Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:20

Winkelen,ontspannen en bij de zee. Heb je niet meer eisen? Dit kun je al bijna overal doen! In Alanya kun je goed winkelen maar ook in Antalya! Wat vind je ontspannen? De hele dag aan het strand?

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:27

ikkuh15 schreef:
Winkelen,ontspannen en bij de zee. Heb je niet meer eisen? Dit kun je al bijna overal doen! In Alanya kun je goed winkelen maar ook in Antalya! Wat vind je ontspannen? De hele dag aan het strand?

ja en savonds gewoon gezellig (ga samen met 4 meiden)
en nee eigenlijk hebben we weinig eisen..
weet niet of er overdag ergens echt iets bijzonders is :P

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 19:36

Overdag kun je overal excursies doen...verder lig ik meestal gewoon de hele middag aan het strand hihi!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:55

MelodyT schreef:
Overdag kun je overal excursies doen...verder lig ik meestal gewoon de hele middag aan het strand hihi!

ja daarom ik denk ook datwij dat gaan doen hoor,...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:14

Susyb schreef:
ikkuh15 schreef:

weet niet of er overdag ergens echt iets bijzonders is :P

Volgens mij niet ;)
Marmaris schijnt erg leuk te zijn. Volgens mij is er ergens in het topic van 2010 gezegd dat het uitgaan daar gezelliger is ( meer een barstreet)
Ik weet dat je in Alanya goed uit kunt gaan maar daar er is niet echt een boulevard.Wel genoeg bars, discotheken, en als die sluiten heb je altijd nog de Summergarden. Daar gaan bussen naar toe. Kwa excursies kun je veel doen, het is maar net wat je leuk vind. Raften, hamam , jeepsafari, quadsafari, citytrips, bazaars, turkse avonden ect ect. Daarnaast heb je het kasteel om te bezoeken. Bij Alanya heb je ook de Dimçay, ongeveer 6 kilometer van het centrum. Hier heb je allerlei restaurantjes langs het water wat zeker in de zomer heerlijk koel is. Geen idee of hier bussen naar toe gaan want wij pakken altijd de auto. Voor te winkelen kun je bij de hoofdstraat terecht of bij het winkelcentrum Alanyum, deze is bereikbaar met een dolmus. Verder zitten er overal winkeltjes verspreid. Daarnaast is er strand genoeg. Dus ook aan het kleurtje kan volop gewerkt worden. 8-) Let wel op waar je de zee ingaat, deze is niet overal even aflopend.Van Alanya weet ik veel te vertellen dus vraag maar raak ;) Over andere plaatsen moet je bij de andere ladies zijn :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:22

Ik zou Marmaris aanraden voor gezelligheid. Na Marmaris gewend te zijn vond ik zelf Alanya niet leuk eigenlijk. Marmaris is klein en alles ligt vlakbij elkaar. Veel gezelliger als je het mij vraagt. Je hebt een barstreet inderdaad, dus met alle discotheken bij elkaar. Een haven die erg gezellig is. (in Alanya is ook een haven, maar stuk ongezelliger vind ikzelf, verder van het water, meer ruimte etc) Het centrum van Marmaris is leuk en gezellig en je kunt er ook leuk winkelen. Niet alleen nepmerken.

Het enigste wat ik super vond in Alanya en beter dan Marmaris, was de zee en de Dimçayi. Heel mooi! Maar Alanya zelf viel mij persoonlijk erg tegen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:26

Alanya is leuk,aan de ene kant wil ik daar best weer naar terug ben 3 zomers geleden nog geweest.Toen was het erg leuk daar...is het veel veranderd?Aan de andere kant wil ik ook weer naar een andere plaats.
Nu is mn lijstje:
2x marmaris
2x alanya
1x side
1x kas
1x dalyan

Even goed kijken wat het deze zomer gaat worden..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:28

Ik vond juist Alanya leuker meer leuke echtte winkeltjes,leuker winkelen.Marmaris heb je de bazaar en paar kleine straatjes aan winkels meer niet...
Maar dat is mijn mening .....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:43

Nee joh, je hebt veel meer winkeltjes/winkelcentra en zelfs een outletcentrum van merken. :)
Het is natuurlijk wel zo (bij alle steden denk ik) dat je de weg moet weten.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:58

Er is in die jaren weinig veranderd. Je moet voortaan parkeergeld betalen bij de haven ;) Verder volgens mij weinig. Als ik je lijstje zie zou ik ergens anders naar toe gaan. 3 keer naar de zelfde plek als echte vakantie.. lijkt mij persoonlijk niet zo leuk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:00

Ik zou ook ergens anders heen gaan. Waar ik graag nog eens heen wil is Kusadasi en Fethiye!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:30

Nathalie wij zaten toen in Villa Sol (op longbeach),als je daar aan de achterkant de straat uitliep liep je recht tegen de bazaar aan.In die straat zelf had je wat winkels en een klein centrumpje aan de rechterkant.En rechts van de bazaar had je nog een paar straatjes.Verder heb ik er in de 2 x volgens mij geen gezien.

Fethiye is leuk wilde we eigenlijk dit jaar heen gaan maar alle leuke hotels en appartementen liggen overal ver vandaan!

Kusadasi precies hetzelfde alles wat ik leuk vind zit of ver van het strand of ver van het centrum en komt nauwelijks een dolmus voorbij...

Alanya is ons 2 keer echt super bevallen,Dalyan en Side viel ons kwa plaatsen heel erg tegen dus misschien kies ik liever voor safe.Alanya heeft wel alles wat we willen,en tja dat appartement klinkt gewoon kwa ligging perfect!Weet het dus nog echt niet...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:52

Maar Marmaris is heel veel groter dan dat. ;) Dat is maar een klein stukje dat je dan ziet.

Als je Alanya leuk vindt en de rest minder, zou ik gewoon naar Alanya gaan.
Mij trekt het ook nooit zo om telkens naar dezelfde plaats te gaan (behalve Marmaris dan natuurlijk ivm familie en vrienden :P ) maar als je weet dat je dan een fijne vakantie krijgt, waarom niet. :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:57

Ja precies!Ik wil graag naar andere plaatsen maar dalijk vallen ze weer tegen.De vakanties waren overigens allemaal leuk,maar de steden niet zo.

Wie weet vind ik nog iets in Fethiye we zijn daar afgelopen zomer 1 dag geweest en was echt leuke plaats!

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:55

Hoi Hoi,
Ik heb een vraagje voor jullie...
:D

Ik wil in Maart samen met een vriendin oor 5/7 dagen naar Turkije wat is daar dan ong. de tempratuur...
Heb wel gegoogled maar veel verschillende dingen worden daar verteld dus dacht vraag het aan de experts hier :D
Ook hebben jullie tips kwa hotel heb wel al een paar dingen opgezocht die jullie al in het topic besproken hebben we willen strand en shoppen haha :D en het liefst all incl.

Alvast superrr bedankt!!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:05

Maart zou mijn keuze niet zijn. :n Liever een maandje later. In Maart begint alles een beetje op te starten en is het vreselijk rustig, veel dingen nog dicht etc.
Al zullen er in de grotere steden wel dingen open zijn natuurlijk (Antalya, Izmir, Bodrum zal t wel wat drukker zijn misschien)
Toen wij in Marmaris woonden begonnen we in maart met repeteren voor de shows en werkten we verder nog niet, want dan zat er bijna niemand in het hotel.
En Finike is van zichzelf al een erg rustig plaatsje.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:29

Ik zou inderdaad ook niet in maart maar in april gaan. :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:59

en we hebben geboekt *D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:28

Leuk Quera! :)
Is het definitief Hotel Vera Club geworden?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:40

Ik zou ook niet in Maart gaan. Veel hotels zijn dan nog gesloten evenals discotheken winkels ect. Sommige hotels gaan zelfs pas in april - mei open.

Leuk quera!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:54

Dit jaar ga ik voor de 7e keer naar Turkije. We boeken niets, behalve de vlucht en de huurauto. We hebben dit 5 jaar geleden gedaan en dat beviel ons perfect. Juist dan kom je op de mooiste plekjes en de plaatselijke bevolking is geweldig. We geven niets om luxe, maar 't moet wel schoon zijn. De pensionnetjes die we onderweg hadden, waren netjes en schoon en de locaties geweldig!

Onze route moet nog uitgezet worden, maar we landen in Antalya en we willen in ieder geval Olympos (voor het overnachten) en de kloof van Saklikent bezoeken. Dan willen we ook naar Termessos, maar dat ligt in de buurt. Misschien dat we daarvoor overnachten in Kas.

En we weten dat we weer naar Cappadocië willen gaan. Om hier te komen willen we een tussenstop maken in Egirdir. Zijn er verder nog aanraders voor het gebied tussen Antalya en Cappadocië of tot ca. 100km boven Cappadocië?
We zijn juist geïnteresseerd in de niet toeristische, maar wel mooie plekjes.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:59

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:20

Wat leuk Boemel, ik heb nog niet eerder gehoord dat mensen zoiets doen in Turkije. :)
Olympos is erg leuk. Ik ben zelf nog nooit in Cappadocië geweest, dus daar kan ik je niet bij helpen. Wel in Konya, dat ligt op de route. Maar daar hebben wij verder niets bezocht, dat was voor een bruiloft.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:05

ja, juist in Turkije kan je heel gemakkelijk zonder te boeken rondreizen. In bijna ieder dorpje zijn wel kleine pensionnetjes te vinden, de mensen zijn vriendelijk en het eten is goed. Onderweg kan je overal fruit kopen of vindt je kleine supermarktjes, zodat je altijd wel ergens kan picknicken onderweg.
Het is heel goed bevallen. TomTom en een goede reisgids mee en gewoon lekker rondreizen en genieten van het land.

In Cappadocië heb ik trouwens ook een rit te paard van 2.5 uur gemaakt. Was ook een hele mooie ervaring.
Konya hebben wij 1 overnachting gehad, maar we vonden die stad juist niet zo leuk.