Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ntlie_ schreef:In april ben ik (blond meisje van 19) samen met m'n beste vriendin (nog blonder) voor een week naar Egypte, Sharm el Sheikh geweest.
Ik maakte me voordat ik ging ook zorgen, zeker vanwege alle waarschuwingen van anderen.
In het resort waar we zaten hadden we helemaal geen last van 'vervelende' Egyptenaren, ze waren gewoon allemaal erg vriendelijk en echt niet anders dan tegen andere gasten (misschien kregen wij wel wat meer aandacht, maar niet op een vervelende manier).
Buiten het resort moesten we wel oppassen, we werden nageroepen op straat en mannen wilden ons alle winkels in hebben. We hebben gelukkig geen vervelende ervaringen meegemaakt, bij het roepen, fluiten, kijken bleef het wel een beetje.
Later kregen we ook een Egyptische 'vriend' die ons overal mee naartoe nam, dan konden we door heel Sharm el Sheikh gewoon relaxed lopen als twee blonde meisjs zijnde, aangezien die Egyptenaar erbij liep.
Maar ik vind het allemaal een beetje overdreven dat je heel erg moet uitkijken als blond meisje. Je kan gewoon rustig naar Egypte gaan, maar wees gewoon wat meer op je hoede als je buiten het hotel/resort komt.
[edit] het is er trouwens zo goed bevallen, dat we 7 oktober weer terug gaan! Dat zou ik echt niet doen als ik me niet op m'n gemak zou voelen...
lique schreef:daarbij zijn er meer christenen in egypte dan moslims...