Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:44

MacDondalds koffie is ook lekker, maar niet zo lekker als starbucks. Ik word door mijn familie weggebracht met de auto, dus ik zal uiterlijk half 6, 6 uur weg moeten van mijn ouderlijk huis. Plus dat ik lopend naar mijn ouders moet of dat ik gewoon lekker lui met de taxi ga. Dus het zal voor mij ongeveer 4 uur half 5 worden..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:26

let wel op met het online inchecken dat je de terugreis ook online doet. hier heb je namelijk ook weer tickets voor nodig. anders moet je dat alsnog op je vakantie-adres doen.

geef mij maar weeze, eindhoven of zestienhoven hoor. uurtje van tevoren in de hal zijn is genoeg daar en tis veel overzichtelijker. in en uitstappen via de trap heeft ook wel wat. dat gebeurt op die vliegvelden nog vaak. parkeren goedkoper en dichtbij.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:00

frankiej schreef:
let er wel op bij online boeken/inchecken dat je alles supercorrect en vooral de juiste naam ingeeft. voornaam is geen roepnaam bij ryanair bijvoorbeeld, maar je eerste doopnaam. als dit achteraf gewijzigd moet worden, ben je alsnog duur uit.

Heb nog niet het hele topic doorgelezen, dat ga ik zo direct doen.
Wij vliegen vrijdagochtend om 07.00 met Ryanair vanaf Bremen naar Milaan.
Ik heb gelukkig maar 1 naam, dus daar kan geen probleem in gaan zitten.
Vriendin van me heeft 3 namen, die we alle 3 hebben ingevuld, dit staat ook zo op haar paspoort, dus dat moet in principe geen problemen gaan opleveren.

Hopelijk gaat het allemaal soepeltjes en zijn we zo vertrokken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:54

let ook op dat je je eigen meisjesachternaam gebruikt, die staat namelijk ook op je paspoort. als het niet 100% klopt, zijn ze lastig en duur hoor bij ryanair. en koffergewicht onder de 15 kg houden anders betaal je je groen en geel aan overgewicht

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 22:33

Voor ons is het bijna zover!!
We hebben er zin in.

Mag je nou niet je cijferslot dichtdoen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:55

Wij gaan vannacht weg.
Nog niet getrouwd dus daar ook geen problemen mee.
Paspoort wel 3x gecheckt alvorens we online hadden ingecheckt.

We nemen alleen handbagage mee, dus dat is max 10 kg.

Cijferslot zou ik inderdaad niet dichtdoen, ze breken (als ze willen) ze je koffer open.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:23

Ik ga morgen vliegen!
Ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor me ontstoken teen, en de arts raadde me aan om aan de vliegmaatschappij te vragen of ik extra beenruimte kon krijgen omdat ik mijn been omhoog moet houden vooral tijdens zo'n lange vlucht (18 uurtjes). Zal ik dat doen? En kan dat nog aangezien ik morgen vertrek? En moet ik daarvoor de vliegmaatschappij op Schiphol bellen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:58

Ik zal wel even bellen als ik jou was. Er wordt zelfs geadviseerd om koffers met vluchten naar de VS niet op slot te doen.

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:26

purny schreef:
Ik zal wel even bellen als ik jou was. Er wordt zelfs geadviseerd om koffers met vluchten naar de VS niet op slot te doen.

Volgens mij mógen ze zelfs niet op slot. Het enige wat volgens mij mag, is zo'n los klein cijferslot er aan. Maar dus niet die van de koffer zelf en ook niet met de sleuteltjes op slot.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:28

eerst vlucht is goed verlopen, morgen vlieg ik terug met Ryanair :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:36

SophieFT schreef:
eerst vlucht is goed verlopen, morgen vlieg ik terug met Ryanair :D

Super :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:00

Myrthe92 schreef:
purny schreef:

Volgens mij mógen ze zelfs niet op slot. Het enige wat volgens mij mag, is zo'n los klein cijferslot er aan. Maar dus niet die van de koffer zelf en ook niet met de sleuteltjes op slot.

Mijn moeder heeft terug van de VS een sleutelbos met 30 verschillende sleutels in haar koffer gevonden. Ze zorgen er dus wel voor dat ze de koffers kunnen openmaken. Alleen was het natuurlijk niet de bedoeling om die sleutels erin te laten :+

Vorige week is trouwens uit onze koffer gestolen op de terugvlucht met Transavia, ook niet heel fijn :( Denk je fijn dat de koffer er is en ontdek je thuis dat er spullen missen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:57

kan dat ook al?? waardevolle spullen?

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:04

Jup, gebeurt wel vaker. Een kennis van mij kreeg z'n koffer terug,was opengesneden met een mes en er was dure parfum + merkkleding uitgehaald.. T word steeds gekker, echt waar..

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 01:49

Is er hier een stewardess die me gerust kan stellen? :=

Over 2 weken vlieg ik naar Amerika, voor mij de 3e x vliegen.. 2008 naar Portugal gevlogen, 2009 naar Gran Canaria maar ik kan er niet aan wennen :n ik blijf in doodsangst de hele vlucht lang wat ontzettend vermoeiend is. Ik weet dat het t veiligste vervoersmiddel is etc, maar ik kan er gewoon niet bij dat zoiets groots in de lucht blijft hangen. Bovendien is alles 'gewoon techniek' en alles kan stuk.. stel je voor dat dat net boven de oceaan gebeurt ofzo.. heb ook wel teveel films gezien maar toch :o Ik hou me tijdens de vlucht ook wel koest maar vanbinnen raak ik compleet in paniek bij elk raar geluidje/lampje/beweging van t vliegtuig %) Ik hou continu de stewardessen in de gaten of ze rustig blijven en vind het vreselijk als zij ook even pauze nemen oid (of niet in beeld zijn).. Ik heb van de dokter al kalmeringstabletten die goed horen te werken, maar toch.. stel je voor dat ie neerstort .. ik kan dat idee gewoon niet loslaten.

2 aug vlieg ik naar New York (Boeing 777, KLM) 8,5 uur :oo, 6 aug van NY naar Los Angeles (Boeing 737, Delta) 6 uur en 22 aug van LA naar Amsterdam (Boeing 747, KLM) 10,5 uur lang.. |( |(

Vorige jaren heb ik in een boeing 737 gevlogen dat zijn natuurlijk wel kleinere toestellen dan 2 van de exemplaren waar ik deze zomer mee vlieg.. geloof wel dat dat verschil maakt (minder last van evt. turbulentie) maar het blijven hoe dan ook vliegtuigen die ook neer kunnen storten. :\

Het is zo gek want ik ben dol op alles wat met de luchtvaart te maken heeft, kan uren docu's kijken over vliegtuigen en alles wat erbij komt kijken.. maar ZELF vliegen.. verschrikkelijk := heb hierdoor ook maar mijn droom om stewardess te worden laten varen :+

Wie praat mij moed in? :(:)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:15

en wie praat mij moed in? Vlieg morgen middag naar Salou toe. Lig al de hele week 's nachts te zweten, niet kunnen slapen, nachtmerries. Als ik er aan denk dat ik morgen écht weer moet gaan vliegen word ik al panisch! ;(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:19

Ik niet sorry, maar ik ben dol op vliegen... Ik vlieg dit jaar alleen naar New York :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:23

tja, ik zou zeggen. geniet van de techniek: het brute geweld van opstijgen, remmen bij het landen. en tja tussendoor moet ie blijven vliegen wat idd niet altijd lukt haha. ik heb makkelijk praten omdat ik er weinig last van heb. maar meer kan ik er ook niet van maken. de feiten heb je zelf al genoemd. nintendo ds mee met een moeilijk spel misschien een optie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:35

ik ga voor het eerst alleen vliegen met mn vriend samen. ben super zenuwachtig.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:25

ook weer geland :D
idd, doe mij ook maar Weeze, lekker overzichtelijk, niet zo groot enz.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:10

super he dat vliegveld. eindhoven is ook zo'n lekker overzichtelijk veld

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:14

ja heel fijn :)
Palma de Mallorca vind ik daarintegen ook niet echt fijn... broers koffer was 14 kg, mijne 15,5. als we niet overpakte hadden we alsnog moeten betalen, mijn koffer was als laatste dus moesten we maar zien waar we het laatte.... wel opgelosd maar terwijl mijn broer 14 kg had en mijn andere maar 11...

naja, Weeze is lekker overzichtelijk, dan maar even met de bus en het trappetje op, dat maakt mij dan ook niet zoveel uit...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:31

SophieFT, hoe heb je het verder gehad op Mallorca? Waar verbleef je? En hoe was de vlucht natuurlijk? :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:41

frankiej schreef:
super he dat vliegveld. eindhoven is ook zo'n lekker overzichtelijk veld

Op één of andere manier heb ik wel minder vakantiegevoel als ik van een kleiner vliegveld vertrek :+ Beetje raar misschien, maar als we naar Schiphol rijden en al die enorme vliegtuigen zien, dan krijg ik een enorm gevoel van JAAAA IK GA WEG :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:11

maar dat gevoel heb je zowiezo met Schiphol. Ook al ga ik niet op vakantie en ik ga toevallig een Starbucks halen daar dan voel je die hele vakantiekriebels over je heen vallen.