geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:53

Ja, na een tijdje herken je de verstopplekken vanzelf. En er zijn bepaalde verstopmethoden die je eerst echt niet ziet, maar die je later wel herkent.
Ik vind het leuke dat je op vakantie vaak op de meest bijzondere plekken komt, die niet in de boekjes staan.
Items ruilen doen we bijna nooit meer, behalve dan TB's en coins.

Welkom maaikemuis!
Smeule en BBosman kennen wij goed, Sanne&Max niet.

O, de 3 zusjes...hebben wij ook gedaan. Leuk uitgevoerd ook. Als je een hint wilt, hoor ik het wel.

maaikemuis

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:59

Ik vond de 3 zusjes prachtig! Erg spannend ook onder de grond.... Wij kwamen vast te zitten na alle 4 de WP's te hebben gevonden. Je krijgt dan twee coordinaten, dit ligt op een kruising. Verder heb je dan een richting. Alleen WP2 konden we geen kaas van maken, dit was een kruis. Dus, toen zaten we vast :(

Door BBosman ben ik gaan cachen, ik loop inmiddels ook met zijn oude Garmin. Met al die mensen hier kunnen we een bokt event organiseren!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:19

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:49

balance schreef:
gemske, zo doen wij het ook. Heb wel een gps in bestelling dus ik blijf het voorlopig met de gratis versie doen. Het lijkt erop dat de rest van ons gezin ook 'om' is. Vanavond gaan we weer, grijns. Gisteren hebben we er 3 gevonden waaronder een iniminie maatje ofwel nano cache. Dat was een klein magnetisch kokertje dat op een lantaarnpaal geplakt was *D .

grit, waarom ben je niet meer zo actief? te vaak gedaan?

--ik moet me nog steeds goed gaan inlezen. Gelijk op stap met een ervaren cacher is niet zo handig, je slaat dan de theorie over. Heb me voorgenomen om van die muntjes in te slaan die je in winkel karretjes kunt doen. Die zijn hier vaak te koop voor goede doelen. Goed doel gesteund en een leuk klein ruil object.

Heb je ons winkelwagenmuntje gezien aan het begin van dit topic?
Die is van mijn ijslandse merrie, we hebben er ook een vd pony Bambi en van Lasko is hij in de maak.
Wij laten ze achter in caches. Zal het hier maar gaan melden waar ik ze achterlaat ;)

Via een amerikaanse site (http://www.pathtags.com) kun je voor $ 99,00 de eerste 50 muntjes laten maken.
Dit is en site waar je elke maand muntjes kan kopen http://pathtagclub.gocacher.com/
Hum ik ga eens tellen hoeveel mensen er hier al in dit topic zijn, misschien kan ik wel een bokt editie van eemn muntje maken.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:50

beantsje schreef:
Wij hebben deze dinsdag op de planning staan:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1TN2X
Deze cache heeft maar liefst 164 Geo d'Ors ontvangen.

Van de maker van Avatar en het doodshoofd. Die was ook fantastisch!

Mijn zus en nicht hebben die onlangs gedaan.
Heb je al een hulplijn?

Bij welke plaats ligt de drie zusjes ongeveer?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:07

Voor Raiders of the Lost Ark moet je een startlicentie aanvragen, hebben we gedaan en we hebben ook het telefoonnr van de maker gekregen. Hij is die dag bereikbaar igv problemen.
We zitten nu alle filmfragmenten te bestuderen, reuze spannend!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:18

Beantsje, die cache klinkt erg avontuurlijk!!! Heel veel plezier dinsdag.

Dat schatzoeken te paard geeft wel hilarische plaatjes _O-
Afbeelding
(vandaag even meegepikt op ons ritje)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:26

Wat leuk, zoveel cachers bij elkaar op Bokt!

Mijn TB Mini-OTTO is vandaag geplaatst in Duitsland. (hiervoor in IJsland)

Die cache van Raiders of the lost Ark ziet er leuk uit! Wel moeilijk zo te zien. Ik ben benieuwd naar je verhaal.

Toen ik net mijn GPS had gekocht ging ik elke dag een cache zoeken. Dus eerst hele dag werken, dan paardrijden en dan voor het naar huis gaan nog even langs een cache rijden. Meestal traditionals of een mystery die ik eerder had opgelost. Maar sinds ik mijn GPS 3 weken kwijt ben geweest voor reparatie is die echte drang er een beetje af voor mij. Ik ga nog wel maar niet meer zo vaak. Multi's vind ik zoiezo niet zo leuk om in m'n eentje te doen dus die doe ik als er iemand mee gaat. Op vakantie vind ik het ook helemaal super. Je hebt dan echt een doel om te wandelen en je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen. En vaak pik je ook nog wat geschiedenis of andere informatie mee. Ik heb er ongeveer 40 gevonden.

Grid, echt een leuk plaatje! Ben jij die voorste? :P

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:45

@ millie een pathtag speciaal voor bokkende geocachers lijkt me wel super gaaf! (wij zijn Maca_en_niels in het dagelijks en geocaching-leven)

Is het nog lastig om pathtags te ontwerpen? Ik heb er de afgelopen vakantie tijdens een event in indiana een hele zwik gehad, en wil er dus zelf ook een maken.

Ohja de driezusjes ligt in ede/wageningen net als D3Z waar je het boek eerst van moet lezen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:16

Motje, dat is mijn vriend, ik zit veilig te paard :D

Ik vind de multi-cachen juist wel leuk, maar dan inderdaad wel met iemand anders. Alleen gaat sneller vervelen.
Volgens mij hebben wij maar iets van in de 30 gevonden caches en dan nog een aantal die we verder niet meer op de site hebben gezet. Dat vind ik nu wel jammer, want soms twijfel ik of we die al gehad hebben. Ooit hadden we ook stickers, maar dat werd ook vaker maar even met een pennetje in het logboek schrijven.
Maarrrrr dit topic heeft de motivatie weer omhoog gebracht, nu nog de tijd ervoor maken :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:44

millie schreef:
Heb je ons winkelwagenmuntje gezien aan het begin van dit topic?
Die is van mijn ijslandse merrie, we hebben er ook een vd pony Bambi en van Lasko is hij in de maak.
Wij laten ze achter in caches. Zal het hier maar gaan melden waar ik ze achterlaat ;)

Via een amerikaanse site (http://www.pathtags.com) kun je voor $ 99,00 de eerste 50 muntjes laten maken.
Dit is en site waar je elke maand muntjes kan kopen http://pathtagclub.gocacher.com/
Hum ik ga eens tellen hoeveel mensen er hier al in dit topic zijn, misschien kan ik wel een bokt editie van eemn muntje maken.

Ja, die van jou is leuk! Leuke site ook. Voorlopig kies ik toch nog voor de winkelmuntjes omdat het geld naar goede doelen gaat. Maar in de toekomst zeker het overwegen waard.
Tis wel veel persoonlijker natuurlijk, die van jou.

Grit: lachen zo hoor, met die foto. Wat leuk dat je met je vriend gaat rijden, trouwens.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:06

mag ik me ook hier melden?
ik heb ook een gps (garmin 60c) die ik tot nu toe alleen nog gebruikt heb om de gereden route mee op te slaan, ik heb er nog nooit een route mee gevolgd of een cache meegedaan.
ik ken ook niemand in mijn omgeving die wel eens gaat cachen.
Hoe kan ik dan het beste een keer beginnen?
lijkt me wel een keer leuk om dat bij ons een keer te doen, ik heb op internet al gevonden dat er behoorlijk wat caches in de buurt liggen, eentje zelfs in de bossen waar ik altijd ga rijden met Devon.
op geocaching.nl staat dat de ravenvennen een earthcache is, wat wil dat zegggen?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:10

Wat leuk, dat zat ik me ook al af te vragen, of er genoeg geocachende Bokkers zouden zijn om een Bok-coin te laten maken.
Het is me nog niet duidelijk hoe die pathtagclub werkt - niet alle ontwerpen worden ook geaccepteerd, lijkt het. En of ze al een groundspeak trackable nummer hebben weet ik ook niet. Want daar moet wel voor betaald worden.
Maar het lijkt me wel interessant om uit te zoeken wat mogelijk is!
Count me on! Wel voor Groundspeak trackables. :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:34

Inderdaad; groundspeak trackable. Dan doen wij mee!

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:30

Evelyne79 schreef:
mag ik me ook hier melden?
op geocaching.nl staat dat de ravenvennen een earthcache is, wat wil dat zegggen?

Een earth cache is een cache zonder "kistje" aan het eind.
Het is een interessante plek om te laten zien en meestal moet je wat vragen beantwoorden en een foto van jezelf op een afgesproken plek met je gps maken. Als je die dan opstuurt en accoord krijgt dan mag je loggen.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:43

bertie schreef:
Wat leuk, dat zat ik me ook al af te vragen, of er genoeg geocachende Bokkers zouden zijn om een Bok-coin te laten maken.
Het is me nog niet duidelijk hoe die pathtagclub werkt - niet alle ontwerpen worden ook geaccepteerd, lijkt het. En of ze al een groundspeak trackable nummer hebben weet ik ook niet. Want daar moet wel voor betaald worden.
Maar het lijkt me wel interessant om uit te zoeken wat mogelijk is!
Count me on! Wel voor Groundspeak trackables. :)

Als het maar niet aanstootgevend is mag je alles maken. Dat geldt voor pathtags en trackables coins.
De pathtagclub is een voorbeeld van een clubje die zelf elke maand iets maakt waarvan je er een paar kunt kopen.
Je kan ze ook gewoon zelf maken.

Ik ga geen trackable groundspeak coin maken. Alleen het trackable maken kost $ 1,50 per munt en dan moet de munt nog gemaakt worden. Je komt al snel op een totaal prijs per munt van € 8,00 dan wordt het een prijzig projekt. Meestal is er een minimale oplage met opstartkosten en zie alle munten maar te verkopen.

Voor mij is de lol dat je de muntjes weg kan geven en ruilen.
Daarom blijf ik bij de kleine muntjes die je ook buiten pathtags om kan maken. Maar dan kan je ze alleen loggen als je een eigen website hebt met script. ( http://www.millieballon.nl/sigtag/sigtag.htm

Je kan overigens wel groundspeak trackable coins kopen waar je je pathtag weer in kunt doen en dan heb je wel een "gewone coin"
Hier is de sina munt http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2110507

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:10

Kunnen jullie me eens uitleggen wat nou de lol is aan die muntjes? Dat klinkt cynisch maar zo bedoel ik het niet.
Het travelbug gebeuren daar zag ik eerst ook de humor niet van in maar inmiddels zie ik er zoveel leuke mogelijkheden in dat ik er zelf ook door ben gegrepen. Ik vind muntjes een beetje saai, vind het dan leuker een beestje/dingetje/persoonlijk item met een dogtag op pad te sturen. Daar zit vaak een leuke opdracht bij die op de TB slaat. Maar ik geloof dat de doorgewinterde hardcore cacher toch meer van de muntjes is. Misschien iets van vroeger wat ik niet snap omdat ik nog niet zo lang cache?
Millie, die muntjes die jij laat maken, zijn die gewoon voor de sier, om weg te geven?
En ik begrijp toch nog niet helemaal wat een pathtag is. Zijn die trackable of niet, en zo niet, waarvoor is het dan? :-)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:41

Ik wil me ook even melden..
Aangestoken door vrienden zijn wij ook gaan cachen..
Ook wil ik het te paard gaan proberen..

Vanavond gaan we onze eerste cache doen.. er ligt er hier een op een paar honderd meter vandaan..

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:55

Succes vanavond Fitzchivalry

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:22

Raiders of the Lost Ark was in 1 woord subliem! Wow....ik mag er niets over schrijven maar dit overtrof echt alles!
Een heel avontuur.

Helaas heb ik er wel weer 2 tekenbeten aan overgehouden. Nou ja, netjes verwijderd dus het zal wel loslopen.

De coin; lijkt me een hartstikke leuk idee, maar dan wel met een Groundspeak tracking code. Anders is hij ook verder in geocaching land behoorlijk waardeloos.
Ik verwacht dat je mét code er best een aantal kan verkopen; zelf kom ik regelmatig op een event en ik zie al die verzamelaarsalbums altijd rondgaan. Zonder trackingcode zie ik er niets in.

Ik wil best rondkijken naar een goedkope producent.
Wie heeft serieus belangstelling (in eerste instantie vrijblijvend)?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 11:30

Ik vond het echt heel erg leuk gisteren.. het was even goed zoeken en door de bossen ploeteren, maar onze eerste is binnen..
En ik had gelijk een bug te pakken.

Ik zou wel interesse hebben in een bokt coin.. lijkt me leuk.
Verder ga ik nog wat TB tags bestellen..
We hebben voor ons trouwen twee hele grappige eendjes gehad, (een bruidje en bruidegommetje) en die willen we op reis sturen, met de opdracht elkaar weer terug te vinden.. Niet makkelijk, maar dat moet te doen zijn..

Balen van je tekenbeten beantsje.. maar dat is allemaal deel van the outdoor life..

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:06

Gefeliciteerd met je eerste cache FitzChivalry!

Een Bokt-muntje lijkt me leuk, en als ze ongeveer 8 euro kosten wil ik wel een paar muntjes kopen.
Dan kunnen wij (van dit topic) ook een race houden met bijv. een paardenthema.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:23

Wij zijn ook begonnen met een TB en iets leuks eraan.
We nemen nu alleen nog maar coins. Daar kun je net zo goed iets leuks aan hangen!
En die losse TB's zijn bijna net zo duur als de coins, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:11

Eigenlijk is mijn TB ook een coin. :o Maar omdat het de vorm heeft van een GPSje en aan een paardje vastzit beschouw ik het zelf niet meer als een munt. :D

Is hier iemand met ervaring met het plaatsen van caches die ik wat vragen mag stellen?
Ik was bezig met een cache (ook) voor ruiters. Ik liep een beetje vast en ben ook erg druk waardoor het stil is komen te liggen, maar door dit topic heb ik weer motivatie gekregen om hem af te maken.
(Maar nu niet allemaal gaan vragen wanneer het klaar is hè? :P Ik doe m'n best het in vrije momentjes voor elkaar te krijgen.)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:06

Wij hebben het één en ander geplaatst, dus brand maar los!