Cayenne schreef:zap schreef:Je kindje laat je voor een onbekende man huis.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik las juist dat ze haar kindje wou meenemen
Over het stukje heengelezen dat ik dat plan al snel heb laten varen zeker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JessAndHope schreef:Cayenne schreef:zap schreef:Je kindje laat je voor een onbekende man huis.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik las juist dat ze haar kindje wou meenemen
Over het stukje heengelezen dat ik dat plan al snel heb laten varen zeker?
zap schreef:JessAndHope schreef:Ik denk dat het probleem is dat veel mensen niet geloven in 'internetliefde', maarja, ik ben van mening dat je iemand net zo goed tegen kan komen op internet als in de kroeg...
!
Daten via het internet prima, maar dan moet je wel in je achterhoofd houden dat het iemand anders kan zijn dan wie je in gedachte had. En voor dat risico ga je toch niet op stel en sprong naar Engeland afreizen, je kind thuis laten ed...
Cayenne schreef:JessAndHope schreef:Ik denk dat het probleem is dat veel mensen niet geloven in 'internetliefde', maarja, ik ben van mening dat je iemand net zo goed tegen kan komen op internet als in de kroeg...
En inderdaad, het mocht wel wat rustiger van mijn kant, maar bekijk het ook eens van mij kant... ik heb het gevoel dat ik een meisje van 8 ben wat in bescherming moet worden genomen omdat ze niet helemaal goed bij dr hoofd is en niet weet wat ze doet...Kom op, dan zouden jullie ook zo reageren!
Ik geloof er zeker wel in hoor, maar met internet zie je niet wie je voor je hebt en in de kroeg is dat toch net ietsje anders.
Ook dan heb je natuurlijk nog niet direct een goed beeld van iemand, maar het is wel een stuk directer.
en nee, ik zou niet zo reageren als jij doet, maar gelukkig klink je nu een stuk rustiger aan het reageren
Niemand zegt trouwens dat je niet goed bij je hoofd bent. Je legt ons steeds allemaal dingen in de mond die helemaal niet worden gezegd of bedoeld. Misschien is het handiger om over een paar uur de reacties nog eens door te lezen. Misschien kijk je er dan op een andere manier tegenaan.
Nemurin schreef:Trouwens: ik neem mensen van 30 net zo hard in bescherming als meisjes van 8.
Plan laten varen? Toch niet goedkoop te doen dus of heeft hij geen tijd?
JessAndHope schreef:Doen jullie dat dan ook? Want zoals er hier word gepraat en gesuggereerd klinkt het toch wel degelijk alsof jullie denken dat ik een idioot ben...
IMJ schreef:JessAndHope schreef:Doen jullie dat dan ook? Want zoals er hier word gepraat en gesuggereerd klinkt het toch wel degelijk alsof jullie denken dat ik een idioot ben...
Denk niet dat jij een idioot bent. Ben bang dat de kerel in kwestie het is maar dat komt door m'n eigen ervaring.
Denk dat jij verliefd bent op een plaatje op i-net wat heel goed echt zou kunnen zijn, of niet en valt het enorm tegen! Dan zit jij daar en ben je niet 1-2-3 thuis.
Maar wanneer komt ie nu naar NL?
Want ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het vervolg!
zap schreef:En sarcasme is leuk en aardig, maar wees neit verbaasd als ik de bal terugkaatsRelaxe hé. Ik vind het erg vervelend hoe je alle goedbedoelde reacties gelijk terugtrekt op degene die het zegt. Ik weet ook heus niet precies of iemand fout is of niet, dat zeg ik niet en dat is ook helemaal niet aan de orde hier. Maar ik denk er wel over na dat het een fout iemand kán zijn en die gedachte lijkt niet eens in je op te komen.... En ik vind het héél vervelend dat iedereen dát dus denkt omdat ik nu al ontzettend vaak heb gezegd dat het zomaar kan zijn dat het inderdaad niks is!! Ik heb met zat idioten te maken gehad en zie hier... ik ben er nogsteeds! Een tip, misschien is het handig als je wel wat langer msn't skypt en weet ik veel wat niet, misschien weet je dan wel wat voor een vlees je in de kuip hebt? Gewoon een tip hoorAls het echt een fout persoon is kan je jaren emt iemand msnne skypen en whatever en nog niet weten hoe of wat
Een kindje thuis laten voor werk of voor een paar dagen weg is nogal een verschil vind je niet? De een is een dag, de ander 2 of 3. Ik weet dat ze in perfecte handen is bij opa en oma, waarom zal ik me druk maken?
En niet goed voorbereid is dat ik overal hoor dat het goedkoop, goedkoop moet worden. Trekt je budget het dan om een leuk weekendje weg in een duur hotel, duur eten (londen is immers goedkoop) en vind je dat echt leuk in je eentje? Euhm... ja! Dat soort dignen vind ik echt leuk. Ik vermaak me beter in mn eentje dan in een groepDan is je reis anders en ga je op citytrip en ontmoet je hem een keer in een restaurant. Dat is wel even omgekeerde wereld dan dat je hem op gaat zoeken en omdat blijkt dat het niets is dan toch maar verplicht in een hotel terechtkomt en verplicht een citytrip moet doen. Leuk joh! Nogmaals, voor jou misschien niks, mij zou dat dus echt niet uitmaken hoor. Nou, dan zit ik inderdaad in een hotel en ben ik 2 daagjes alleen... woooow, scary hoor en totaal niet leukNee, ff zonder gekheid, als je nu gewoon es zou vragen hoe ik er over denk of even duidelijk neer zet dat JIJ dat niet leuk zou vinden... dan is het een ander verhaal dan te gaan zitten hakken. Het maakt mij namelijk geen zier uit als het niks blijkt te zijn, weet ik gelijk hoe of wat.
En ik vind het heel naief dat je zegt dat je hem kent. Je kent hem niet! Je leert een persoon pas kennen als je er mee omgaat (langer dan een uurtje) en zeker niet via internet
Ik heb nooit beweerd dat ik hem GOED ken, maar ik heb een idee van hoe en wie hij is. Ik ben trouwens van mening dat je nooit iemand kent, never niet.
Maar gelukkig weet jij het allemaal beter. Succes!
Nemurin schreef:Er zijn een paar personen die zich niet laten omlullen ook al voelen ze zich aangevallen, inderdaad, en die niet terug beginnen te happen, maar die zijn vrij zeldzaam en I don't blame anyone dat ze terug willen bijten. Het heeft mij een jaar training gekost om niet defensief te worden.
Vertel je hoe het is als ie hierheen komt?
Zap: Zelf ooit een internetrelatie gehad? Het naarste dat een buitenstaander kan zeggen is "Je kent hem helemaal niet". De juiste stelling zou zijn "Je kent hem niet helemaal".
Overigens, zou dat dan ook gelden voor alle mensen die ik via Bokt ken? Ze zijn nep, want ik ken ze via internet?
Knap dat ik zulke leuke meets heb gehad dan!
JessAndHope schreef:Oh ik weet van mezelf dat ik een opgefokt hoogstandje kan zijn, helemaal als ik dus dát soort dingen moet lezen van mensen die hun grote scheur opentrekken terwijl het wezenlijke verschil is dat hún het niet zouden doen, maar ik dus wel. Een verschil van mening en een andere kijk op dingen. Vind ik niet erg, maar vraag dan gewoon hoe ik het zie en wat ik zou doen en ga daar op in in plaats van dingen te lopen blêren die niet kloppen (oa. het feit dat ik het ondoordacht en onvoorbereid zou doen... is er OOIT gevraagd hoe mijn voorbereiding in elkaar zit? Nope!) En hiermee bedoelde ik niet dat jij dat zei, nemurin.
JessAndHope schreef:Hmm, dus zeggen dat jij je scheur opentrekt is een grote bek hebben en je afzeiken?
Dan zien we dingen anders, ik vind wel degelijk dat jij je scheur opentrekt op het moment dat je doodleuk beweerd dat ik het voor de sex doe....
Enne... 21 jaar word doorgaans niet meer als een puber gezienPuur omdat ik wat heftiger reageer op jóuw woorden ben ik ineens onvolwassen? Jij bent hier diegene die dingen zegt die niet kloppen en weigert eerst rustig door te vragen voor je met conclusies komt
Cayenne schreef:Dat kan wel zo zijn, maar aanvallen hoeft en mag niet, dus dan heb je gewoon netjes te reageren net als iedere andere bokker.
Staat een antwoord je niet aan, negeer het dan of ram desnoods op de TEM knop, maar gedragen moeten we ons allemaal, en jij ook als starter van dit topicJe bent volwassen en we gaan hier volwassen met elkaar om, dus dan heb je ook normaal te reageren.
Dat doen wij ook, dus er is voor jou geen enkele reden om zo hoog van de toren te blazen.
Zeggen dat ik het voor de sex doe vind ik vérre van volwassen en dat is ook precies dé opmerking geweest die me over de zeik hielp. Samen met het heersende idee dat ik niet nadenk. Dus wees zo vriendelijk de onvolwassenheid niet alleen op mij te betrekken aangezien een reactie altijd ergens op gebaseerd is.
We denken heus wel dat je een juiste keus kunt maken, maar soms is het handig om een tweede kijk op iets te krijgen van mensen die er buiten staan. Dat kan juist erg waardevol zijn. Bespreek het anders ook eens met je familie. Wie weet kijken zij er ook wel anders tegenaan? Ik waardeer meningen altijd zelf heel erg. Vaak zitten mensen op een rose wolk en kunnen er dan niet meer objectief naar kijken. Dan is het fijn om mensen achter je te hebben die met beide benen op de grond staan.
Dat ik iemand leuk vind en dingen impulsief doe wil niet zeggen dat ik dingen over het hoofd zie. Ik ben zeer precies an secuur met voorbereidingen en info opvragen e.d. Ik kan het alleen niet waarderen als ik word afgeschilderd als een onnadenkende tiener zonder dat de mensen mij kennen. Vraag het eens aan mensen die mij wél kennen, kijken of ze ook zullen zeggen dat ik dingen ondoordacht doe en onvoorbereid
MarcoBorsato schreef:JessAndHope schreef:Hmm, dus zeggen dat jij je scheur opentrekt is een grote bek hebben en je afzeiken?
Dan zien we dingen anders, ik vind wel degelijk dat jij je scheur opentrekt op het moment dat je doodleuk beweerd dat ik het voor de sex doe....
Enne... 21 jaar word doorgaans niet meer als een puber gezienPuur omdat ik wat heftiger reageer op jóuw woorden ben ik ineens onvolwassen? Jij bent hier diegene die dingen zegt die niet kloppen en weigert eerst rustig door te vragen voor je met conclusies komt
Zeggen dat iemand 'zijn grote scheur opentrekt' is niet bepaald netjes ofzo. En ik beweer niet dat je het voor de seks doet, ik zeg dat je het suggereert met je berichten, etc.
Voor jou misschien niet netjes, voor mij en nettere manier dan te zeggen dat iemand zn grote bek opentrekt. En ik suggereer helemaal niks... dat topic staat helemaal los van hier en alles wat ik daar in zeg is dat ik een scharrel heb, meer niet. Jij, daarintegen, trekt de conclusie dat ik het dus voor de seks doe.
En nee, 21 jaar wordt inderdaad doorgaans niet meer als puber gezien, maar ik kan je vertellen dat ik op mijn 21e een toch heel wat volwassener manier én taalgebruik had dan jij.
TuurlijkJe was een engeltje die altijd perfect beheerst reageerde en nooooit grof in de mond was. Nu zijn er 2 dingen die je in gedachten moet houden. A. je maak(te) me behoorlijk pissed off met je ongegronde conclusies wat er niet toe leid dat ik netter met mn woorden omga en beleefder tegen je word. B. Andere tijd.... ik ben wss een stuk jonger dan jij bent en daardoor is mijn taalgebruik losser/grover dan dat van jou
Nu weet je dat mijn beeld van jou niet heel erg voor je spreekt, maar je maakt het er niet beter op door je manier van reageren en taalgebruik. Godnondeju zeg
Nogmaals, ik vind jou manier van conclusies trekken en ze zonder schaamrood op de kaken neergooit in een topic zonder de persoon te kennen behoorlijk onvolwassen en ondoordacht. Nu kan ik er bij zetten 'en dat met jouw goede gedrag...' maar dat zal wel gezien worden als een schimpscheut en bijdragen aan mijn onvolwasse voorkomen
Nemurin schreef:Je kan wel bedoelen dat ik dat niet zei, maar iemands mening afkatten is ook vrij respectloos. Daarbij moeten mensen hier ook niet meteen doordrammen van DOE HET NIET - je hebt je advies gegeven, of je mening, waarom gevraagd werd, maar meningen geven verschilt van "net zo lang drammen tot de ander jouw mening ook heeft".
En ook die grens kennen maar weinig mensen.
Dus wat mij betreft zitten jullie allemaal elkaar af te bekken.
21 jaar is tegenwoordig nog behoorlijk puberaal overigens, maar dat zie je vanzelf wel als je straks 24/25 bent.Er zijn overigens ook mensen van 30+ die puberaal doen.
Nemurin schreef:Zap: Zelf ooit een internetrelatie gehad? Het naarste dat een buitenstaander kan zeggen is "Je kent hem helemaal niet". De juiste stelling zou zijn "Je kent hem niet helemaal".
Overigens, zou dat dan ook gelden voor alle mensen die ik via Bokt ken? Ze zijn nep, want ik ken ze via internet?
zap schreef:Nemurin schreef:Zap: Zelf ooit een internetrelatie gehad? Het naarste dat een buitenstaander kan zeggen is "Je kent hem helemaal niet". De juiste stelling zou zijn "Je kent hem niet helemaal".
Ik ben het gewoon niet met je eens. Personen op internet ken je niet (irl ook nooit), je weet nooit 100% zeker wie ze zijn. Misschien is hij degene wie hij zegt die hij is, misschien ook niet. Maar je weet het nooit zeker.
Je weet niet of ze waarheid spreken tenzij je ze irl ziet of viavia iemand ze irl kent
Overigens noem ik niemand nep. Alleen je weet nooit wie je tegenover je hebt. Ja diegene kán nep zijn, maar hoeft niet. Maar dat weet je niet zeker.