curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:15

wij gaan dit jaar ook de boottrip naar Kl. Cur. doen.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:27

Nou daar zat ik nu dus precies 2 weken geleden op Klein Curacao ... heel de boot moest kotsen op de heenweg .. we hadden hele woest zee en rotweer .... mja t was wel de moeite waard .. maar de reis was echt rot haha :P was echt doodziek..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:58

Hoi!

Ik val hier ook even naar binnen..

Ik lees veel verschillende meningen over het eiland..

Ik denk er zelf serieus over na om er eind dit jaar, begin volgend jaar heen te gaan om te wonen en te werken. :j

Do or dont?

Hoe zit het daar met huizen? Is het duur om te kopen of te huren?
En is papiaments, ofzo :'), moeilijk om te leren?

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:42

Meeste mensen huren hier de huizen, is aardig goed te doen, mits je een leuke baan hebt.
Banen zijn er uiteraard genoeg, maar zijn helaas qua salaris niet te vergelijken met NL. Een beetje gemiddeld maandsalaris zit op de 1800 gulden voor 40 uur in de week, dat komt neer op 800 euro.

Papiaments kun je leren, makkelijk is het niet. Je hebt al wel een voordeel als je Spaans spreekt, daar is het oa een mengelmoesje van. Succes met je overwegingen, om het eiland moet je het zeker doen en als je van aanpakken houdt en wíl werken, kom je er zeker wel!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:41

Hee!

Bedankt voor je reactie.

Ik wil zowiezo Spaans gaan leren, dus dan is het misschien wel wat beter te leren idd.

Qua werk wou ik gaan solliciteren in de beveiliging. Daar ben ik op internet al genoeg vactures voor tegen gekomen en heb ik ook ervaring in. In de administratieve sector ook, maar daar heb ik helaas geen diploma's in.

Hoe liggen de huurprijzen? Ik kan op internet verder alleen maar huurprijzen van vakantiewoningen vinden. En is het makkelijk om een woning te vinden?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:31

Ik heb wel een adresje voor je als je wilt.
In 2006 betaalde ik 800 gulden per maand voor een 3 kamer app. Er zijn ook studentenhuizen, dat is wel gezelliger maar is iets minder luxe ;).

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:14

Adresjes zijn altijd welkom natuurlijk! :D

Thanks!

Maar ik wil liever niet in een studentenhuis.. Ik wil daar serieus gaan wonen en werken niet lang leve de lol.. :')

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:15

Curacao= geweldig.
Maar inderdaad het verschil tussen rijk en arm is nog vrij groot.
Mijn vader heeft hier dan ook gewoont.
Honden liggen soms nog dood langs de weg.
Alleen 's avonds over straat kan echt niet.
Ook moet je niet in de verkeerde wijken terechtkomen.

( maar dit zijn dan ook de nadelige kanten van curacao)
Want curacao heeft dan ook een groot aantal heerlijke, prachtige stranden.
Een struisvogelfarm is ook erg leuk.
Prachtige huisjes om in te verblijven en de mensen zijn erg vriendelijk.
Ook duikervaringen zijn prachtig, en met dolfijnen zwemmen
(Veel vrolijkere mensen dan hier in het chagerijnige nederlandje)

Papiaments is de gesproken taal, daar moet je denk aan wennen.
Maar ook hier raak je wel gewend aan.

Wel als je hier als nederlander komt, het gaat hier allemaal in een relaxt tempo.
Ze zullen niet snel opschieten en snel afhandelen. Dat zit echt niet in hun bloed.

Willemstad is een leuke stad, maar ook kom je vaak zwervers tegen.

Maar ik vind Curacao nog steeds een van de mooiste 'relaxte' eilanden.
Maar Curacoa

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:17

Oja en je vroeg of je hier makelijk aan een huis kon komen.
Ik denk dat dit toch vrij moeilijk is.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:29

Afbeelding

Ik vind dit wel een beeld geven hoe Curaçao twee gezichten heeft :) .

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:19

senoritakimm schreef:

Dit vind ik echt onzin. Dat ligt helemaal aan je eigen instelling en of je je zelf veilig voelt door 's avonds alleen over straat te lopen.
Sla de Lonely Planet van Nederland open en dan zal je bij de "Do's and Don'ts" ook lezen dat je 's avonds absoluut niet op Amsterdam of Rotterdam Centraal moet lopen omdat dat gevaarlijk is...
En ik ben amper zwervers tegen gekomen in Willemstad. Als ik van mijn werk naar de tram loop in Den Haag kom ik meer zwervers tegen ;)

Die foto met de 2 gezichten van Curacao vind ik wel weer kloppen. Enorm zonde dat er altijd mensen zijn die het niets interesseerd waar ze hun zooi dumpen. Ben onderweg naar de mooie, afgelegen plekjes genoeg dumpplekken tegen gekomen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:15

Appartementen op curacao: ff googlen op Anneke Maduro, tampanjaweg 9, salina curacao. Ik ben haar mail adres kwijt. Zij heeft heel veel appartementen.
Ja alleen over straat, het is maar net waar je loopt. Ik had nergens last van eigenlijk.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:21

ik ben een paar keer op curacao geweest (familie heeft daar lang gewoond) Ik heb een paar keer aan het spaanse water gezeten. Aqua life heet het geloof ik....
Vond het daar helemaal geweldig. Zou zo weer terug gaan.
Ik heb nergens last van gehad (qua vervelende mensen oid)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:29

Princesje schreef:
http://www.linahulsen.nl/Bokt/aaa.JPG

Ik vind dit wel een beeld geven hoe Curaçao twee gezichten heeft :) .

En noteer daarbij dat die mooie palmstranden stuk voor stuk zijn aangelegd ;) Want de echte natuurlijke stranden liggen vol koraal en hebben dividivibomen :P

Het heeft twee kanten, en je moet er écht van houden wil je je daar op je plek voelen. Mij krijg je in ieder geval met geen stok meer terug. (Vooruit, alleen voor dat hondje dan :D )

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:31

hahah ja hate or love it :D. Zeker als je niet zo goed tegen zon, zee warmte, alcohol en Antillianen kan zou ik er niet komen :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:33

Noah2006 schreef:
hahah ja hate or love it :D. Zeker als je niet zo goed tegen zon, zee warmte, alcohol en Antillianen kan zou ik er niet komen :D

Zon, zee, warmte, Antillianen.. allemaal prima hoor, maar van mijn spullen en van de beestjes moeten ze afblijven ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:54

ja ze gaan helaas anders om met honden dan wij. Mijn buurman had een waakhond aan de ketting waar ik helemaal gek mee was. Ik zag hem vanaf pup opgroeien en speelde er veel mee. Wilde hem meenemen, maar dat wilde hij niet. Toen ik na een jaar terugkwam, had hij hem naar het asiel gebracht :(, waar ze snel afgemaakt worden.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:49

Honden in het asiel worden alleen afgemaakt als ze niet herplaatst kunnen worden, dus dan moet er iets mee aan de hond zijn qua gedrag of gezondheid. Geld is er namelijk niet genoeg dus beter maken kunnen ze ze niet!

Jammer dat er zo veel mensen zijn met slechte ervaringen, ik woon er nu al bijna een jaar en heb het nog steeds super naar mijn zin.

Beetje huurhuis voor 2 personen zit tussen de 1100 en 2000 gulden p/m, komt neer op 500 - 800 euro.

Wij laten de honden altijd uit bij St. Joris, daar kunnen ze zwemmen en hebben ze héél veel ruimte. Ook daar loop je af en toe helaas op een vuilnisbult, jammer dat het ze zo weinig interesseert maar ja dat ziet niet iedereen denken ze, dus dan kan het wel daar gedumpd worden.

Iemand wel op manege SHC gereden daar?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:53

Replay schreef:
Iemand wel op manege SHC gereden daar?

Jep! Van 1992 tot 1996 zoiets. Maar ik denk dat alle paarden van toen inmiddels hemelen zijn. Ik zag op de site dat het ook erg veranderd is, ze hebben tegenwoordig zelfs een soort binnenbak! Toen ik er reed had je twee rijbakken en een paddock, met in een van de rijbakken een gigantische boom.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:27

Je hebt denk ik in elk land wel plekken die er niet uit zien en die ook nooit op een kaartje voor het thuisfront zullen staan. Dat zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om ergens van af te zien. :n

En criminaliteit.. Tja.. Dat hebben wij hier in Nederland ook genoeg dacht ik zomaar.. Omdat het in een ander land is "knappen" de meeste mensen daar op af, terwijl het hier in eigen land net zo veel, of miss wel meer, gebeurd.

Noah bedankt voor de tip!
Ik had haar site gevonden en houd hem tussen mijn favorieten.

Senoritakimm

Hoezo is het moeilijk om aan woning te komen? Als ik al zie wat er op internet te huur/koop staat bij sommige makelaars, lijkt het me helemaal niet zo moeilijk.

Ik ga in Augustus wss eerst heen om te kijken waar ik wil wonen enzovoorts en dan gaan de echte plannen komen.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:43

Idd de manege heeft nu een overkapping over de grote bak! Echt super, zo kun je overdag tenminste ook wat doen omdat je schaduw hebt én... als het weer eens een keer plenst hoeft niet alles te worden stilgelegd!

Werk er nu een paar dagen in de week, alleen lesgeven hoor. Je hebt er goede/leuke paarden bij maar uiteraard ook paarden die er iets minder vol uit zien, dat heb je overal wel, maar hier zijn dat vaak de paardjes uit Venezuela die gewoon niet dik te krijgen zijn helaas.

@Nanne: spannend hoor, heb je al wijken in gedachte en weet je wat voor soort werk je wil gaan doen?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:50

Het werk wat ik wil gaan doen is beveiliging of iets in de administratieve sector.

Ik heb voorheen in de beveiliging op Schiphol gewerkt en doe nu voor een transportbedrijf de administratie, dus zou ik wel een van die twee dingen willen doen. Mijn hart ligt toch wel in de beveiliging.

En ik heb geen flauw idee in welke wijk. Ik ben me nog aan het inlezen welke wijken het beste zijn en dichtbij het vliegveld zijn.
Maar je leest zoveel verschillende verhalen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Heb jij nog tips? :)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:58

Tja, Julianadorp ligt op minder dan 10 minuten van Hato (vliegveld) en Grote Berg nog dichterbij, maar dat zijn echte marinewijken waar de huizen ook iets duurder zijn qua huurprijs.

Mahuma is een wijk die tussen die twee wijken in ligt en is echt van de lokale bevolking. Daar zitten waarschijnlijk genoeg huurhuizen maar is nou niet bepaald een vredige wijk als zelfs de lokale bevolking min. 3 honden rond het huis heeft lopen.

Tera Cora, iets meer richting het westen, is een wijk waar ook wel NL tussen zitten, vooral lokalen, hoor je ook geen hele foute verhalen over.

Lastig om zo te zeggen, maar het is wel lekker als je 's ochtends niet in de file hoeft te staan als je gaat werken, ik nl wel en da's knap k****.

Beter dat je in augustus idd zelf gaat kijken, jij weet zelf natuurlijk het beste wat je wil.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:41

SHC is dat manege Jongbloed? daar heb ik ook een jaar gereden. Ik kreeg door de warmte blaren op mijn billen van die syntetische rijbroek haha.
Ja zonde van de St Jorisbaai, ons vakantiehuis is daar nu vlakbij! Zijn jullie weleens op de Hatovlakte geweest? dat is best bizar, beetje voodoo achtig.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:09

senoritakimm schreef:

Dit vind ik echt onzin. Dat ligt helemaal aan je eigen instelling en of je je zelf veilig voelt door 's avonds alleen over straat te lopen.
Sla de Lonely Planet van Nederland open en dan zal je bij de "Do's and Don'ts" ook lezen dat je 's avonds absoluut niet op Amsterdam of Rotterdam Centraal moet lopen omdat dat gevaarlijk is...
En ik ben amper zwervers tegen gekomen in Willemstad. Als ik van mijn werk naar de tram loop in Den Haag kom ik meer zwervers tegen

Die foto met de 2 gezichten van Curacao vind ik wel weer kloppen. Enorm zonde dat er altijd mensen zijn die het niets interesseerd waar ze hun zooi dumpen. Ben onderweg naar de mooie, afgelegen plekjes genoeg dumpplekken tegen gekomen.

Alleen 's avonds als vrouw/meisje in de arme (slechtere) wijken over straat te gaan is gewoon absoluut niet verstandig.
Amsterdam Centraal is heel erg anders dan in Curacao of (Bijvoorbeeld maar afrika) Daar is het toch anders dan in Nederland en dat is nog steeds op SOMMIGE plekken zo. Vandaar waarschuw ik.