Mexico 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Mexico 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:52

Wij gaan misschien naar hotel Iberostar Tucan in Playa del Carmen. Scoort een 9,5 op zoover (700 stemmen) dus dat moet wel goedkomen :) Hij is om een soort natuurpark gebouwd waar ook aapjes zijn (lief :))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:55

Die heb ik ook in optie staan tot dinsdag

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:11

Oke, leuk Nathalie! Dat is wel een mooi hotel he, verschillende zwembaden en Ultra-all-inclusive (haha, doe maar weer luxe ;) ).

Mijn vakantie-aanvraag is ook goedgekeurd door m'n leidinggevende dus wij gaan volgende week vrijdag boeken :D

En ik zou denk ik ook niet in augustus/september gaan. Dan is juist het orkaanseizoen, lijkt me niks om daar dan te zitten. :n
Er hoeft natuurlijk geen orkaan te komen maar sowieso een verhoogde kans op regen en dat is ook niks als je graag een zonvakantie wil.

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:36

wij zijn in september geweest en eigenlijk waren de stortbuien tussen door niet eens zo erg je kan dan alsnog in de korte broek lopen hoor :)
wegens een naderende orkaan was het weer twee dagen minder, maar dan kun je weer lekker dingen ondernemen.
omdat je zo dicht bij de evenaar zit wordt je toch wel snel bruin en pech kun je ook hebben in turkije met het weer...

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:10

2 jaar geleden ben ik in Playa del Carmen geweest! Erg leuk! Aanraders: zwemmen met wilde walvishaaien van 8 meter (golf van mexico), en de dorpjes Tulum en Coba zijn zeker de moeite van een bezoekje waard. Verder moet je voor de cocktails en de vuurshows 's avonds bij Blue Parrot zijn, dat is echt helemaal geweldig. En je moet vooral veel buiten je hotel gaan eten want het eten achter de boulevard is heerlijk! Aanrader is restaurantje las Mañanitas. Je hebt er een mengelmoes van echte Mexicaanse maar ook Italiaanse gerechten. Daar zijn wij meerdere malen gaan eten. Een paar foto's van mijn vakantie staan op mijn profiel.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:13

Oja, maak je niet druk over die stortbuien, dat valt reuze mee. Inderdaad, die buitjes duren 5 minuten en dan schijnt de zon weer. En zo'n bui valt als je geluk hebt maar 1 of 2 keer in je hele vakantie. Je moet zelfs oppassen dat je niet verbrand.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:17

__Nathalie__ schreef:
de maand aug heeft 15 regen dagen.

Dat betekent dus niet dat het 15 dagen de hele dag regent. Het is sowieso een gemiddelde en wij zijn ook in die periode geweest en hebben van de 15 dagen, 2 dagen één buitje gehad van 5 minuten. Daarna weer stralende zon. De mensen blijven zelfs op het strand liggen tijdens de bui omdat ze het zo verfrissend vinden... Je weet niet wat je ziet. Je moet het voor de regen echt niet laten want die regen valt bijna niet. Ik snap je verontrusting, want die hadden wij ook, maar die is echt niet terecht. Playa del Carmen is één groot paradijs!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:29

Das mooi om te horen :D Walvishaaien lijkt mij ook heel gaaf :j In Egypte zwommen die ook, maar heb er geen een gezien!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:33

Zwemmen met walvishaaien gaan we ook zeker doen! :j
En zwemmen met dolfijnen ook. :D

Weer 2 superervaringen erbij... :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:35

My god als ik onze lijst zie denk ik dat ik maar is aan mijn moeder ga vragen of ze mijn levensverzekering nog even wil nakijken... :+

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:36

We gaan ook krokodillen aaien he.. :')

Damn, dan hoeven we alleen nog maar naar Thailand voor de tijgers en de olifanten en naar Siberië voor de husky's en dan hebben we bijna alles gehad.. _O-

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:39

Siberië, huskys? >;) maak het ff, Fins Lapland zal je bedoelen :Y)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 18:39

casperrr schreef:
Siberië, huskys? >;) maak het ff, Fins Lapland zal je bedoelen :Y)

Ook goed, als we maar op zo'n sleetje kunnen.. :') Lijkt me vet gaaf :Y)

Oww dit gaat wel weer heel erg offtopic.. O:)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:36

Ik ben eind 2007 naar Playa del carmen Riu tequila geweest.

Mexico is een erg mooi en goed verzorgd land met een uitgebreide cultuur, waar ze zelf ook erg trots op zijn.

Chitzen Itza -) bekendste Maya tempel en verkozen tot wereldwonder. Wel gaaf om 1 keer in je leven te zien.

Ek-balam (??) -) Natuurreservaat waar de flamingo's je om je oren vliegen en je niet je hand in het water moet steken ivm de wilde krokodillen! Super mooi om daar in kleine vissersbootjes in rond te varen.

Speed-boat & Schildpadden -) Een combi van 2 uitersten. Eerst in een supersnelle speedboot varen richting de wilde zeeschildpadden. Daar ga je snorkelen waar de schildpadden grazen. Je kan ze bijna aanraken (mag niet!!) en toen ik er was waren er super veel!

Cozumel -) Eiland waar je als toerist een auto kan huren en lekker rond kan rijden. Wij hadden een hele oude gele eend gehuurd die zo lek was als een mandje. helaas was dat precies op de enige dat in onze vakantie dat het regende..

Tip: Neem shirtjes mee die je kan achterlaten voor de kamermeisjes bij vertrek. Wel even schriftelijk laten weten dat ze ze mee mogen nemen, anders is het diefstal.

Zwemmen met dolfijnen zal ik zelf nooit doen, maar het wordt in overvloed aangeboden.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:32

Hee Wolken,

Bedankt voor de tips!
Nog ff een vraagje: waarom zou je shirtjes mee nemen voor de kamermeisjes? Zijn ze zo arm dat ze die zelf niet kunnen betalen?
Wij gaat aanstaande vrijdag boeken. Als t definitief is laat ik het hier nog wel even weten :)

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:44

Ja, er is toch nog wel erg veel armoede in Mexico. In Yucatan verdienen ze wel meer dan in het binnenland, maar het levensonderhoud daar is ook schreeuwend duur ( in verhouding dan he). Vaak gaat ook alles wat ze daar verdienen naar hun familieleden in het binnenland.

Succes met boeken! Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel :)

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:30

Zo net terug uit Mexico. Een zonnige vakantie met ontzettend veel activiteiten.

Jeepsafari Siaan Kaan. Jeeptour, met de speedboot door het drijvende bos, wilde dolfijnen en schildpadden spotten op de Atlantisch Oceaan. Daarna gesnorkeld en naar een afgelegen stukje Mexico gegaan (bounty eiland) om vervolgens terug te varen naar het vaste land en daar een maaltijd te nuttige bij een autenthiek visserstentje.

Chitzen Itza, bus 2 keer panne. Er heeft daar een hele geschiedenis afgespeeld. Er boeiend om te horen hoe maya´s daar zelf over denken.

Cozumel. Een scooter gehuurd en het hele eiland overgecrossed. Een fantastisch eiland met prachtige stukken natuur afgewisseld door mooie stukken strand. De mensen op Cozumel zijn erg vriendelijk en het winkelen is heel erg leuk daar.

Xcaret, een waterpretpark waar je de hele dag in je bikini rondloopt om van wateratractie naar wateratractie te gaan. Met in de avond een prachtige avondshow van de maya´s. Vooral erg leuk als je al naar Chitzen Itza bent geweest.

Zwemmen met dolfijnen. Dit al eens eerder gedaan op Curacao. Nu weer een geweldige ervaring. Met na afloop mooie foto´s en een dvd.

Shoppen in Playa del Carmen is leuk, let wel goed op of de bedragen in Pesos of Dollar staan aangegeven.

Hotel Iberostar Tucan-Quetzel is een aanrader. Diverse restaurants met prima eten. Leuk entertainment programma met een discotheek en genoeg bars over het hele hotel verspreidt.
De ligging is prima, 5 minuten wandelen van Playa Plaza Car en 5 minuten met de taxi naar Playa del Carmen.

Zoals jullie misschien lezen een geslaagde vakantie. Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 14:35

Leuke tips Olrike!
Krijg er nu al helemaal zin in! :):)

Xcaret, Chitzen Itza en zwemmen met dolfijnen willen we zowieso doen. :j Maar scootertje huren op Cozumel lijkt me ook wel vet.. :))

Nouja heb nog ruim 6 maanden om alles uit te zoeken.. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:37

Klinkt goed! :D

Mijn zus is 8 jaar geleden getrouwd op Cozumel, echt wow! Daar een prive villa gehuurd met eigen strand en zwembad, erg leuk! :)
Was overigens in september, het heeft toen gruwelijk vaak en lang geregend. Ook rustig 2 dagen achtereen. Dus dat was erg jammer.
Chitzenitza hebben wij half gezien (toen begon het te regenen en regende de hele dag door :=)

Xcaret vond ik echt gaaf, geweldig om te snorkelen met de visjes daar!

Wat wij deden was echt de dorpjes intrekken om het echte mexico te zien, ja inderdaad erge armoede: kindertjes op de ramen van je auto klopten met amper kleren om het lijf. Dat doet wel wat met je. Daar woonden ze nog echt in hutjes. Wel een aanrader, want zo leer je ook de andere kant kennen :)

Politie vonden wij wat minder, waren nogal corrupt :+ boete gekregen terwijl wij niet eens de wet hadden overtreden, maar ja hun woord tegen die van ons en wij moesten ter plekke betalen (was op een afgelegen weg).

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 12:38

Ik las idd dat je beter niet met de politie daar in aanraking kunt komen, omdat ze toch wat anders zijn dan de politie hier. :+

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:36

Ntlie_ schreef:
Ik las idd dat je beter niet met de politie daar in aanraking kunt komen, omdat ze toch wat anders zijn dan de politie hier. :+

Wij hadden een auto gehuurd in Mexico en reden van playa naar cancun. In Cancun reed er een agent achter ons, haalde ons in, stopte en kwam weer achter ons rijden. Hij had natuurlijk al lang door dat we uit het buitenland kwamen, want op de achterkant van onze auto stond in koeienletters Rent-a-car. vervolgens werden we aangehouden omdat we door rood waren gereden volgens die agent. Wij wisten zeker dat dat niet zo was. Hij wilde ons meenemen naar het bureau, maar uiteraard gingen we flink in protest. Hij vroeg om de autopapieren en om het rijbewijs (ik had een speciaal rijbewijs bij de ANWB gehaald omdat het nederlandse rijbewijs alleen niet in alle landen geaccepteerd wordt) en die agent begon achterin bij de vertaling te lezen. Hij begreep er niks van. Uiteindelijk heeft mijn vriend hem 10 dollar gegeven en mochten we doorrijden. Ze zijn echt hartstike corrupt daar, maar de autoverhuurder had ons al gewaarschuwd en geadviseerd om gewoon maar wat geld te geven.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:40

Leuk zo te horen Olrike!
Mijn vriend en ik gaan morgen boeken en dan ook dat hotel die jij opnoemt. Zag er leuk uit in de reisgids.
We wilden eerst ook nog een groepsrondreis gaan doen maar we hebben even de overnachtingshotels bij langs gegaan en dat was allemaal niet zo denderend. Eén hotel had maar een 4.6 op zoover (34 beoordelingen), een spookachtig vies verlaten hotel met kakkerlakken in industrieterein. Dat heeft ons wel afgeschrikt. Daarom gaan we dus gewoon lekker 2.5 week naar Iberostar Tucan en dan gaan we van daaruit excursies doen. Dat is ook wel mogelijk toch?

Met dolfijnen zwemmen lijkt me aan de ene kant wel gaaf maar aan de andere kant vind ik het zielig. Die dolfijnen moeten elke dag weer met mensen zwemmen terwijl ze daar misschien helemaal geen zin in hebben. Dus dat weet ik nog niet of ik dat wel wil doen.
Laatst bijgewerkt door Pebblesther op 05-02-09 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:41

@ Mies7: wat voor speciaal rijbewijs is dat dan? Je kunt dus niet met een "gewoon" nederlands rijbewijs daar een auto huren?

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:03

Dat hotel lijkt wel echt super zeg waar jij naartoe gaat Pebblesesther!
Ik wil ook graag naar mexico maar ben eigenlijk ook wel een beetje 'bang' voor de regenperiode... elke dag een buitje is niet erg, maar geen dagenlang regen :n
Wij willen eind juni op vakantie gaan, dus moet maar ff kijken of het Mexico gaat worden of niet. Als dat wel zo is, lijkt Iberostar Tucan me een hele goede optie *D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:58

Hee Thirsa_.
Mijn vriend heeft net ontdekt dat er zelfs een hyves is van dat hotel waar ik heen ga: http://iberostartucan.hyves.nl/
Ik snap dat je bang bent voor de regenperiode. De één zegt dat hij nergens last van had in die periode, alleen af en toe een buitje.
Maar zoals Welshcopfan in dit topic zegt: "Was overigens in september, het heeft toen gruwelijk vaak en lang geregend. Ook rustig 2 dagen achtereen. Dus dat was erg jammer.
Chitzenitza hebben wij half gezien (toen begon het te regenen en regende de hele dag door )".
Dus het kan er weldegelijk regenen.
Wij gaan in mei dus dan is het gelukkig niet echt een regenseizoen. Er nog ff goed overnadenken dus. Je kunt mazzel hebben maar het kan er wel goed regenen.