Blond naar Egypte, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiso

Re: Blond naar Egypte, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:16

ik ben ook naar egypte geweest.
ben niet blond maar is toen wel veel op mij geboden:P
en mijn moeder had geen last van de mannen en die is blond.
maar we hebben een tijd een kennis bij ons gehad een man en toen werden we haast niet meer lastig gevallen. maar om door de stad heen te lopen is niet echt super als vrouw zijnde.
of je moet een militair mee hebben en dan laten ze je met rust en kun je gerust een winkel in en uit gaan
vond het land wel heel boeiend de tempels de piramides en het quad rijden in de woestijn as super gaaf.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:23

Ntlie_ schreef:
In april ben ik (blond meisje van 19) samen met m'n beste vriendin (nog blonder) voor een week naar Egypte, Sharm el Sheikh geweest.
Ik maakte me voordat ik ging ook zorgen, zeker vanwege alle waarschuwingen van anderen.

In het resort waar we zaten hadden we helemaal geen last van 'vervelende' Egyptenaren, ze waren gewoon allemaal erg vriendelijk en echt niet anders dan tegen andere gasten (misschien kregen wij wel wat meer aandacht, maar niet op een vervelende manier).

Buiten het resort moesten we wel oppassen, we werden nageroepen op straat en mannen wilden ons alle winkels in hebben. We hebben gelukkig geen vervelende ervaringen meegemaakt, bij het roepen, fluiten, kijken bleef het wel een beetje. Lachen
Later kregen we ook een Egyptische 'vriend' die ons overal mee naartoe nam, dan konden we door heel Sharm el Sheikh gewoon relaxed lopen als twee blonde meisjs zijnde, aangezien die Egyptenaar erbij liep. Lachen

Maar ik vind het allemaal een beetje overdreven dat je heel erg moet uitkijken als blond meisje. Je kan gewoon rustig naar Egypte gaan, maar wees gewoon wat meer op je hoede als je buiten het hotel/resort komt. Lachen

[edit] het is er trouwens zo goed bevallen, dat we 7 oktober weer terug gaan! Dat zou ik echt niet doen als ik me niet op m'n gemak zou voelen...

ik ben het hiermee eens, ben met een vriendin geweest 2 jaar geleden en was er ook een beetje bang voor na mn Tunesie ervaringen (en Turkije).
Maar het viel me enorm mee, geen last gehad...
was ook in Sharm el Sheikh trouwens.

Maar goed, ze zeiden ook over Amerika dat je daar niet alleen naartoe kan, maar ben er alleen naartoe geweest als meisje van 23 toen, Miami dan ook nog,.. heb goed geluisterd naar de reisleider en wist waar ik wel en niet moest komen. Niet bij de luchthaven en niet in 1 bepaalde wijk. Verder kon je daar s'avonds alleen over straat,.. bij wijze van,..
Gelukkig had ik wel leuke peopletjes ontmoet en hoefde ik niet alleen maar goed, het kon wel. Er zijn plekken in NL waar ik me onveiliger voel alleen.

Gewoon goed oppassen.

Fijne vakantie!!!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:26

Als je blond bent word je in het buitenland nou eenmaal snel lastiggevallen.
Afrika, Azie, delen van Europa, Zuid Amerika, het hoord erbij. Zie de humor ervan in, en gewoon lekker vakantie houden

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:55

Ik kan me voorstellen dat als je blond naar een noord-afrikaans land gaat je lastig worden gevallen, maar in Italië????
Ik ga d'r al jaren heen ben op zowat elke plek in Italië geweest maar ben nog nooit lastig gevallen. En ik was witblond.
Natuurlijk word je meer bekeken en hoor je vaak Ciao Bella als je als blondine naar Italië gaat, maar dat negeer ik of ik moet erom lachen!
Ik voel me in Italië 10x veiliger als in NL.

Ik denk dat als je in 't toeristische gedeelte blijft (in Egypte) dat je niet gauw iets zal gebeuren, maar natuurlijk kan je niet overal als vrouw alleen over straat lopen.
Dat is in heel veel landen.
Ligt ook een beetje aan je eigen attitude of je word lastig gevallen ofniet. Je moet in ieder geval niet vriendelijk gaan glimlachen want dat betekend daar niet hetzelfde als hier.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:19

Ik ben dit jaar ook in Egypte geweest en wij trokken veel op met een stel waarvan dat meisje blond was en ik heb zwart haar. Maakt geen verschil hoor, alles wat vrouwelijke vormen heeft en geen hoofddoek draagt vinden ze interessant. Vroeger ben ik als 13 jarige in Turkije geweest, had daar net zo veel "last" van de mannen.
In zulke landen zijn de vrouwen nou eenmaal anders dan hoe wij hollanders zijn, dus ja dat is nou eenmaal spannend voor die mannen daar.
Gewoon niks van aantrekken, nee durven zeggen en gewoon doorlopen.
Als je niet tegen zulke dingen kunt moet je zulke landen niet opzoeken of echt op een resort verblijven en er niet afgaan.
Dat je daar niet in je eentje over straat moet savonds, sorry maar dat hoef je in Nl ook niet overal te doen.

RijeJarig
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:41

ik heb toen ik 16 was een rondreis door Egypte gemaakt (met mn ouders) langs de oases, Cairo, Aswan, de tempels, vallei der koningen, Nijltocht, en drie dagen aan de rode zee...

Je wordt idd veel aangesproken, aangeklampt, meegetrokken winkels in, maar dat ligt er helemaal aan waar je bent. Zo gauw je van de platgetrapte toeristische paden afgaat, is het een stuk rustiger, pas in de grote steden en aan de kust kan het vervelend worden voor sommige mensen, maar dat is maar net hoe je ertegenover staat. Als je het allemaal een beetje langs je heen laat gaan en desnoods hele verhalen in het nederlands tegen ze gaat houden dat je het nu toch wel echt gehad hebt, dan vinden ze het op een gegeven moment niet leuk meer en druipen ze vanzelf af.

Leukste ervaring trouwens: ik was toch BIJNA uitgehuwelijkt aan een Egyptenaar van middelbare leeftijd (ik was zéstien) voor 5 kamelen WHOEHAHAHA..... ROFL Nors opkijken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:52

Ik vertrek morgen naar egypte Haha!

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:01

ze zullen wel de hele tijd tegen je gaan praten en naar je toe lopen maar als je er niks van aantrekt komt het best goed!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:05

Ik ben ook in egypte geweest in sharm el sheik als ik het zo goed schrijf!
Wij zijn het resort niet uit geweest maar via het strand kon je wel bij bouwvakkers kommen en die waren erg kijkerig/fluiterig.
Ik ben dan bruin van mezelf en had toen wat geblondeerde plukken, vriendin van mij had donker blond.
en we werden wel veel aangesproken ook door de resort personeel eigenlijk best lastig.
Maar veder nergens last van gehad ze wouden alleen savonds altijd met je dansen ROFL

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:48

lique schreef:
daarbij zijn er meer christenen in egypte dan moslims...

Dat is niet waar; ongeveer 94% van de inwoners van Egypte is moslim.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:48

Wij zijn met het gezin al 3x naar Egypte geweest en toendertijd was ik ook nog blond met lang haar. Ja En ik kan het nog erger maken. Ik had m'n vriendin bij me en wij liepen gewoon hand in hand.

Buiten het resort liep ik gearmd met m'n jongste broer en zij met m'n middelste broer, géén problemen gehad. Huilen van het lachen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:07

Ik ben een aantal jaar geleden ook in Egypte geweest.
Ik ben absoluut niet blond heb echt donkere haren en werd daar zelfs ook lastig gevallen.

Zelfs al liep ik tussen mijn ouders in die mannen rukken nog gewoon aan je armen.

Ik vind het geweldig dat ik alle monumente peramides en musea gezien heb maar mij zie je er niet meer terug..

Op onze reis naar Luxor werd onze bus zowel binnen de bus als buiten de bus bewaakt door militaire met geweren en alles onder hun jas of duidelijk zichtbaar.

Mooi land om te zien maar niet echt toerist vriendelijk, of je moet echt de hele dag in het resort blijven

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:12

Ik ben (dan wel niet blond) ook naar Egypte geweest.
Alles wat daar vrouwelijk en Europees is wordt nageroepen en na gefloten.
Ik ben wel gewoon met een vriendin daar gaan winkelen, alleen waren we niet zo slim om
beide een jurkje aan te trekken. Op een gegeven moment hebben we de winkels voorbij gelopen
en alleen maar naar de vloer gekeken, omdat we er een beetje gestoord van werden.

Maar opzich is het wel een heel leuk land hoor, de meeste Egyptenaren zijn ook heel aardig.
Een tip: Ze willen je graag een hand geven, gewoon van hallo en zo, maar moet je niet doen, want
zie dan je hand maar weer eens los te krijgen Clown
Ook als ik samen met mijn vriend was, riepen en floten ze continue, ik heb ze gewoon (onbeschofd Bloos )
genegeerd, dat werkt ook goed. Door sommigen werd je dan wel nagescholden in het Egyptisch, maar
dat versta ik toch niet Vork

Wij hebben in het Hilton Long Beach Hotel ***** in Hurghada gezeten, super mooi en goed hotel, van alle
gemakken voorzien.

Ik vind Egypte zeker een aanrader! Gewoon niet te veel op de irritante gevallen ingaan, en met de leuke
Egyptenaren kan je gezellig 'kletsen'.

ps. 1x heeft een Egyptenaar me bij mijn arm gepakt (wat ik hier een aantal keer heb gelezen dat je winkels in
getrokken wordt enzo), maar toen heb ik hem (in het Nederlands Vork ) zoooo duidelijk gemaakt dat hij van me af moet
blijven, dat ik dat volgens mij ook uit ben blijven stralen en geen 1 heeft me meer aangeraakt Haha!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 00:26

Ik ben blond, lang en 18. Egyptenaren waren ook gek op me Sigaar
Op het resort inderdaad nergens last van. Maar in Sharm El Sheikh bij de winkels wordt er wel erg veel aan je 'getrokken'. In het begin is het lastig maar opdringerigheid negeren. En als ze erachter proberen e komen waar je vandaan komt etc reageren met dat je het niet begrijpt Tong uitsteken

Ze wilden hel graag kamelen voor me ruilen en heb verschillende huwelijksaanzoeken gehad. Maargoed, het lijkt allemaal wat creepy, maar verder zijn ze wel vriendelijk en zolang je niet met ze een stil donker steegje/kamertje in gaat zal je niets gebeuren gok ik zo Tong uitsteken

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:54

Ik zit nu samen met casperrr in Na'ama Bay, we zijn allebei blond, maar het is allemaal heel goed te doen. Lachen Gisteren ook geweest en ze kijken wel, maar verder is het allemaal geen problemo.

Egyptenaren vinden blonde meisjes nou eenmaal geweldig, hoor hier ook 30x per dag dat ik mooie ogen heb etc, maar zolang het daar allemaal bij blijft is het geen reden tot paniek.. Wel altijd alert blijven offcourse. Knipoog

Nou ik ga nog even verder genieten van het lekkere weer hier en de gezelligheid op straat Schijnheilig

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:54

Ik zit nu in Egypte, Sharm el sheikh (wil nooit meer naar huis Huilen van het lachen ) De Egyptenaren zijn wel goed voor je zelfvertrouwen Knipoog Al zei er net wel een ' fiets bitch' tegen mij omdat ik doorliep en niet naar hem luisterde Scheve mond

Mafkees Vork

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:55

Ohja, op dat fiets bitch na dan.. Huilen van het lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:57

Huilen van het lachen Zit je lekker naast me? ROFL Ik wordt gek van die knakker rechts van me!

-sorry voor dit off topic bericht Bloos -

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:58

HAHAHAHA met z'n webcam.. Huilen van het lachen

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:05

nou ik vind het beetje onzin
ik ben vorig jaar naar dominicaanse republiekin sosua geweest even ander voorbeeld.
En het reisbureau zei dat je daar niet van het resort af kon levens gevaarlijk.
zij was daar zelf ook geweest namelijk.
nog niet zo lang terug.
Maar ik ken mensen die 3 keer per jaar daar heen gaan.
En dat je dat wel kan.
Ik kon gewoon van het resort af.
het enigste was dat ze je nafloten of psst zeiden.
En idd iedereen wou je in hun winkel hebben.
26 okt ga ik lekker weer.
die mevrouw vaan het reisbureau had het dus daad werkelijk fout.
plus de anderen ook je word altyd wel gewaarschuwd.
en meestal overdrijven ze zeg niet dat ze het allemaal doen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:48

lees even mee

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:55

In super veel landen is het zo, je komt het zowat overal wel tegen, toen wij naar Turkije gingen werd ik (blond) ook overal nagekeken en aangesproken en ze willen je allemaal de winkels intrekken.
In Tunesië toen wij over een soort marktje liepen werden er 500.000 ( !!!! )kamelen voor me geboden Knipoog dus ik denk dat je het overal wel tegenkomt, kweet niet hoe het in Egypte zit. Maar zoals iemand al zei ; gewoon een petje op doen en je hebt er al minder last van.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:03

ik ben 2 keer in egypte geweest en heb gemerkt dat het niks uit maakt wat je haar kleur is zelfs niet wat je geslacht is want mannen worden net zo goed lastig gevallen alleen op een andere manier. Op de resorst heb je nergens last van maar dat is heel anders volk als in de stad. In de stad voelde ik me ook niet fijn, zelfs mijn vriend die echt wel zijn mannetje staat voelde zich daar ook niet prettig.

Laat je niet gek maken verder je kunt er prima heen ook als je blond bent. Ons werd gezegt dat ze je niet eens aan mogen raken dat is strafbaar en kunnen ze voor opgepakt worden.

Ze willen je graag hun winkel in krijgen verder niet.
Ze vonden van mij omdat ik donker ben dat ik een egyptische vrouw kon zijn en ook werden er kamelen geboden, ik kon er wel om lachen, je hebt verder helemaal geen last van ze!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:30

Klopt Breitling, officieel mag een egyptische man niet eens met een vrouw (welke afkomst dan ook) hand in hand lopen zonder dat ze getrouwd zijn. Al word dit in de toeristische plaatsen onwijs door de vingers gezien. Maar als de politie kwaad wil..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:38

nou ik hoorde van die egyptenaren daar dat als ze aan je komen je ze moet slaan en ze zo opgepakt worden. Toeristen zijn heel belangrijk daar en staan daar beter in hun recht dan de egyptenaar zelf. Ze hebben ook niet aan me gezeten bij mijn vriend probeerde ze dat wel om hem naar binnen te krijgen bij mij kwamen ze niet. Ze gingen voor me staan meer niet.
Het kan wel intimiderend over komen maar als je beetje boos van je afkijkt en no roept dan hebt je verder geen problemen.

Je moet niet twijfelachtig overkomen want dan kom je er niet meer vanaf. Ook niet aardig doen om te zeggen misschien gewoon nee klaar