plezier verder! :D

super goed! heel erg bedankt :D
is goed hoor, het is echt geweldig! dus je hebt wel wat bij te lezen :P

gaat alles goed tijdens je fietstocht :D? (mag ik dat zo noemen :o )

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:52

Ja, fietsen gaat prima! Gister en vandaag rustdag en dan morgen voor het echie :P
Dus ik ben suuuuper zenuwachtig, maarja komt vast goed :P

Mag je vandaag weer op de boot?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 09:14

jup over 45 minuten komt mijn auto :D maar mijn leraar s er en die gaat mee, dus ben heel zenuwachtig of alles goed gaat :P

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 21:58

om jullie een klein beetje jaloers te maken hier enkele simpele fotootjes van onze research
ik zal er gauw meer plaatsen, maar internet is niet zo snel hier, dus uploaden gaat niet zo snel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 23:20

vandaag liep alweer (maar deze keer vrijwillig) om 7:00 mijn wekker af omdat ik wou gaan hardlopen. dus ik pakte mijn sportschoenen, deed iets makkelijks aan. at snel mijn flakes en ging de deur uit om te gaan hardlopen. ik vertrok en ging de straat uit. de eerste weg die ik ben ingeslagen kon ik prima rennen, deze was steil en voelde ik dus wel degelijk aan mijn benen, maar hij was nog te doen. het duurde ongeveer 10 minuten om deze weg heen en terug te rennen. halverwege ben ik even gestopt om foto's te maken van de opkomende zon in de vallei en van de prachtige natuur hier. daarna ben ik de weg ingerend die ik normaal met de auto rijd en deze was echt te moeilijk om te rennen. ik ben dus lopend naar beneden gegaan omdat ik anders waarschijnlijk koppeltjeduikelend de berg af was gerold. toen ik na 10 minuten (eindelijk!) beneden was moest ik ook weer naar boven, maar mijn benen waren echt al heel erg verzuurd. maar zo stoer als ik ben ben ik toch maar aangerend. dat bleek toch echt te steil te zijn want ik kwam amper vooruit en door het hoogteverschil was ik erg kortademig. ik ben dus gewoon maar naar boven gewandeld/geklimd.
het was echt heel erg steil en ik had echt het idee dat ik een berg aan het beklimmen was in plaats van een weg omhoog te lopen.

toen ik boven was ben ik me eigen even gaan wassen en omdat ik toch nog tijd zat had (ik werd vandaag om 9:00 met de auto weggebracht) ook even mijn mail gekeken en het thuisfront even laten weten hoe alles was hier en enkele fotos opgestuurd van het duiken van zondag.

om 9:00 bracht Ed Benthem ons naar het appartement van onze stagebegeleiders (want onze leraressen van school waren op stage aangekomen om ons een week te volgen en hierop te beoordelen) bij het appartement zijn we in de andere auto gestapt en zijn we met zijn vieren (2 begeleiders, yesly en ik) richting Los Gigantisch gereden om op de boten te stappen.
het was de bedoeling dat ik en Lotte op de Katrin zouden gaan en Yesly en de andere begeleidster op de Son Caliu. dus Lotte en ik gingen naar het kantoor van de Katrin en haalde 2 toegangskaarten voor beide trips en vroegen hoelaat hij zou uitvaren. dit was pas om 11:30 dus hadden we nog alle tijd om even rond te kijken. ook de Son Caliu zou pas om 12:00 uitvaren dus ook hun hadden nog tijd zat.

ik had een hele mooie bikini gezien en wou die graag passen, maar helaas het broekje van de s zat super goed, maar het topje was véél te klein, daarvan zat de L weer heel goed, maar helaas kon er niet geswitched worden en ging de deal niet door.

we zijn naar het strand gelopen en hebben daar nog even gezeten toen het toch al snel 11:00 was en we naar de boot moesten omdat we anders te laat waren.
daar kregen we te horen dat de Katrin vol was, en dat we dus niet mee konden dus zijn we maar gelijk naar de andere boot gelopen om te vragen of hun nog wel plek hadden, anders had ik dus vandaag geen werk :P. daar konden we wel op dus zijn we 2 trips met deze boot mee geweest.
de eerste trip bestond uit 11 personen (echt een lachtertje) en we hebben een mooie groep pilot whales gezien met een moeder met kalf. hier hebben we ook erg mooie foto's van.
de tweede trip bestond uit slechts 8 personen en op deze trip hebben we een mooie groep bottlenose dolphins gezien ook met kalf! ik heb hier hele mooie foto's van geschoten, maar die staan nog niet op de computer, dus die kan ik nog niet laten zien.

toen we klaar waren zijn we naar de auto gelopen en richting huis. daar moesten we echt nog heel lang wachten op het eten want dit werd pas om 19:45 geserveerd.
daarna nog een lange meeting gehad van ongeveer 1:15 uur. waarin we verschillende dingen over een webshop hebben besproken.

ik ben nu alle foto's over aan het zetten en dan ga ik lekker naar bed! want ik wil morgen weer lekker gaan hardlopen voor het werken :)

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:13

Wat een geweldig verslag weer! Welke leraren zijn er nu in Tenerife? Ben benieuwd haha.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 09:39

lotte en miranda van de 3.1 en 3.2 zijn nu hier voor een weekje.