Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:34

Aaah goed uitgepakt? En hoe was het met zijn familie?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:34

PineApple schreef:
Weet iemand of je ook in het plaatsje waar ik naar toe ga (vergeet elke keer de naam) een beetje kunt uit gaan?

Ohjeee, haha veel plezier op vakantie! :j Içmeler is echt saai vind ik persoonlijk... :o
Het positieve eraan is wel dat het strand daar veeeel mooier en fijner is als in Marmaris zelf. Maar het is maar goed dat je een auto gaat huren, wel voorzichtig zijn op de weg want op het stuk van Içmeler naar Marmaris wordt er niet zo veilig gereden, en gebeurt nogal eens een ongeluk... Gelukkig wordt er daar heel veel gecontroleert door politie.. Iig vooral veel toeteren als je iemand in wil halen of voorrang neemt voor iemand van links of rechts. :+

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:45

Haha ik zal het onthouden. Het gaat mij persoonlijk ook om een beetje uit te rusten. Heb dan mijn examens gehad en begin er na (als het goed is) aan een nieuwe studie. Dus beetje rust kan ik wel gebruiken, maar als we dan een keertje iets willen. Ik zal onthouden dat we moeten toeteren :')

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:12

Dan is het zeker wel geschikt! Ik ging er ook altijd naartoe als ik rust nodig had haha. Als je écht rust wil hebben raad ik je aan om langs de weg van Içmeler naar Marmaris te stoppen en naar beneden te lopen naar het strand. Daar kun je zo geweldig zwemmen/zonnen en ook eten, heel rustig daar want eigenlijk rijden alle toeristen daar gewoon langsaf zonder te weten wat er precies is. ;) Een eind wandelen bijv van Içmeler naar Marmaris is ook echt geweldig. En als je een beetje van 'loungen' houdt moet je absoluut eens bij club Areena langs gaan op hetzelfde stuk waar ik het net over had. Als je vanaf Içmeler naar Marmaris rijd heb je op een gegeven moment Marmaris Palace en een ietsiepietsie stukje verder kun je met een trap naar beneden en daar heb je club Areena. Echt geweldig om wat te drinken op grote kussens of lekkere ligstoelen/banken. Zonnen en zwemmen is daar ook super, ze hebben bijv een grote trampoline op het water en overal heerlijke kussens enzo..... Ooh als ik eraan terug denk wil ik ooook. Absoluut eens naartoe gaan hoor. :D Het is er ook vaak lekker rustig overdag!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:34

ik wil denk ik naar side. ben ik nog niet geweest in turkije? ik zit te denken aan het hotel SIDE STAR PARK. iemand ervaring met dit hotel?
Of met Side? uitgaansmogelijkheden? shoppen?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:04

Ik vond Side erg leuk! Heel veel winkeltjes, maar als je er 1 gezien hebt heb je ze eigenlijk allemaal gezien. Namaakgeurtjes en nepmerkkleding. :')

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:05

Ik vind side heel erg duur, naja dat was het 3 jaar gelden :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:44

Jah familie is erg gastvrij!
Ze missen me allemaal daar nu haha..

Turkije is een erg mooi en gastvrij land,maar zou er niet willen wonen voor altijd..Alles is er zo anders..tenminste echt in het binnenland..
Mensen hebben niet veel,en zijn gelukkig met de kleine dingen.
Hangen erg aan familie en roddelen is hun leukste hobby :D

Nee ik heb vooral de eerste week echt heimwee gehad,puur naar het huis wat je gewend bent.het land met al zijn negatieve dingen,maar wat toch vertrouwd is..

Konden ze maar een mix maken met de relaxedheid van de turken,en de gemakken van Nederland haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:25

Saskia fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!!!

Enne wie weet kan je je vriend hierheen halen over een tijdje? Dan ga je vanzelf leven met de relaxedheid van zijn cultuur hoor haha. ;)

Roddelen is zeker een belangrijke hobby van turkse vrouwen..... ergerlijk vind ik dat. :o Maar ik houd helemaal niet van roddelen. Hoevaak ik wel niet kriebelende handen kreeg als er 3 uur bezoek was geweest en alles leuk en aardig was en als ze weg waren dan begon het... mijn schoonmoeder kan er wat van. :+ Pff.

Weet je al wanneer je je vriend weer gaat zien??

Ik heb ook goed nieuws. :D We hebben EINDELIJK bericht gehad van de IND en de verblijfsvergunning is goedgekeurd, jeeeej. Nu mag hij eindelijk gaan werken en kan hij gelukkig weer uitstel van zijn dienstplicht aanvragen... Wat een gedoe allemaal, maar achteraf was het het wachten waard. :D Nu kan ons leven hier écht beginnen! :D

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:45

Gefeliciteerd Nathalie, dat is weer een postief nieuwspuntje!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:50

Gefeliciteerd Nathalie!!
Dat moet echt een opluchting zijn!
Hoelang heeft die tijd geduurd dat hij niet mocht werken?
Dat vraagt mijn vriend zich namelijk af,als alles goedgaat willen we ons toch in Nederland settelen,maar hij wil het liefst meteen beginnen met werken haha!

Ik ga in Mei weer naar Gumbet,waar hij werkt,dan zie ik hem sowieso!
Ook ben ik bezig informatie te zoeken om hem eind dit jaar voor een vakantie hierheen te halen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:57

Ligt eraan hoe je het doet. ;)

Als je gewoon meteen een verblijfsvergunning op basis van jullie relatie aanvraagt, dan kan hij zowat meteen beginnen met werken. :j
Bij ons is het iets anders gegaan dus hij mocht een jaar en 3 maanden niet werken. Nu moeten we nog even afwachten op bericht wanneer we zijn pasje op mogen halen, en vanaf dan kan hij meteen aan t werk. We hopen vanaf 1 februari. :D

Leuk dat je in Mei weer gaat!! Dat is alweer best snel toch!
En als hij hier op vakantie kan komen is dat helemaal super! :D

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:05

Tja het is een heel geregel om iemand hierheen te halen zeg.. wat een papierwerk haha!
Maar in ieder geval fijn dat het voor jullie nu positief is!

Mei komt opzich wel weer vrij snel,en toch ook weer niet ;)

Mag hij nu ook gewoon het land uit voor vakantie naar Turkije enzo?Is hij trouwens al een keer terug geweest sinds hij in Nederland woont?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:04

Ja hij mag gewoon op vakantie naar Turkije of ergens anders. ;) We zijn afgelopen zomer 2 weken naar Turkije geweest. We zijn toevallig nu aan het kijken voor aankomende zomer maar dat wordt toch een ander land! :P

Mei is idd lang en niet lang.... want alle tijd die je moet wachten is natuurlijk verschrikkelijk... Gewoon lekker aftellen en dan is het voorbij voor je het weet!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:06

Nathalie schreef:
Dan is het zeker wel geschikt! Ik ging er ook altijd naartoe als ik rust nodig had haha. Als je écht rust wil hebben raad ik je aan om langs de weg van Içmeler naar Marmaris te stoppen en naar beneden te lopen naar het strand. Daar kun je zo geweldig zwemmen/zonnen en ook eten, heel rustig daar want eigenlijk rijden alle toeristen daar gewoon langsaf zonder te weten wat er precies is. ;) Een eind wandelen bijv van Içmeler naar Marmaris is ook echt geweldig. En als je een beetje van 'loungen' houdt moet je absoluut eens bij club Areena langs gaan op hetzelfde stuk waar ik het net over had. Als je vanaf Içmeler naar Marmaris rijd heb je op een gegeven moment Marmaris Palace en een ietsiepietsie stukje verder kun je met een trap naar beneden en daar heb je club Areena. Echt geweldig om wat te drinken op grote kussens of lekkere ligstoelen/banken. Zonnen en zwemmen is daar ook super, ze hebben bijv een grote trampoline op het water en overal heerlijke kussens enzo..... Ooh als ik eraan terug denk wil ik ooook. Absoluut eens naartoe gaan hoor. :D Het is er ook vaak lekker rustig overdag!

Dit zal ik ook zeker onthouden!
Lijkt me super! Vriendlief lijkt het ook wel wat :D

*hihi ik heb echt mega veel zin om daarnaar toe te gaan, kan echt niet wachten :P *

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:59

Fijn om te horen Nathalie dat je nu toch zekerheid hebt gekregen. Zal wel een hele last minder voor jullie zijn! *D

Ik zal binnenkort ook maar weer is beginnen om mijn vriend met de mei vakantie hier naar toe te krijgen.. Alleen dat wachten,
je wordt er soms beetje gestoord van.. }:0

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:33

Gewoon proberen niet te 'wachten'.. Makkelijker gezegd dan gedaan maarja. :+
Ik heb er bijna niet aan gedacht in die 3 maanden tijd, pas een paar dagen van te voren dacht ik hmm, de 3 maanden zijn al bijna voorbij.. := En toen hebben we even gebelt en kregen we te horen dat het opgestuurd werd diezelfde dag. :j
Vanaf dat moment was het wachten wel slopend, de hele nacht hebben we geen oog dichtgedaan, maarja dat is maar 1 nachtje. :+

Wil je je vriend voor vakantie hierheen halen of voorgoed?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:37

Eerst voor vakantie. We zijn pas een paar maanden bij elkaar. Hij heeft mijn familie namelijk nog niet ontmoet. We hebben geprobeerd om hem met Kerstmis hier heen te halen maar er waren problemen met het visum dus dat was niet gelukt. En All you need is Love mocht helaas ook niet baten... :o

Vond je het niet ontzettend spannend toen je voor het eerst zijn familie ging ontmoeten?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:42

Waarom was het niet gelukt met het visum dan? En hebben jullie nog bezwaar ingedient?

Hmm ik heb mijn schoonfamilie onverwachts ontmoet dus had van te voren geen tijd om me druk te maken. :+ Is ook alweer zo lang geleden dat ik t niet meer zo goed weet... weet wel dat ik super verlegen werd van ze, ze zaten me met zijn alle aan te staren en schoonmama zat me fruit te voeren. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:48

*komt het topic binnenvallen*

Als ik het zo lees zijn jullie ervaren Turkijegangers? Ik heb zojuist met mijn nichtje (allebei hyper en niet stil kunnen zittend op vakantie met nu al veel te veel voorpret) een reis geboekt naar Alanya. 12 augustus is het éindelijk zover! Kan niet wachten! Nog aanraders?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:28

A_lette schreef:
*komt het topic binnenvallen*

Als ik het zo lees zijn jullie ervaren Turkijegangers? Ik heb zojuist met mijn nichtje (allebei hyper en niet stil kunnen zittend op vakantie met nu al veel te veel voorpret) een reis geboekt naar Alanya. 12 augustus is het éindelijk zover! Kan niet wachten! Nog aanraders?

gewoon lekker van het weer genieten :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:34

Ik kom niet alleen voor een lekker zonnetje :o Ben geen type die stil kan zitten _O-

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:42

Excursies zijn enorm leuk, een jeepsafari hebben wij een keer gedaan en dat is geweldig. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:56

Ik ben nog nooit in Alanya geweest dus kan je niet helpen helaas. :P

Wij hebben besloten dat we toch nog één keer naar Turkije gaan...
Omdat ik dus net een huisje gekocht heb en alles al duur genoeg is....... ;) Turkije is en blijft goedkoop!
We gaan of naar Lara, Belek of Kusadasi... Eens wat anders. ;)

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:50

A_lette schreef:
Ik kom niet alleen voor een lekker zonnetje :o Ben geen type die stil kan zitten _O-

ik weet niet of je van stappen houdt?
Daar in het centrum kan je leuk stappen.

En dan inderdaad de excursies, hamam, jeepsafari, boottocht, quad rijden en nog veel meer.