Ik vertrek as zondag voor 5 maanden naar nieuw zeeland, met een student working visa. Hiervoor moest ik ook bewijs opsturen dat ik mijzelf kan onderhouden, ik heb gewoon een rekeningafschrift van een vrij recente maand - waarin ik ( toen nog ) +/- 800 euro op mn lopende rekening had staan - opgestuurd en dat was voldoende.
een kennis van me zit nu ook in Australie, misschien vind je het leuk om hun site eens te bekijken (voor foto's of ideeen) www.nielsenjeroen.waarbenjij.nu
Even een vraagje, misschien dat iemand hier het weet? Vanuit welke plaatsen in Australie kan je naar Tasmanie? En kan dit met de boot (hoelang varen is dat) of moet je vliegen?
Sowieso vanaf Melbourne. Je kunt zowel met de boot als met het vliegtuig. Ik wilde het ene heen en het andere terug, maar ik liep tegen een heel voordelige retourvlucht op (naar Devonport volgens mij) en toen besloot ik heen en terug te vliegen.
Ongetwijfeld kun je ook vanaf andere vliegvelden naar Tasmanië vliegen, maar dat zijn dan langere vluchten en die zullen vast ook duurder zijn dan vanaf Melbourne. Beetje kwestie van zoeken op internet.