Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [HK] Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:32

Vrijdag was er ook al wat mis bij Utrecht. Reed toen geen enkele trein meer richting 't zuiden... 3 keer raden waar ik heen moest :P Via omroepberichten riepen ze dat je dan om moest reizen via Amersfoort. Dus ik in de trein naar Amersfoort. Kom ik daar, vraag ik aan een conducteur hoe ik dan vanaf Amersfoort in Heerlen kom. Zegt 'ie: "Dan kun je het beste via Utrecht gaan." Dus ik weer terug naar Utrecht :') Toen ging er gelukkig een trein richting Maastricht. Wel ontzettend druk natuurlijk :=

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:47

Jeszica schreef:
Ik ben vandaag gewoon 2x gecontroleerd :oo Op de heen en de terugweg.. Normaal gesproken word ik 1x in de week gecontroleerd haha!

Die trein die vanuit duitsland via hengelo naar schiphol gaat is fijn.. Ik hou echt van die trein! Mag morgen weer haha!

Die trein waar wij in moesten toen er tussen A'foort en Zwolle een aanrijding met een persoon was, waar we alleen nog op het balkon terecht konden en je niet normaal kunt uitstappen met zware tassen? :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:06

Ik ging gister even langs de NS Hispeed balie met mijn vraag of ik 2 kaartjes naar Keulen kon boeken op de één of andere manier (éen met studentenreisrecht en de andere met 40% korting) die wel bij mekaar zaten.
Nou dat was volgens die man echt onmogelijk en dat kon helemaal niet. Uiteindeljk zei hij dat de enige manier was om 2 kaartjes bij elkaar te boeken om het daar te doen maar dan zou ik waarschijnlijk niet de aanbieding hebben die ik had gezien op het internet (was gewoon op de site van de NS Hispeed zelf).
Nouja, dan niet.
Dan pakken we wel lekker de milieuvervuilende auto.:D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:09

Er stond niets op de borden dus volgens mij was er niets op Utrecht :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:54

Als er straks maar niks op Utrecht is, want daar moet ik naartoe. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:56

Volgens mij niet hoor :)) ik moet zo weer naar huis.. dus beter is er inderadad niets daar.. anders kan ik niet met de IC naar Gouda :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:17

Ik zat dus gisteren in de IC van Deventer naar Utrecht. Komt er net voor Stroe ineens een IC aan de rechterkant langs. Bleken wij op het linker spoor te zitten. Dat was vreemd... Gebeurt dat vaker, weet iemand dat?

Vervolgens een poging gedaan erop te letten wanneer we zelf weer naar het rechter spoor vertrokken, maar toen werd ik afgeleid door een telefoontje en toen ik weer keek zaten we alweer op het rechter spoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:17

Jep dat gebeurd wel vaker, is een heel raar gezicht als je aan de andere kant gepasseerd wordt :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:19

Haha, dus geen uitzondering? Het was idd heel apart! :))

Het grappige was dat er tegenover mij een Brit zat te bellen (althans, hij sprak perfect British English aan de telefoon) dus ik had even een momentje het gevoel dat ik aan de andere kant van de Noordzee was. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:22

:)) heerlijk zo'n brits gevoel :+:

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:54

Unwritten schreef:
Jeszica schreef:
Ik ben vandaag gewoon 2x gecontroleerd :oo Op de heen en de terugweg.. Normaal gesproken word ik 1x in de week gecontroleerd haha!

Die trein die vanuit duitsland via hengelo naar schiphol gaat is fijn.. Ik hou echt van die trein! Mag morgen weer haha!

Als je 2 uur bij Stroe met die trein staat is het niet leuk meer hoor :))

Nou 2 uur bij Stroe overleef ik in geen enkele trein. Bloedchagerijnig word ik dan haha! Ook wel eens mee gemaakt bij die loodsen voor Amersfoort *zucht*

Maar het is inderdaad de trein waar je niet normaal in kunt stappen met zware tassen. Die stoelen kunnen fijn naar achteren en stopcontacten <3

Ik ben vanmiddag bijna 2uur bezig geweest van Utrecht naar Apeldoorn, breuk in de bovenkabel... Gisteravond reed mn treintje ook maar voor de helft verder naar Deventer, de andere helft ging wegens opgelopen vertraging maar weer terug naar Rotterdam CS :')

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:56

Ik ga vrijdag met koninginnedag naar Amsterdam, maar ik ga echt noóit met de trein. Kan ik nu gewoon een kaartje kopen op het station of niet?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 16:56

Ik hoop dat 'ie het morgen doet, en volgende week in de vakantie. :=
Gaan naar Luik met de trein, vanuit Twente, dus 4 uurtjes treinen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:00

xkimmx schreef:
Ik ga vrijdag met koninginnedag naar Amsterdam, maar ik ga echt noóit met de trein. Kan ik nu gewoon een kaartje kopen op het station of niet?

Ik raad je aan om alvast van te voren een kaartje te kopen en die te stempelen. Wat een ramp, kaartjes kopen met koninginnedag... Werkelijk waar, ik heb het station nog nooit zo vol zien staan en rijen voor kaartjesautomaten.
Laatst bijgewerkt door Jeszica op 28-04-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:02

Jeszica schreef:
Unwritten schreef:

Als je 2 uur bij Stroe met die trein staat is het niet leuk meer hoor :))

Nou 2 uur bij Stroe overleef ik in geen enkele trein. Bloedchagerijnig word ik dan haha! Ook wel eens mee gemaakt bij die loodsen voor Amersfoort *zucht*

Maar het is inderdaad de trein waar je niet normaal in kunt stappen met zware tassen. Die stoelen kunnen fijn naar achteren en stopcontacten <3

Ik ben vanmiddag bijna 2uur bezig geweest van Utrecht naar Apeldoorn, breuk in de bovenkabel... Gisteravond reed mn treintje ook maar voor de helft verder naar Deventer, de andere helft ging wegens opgelopen vertraging maar weer terug naar Rotterdam CS :')

Haha gelukkig is daar wel een noodperron bij Stroe.. dus we mochten er gewoon even uit :+

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:06

Lucky you.. Ik heb dus serieus een keer ruim een uur a anderhalf uur daar voor A'foort gestaan omdat locomotiefje er mee op hield...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 17:15

xxkimxx, ik zou inderdaad van te voren even een kaartje kopen, het is soms achterlijk druk op de stations. :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:25

Ik ben zo blij dat ik niet aan Koninginnedag doe... Geen gedoe met parkeren en al helemáál niet met treinen.

Dit jaar ga ik op die K-dag :+ lekker met de auto naar de Veluwe om daar een bosrit te maken met een mede-Bokker. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:18

Gisteren kon ik op de terugweg niet eens naar buiten kijken:

Afbeelding

Links en rechts allemaal roze memoplakkers met een URL: www.tlustrumt.nl

Het lustrum van studentenvereniging Laurentius uit Rotterdam dus. En volgens mij heb ik het groepje grapjassen in Utrecht uit de trein zien stappen. :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:00

hahah grappig!!
Goede reclamestunt eigenlijk :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:03

Vind ik ook :D
Wel een beetje irritant, maar je doet er niemand kwaad mee :j

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:04

Ik moet vrijdag voor me stage naar velzen, dat betekend dat ik 's ochtends met de trein naar amsterdam moet :+ hoe druk is het op koninginnedag 's ochtends rond een uur of 10 in de trein naar amsterdam?

Wat grappig al die roze memo's, je zal wel raar opgekeken hebben!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 21:05

Goed idee Karin, die buitenrit! Haha, die briefjes. Ik had er mooi een aantal afgehaald om naar buiten te kunnen kijken. :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:07

Het was echt een enorme bende, alles onder de roze plakkers. :))

Op de ramen, op de tafeltjes, op de stoelen, op de grond... Zelfs op de klaptafels, je zag ze zitten als je die openklapte.

Ik had medelijden met degene die dat moest gaan opruimen. :D

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:15

Woehahaha die briefjes, Briljant! :D