geen visum nodig voor vakantie VS?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Re: geen visum nodig voor vakantie VS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:11

leuk Josefien dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier nog, wanneer ga je terug?? misschien kom ik je nog tegen hahaha
wij vliegen as vrijdag naar Orlando

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 03:20

wij vliegen zondag de 14e terug vanuit Miami, waar we morgen naar toe gaan en blijven tot we gaan. Zijn vandaag naar Disneyworld film geweest, helaas veel regen maar we hebben zo verschrikkelijk gelachen in de Starwars 4d, waar je dus een rit maakt in een spaceshuttle met beweging en echt ik pieste bijna in mijn broek van het lachen. Het is hier overigens wel fris, ook veel regen dus ik zou zeker goeie schoenen meenemen want ik heb nu doorweekte gympen en spijkerbroek. Veel plezier in orlando!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:11

Grappig, wij komende de 15e aan in Miami ;-)

Jammer dat je zoveel regen hebt. Ik neem lekker mijn winterlaarzen gewoon mee hoor, ik heb in Amerika al zo vaak meegemaakt dat het de enige dag prachtig weer was en de volgende dag waardeloos.

Nog veel plezier de laatste dagen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:54

ja neem zeker mijn bergschoenen en winterkleding mee :-)
we rijden vanaf Forida naar KY en daar is het nu ook -7 net als hier.
Nog 2 nachtjes slapen....

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 05:06

fijne vakantie Kokopelli en Monique! (effe offtopic, kokopelli ik heb in 1995 de basiscursus aromatherapie/bachbloesems en reinigingskuren gedaan bij de Silverlinde, maar die bestaat niet meer!)
vandaag in Miami aangekomen en hier is het beter weer dan in Orlando! Morgen gaan we naar de Everglades, met een moerasboot door de swamps. Aamgezien ik dus te koude kleren mee heb gauw nog een t shirt met 3/4 mouw gekocht, sokken en een paar All Stars zonder veters ( de laatste voor 19,95 dollar lachen!) want mijn andere gympen waren nog nat van de regen in Orlando. Onderweg hiernaar toe gigantisch veel krokodillen gezien en van eentje vanuit de auto (effe gestopt)een filmpje kunnen maken die net het water ingleed en van onderwater alleen met zijn oogjes boven naar ons keek (dat is een lekker hapje maar hoe krijg ik dat blik open??? :D )
ps ik ben in Nederland al jarig maar hier niet, vreemd gevoel! 8-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:59

Gefeliciteerd met je verjaardag Josefien!

Ik heb ook een aantal t-shirts met lange mouwen klaar liggen en ook een paar truien, want in New Orleans en San Antonio is het gewoon nog maar een graad of 12. Ik ben op alles voorbereid, dat heb ik wel geleerd met vorst en sneeuw in juni in Yellowstone en temperaturen van 30 graden in Boston in oktober :-)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:22

gefeliciteerd! of eigenlijk dus HAPPY BIRTHDAY :-)

hier erg spannend vandaag wordt er niet gevlogen op Phili en morgen gaan we weg. We worden zo teruggebeld wat te doen :-(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:41

O, wat balen joh! Vrienden van ons moeten zaterdag terug via Phili vanuit Miami.

Wij vliegen via Londen, dus zullen geen last hebben van de sneeuw in de States. Nu maar hopen dat het hier in en Londen redelijk weer is maandag.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 10:51

Marieke_K schreef:
Ter aanvulling: Er moet wel een chip in je paspoort zitten :) (en geen stempels van landen waar Amerika mee in onmin is, dus niet eerst naar Irak op vakantie ;) )

Hier zit ik eigenlijk een beetje mee. De laatste keer naar Amerika had ik twee keer een visa van Egypte erin zitten. Het ondervragen viel wel redelijk mee. Nu heb ik een gigantisch visum van Iran erin zitten én weer plannen om naar Amerika te gaan. Mijn paspoort is nog wel geldig, maar ik vraag me af of ik problemen ga krijgen...

Iemand een idee?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:22

Gewoon een nieuw paspoort aanvragen, voorkomt een hoop gezeur.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:48

LuvdaTossa schreef:
Marieke_K schreef:
Ter aanvulling: Er moet wel een chip in je paspoort zitten :) (en geen stempels van landen waar Amerika mee in onmin is, dus niet eerst naar Irak op vakantie ;) )

Hier zit ik eigenlijk een beetje mee. De laatste keer naar Amerika had ik twee keer een visa van Egypte erin zitten. Het ondervragen viel wel redelijk mee. Nu heb ik een gigantisch visum van Iran erin zitten én weer plannen om naar Amerika te gaan. Mijn paspoort is nog wel geldig, maar ik vraag me af of ik problemen ga krijgen...

Iemand een idee?

ik zou ook een nieuw paspoort aanvragen om gezeur te voorkomen. Kost je 40 euro maar een hoop stress minder vermoed ik zomaar

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:48

Monique en Kokopelli veel succes en plezier!
Marieke_K ik had wel van Egypte stempel, maar geen problemen mee gehad.
het weer is beter in Miami, trouwens, vandaag cruise naar Bahama's.
Vriendinnnen van dochter zouden gisteren aankomen maar vlucht was wegens slecht weer gecanceld (vlogen via Newark) en komen nu zaterdag en gaan via Houston.
wij hebben een rechtstreekse vlucht dus geen problemen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:37

Kokopelli schreef:
ik zou ook een nieuw paspoort aanvragen om gezeur te voorkomen. Kost je 40 euro maar een hoop stress minder vermoed ik zomaar

Ik krijg er sowieso geen stress van, eigenlijk vind ik het een nog grotere uitdaging. Alleen moet ik natuurlijk wel door de douane :D

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:24

Oei ik heb 6! stempels van egypte in mijn paspoort,

toch maar een nieuw paspoort nemen denk ik.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:10

Nou dat hoeft niet hoor, ik ben er ook met mijn 'postzegels' van Egypte door gekomen. Daarnaast ging ik nog niet eens naar een toeristische bestemming. Doordat er in Egypte best veel toerisme is en de Europeanen er snel heen trekken, is Egypte geen alarmering voor de douane. Helemaal niet als je voor zon vakantie er bent geweest. Anders is het natuurlijk als je nauwe banden hebt met (islamitische)organisaties.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:11

Egypte zou ik ook niet moeilijk voor doen, iran dus wel.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:17

Ik vlieg de 5de (Maart) van Schiphol naar Columbia SC, en stap over in Atlanta. Ik vlieg met Delta.

Esta heb ik online ingevuld en toestemming gekregen (was direct trouwens). Dit hoef ik dus niet uit te printen als ik het goed begrijp, maar ik las ook al ergens dat het per Maart wel moet dus zal ik het voor de zekerheid maar meenemen.
Verder moet ik dus mijn koffer ophalen in Atlanta en daar weer inchecken?
Verder nog tips wat je niet moet vermelden op het formulier wat je in het vliegtuig krijgt (geen vee en paarden heb ik gelezen, nog andere dingen?)?
Ik ga voor bijna 3 maanden, hoeveel geld word ik geacht mee te nemen? Verblijf en alles is geregeld.

En ik word helemaal nerveus van de douane-verhalen! :P

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 03:49

Koffer hoef je niet altijd zelfs op te halen. Ik zou het gewoon even navragen wanneer je incheckt.

Geen vee en paarden inderdaad. Neem ook geen vlees, etc mee. De rest wijst zich vanzelf.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 03:59

Bij de eerste 'port of entry' in Amerika moet je echt je koffer zelf van de band halen, door de douane brengen en weer afgeven.

Wij vlogen deze week via Londen, dan hoeft het niet, want dat is niet in Amerika. Met een overstap in bijvoorbeeld Washington of welke Amerikaanse stad ook, moet je door immigrations en je koffer door de douane brengen. Voordeel is weer dat je in de stad waar je aankomt zo kan doorlopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:04

Dank je :) Ik had misschien beter een andere vlucht uit kunnen kiezen want de tijd tussen de twee vluchten is niet heel erg lang. Maar ja...hopen dat dat goed komt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:43

Hoeveel tijd heb je en waar stap je over?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:19

MoniqueT schreef:
Bij de eerste 'port of entry' in Amerika moet je echt je koffer zelf van de band halen, door de douane brengen en weer afgeven.

Wij vlogen deze week via Londen, dan hoeft het niet, want dat is niet in Amerika. Met een overstap in bijvoorbeeld Washington of welke Amerikaanse stad ook, moet je door immigrations en je koffer door de douane brengen. Voordeel is weer dat je in de stad waar je aankomt zo kan doorlopen.

wij vliegen ook via Londen, je hoeft dan dus niet je koffer te halen en naar de volgende vlucht te brengen? dat gebeurt dus automatisch?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:31

Wat grappig, achteraf gezien heb ik inderdaad alleen mijn koffer zelf hoeven ophalen toen ik vanuit Nederland kwam en in Amerika nog verder vloog. Ik dacht altijd dat dat stom toeval was ... weer iets geleerd. :D

Ik had toen ik via Newark vloog ongeveer 2 uur om over te stappen en dat lukte net niet. Ik mocht gewoon met de volgende vlucht mee, dat is toen geen probleem geweest.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:27

LiSSy schreef:
wij vliegen ook via Londen, je hoeft dan dus niet je koffer te halen en naar de volgende vlucht te brengen? dat gebeurt dus automatisch?

Precies, in Londen moet je alleen opletten of je in dezelfde terminal kan blijven. Wij vlogen deze week met BA naar Londen en landen bij terminal 5. Omdat we met American Airlines doorvlogen moesten we naar terminal 3. Stelt niets voor, je kan zo in de bus stappen die je bij de juiste terminal brengt. Je moet dan wel even je BA-incheckpassen wisselen voor AA-passen.

Als je met BA doorvliegt, kan je in terminal 5 blijven.

Meestal is 2 uur inderdaad voldoende voor een overstap. Lukt het niet, dan is de maatschappij verplicht je op een volgende vlucht te zetten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 09:07

geloof dat wij van londen naar NY ook met BA vliegen. hebben een uur overstaptijd